• 15.992 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.695 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ja Willem.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Speelde PSV gisteren eigenlijk niet gewoon het voetbal van Oranje onder Van Basten, wat jij - als ik me niet vergis - verafschuwde otherfool?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik zie bij PSV van kiet af aan een stuk meer aanvallende intenties, Van Bastenaccio was echt een typische countercoach die wordt onthouden nav NL - Italië, maar hij presteerde het gewoon om thuis tegen Luxemburg met 8 verdedigende spelers te spelen om de 1-0 voorsprong koste wat kost te verdedigen. Kijk de treurige uitslagen er maar op na. 0-4 uit winnen bij een sterke tegenstander zat er sowieso nooit in.

Buiten het feit natuurlijk dat Van Basten de meest stompzinnige opstellingen uit z'n mouw schudde.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

PSV speelde gister ook op de counter, als je dat niet ziet heb je gewoon helemaal geen verstand van voetbal.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lekker belangrijk of je niet met 0-4 ergens won in de kwalificatie als je Italie en Frankrijk met 3-0 en 4-1 opzij schuift. Die wedstrijden tellen pas echt.

Verder lul je weer net zo veel totdat je jezelf weer volledig gelijk hebt gegeven. Als je het counterspel van Oranje uit 2008 zo lelijk vind, dan is het lachwekkend dat je het spel van PSV wel kan waarderen gisteravond. Was gewoon ordinair counteren en AZ het spel laten maken.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2581 stemmen

wat is er mis met countervoetbal (toen az onder van gaal op de counter speelde werden ze de hemel ingeprezen)

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

PSV had in totaal 6 kansen, 2 ervan waren doelpunten door lucky schoten van Dzusdzak. Want die maakt ze elke week echt niet elke keer zo. En 2 ervan waren ordinaire counter, de overige 2 kansen hadden ze om zeep geholpen. Eén van Engelaar (oja, dat was ook een counter) en een voorzet van Lens die gevaarlijk inkwam, dat was het dan. De rest was het vooral AZ, die liet zien dat ze de kansen niet afmaakte. Maarja, Otherfool wil dat toch nooit inzien dus ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Ik ga nu lekker EL1 kijken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dus iedereen die lyrisch over Van Basten's Oranje was is nu lyrisch over PSV?

Oh en een schot op de paal is natuurlijk ook geen kans he AjaxRulezzzzzzzzzzzzz

En lucky schoten

Ohohoh wat zijn de druifjes weer zuur in het hoofdstedelijke. Jammer zeg!

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

wat is er mis met countervoetbal (toen a onder van gaal o speelde werden e de hemel ingepreen)

Komop, als je niet fatsoenlijk kan typen doe het dan niet. Wanneer heb ik dat countervoetbal van Van Gaal geprezen? Dat was ik toch echt niet.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2581 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Lekker belangrijk of je niet met 0-4 ergens won in de kwalificatie als je Italie en Frankrijk met 3-0 en 4-1 opzij schuift. Die wedstrijden tellen pas echt.

Kwalificatie telt ook anders mag je niet eens meedoen aan een ek of wk? Lijkt mij vrij logisch maar goed.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

Dus iedereen die lyrisch over Van Basten's Oranje was is nu lyrisch over PSV?

Oh en een schot op de paal is natuurlijk ook geen kans he AjaxRulezzzzzzzzzzzzz

Dat maak jij ervan otherfool, ik hoor me dat niet zeggen. Die schot op de paal was de goal, uit de rebound kwam die goal door dat schot scoorde ze. Of snap je dat ook weer niet?

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2581 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Komop, als je niet fatsoenlijk kan typen doe het dan niet. Wanneer heb ik dat countervoetbal van Van Gaal geprezen? Dat was ik toch echt niet.

Niet alles gaat over jou hoor. Zo belangrijk ben je nu ook weer niet. Ik heb het over het algemeen niet speciaal over jou.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

(quote)

Kwalificatie telt ook anders mag je niet eens meedoen aan een ek of wk? Lijkt mij vrij logisch maar goed.

En Oranje heeft praktisch al die kwalificatiepotjes ook gewonnen onder v Basten. Alleen niet altijd met 0-4.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Dat maak jij ervan otherfool, ik hoor me dat niet zeggen. Die schot op de paal was de goal, uit de rebound kwam die goal door dat schot scoorde ze. Of snap je dat ook weer niet?

Och jochie toch, Lensje schoot nog een keer op de paal. Was je net effe met je ogen aan het knipperen zeker

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Oke. Maar Otherfool zegt hier dat PSV aanvallend voetbal speelt, ik zeg dat ze countervoetbal spelen. Countervoetbal is niet echt aanvallend

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Och jochie toch, Lensje schoot nog een keer op de paal. Was je net effe met je ogen aan het knipperen zeker

Nou, nou dat zijn dan 7 kansen

Hoeveel heeft AZ er gehad? 20? 30? 40?

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2581 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Die schot op de paal??? Als je niet kan typen zeg dan maar niks.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Nou, nou dat zijn dan 7 kansen

Hoeveel heeft AZ er gehad? 20? 30? 40?

Ja dat het niet 23-4 is geworden is een wonder

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2581 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En Oranje heeft praktisch al die kwalificatiepotjes ook gewonnen onder v Basten. Alleen niet altijd met 0-4.

PSV wint ook bijna alle potjes. En ook niet allemaal met 4-0. En dat mag weer niet.

Jij spreekt je zelf tegen a&l1

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

PSV heeft buiten de 4 goals wel een paar goede kansen nog gehad. Lens raakte de paal en ik meen dat Lens ook voorlangs schoot. Verder verknalde Engelaar een enorme kans, maar dat is tegenwoordig standaard.

Het andere punt is alleen dat AZ wel misschien 10 keer een kans had om te scoren. Naast een paar fantastische reddingen van Isaksson ook een paar keer een levensgrote kans verpest door een net verkeerde aanname of net een stap teveel of te weinig gedaan. Ik mag aannemen dat otherfool wel de kennis heeft om dat ook te kunnen zijn. Een uitslag a la 3-3 of 4-4 was eerlijke geweest. Nu lijkt het of PSV AZ van de mat heeft geveegd met 0-4.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

(quote)

PSV wint ook bijna alle potjes. En ook niet allemaal met 4-0. En dat mag weer niet.

Jij spreekt je zelf tegen a&l1

Laat maar, je snapt het niet en je gaat het niet snappen.

Ik kan mijn tijd wel beter besteden.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Ik ben ook niet bepaald lyrisch over het spel van PSV (en ook niet over dat van Twente), en het is gewoon een feit dat PSV countervoetbal speelt en de tegenstander het spel laat maken, maar als je de doelpunten van Doedelzak gaat bestempelen als Lucky dan hoeven we jou ook niet serieus te nemen AjaxRulezzz.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Die schoten van Dzudzak zijn inderdaad geen lucky schoten. Dat is een kwaliteit die hij bezit. Als Sneijder dat doet zeggen we ook dat het kwaliteit is. Dan moeten we wel consequent zijn. Maar het zat PSV gister wel enorm mee. Elke keer als ze het moeilijk hadden vloog er zo'n afstandsknal in.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

PSV staat boven aan (en beste doelsaldo), Ajax loopt achter de feiten aan en zelfs Twente doet het beter.

Conclusie...Laten we ff lekker naar ons zelf kijken, normaal ben ik voorstander voor attractief voetbal maar op dit moment zou het me een worst wezen hoe we aan die derde ster komen, het duurt al veels te lang.

Maar blijft grappig hoe iedereen hapt op otherfool 1 voor 1 tuinen jullie er in.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Een messcherpe one-touch counter zoals bij die kans van Engelaar is trouwens prachtig om te zien. Of moet je als je de bal afpakt verplicht 10x doelloos rondspelen voordat je aan aanvallen mag denken?

PSV beheerst alles; flitsende counters, klassiek vleugelspel en goed positiespel. Over 90 minuten kom je dan tot een prachtige mix. Hooguit missen ze wat vernuft op de 10.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Otherfool mag wel eens ingaan op mijn post van 13:36...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

otherfool schreef:

Een messcherpe one-touch counter zoals bij die kans van Engelaar is trouwens prachtig om te zien. Of moet je als je de bal afpakt verplicht 10x doelloos rondspelen voordat je aan aanvallen mag denken?

PSV beheerst alles; flitsende counters, klassiek vleugelspel en goed positiespel. Over 90 minuten kom je dan tot een prachtige mix. Hooguit missen ze wat vernuft op de 10.

Bedoel je PSV of Barcelona? Als dit allemaal waar zou zijn hadden ze niet 5x verloren en 3x gelijk gespeeld in 23 wedstrijden.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Na de 0-2 werd er inderdaad meer op de counter gespeeld. Maar dat is dan ook het verstandigste in plaats van blind te blijven aanvallen. Dat snappen ze bij veel andere clubs niet.

Maar goed, PSV kan nog zo aanvallend spelen er zal toch altijd gezegd worden dat ze defensief, laf en saai spelen. En als ze eens een grote uitslag neerzetten ligt het altijd aan de tegenstander, want die speelde toch zo slecht .

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Volgens mij heeft niemand gezegd dat AZ slecht speelde, juist het tegenovergestelde. Alleen hadden ze meer pecht met de afronding. Volgens mij is er alleen gezegd dat de 0-4 een vertekenend beeld geeft van de wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, tot 0-2 wil je zeggen dat PSV niet counterde? Dan raad ik je de Hans Anders aan.

En AZ speelde helemaal niet slecht, integendeel. Alleen was hun afronding waardeloos.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.