- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Met de goede mannetjes op de goede plaats kan er wel degelijk een hoop veranderen. Zo zou een trainer niet meer standaard moeten halen wie hij wil, als de rest van de club dit onzin vind of als de scouting er negatief over is. Zo was het alleen Jol die Mido, Ooijer en Tainio wilde, ondanks negatieve adviezen.
Lijkt me niet dat je Cruijff daar voor nodig hebt, laat staan een hele reorganisatie.
Ajax moet spelers beter opleiden, zoals vroeger.
Dat doen ze nu toch ook prima?
Tja, dat snap ik ook niet helemaal. Maar je hoeft toch geen hele club op zn kop te ztten om te weten dat een Kennedy of Sulejmani niet zo goed bij Ajax passen qua spel maar ja...
Een van de Boog beslist nu ook al niet over aankopen hoor. En als een Bergkamp en Jonk met makelaars in discussie moeten dan vrees ik het ergste... Die worden er helemaal uitgelult.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Sowieso staan er nu 7 a 8 spelers uit de eigen opleiding in de basis van het eerste...
En dat zou Cruijff dan beter moeten doen
. Wat een onzin.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
De meeste spelers uit eigen opleiding staan daar al jaren in he. Stekelenburg, vd Wiel, Vertonghen etc. De laatste jaren breekt er weinig door. Van Ebecilio wordt ik voorlopig ook nog niet happy. Het zit structureel gewoon niet goed. Teveel middelmaat van eigen opleiding en van buitenaf.
Dat rapport van Coronel was overigens uitstekend. Alleen moet je het dan wel volledig uit gaan voeren, wat niet is gebeurd.
Ik pleit overigens wel voor een sterke TD (niveau Hiddink, Arnesen) die contractbesprekingen e.d. gaat doen. Maar volgens mij was het ook nooit de bedoeling dat Bergkamp en Jonk zulke dingen gaan doen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Met de jeugdopleiding zit het wel goed, kan je toch onmogelijk waardeloos noemen. Er breken elk jaar wel een aantal jeugdspelers door.
Zesjesmentaliteit. Vertonghen schijnt een held te zijn, maar als hij tegen Den Haag drie keer op rij vergeet Anita in te spelen, hoor je niemand.
Sowieso staan er nu 7 a 8 spelers uit de eigen opleiding in de basis van het eerste...
. Wat een onzin.
Je zwamt weer. Het gaat om het niveau van de spelers die doorstromen.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
. Wat een onzin.
Ik hoop wel dat ze betere spelers kunnen opleiden dan Enoh, Ebicilio of Blind. Ook de Jong, Alderweireld en vd Wiel zijn niet constant genoeg.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ach, slechter kan het haast niet gaan.. dus laten we Cruijff het voordeel van de twijfel geven, zodra die echt zijn best gaat doen komen er heus wel betere mensen op de plaatsen die nu al jarenlang worden bezet door voetbaln00bs, die echt niets hebben toe te voegen aan enige visie binnen de club.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het is gewoon al grappig om te zien dat Boogie het gewoon gaat verliezen van Cruijff. De voetbalgod die de achterbakse witteboordencrimineel op legale wijze op laat opdonderen. Ik geef Cruijff ook zeker het voordeel van de twijfel. Kan niet veel slechter dan de laatste jaren.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Inderdaad, geef de man het voordeel van de twijfel, dat er iets moet gaan gebeuren / veranderen bij Ajax staat vast en wellicht is hij de juiste man. Immers nooit geschoten altijd mis.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja en wat voor jeugdspelers. De Anita's en Blind's van deze wereld...
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Waarom zegt iedereen dat het niet slechter kan gaan? Feyenoord was ooit ook een grote club maar is nu maar ook een middenmoter met een schuld van miljoenen.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Ja en wat voor jeugdspelers. De Anita's en Blind's van deze wereld...
Ja, want na de overname door Cruijff krijg je opeens allemaal Messi's en Xavi's...
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ja, want na de overname door Cruijff krijg je opeens allemaal Messi's en Xavi's...
Je kan wel zorgen dat het basisniveau hoger komt te liggen door een betere opleiding, zoals Ajax ooit had.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Waarom zegt iedereen dat het niet slechter kan gaan? Feyenoord was ooit ook een grote club maar is nu maar ook een middenmoter met een schuld van miljoenen.
Inderdaad, niet dat ze Feyenoord achterna zullen gaan. Maar dat Ajax in deze 'situatie' zou komen is natuurlijk volkomen logisch.
Zo liggen de internationale verhoudingen wb voetbal nu eenmaal. Je kunt niks kopen en je raakt van alles kwijt. Dat zal voorlopig wel zo blijven dus je kunt je beter bij de situatie neerleggen.
En ze zullen vast de komende jaren een keer kampioen worden hoor.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Je kan wel zorgen dat het basisniveau hoger komt te liggen door een betere opleiding, zoals Ajax ooit had.
Tja, dan ben je je spelers gewoon net zo goed snel kwijt, maakt geen reet uit.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Tja, dan ben je je spelers gewoon net zo goed snel kwijt, maakt geen reet uit.
Wat een instelling weer. Tuurlijk niet.
Zorg dat je ze een aantal jaar vast kan leggen en verkoop ze dan voor de hoofdprijs. Daarmee kan je weer investeren in je opleiding en je club. Dat was Ajax, dat moet Ajax weer zijn.
Nu is het middelmaat. De enige recente topper uit de jeugd is Eriksen. En hij is niet eens echt uit de jeugd, heeft alleen bij Ajax in de A1 gespeeld.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
En die is deze of volgende zomer ook al weg. Tuurlijk zul je wel geld vangen maar op termijn zullen het voetbal en het elftal echt niet zo zijn als de fans zich kennelijk voorstellen.
Barcelona rendeert alleen maar omdat ze bakken met geld hebben om die jeugd vast te houden.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het heeft voor de Nederlandse clubs toch weinig zin om spelers op te leiden. Niet alleen voor Ajax, maar ook voor een Feyenoord en noem maar op. De echte talenten worden meestal toch wel weggehaald. Ik las dat Liverpool interesse heeft in een Ajax talent, en natuurlijk van Aanholt, Barazite, Bruma, Ake etc.
Dus Ajax kan wel goede talenten gaan opleiden, maar die worden denk ik toch meestal door een topclub weggehaald.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Maar in hoeverre is het doorbreken van een Kluivert of een Bergkamp nu de verdienste van een jeugdopleiding? Denk dat je ook gewoon voor een heel groot deel afhankelijk bent van het pure talent van je spelers.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Inderdaad, geef de man het voordeel van de twijfel, dat er iets moet gaan gebeuren / veranderen bij Ajax staat vast en wellicht is hij de juiste man. Immers nooit geschoten altijd mis.
In het belang van Ajax snap ik een dergelijke attitude wel maar als je eerlijk bent en in het belang van Ajax denkt want Ajax is groter dan jij of ik is het wel erg armoedig. Dat anderen er in het belang van Ajax een zootje van hebben gemaakt wil niet zeggen dat Cruyff er in het belang van Ajax, want daar gaat het hier om, iets beters van gaat maken.
Komt toch een beetje over als een ernstig zieke die na jaren toch maar het alternatieve kwakzalvers-circuit op gaat. Snap niet dat er geen (groot) 'derde kamp' is die zowel de randcrimineel als de warrige grijze meneer niet ziet zitten. Nu is het, in het belang van Ajax, kiezen tussen 2 kwaden.
Nu is het middelmaat. De enige recente topper uit de jeugd is Eriksen. En hij is niet eens echt uit de jeugd, heeft alleen bij Ajax in de A1 gespeeld.
Wat happened with Jan-Arie van der Heijden!?!
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Speelt bij Willem II he. Vind hem behoorlijk talentvol, maar vergeleken met de categorie vd Vaart-Sneijder stelt hij ook nu weinig voor he.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Euuh ja je noemde hem 'het grootste talent van Ajax', en een 'zeer begaafde speler'.
Termen die inderdaad eerder bij Eriksen passen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Maar in hoeverre is het doorbreken van een Kluivert of een Bergkamp nu de verdienste van een jeugdopleiding? Denk dat je ook gewoon voor een heel groot deel afhankelijk bent van het pure talent van je spelers.
Klopt, maar je moet ze natuurlijk wel optimaal opleiden en begeleiden.
Neem nu Elia. Opgeleid bij Ajax, weggedaan omdat hij lastig was. Loop je achteraf een topper mee mis. Kan gebeuren, maar eigenlijk mag dat niet gebeuren.
Ajax had ook interesse in Dzsudzsak. Douglas is zelfs bij Ajax aangeboden. Waarom spelen zulke jongens nu niet bij Ajax? Het was nou niet dat Ajax nou vele alternatieven had die duidelijk beter zijn. Want die worden veel te matig opgeleid. De laatste topspits uit eigen jeugd was denk ik Kluivert. Of je moet Ryan Babel als topspits zien. Da's toch triest? De laatste flankspeler uit eigen jeugd die echt een topper werd? De laatste linksback? De laatste nr 10? Was Sneijder. We staan al 10 jaar stil.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Euuh ja je noemde hem 'het grootste talent van Ajax', en een 'zeer begaafde speler'.
Termen die inderdaad eerder bij Eriksen passen.
Ik zie hem ook als enorm groot talent, maar hij is natuurlijk geen niveau Sneijder. Maar van dit Ajax is hij 1 van de grootste talenten uit eigen jeugd. Want daar reken ik Eriksen niet onder.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Dat anderen er in het belang van Ajax een zootje van hebben gemaakt wil niet zeggen dat Cruyff er in het belang van Ajax, want daar gaat het hier om, iets beters van gaat maken.
De focus ligt veel te veel op het eerste elftal, al die Barcelona verhalen zijn ook niet relevant. Cruijff's passie en kracht ligt bij de jeugdopleiding. Daar is zijn visie van onschatbare waarde. Hij heeft er eind tachtiger jaren ook al aan gesleuteld. Hebben 'we' nog heel veel plezier van gehad in de negentiger jaren. Toen begon hij trouwens te klagen over de jeugdopleiding, waar destijds Adriaanse zat te pochen over jeugdelftallen die van alles wisten te winnen.
Prima trainer, die Adriaanse, maar toen hij als coach de vruchten van zijn eigen jeugdbeleid plukte, zat hij met doorgefokte angsthazen als Kevin Bobson en Brutil Hosé opgescheept. Niet dat alles slecht was, maar het verschil in aanpak liet zich wel merken. En nu nog. Of Cruijff Ajax organisatorisch op orde krijgt, is een enorm vraagteken, maar voor de basis, de jeugdopleiding, geloof ik er wel in.
Babel is genoemd. Toen hij al in de A-selectie zat, kreeg hij nog eens bijles in techniek. Het zegt alles.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Speciaal ter gelegenheid van de pijnlijke situatie rondom Ajax heb ik een doosje jodekoeken gekocht net. Ik leef mee.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Neem nu Elia. Opgeleid bij Ajax, weggedaan omdat hij lastig was. Loop je achteraf een topper mee mis. Kan gebeuren, maar eigenlijk mag dat niet gebeuren.
Zulke zaken zullen altijd voorkomen, bij iedere club.
Zijn lastige gedrag zal heus niet de enige reden zijn geweest voor zijn vertrek. Als hij toen zo goed was, hadden ze hem nooit weggedaan. Bij Ado deed hij het heel behoorlijk en bij Twente groeide hij aan de hand van het team.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Cruijff heeft altijd al forse kritiek gehad op de jeugdopleiding van Ajax. Hij wil dan ook de jeugdopleiding helemaal opnieuw opbouwen. Eerst was het bijv. zo dat het belangrijk was om kampioen te worden met jeugdteams. Cruijff vindt dat dat helemaal niet belangrijk is en wil zich meer richten op het individu i.p.v. het team.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ik weet niet of het al geplaatst is, maar Twente zegt het contract van Tiendalli op. En terecht. De man kan niet voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
We hebben trouwens naast Balotelli ook in Arnautovic een volledig doorgeslagen idioot. Hij heeft ook deze week zijn interlandcarriere verpest.
FOKSPORT.nl / Nieuws / 'Einde interlandcarrière Arnautovic' / FOK!sport - sport.fok.nl
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En terecht. Wat een mafkees is dat. Ik zag 'm zelfs zijn eigen coach verrot schelden
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.