- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Tegen Feyenoord was zeker ook een incident?
Dat was eerder de zwakte van Feyenoord, die met 10 man als een kip zonder kop gingen aanvallen. Overigens had PSV toen Reis en Appelvlaai nog, dat scheelt een slok op een borrel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tegen Feyenoord was zeker ook een incident?
Tegen 10 Feyenoorders werd er pas gigantisch uitgehaald. Wel even de feiten vermelden he.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Laten we het er op houden dat PSV incidenteel de meeste goals maakt, meeste doelpogingen onderneemt, de meeste aanvallers opstelt en ook al incidenteel bovenaan staat.
Ik heb iig genoten vanavond. PSV 
Benieuwd of Ajax morgen hetzelfde op de mat kan leggen. Roda uit is toch pittig. En outsider Grunn niet vergeten natuurlijk 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
De mensen die lopen te zeiken over PSV waren allemaal lyrisch over het nederlands elftal.
Word dus weer een alles of niets wedstrijd voor Ajax ,klotezooi.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
3 punten binnen voor Twente. Verder maar geen woorden meer aan vuilmaken 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die Ado-supporter 
Al mijn vooroordelen in 1 persoon samengebald. Wel een heerlijk team, die ga ik volgende week eens 90 minuten bekijken denk ik.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2581 stemmen
De mensen die lopen te zeiken over PSV waren allemaal lyrisch over het nederlands elftal.
Precies. PSV en NL hebben het gewoon goed gedaan. Resultaat is 1 leuk voetbal 2. Samen lukt alleen clubs als Barca.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
PSV was vanavond anders zowel 1 als 2.
Nou lekker goaltje zeg van die Japanner!
En Biseswar doet zowaar iets goeds voor zijn miljoenenloon...
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2581 stemmen
ik heb het niet over vanavond. Ik heb het over het algemeen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Word dus weer een alles of niets wedstrijd voor Ajax ,klotezooi.
Hoho, ik ben alles behalve lyrisch over het nederlands elftal geweest, kijk mijn posts er maar op na. Het nederlands elftal speelde juist saai, psv-achtig en 'zakelijk' voetbal.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Laten we het er op houden dat PSV incidenteel de meeste goals maakt, meeste doelpogingen onderneemt, de meeste aanvallers opstelt en ook al incidenteel bovenaan staat.
Meeste doelpogingen? Geef maar is statistieken. Meeste doelpunten komt natuurlijk door die wedstrijd tegen Feyenoord. Dat PSV de meeste aanvallers opstelt zegt natuurlijk helemaal niks over hun speelstijl. Overigens valt dat ook wel mee met het middenveld Toivonen, Hutchinson en Engelaar. Vier aanvallend ingestelde spelers dus, wow wat veel! Rutten heeft al vaker bewezen dat hij niet offensief durft te wisselen. Als ik Rutten was had ik allang Bakal voor Engelaar of Hutchinson in het elftal gezet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Meeste doelpunten komt natuurlijk door die wedstrijd tegen Feyenoord.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach ja, onze afgunstige (?) Ajax-fanboys houden zo van mooi en aantrekkelijk voetbal dat ze de TV uitdoen als een flitsend PSV een te grote voorsprong neemt 
Nee hoor, echte liefhebbers en fijnproevers 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
En die telt toch echt mee hoor.
Overigens wel eens met die opmerking over Engelaar. Ik word vaak best wel moe van die gozer.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Sst, dadelijk komt timbo weer vertellen dat PSV eigenlijk best wel goed voetbalt
Ben ik weer. En sta er nog steeds volledig achter.
Vandaag trouwens een geweldig leuke wedstrijd gezien. Zowel van AZ als van PSV goed voetbal gezien. Grote nadeel voor AZ was natuurlijk dat PSV effecienter was en de kansen wel afmaakte waardoor ze heerlijk in konden zakken en dan zijn we levensgevaarlijk.
Nee nu lekker hopen op een stuntje van Roda morgen dan worden die Ajacieden die hier vanavond ook alweer zoveel onzin hebben neergetyped helemaal gek.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Stuntje? Roda-uit is al jaren een zeer moeizame onderneming. Maar nu ben ik waarschijnlijk weer de pessimist, terwijl PSV vanavond liet zien waarom ik ze in Lille best zie winnen. Al had Toivonen wel rood moeten hebben, natuurlijk.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ach ja, onze afgunstige (?) Ajax-fanboys houden zo van mooi en aantrekkelijk voetbal dat ze de TV uitdoen als een flitsend PSV een te grote voorsprong neemt 
Nee hoor, echte liefhebbers en fijnproevers
In een ver verleden hield jij nog van écht mooi voetbal, van mensen als Bergkamp en Van Basten.. die niet bij.. die kutclub speelden inderdaad 
Maar je provinciale aard komt al weer jaren bovendrijven kennelijk, zover je al eens voetbal kijkt, wat iedere uitspraak van meet af aan een beetje ongeloofwaardig maakt.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ik heb iig genoten vanavond. PSV 
Benieuwd of Ajax morgen hetzelfde op de mat kan leggen. Roda uit is toch pittig. En outsider Grunn niet vergeten natuurlijk
Nou veel plezier ermee. Dit is gewoon vervelend gedrag. PSV scoort ook is een keertje in 5 jaar tijd. Sjongejonge. En ja, dit is incidenteel, want ik heb het de voorgaande jaren ook niet gezien. Al schrok ik wel toen ik 0-4 op het teletekst zag staan vanavond 
Voor de rest blijf ik het raar vinden dat je lafaard Rutten beticht van aanvallend voetbal. Moet nit gekker worden zeg
In wat voor opzicht stelt PSV eigenlijk meer aanvallers op dan Ajax(of Twente, of ADO?). De enige manier om aanvallender te spelen dan 4-3-3 is om 3-4-3 te gaan spelen.
Je hoeft die fabel in ieder geval niet meer te verspreiden dat je posters van van Basten en consorten op de muur had hangen. Dat valt uit geen enkele reactie van jou hier terug te leiden. Weet je zeker dat het geen Rudi Völler was? 
Clubvoorkeur voor PSV schuif je in ieder geval niet onder banken of stoelen, het wordt is tijd dat je er voor uit komt. Dus ga je dat nu even doen? 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Man geilt overduidelijk op PSV, maar zit in de kast.. misschien even tijd gunnen?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik moet jullie teleurstellen; jullie hebben me niet kunnen betrappen op een leugen of fabeltjes of wat ook. De enige voetballer die bij mij aan de muur heeft gehangen is daadwerkelijk Van Basten in een Ajax-shirtje, en clubvoorkeuren ken ik alleen voor Sparta (is de club van) Rotterdam, en in mindere mate (vanwege mijn provinciale roots
) Groningen en Heerenveen.
Maarrr ik ben natuurlijk absoluut voorstander van aanvallend, gedurfd en aantrekkelijk voetbal. Op dit moment vind ik dat internationaal bij de Mannschaft en Barca, en nationaal bij PSV. Was gewoon wéér smullen gisteren. Ik neem aan dat jullie fijnproevers daar ook van genoten hebben? Wel vreemd trouwens dat ik daar dan niks van teruglees. Nu ja. Daarnaast heb ik maar 1 echte held en dat is natuurlijk The Special One.
En ik heb inderdaad genoten van Bergkamp en Van Basten. En ook van Litmanen, Boertjes en al die anderen. Maar ook van Romario, Ronaldo, Nilis en Nistelrode. Werkt heel bevrijdend hoor, gewoon lekker naar een potje voetbal kijken zonder clubvoorkeur.
Om het voor jullie draaglijker te maken; ik hoop dat Ajax straks wint bij Roda. Een titelstrijd a trois maakt het toch nog net even wat leuker. Al hoop ik stiekem natuurlijk vooral dat Groningen zich nog gaat mengen...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Stuntje? Roda-uit is al jaren een zeer moeizame onderneming. Maar nu ben ik waarschijnlijk weer de pessimist, terwijl PSV vanavond liet zien waarom ik ze in Lille best zie winnen. Al had Toivonen wel rood moeten hebben, natuurlijk.
Ben bang dat Lille toch nog van een andere categorie zal zijn. En je kunt er natuurlijk niet wekelijks op vertrouwen dat de tegenstander zoveel kansen mist.
Wat Toivonen betreft. Loopt al weken als een verwend kind over het veld.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord gewonnen. Wel erg gelukkig en nog dik tijdrekken aan het einde ook.
Weer ouderwets armoetroef.

Feyenoord was in de 2e helft niet best, maar had 2 mogelijkheden om de wedstrijd op slot te doen. Helaas faalden Wijnalum en Castaignos. Daarnaar had Heracles 0 mogelijkheden (op de laatste minuut na - het zal je weer gebeuren...). Heracles was wel de ploeg met de bal. Feyenoord kon de bal maar moeilijk vasthouden, maar creëerden toch wat kansen en bij vlagen zag het er best goed uit (in de 1e helft). Op dit moment maakt het niet uit hoe er gewonnen wordt. Ik heb liever dit dan de vorige 3 wedstrijden, waar Feyenoord eigenlijk moet winnen, maar het toch weer niet lukt.
Swerts was echt dramatisch. De Vrij was w.m.b. de man of the match. echt genoten van die kerel. Alsof hij er al 10 jaar staat, met het zelfvertrouwen en voetballend vermogen. Ryo was ook geweldig in de eerste helft. Hopelijk blijft hij hierna nog een seizoen.
Verder viel Fer goed in. Het verschil met hem en Leerdam is onzettend groot. Hopelijk staat Fer volgende week weer in de basis.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar toch kom je wat gelukkig weg. Voor de rest niet zo best verder, eigenlijk moet je zo'n pot gewoon met een marge van 3 winnen. Maar Wijnaldum is toch wel erg dramatisch op afwerk gebied, en genant bijna. Snel vergeten en blij zijn met de drie punten. Ryo is weergaloos, maar ja Wenger ziet je niet voor niks zitten. Die speelt over een paar jaar gewoon in de basis van Arsenal.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Maarrr ik ben natuurlijk absoluut voorstander van aanvallend, gedurfd en aantrekkelijk voetbal. Op dit moment vind ik dat internationaal bij de Mannschaft en Barca, en nationaal bij PSV. Was gewoon wéér smullen gisteren.
Je vergeet Spanje
. Wéér smullen
. Noem nog eens een wedstrijd van PSV waarin ze goed voetbal hebben gespeeld (op Feyenoord en AZ na).
Daarnaast heb ik maar 1 echte held en dat is natuurlijk The Special One.
Want dat is natuurlijk zó'n aanvallende coach 
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Op naar Doetinchum! Hopen op 3 puntjes.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb gister nog de samenvatting van Feyenoord gezien, maar de winst leek me wel verdiend hoor, al had Everton natuurlijk 30 seconden voor tijd die 2-2 absoluut moeten maken. Maar verder had Feyenoord gewoon de betere kansen.
Jaja, ik kan het wel, wat leuks zeggen over onze vrienden uit Rotterdam 
Ryo was overigens vorig jaar bij Ajax op stage, maar die stage werd helaas afgekapt omdat die jongen een been brak. Erg zonde, had hem wel bij de selectie gehad willen hebben. Misschien wat voorbarig, maar hij kan net als Eriksen een revelatie worden.
Vanmiddag benieuwd naar Roda-Ajax. Ik hoop dat Ajax echt geleerd heeft van Utrecht uit en 200% gaat geven. Bij een verlies is de titel heel ver weg, bijna verkeken misschien wel. Bij een gelijkspel eigenlijk idem, al mag je natuurlijk nooit opgeven.
Daarom zeg ik, 1-3! 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@Almighty
Spanje was ik inderdaad vergeten, maar Deutschland acht ik nog net iets hoger.
Ik kijk vooral na de winterstop, van PSV zag ik de verlenging tegen Twente en de potjes tegen Willem II en AZ. Waarin ze een stuk meer indruk maakten dan Twente (tegen PSV dus, en tegen Feyenoord), laat staan Ajax (tegen Utrecht en De Graafschap). Nogmaals; benieuwd of die vanmiddag iets dergelijks flitsend op de Limburgse mat kunnen leggen.
Voorlopig 'wint' PSV het in (spel)kwaliteit en -vreugde, aanvallende intenties en creativiteit.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
@Otherfool: Telkens als ik denk dat het niet erger kan, kom jij met een opmerking van likmevestje. Als je PSV aanvallend vind voetballen moet je of even naar de afdeling psychiatrie of snel naar de opticien. Want het was gisteren ook weer verdedigen, verdedigen, verdedigen. En ja dan scoren ze uit countertjes, dat kan een keer gebeuren ja. AZ had veel meer kansen en had gewoon moeten scoren, maar dat deden ze niet. Je bent natuurlijk vergeten dat Fred Rutten altijd zijn verdedigende zekerheidje opstelt, of het nou tegen AZ of de Graafschap is. PSV speelt laf en verdedigend. Als jij denkt dat PSV aanvallend speelt, wens ik de psychiater die jouw moet behandelen heel veel succes.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.