- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3618 stemmen
Lekker weekend weer. Zelf punten pakken ondanks slecht spel en concurrenten punten zien verspelen is echt lekker 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Jammer ook dat die vrije trap eigenlijk 10 meter terug genomen had moeten worden, en dan had ik hem Hadouir nog wel zien willen maken 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Bah, ben er nog steeds ziek van dat Ajax niet gewoon eens zo'n lastig uitduel wint waar alle kansen voor zijn.
En El Hamdaoui, lamme kloothommel 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Als die Hamlap die penalty erin schiet dan doen we gewoon mee met het kampioenschap, nu is dat nog een lastig karweitje...
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Fijne voetbalnamiddag en wat zijn Tyton, Kah, Vormer en Hadouir toch een helden.
Maar of ik blij ben met dit punt, eerlijk gezegd vind ik het eerder frustrerend dat ze hier wel een punt pakken en dat ze het dan tegen de kleinere ploegen laten liggen. Tegen Willem II, Heracles en Vitesse verliezen, en dan wel een punt pakken tegen Ajax, Roda gaat met de verkeerde instelling dit soort wedstrijden in. Als je tegen elke ploeg zo speelt als tegen Ajax, dan sta je gewoon in de top 5.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
PSV-NAC
Twente-NEC
Ajax-VVV
Dat wordt komende weekend dus ook niet inlopen. Of NAC moet zoals vaker het PSV zuur maken, maar dat gaat dit NAC niet lukken.
De week erna zal bepalender worden. Dan moet je als Ajax zijnde bij PSV winnen. Ik zeg, 5% kans dat dat lukt...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Fijne voetbalnamiddag en wat zijn Tyton, Kah, Vormer en Hadouir toch een helden.
Maar of ik blij ben met dit punt, eerlijk gezegd vind ik het eerder frustrerend dat ze hier wel een punt pakken en dat ze het dan tegen de kleinere ploegen laten liggen. Tegen Willem II, Heracles en Vitesse verliezen, en dan wel een punt pakken tegen Ajax, Roda gaat met de verkeerde instelling dit soort wedstrijden in. Als je tegen elke ploeg zo speelt als tegen Ajax, dan sta je gewoon in de top 5.
Tyton was erg goed. Die zou ik zo bij Ajax in de goal willen zetten als opvolger van Stekelenburg. Heeft veel talent, al zat hij 1x goed fout vandaag bij een schot. Maargoed, dat kan. Stekelenburg zat fout bij de uittrap bij de 1-2.
Kah blijft een gestoorde psychopaat die niet zou mogen spelen in het betaalde voetbal. Die past eerder bij een potje voetbal in de inrichting, met een witte jas zonder mouwen aan. Wat een mafketel zeg.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nou, ik zou eens willen zien waar Roda zou staan zonder Kah. Geen speler in de Eredivisie met zo een over-mijn-lijk mentaliteit. Dat soort spelers heb je ook nodig.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Die jongen heeft wel een winnaarsmentaliteit ja, maar wat is het verder een afschuwelijke speler zeg. Kan er heel weinig van en heeft echt krankzinnige trekjes.
Had overigens wel een paar goede slidings vandaag waardoor Ajax net niet door kon breken, dat wel.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Had overigens wel een paar goede slidings vandaag waardoor Ajax net niet door kon breken, dat wel.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Dat blijft het verhaal van ploegen als ADO, Utrecht, Groningen, Roda JC etc. Tegen Ajax en andere topploegen weten ze zich wel op te laden. Tegen de kleintjes worden standaard de punten verspeeld.
Zelf doodziek van deze middag, eerste helft was gewoon goed. Je had minstens 0-4 moeten voorstaan. Maar op teveel momenten was het gewoon slordig in de passing en zo weer een aantal kansen verkeken.
Dan komt vanuit het niets zo'n waardeloos doelpunt van Roda en vervolgens kan je het verloop van zo'n wedstrijd wel raden. Het gaat al jaren zo, je kan gewoon weer wachten op zo'n wedstrijd als dit.
Van Hulten was overigens wel een dikke prutser, hij was in een anti-Alderweireld bui had ik het gevoel. Die gele kaart was onnozel, of dat moment toen Toby de bal speelde en een overtreding tegen kreeg(daaruit kwamen die kansen van Roda die Enoh van de lijn haalde). Die penalty was natuurlijk ook belachelijk. Jammer dat onze knuffelMarrokaan een dikke loser is die niet aan cadeautjes doet. Sjongejonge. Hele weekend verziekt.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
PSV speelde gister ook op de counter, als je dat niet ziet heb je gewoon helemaal geen verstand van voetbal.
Dat is exact de spijker op zijn kop. Waarom die jongen zich dus alsmaar in een voetbaltopic blijft vertonen.. 
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Dat is exact de spijker op zijn kop. Waarom die jongen zich dus alsmaar in een voetbaltopic blijft vertonen..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat blijft het verhaal van ploegen als ADO, Utrecht, Groningen, Roda JC etc. Tegen Ajax en andere topploegen weten ze zich wel op te laden. Tegen de kleintjes worden standaard de punten verspeeld.
Het verhaal van Groningen is ook vooral dat ze thuis de stoere man uithangen, maar uit zijn het een stel mietjes, zoals vanmiddag ook weer bleek. Die maken in ieder geval ook geen enkele aanspraak op de titel dit jaar, evenals Ajax dus waarschijnlijk weer niet 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Dat wordt komende weekend dus ook niet inlopen. Of NAC moet zoals vaker het PSV zuur maken, maar dat gaat dit NAC niet lukken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Jammer ook dat die vrije trap eigenlijk 10 meter terug genomen had moeten worden, en dan had ik hem Hadouir nog wel zien willen maken
En de paardetrap van Junker was een rode kaart.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Het verhaal van Groningen is ook vooral dat ze thuis de stoere man uithangen, maar uit zijn het een stel mietjes, zoals vanmiddag ook weer bleek.
Even zonder sarcasme, maar dit klinkt toch ook behoorlijk 'Ajax'?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Dat vreesde ik inderdaad al. En de mentaliteit van die ploeg is ook al niet goed, met kneuzen als Leonardo. NAC was tegen Ajax recent ook al 2x niet best. Maargoed, ik hou maar hoop.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat ontken ik toch ook niet?
Sowieso zijn er amper ploegen die in staat zijn consistent te presteren en buitenshuis veel waard zijn of durven voetballen. Alleen ADO betrap ik er wel eens op.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Die penalty was natuurlijk ook belachelijk. Jammer dat onze knuffelMarrokaan een dikke loser is die niet aan cadeautjes doet. Sjongejonge. Hele weekend verziekt.
Ik vond het niet zo'n gekke penalty. Sowieso had Ajax er zeker 1 verdiend bij de charge op Lindgren, een minuutje daarvoor. Van Hulten zei na afloop ook dat hij Ajax bij die 1e ook een penalty had moeten geven en dat die gegeven penalty terecht was. Maar wat koop je ervoor als El Hahahahamdaoui hem mist...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Was natuurlijk een penalty vlak van tevoren maar de pingel die Ajax nu kreeg was totaal belachelijk. En Van Hulten kan natuurlijk moeilijk zijn hele wedstrijd daar gaan lopen afkraken.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Even zonder sarcasme, maar dit klinkt toch ook behoorlijk 'Ajax'?
Nee, Ajax is gewoon extreem wisselvallig. Voor elke provincieclub is Ajax thuis gewoon de wedstrijd van het jaar. Vervolgens laten zij de punten tegen de kleintjes liggen. Ajax is gewoon wisselvallig, we kunnen overal heel makkelijk winnen, maar we kunnen ook overal net zo makkelijk weer een punt laten liggen. Dat is het grootste probleem. De mentale weerbaarheid bij tegenslag is de laatste tijd(jaren) ook dramatisch.
Mietjesverhaal van Orbit zijn quote vind ik er meer bij passen inderdaad.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Ik vond het niet zo'n gekke penalty. Sowieso had Ajax er zeker 1 verdiend bij de charge op Lindgren, een minuutje daarvoor. Van Hulten zei na afloop ook dat hij Ajax bij die 1e ook een penalty had moeten geven en dat die gegeven penalty terecht was. Maar wat koop je ervoor als El Hahahahamdaoui hem mist...
Ik vond Lindgren ook makkelijk vallen, al had ie wel gegeven kunnen worden. Net zoals bij Groningen na 6/7 minuten of zo.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3409 stemmen
Hahaha Casillas na 1:30 eraf met rood 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik vond niet dat Ajax vandaag een slechte instelling had. Alleen de Zeeuw speelde weer zoals vanouds als een oud wijf en El Hamdaoui was vooral na de rust enorm storend. Maar de andere 9 gingen er wel maximaal voor. Het stond gewoon niet meer goed. Best gek, als je de opstelling bekijkt dan zit er best wel een goede mix in tussen fysiek vermogen en voetballend vermogen. Maar het middenveld is gewoon niet goed genoeg. Eriksen wordt te weinig aangespeeld, Enoh moet vooral corrigeren en de Zeeuw brengt helemaal niks. Ik zou op zijn plek wel eens een jongen als Theo Janssen willen zien spelen. Dan ben je meteen een stuk sterker. PSV heeft met Engelaar wat Ajax met de Zeeuw heeft. Een oud wijf dat vooral het spel zit te vertragen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
In de 1ste helft heb je gewoon de overhand, verzuim je het om nog meer goals te maken en krijg je zo'n lullige goal tegen. Ach ja denk je dan, het is nog maar 2-1. Maar als je dan ziet hoe die mietjes de 2e helft ingaan. Hebben ze dan in godsnaam niks geleerd van de wedstrijden tegen Utrecht en Ado? Het lijkt wel alsof ze 10 kleuren schijten als de tegenstander een beetje fel gaat spelen. Enoh is dan de enige die een beetje fel is, maar voetballend gezien hoort hij in de Jupiler League. Dan hebben we nog De Zeeuw, 1e klas mietje, typerend was dat duel met Vormer, waarbij de Zeeuw 10 meter verderop lag door 1 schouderduwtje. Ten slotte mist El Hamdaoui nog een penalty, tja een penalty kan je missen. Maar wat niet kan is jezelf op inzet laten afbluffen! Zeker niet nadat je al door zo'n slappe instelling punten hebt verspeeld tegen Utrecht en Ado. Het de Boer-effect is al uitgewerkt. Het ligt ook niet aan de trainer, het ligt puur aan kwaliteit en instelling. De enige manier om dat te verbeteren is het ontslag van Rik v/d Boog en consorten, want wat hebben die er toch een potje van gemaakt. Normaal gesproken moet een club als Ajax als het even niet loopt, zoals vandaag, een breekijzer op de bank hebben zitten, maar wat hebben ze nu? Cvitanich...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja, Rik v/d Boog heeft er schuld aan dat Ajax na de rust veel slechter speelde dan voor de rust 
Jongejonge, hou allemaal toch eens op die man van alles de schuld te geven.
De schuld bij de legeclub kas van Ajax begin dit seizoen, zodat er nauwelijks geinvesteerd kon worden. En bij Jol, die liever Tainio erbij wilde dan bv een aanvallende kracht als Hadouir. Overigens vroeg ik me wel af waarom De Boer Cvitanich er niet in bracht na de rust, toen El Hamdaoui opzichtig faalde.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Misschien zou Ajax er goed aan doen om een sterke ervaren verdediger van tussen de 25/30 jaar erbij te zetten. Nu staan er wel geen slechte verdedigers, maar het zijn wel allemaal van die jonge gasten.
Vormer is trouwens ook echt heel goed, speelt al een hele tijd op niveau en lijkt me ook wel klaar voor een stap hogerop. Ik vind het ook heel erg jammer dat deze jongen niet eens een kans krijgt bij Oranje. Geef als bondscoach tenminste eens een signaal af en zet hem eens in de voorselectie. Triest voor Vormer als je ziet dat iemand als Strootman na 2 wedstrijden Eredivisie meteen wordt opgeroepen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.