• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.930 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.897 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Nomak schreef:

Dat die "superster van een andere categorie" Messi bij Argentinië dan ook maar eens laat zien dat hij iets kan zonder spelers als Xavi, Iniesta en anderen rond zich.

Net of Messi Xavi en Iniesta nodig heeft. Heel handig dat ze om hem heen spelen met steekballen, etc, maar Messi is een koning.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Al heeft Messi pech gehad met Maradona als bondscoach.

Messi heeft ook bij Argentinië een monsterachtig goede speler achter zich nodig. Nadat Riquelme ruzie kreeg met Maradona heb ik niet veel goeds meer van Messi gezien bij Argentinië. Voorlopig heeft hij nog niet de kwaliteiten om het team op sleeptouw te nemen, dat had Riquelme wel. Ach ja, misschien komt dat nog wel als Messi wat ouder is.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Ik vind juist Messi een nog completere voetballer dan Ronaldo, alleen al kijkend naar zijn mentaliteit.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Messi heeft ook bij Argentinië een monsterachtig goede speler achter zich nodig. Nadat Riquelme ruzie kreeg met Maradona heb ik niet veel goeds meer van Messi gezien bij Argentinië. Voorlopig heeft hij nog niet de kwaliteiten om het team op sleeptouw te nemen, dat had Riquelme wel. Ach ja, misschien komt dat nog wel als Messi wat ouder is.

Dat denk ik ook, daarbij is hij niet zo groot, maakt misschien minder indruk

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Net of Messi Xavi en Iniesta nodig heeft. Heel handig dat ze om hem heen spelen met steekballen, etc, maar Messi is een koning.

Ja, ik zeg dat hij dit soort spelers wel nodig heeft. Zoals ik al zei, ook bij Argentinië was Messi afhankelijk van Riquelme. Ja, Xavi en Iniesta scoren niet zoveel en vallen niet zo op, laten we dan maar allemaal klaarkomen op de acties van Messi en hem meer krediet geven dan hij verdient.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ga je trouwens weer meepraten in dit topic Nomak? Dat is wel leuk, met het oog op Roda-Ajax zondag

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

gizmo_o schreef:

Ik vind juist Messi een nog completere voetballer dan Ronaldo, alleen al kijkend naar zijn mentaliteit.

Ik denk juist dat er weinig spelers zijn die meer mentaliteit hebben dan Ronaldo. En met completer bedoel ik dat Ronaldo krachtiger is, sterker met de kop en ook zijn trap vind ik beter. Je mag Messi beter vinden, maar ik vind Ronaldo toch duidelijk de completere speler.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ja, ik zeg dat hij dit soort spelers wel nodig heeft. Zoals ik al zei, ook bij Argentinië was Messi afhankelijk van Riquelme.

Ja, Xavi en Iniesta scoren niet zoveel en vallen niet zo op, laten we dan maar allemaal klaarkomen op de acties van Messi en hem meer krediet geven dan hij verdient.

Kom op Nomak, hij is op dit moment verreweg de beste die er is en dat zal hij de komende 10 jaar ook zijn, zelfs een voetbal leek ziet dat.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ik denk juist dat er weinig spelers zijn die meer mentaliteit hebben dan Ronaldo. En met completer bedoel ik dat Ronaldo krachtiger is, sterker met de kop en ook zijn trap vind ik beter. Je mag Messi beter vinden, maar ik vind Ronaldo toch duidelijk de completere speler.
Mensen die zeggen dat Ronaldo geen mentalitieit heeft die zien dat idd. verkeerd. Hij is wat groter dan messi en heeft een betere trap, voor de rest troeft messi hem op alles af, ook koppend.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ga je trouwens weer meepraten in dit topic Nomak?

Ja, toch wel een beetje.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat is wel leuk, met het oog op Roda-Ajax zondag

Neen hoor, dat soort discussies ga ik aan me voorbij laten gaan. Ik heb mezelf voorgenomen om ook niet meer zo fanatiek supporter te zijn. Ik jaagde me teveel op voor iets wat eigenlijk maar een spelletje is. Dan wordt het meer frustrerend dan dat ik van het voetbal kan genieten.

Ik kan ook niet meer zoveel kijken. Door een verhuizing, studies en enkele andere zaken heb ik minder tijd voor het voetbal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Hij is alleen niet de beter presterende speler...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Exact stfuympos. Ik zie niemand hem inhalen de komende 5 jaar. Mocht dat wel zo zijn, dan is dat een grote verassing. Ronaldo zou het misschien kunnen.

Natuurlijk is het heerlijk om spelers als Iniesta en Xavi achter je te hebben, dat voetbalt een stuk lekkerder, maar Messi kan het verschil ook in z'n eentje maken. Op het W.K. was hij redelijk goed, niet geweldig. Hoewel hij wel continue een paar man bezig hield, doordat Messi dubbel gedekt moe(s)t worden. Wie weet maakt hij over ruim 3 jaar het verschil op een groot toernooi, hij moet het kunnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Exact stfuympos. Ik zie niemand hem inhalen de komende 5 jaar.

Suarez

Nee, Messi gaat de periode tot 2015 gewoon overheersen. Die jongen leeft ook voor de sport, itt bv Ronaldinho.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

hij is op dit moment verreweg de beste die er is en dat zal hij de komende 10 jaar ook zijn, zelfs een voetbal leek ziet dat.

Daar kan je je weleens zwaar in vergissen. In Brazilië zijn er twee nieuwe supertalenten opgestaan die binnenkort ook naar Europa komen. Neymar & Ganso, ik durf met jou te wedden dat één van die twee (ik denk Ganso) binnen de vijf jaar wordt uitgeroepen tot wereldvoetballer van het jaar.

En nog niet zolang geleden dachten veel mensen ook dat Ronaldinho de komende 10 jaar de beste speler zou zijn. Kijk eens hoe het met hem is gegaan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hij is alleen niet de beter presterende speler...

Ja, maar zo groot is dat verschil nu ook weer niet. En dat presteren hangt toch ook van de ploeg af denk ik. Zet Messi bij Real en Ronaldo bij Barca en de kans is groot dat de rollen omgekeerd zijn.

Ik denk dat we moeten wachten tot volgend seizoen. De ploegen van Mourinho zijn het tweede seizoen altijd sterker.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Trouwens wel de week van de krankzinnige come backs. Eerst Arsenal - Newcastle en Bayern - Koln en nu is het ineens weer van 4-1 4-3 geworden bij Inter tegen tien man van AS Roma. En 4-4 hangt in de lucht.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Excuses, ik zal mijzelf iets nuanceren. Hij kan slecht tegen zijn verlies

Maar inderdaad, Ronaldo heeft zijn fysieke gestel mee, net als Ibra.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Daar kan je je weleens zwaar in vergissen. In Brazilië zijn er twee nieuwe supertalenten opgestaan die binnenkort ook naar Europa komen. Neymar & Ganso, ik durf met jou te wedden dat één van die twee (ik denk Ganso) binnen de vijf jaar wordt uitgeroepen tot wereldvoetballer van het jaar.

Is goed een kratje bier, buiten dat ik het alleen maar top vind mocht dat zo zijn, kan van mij niet teveel aan goede voetballers rondlopen op deze aardkloot.

En nog niet zolang geleden dachten veel mensen ook dat Ronaldinho de komende 10 jaar de beste speler zou zijn. Kijk eens hoe het met hem is gegaan.

Tja, het ging bij Barca al de verkeerde kant op (discootje hier patatje daar) en nooit meer de oude geweest, zie dat alleen niet bij Messi gebeuren.(weet ik wel zeker eigenlijk en durf daar nog een extra krat op in te zetten).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Cambiasso maakt toch de 5-3. Mooi

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ja, maar zo groot is dat verschil nu ook weer niet. En dat presteren hangt toch ook van de ploeg af denk ik. Zet Messi bij Real en Ronaldo bij Barca en de kans is groot dat de rollen omgekeerd zijn.

Ik denk dat we moeten wachten tot volgend seizoen. De ploegen van Mourinho zijn het tweede seizoen altijd sterker.

Dat verschil is heel groot. Messi staat er wel bij de allergrootste wedstrijden, Ronaldo te weinig. En nu komen er weer mensen aan met Barca-Inter, maar dat is een incident. Bekijk de laatste jaren maar eens, hoevaak Messi tegen Real en in de CL gewoon extreem bepalend was.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Messi ademt, eet, plast, poept & speelt voetbal net iets meer dan Ronaldo vind ik.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Suarez

Alleen vreemd dat ie de hele wedstrijd op de bank zat, dat begrijp ik nou echt niet.

jordkaka

• 219 berichten
  • 255 stemmen

Wat speelde Real heerlijk zeg, en die rugaannames.

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Als Mourinho niet zijn verdedigende stijl gaat hanteren (wat never nooit geaccepeert zal worden in madrid)is ie ook de komende jaren kansloos tegen Barca.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Die kale patjepeeër van Utrecht is toch wel de kwal van de voetballerij he?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Maar een echte superster kan een wat minder team of een goed team in crisis ook op sleeptouw nemen en bepalend zijn in alles of niets wedstrijden. Als je dan ziet dat Argentinië eigenlijk gewoon kansloos wordt vernederd tegen de eerste fatsoenlijke tegenstander die ze tegenkomen... Tja, dat zou bij iemand als Zidane dus nooit gebeuren die bracht een Frankrijk in crisis gewoon op zijn eentje naar de finale. Dat soort dingen zie ik Messi en Ronaldo nog niet doen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

.

Ja dat klopt vooral Neymar is geweldig ,maar van mij mogen ze allebij naar AZ komen !!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Maar een echte superster kan een wat minder team of een goed team in crisis ook op sleeptouw nemen en bepalend zijn in alles of niets wedstrijden. Als je dan ziet dat Argentinië eigenlijk gewoon kansloos wordt vernederd tegen de eerste fatsoenlijke tegenstander die ze tegenkomen... Tja, dat zou bij iemand als Zidane dus nooit gebeuren die bracht een Frankrijk in crisis gewoon op zijn eentje naar de finale. Dat soort dingen zie ik Messi en Ronaldo nog niet doen.

Zidane vloog in 2002 uit de groepsfase op het WK en werd in 2004 door Griekenland eruit gegooid. Was ook niet best. Net als Messi kan ook Zidane niet in zijn eentje op absoluut wereldniveau elke keer weer alles beslissen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Zidane deed in de eerste twee wedstrijden van het WK 2002 niet mee omdat hij geblesseerd was en zelfs in de derde wedstrijd was hij niet volledig fit. Dan is het moeilijk om nog beslissend te zijn.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Wordt de eredivisieuitzending van 7 uur eigenlijk nog 's avond laat herhaald? Kan er maar weinig over vinden...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.