• 17.564 nieuwsartikelen
  • 183.116 films
  • 12.639 series
  • 34.981 seizoenen
  • 658.311 acteurs
  • 200.684 gebruikers
  • 9.486.796 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Ik zou graag zien dat Cruijff die Ajax-zooi helemaal over neemt, zodat als hij faalt (en dat gaat gegarandeerd gebeuren in die slangenkuil vol egootjes) we ein-de-lijk van dat ellenlange geblaat van Johan Cruijff verlost zijn. Al zal hij wel weer iemand anders de schuld weten te geven wanneer het mis gaat en aangezien hij Johan Cruijff is en schijnbaar onschendbaar is, zullen de pers en Ajax-supporters hem ook dan weer op zijn geschiedenis als voetballer geloven. Cruijff - luchtfietser, wat dat betreft past hij perfect bij Ajax, want daar is gebakken lucht in overvloed!

kos

• 46828 berichten
  • 8954 stemmen

Iemand die Wim Jonk ( ) een bestuurlijke functie wil geven spoort sowieso al niet helemaal.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

kos schreef:

Iemand die Wim Jonk ( ) een bestuurlijke functie wil geven spoort sowieso al niet helemaal.

Verklaar?

- nusport.nl

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat is een klein verschil dan. In de tijd van nu met alle digitale middelen moet je ook niet raar opkijken dat het gefilmd wordt. Daarnaast, het spelershome van ADO is in principe ook voor iedereen toegankelijk.

.

Zelfs voor hooligans van Ajax hehe.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Als ze werkelijk respectvol waren zouden ze het niet als geuzenaam adopteren, want ze weten donders goed welke reacties ze daarmee uitlokken. Bovendien zijn de Joodse voorzitter van Ajax en het CIDI er allerminst blij mee en willen dat ze ermee ophouden. Maar uit respect voor hen blijven ze de naam lekker toch gebruiken.... Lekker respectvol.

Volgens mij heeft Coronel nog gezegd dat hij er niets tegen heeft, maar dat de reacties die het blijkbaar uitlokt bij tegenstanders die hem wel kwetsen. Je kan het zien als provoceren, provoceren staat bij mij in het boekje toch iets anders. Dan zouden we het zingen om het publiek van de andere partij te gaan irriteren en om negatieve reacties uit te lokken. Dat is helemaal niet de gedachte erachter.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Vooral jij kunt nog een hoop van hen leren.

Misschien het vinden van een middel waarmee ik de wereld in één keer van ze kan verlossen?

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

kos schreef:

(quote)

.

Dus? Overigens zijn er hele goede banden met Maccabi supporters. Vaak genoeg ook Maccabi mensen(Joden) bij ons op het vak. Maar dat zal volgens Reinbo en NR ook wel zijn om te provoceren

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Reinbo schreef:

Ja, dat maakt het idd nog leuker.

Ach ja, Heracles thuis moet te doen zijn lijkt me.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Ey, niet zo provoceren hè.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Ik weet niet of het hier al te sprake is gekomen, maar ik lees net dat die Joodse federatie (of hoe ze ook heten mogen) hebben nu zelfs een brief naar OM gestuurd met het verzoek (ook) de fans die zingend op dat filmpje te zien en horen waren te vervolgen. Laat die Jodenbond dan ook even een briefje naar Ajax sturen. Echt volkomen waanzin. In mijn familie zijn veel mensen dood gegaan aan kanker, moet ik nu iedereen dagvaardingen gaan sturen die de ziekte kanker als scheldwoord gebruiken? Volslagen doorgeslagen en misplaatste bijna Amerikaanse toestanden zoals die Joden het nu opkloppen. Als ze er geen aandacht aan schenken dan was deze hele discussie nu al afgelopen, maar ZIJ blijven deze levend houden. Volgens mij vinden de joden het wel lekker om een beetje wonden open te reten. Zelfkastijding.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Heb zelf ook niks met het CIDI en die andere Joodse instanties, zijn ook erg bedreven in het aanstellen. Denk dat iedereen eigenlijk gewoon wilt dat erover opgehouden wordt. Maar laat ze maar doorsturen naar Ajax hoor, wel erg schandalig al die Ajax supporters die nog nooit een kwaad woord over joden hebben gesproken

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Die Joodse federaties dus blijkbaar niet, want die blijven de hele discussie maar steeds weer oprakelen. En waarom? Met welk doel? Aan te tonen dat de joden zo zielig waren in WOII? Dat weet nu echt iedereen wel. Joden kicken op het krijgen en hebben van medelijden, iets anders kan ik er niet van maken. Met dit soort gekonkel om vrij weinig krijg je -volgens mij- juist weer antipathie tegen de Joden in plaats van begrip voor ze. Aan die hele CIDI dus een tip: kom eens achter je kast vandaan en ga wat zinnigs met je leven doen!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tsja, Joden zullen altijd gevoelig blijven voor teksten als Hamas Hamas Joden aan het gas en gasgeluiden sissen. Die van Bommel van de SP werd toen ook op het matje geroepen toen hij meeliep met die Palestijnen-optocht en dat werd gescandeerd. Ik denk als je familie is uitgeroeid in de oorlog dit altijd gevoelig zal blijven liggen en er gewoon grenzen zijn aan wat je over Joden kan schreeuwen. Ajax-supporters heb ik op die onzin nooit kunnen betrappen. Zijn meer trots op die Geuzennaam.

kos

• 46828 berichten
  • 8954 stemmen

Het zou ook wel apart zijn als Ajax supporters Joden aan het gas gingen zingen.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Inderdaad, distancieer me vaak genoeg van het vele gezeik hoor. Wat Israël bijvoorbeeld in het Midden-Oosten doet sta ik ook niet achter. Maar nu gaat het niet meer over voetbal, maar kan me wel redelijk in Pruim zijn post vinden ook hoor. Alleen gaat dat niet meer over het voetbalgebeuren meer, meer een politieke kwestie.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Precies, dus je moet die scheiding wel blijven zien. Joden-federaties gaan Ajax niet aanklagen natuurlijk. Ze weten ook wel dat Ajax juist trots is op die Geuzennaam en de Joden niet door het slijk halen.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Dus Ajax mag wel 'Joden, Joden, ooh wat zijn we tof' zingen, maar als mensen dan iets terug zingen met de strekking Joden, Joden, jullie zijn niet tof, dan moet het ineens verboden worden? Ik vind het echt volslagen selectieve verontwaardiging van die irritatie-opwekkende Joodse federatie. Nogmaals: ZIJ zijn degenen die dingen maar weer oprakelen en buiten al z'n proporties trekt en ZIJ zijn degene die 'het eigen volk' blijft confronteren door op iedere Hamas-slak kilo's zout te strooien. Zoveel rekening lijken ze dus helemaal niet te houden met de pijn en het verdriet van WOII voor de nabestaanden en het Joodse volk in z'n algemeenheid. Met Fritz Barend als de vol met zelfmedelijden zittende aandachtrekkende en -vragende Jood voorop!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jullie mogen allemaal zingen: Joden Joden zijn niet tof, maar Hamas Hamas Joden aan het gas en sis-geluiden maken niet nee. je ziet die scheidslijn hopelijk zelf ook wel. En wij kunnen als niet Joden helemaal niet oordelen hoe pijnlijk dat soort teksten moeten overkomen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Stel je voetbalvragen via twitter aan Johan Derksen

25/03/2011 10:30

De rubriek Beste Johan is in een nieuw jasje gegoten. VI-hoofdredacteur Johan Derksen duikt deze vrijdag de vernieuwde VI-studio in om vragen van voetballiefhebbers te beantwoorden.

Hij doet dat samen met de presentatoren Bart Nolles, Menno Tamming en Etienne Verhoeff, die dagelijks ook op VI Radio te horen zijn. Aan de hand van vragen die binnenkomen op ons twitteraccount neemt Johan de actuele zaken in de nationale en internationale voetbalwereld onder de loep.

Voetbal International is via twitter te volgen op www.twitter.com/vi_nl en heeft inmiddels meer dan achttienduizend volgers. Voor het gemak dienen de vragen aan Johan te worden voorzien van de hashtag #bestejohan.

Het item met Johan Derksen verschijnt aanstaande vrijdag (25 maart) om 15.00 uur op deze website.

Lijkt me wel grappig.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Of die joden zich aanstellen weet ik -als beleidend atheist- inderdaad niet, maar IK VIND wel dat ze zich aanstellen en moedwillig hun eigen wonden verder open reten dan dat die wonden door incidenten als 'Hamas-liedjes' open gereten worden!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat snap ik niet. Dat soort tokkie-volk roept en sist die zaken en dan rijten de Joden hun wonden open? Omgekeerde wereld.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Hoeveel mensen horen dat gesis van die door jou zo genoemde Tokkies denk je? Een stadion vol, laten we eens uit gaan van zo'n 3.000 tot 50.000 mensen? En als die CIDI dat soort leuzen weer eens onder een vergrootglas legt, z'n vriendjes van de media er massaal bij betrekt, hoeveel mensen denk je dan dat er met die sisgeluiden worden geconfronteerd? In Engeland bijvoorbeeld besteden ze totáál geen (media)aandacht meer aan welke soorten van ongeregeldheden in en om de stadions dan ook. En volgens mij is dat een véél beter werkend systeem dan hier. Negeren in plaats van ageren!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Poeh nee daar kan ik het echt niet mee eens zijn. Negeren

Alles maar lekker negeren vanaf nu hoe grof ook. Laat Wilders dan ook maar gewoon met rust, want daar klagen de Moslims hem juist weer aan. Juist door het negeren van dit soort zaken, heeft de uitroeiing van Joden zijn doorgang kunnen vinden. Maar goed, heeft weinig meer met voetbal te maken, dus ik stop de discussie wel.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Gelukkig moviemafketel, want we wijden nu veel te veel uit. Bist 'n laif jonkje hoor, maar we zouden hier nooit uit komen, dus laten we het hier inderdaad maar bij laten.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Want? Waarom wil je altijd je punt met die laffe smiley maken?

Wat is er mis met Jonk? En daarbij, Cruijff wil Jonk een voetbaltechnische taak geven. Hij wordt geen directeur ergens van ofzo.

Gewoonweg schandalig hoe grootheden als Cruijff en Bergkamp gister te kijk zijn gezet door een stel niet-kenners in de directie. Ik vind vd Boog best goed overkomen, maar gister heeft hij terecht zijn eigen graf gegraven binnen Ajax. Dit redt hij niet en maar goed ook als je zo dom handelt.

kos

• 46828 berichten
  • 8954 stemmen

Ik wil ook wel eens een vraag stellen in dat VI-programma, maar kan nooit ene email adres vinden, heb eens gezocht en dan wordt je van de ene naar de andere pagina doorgelinkt enzo en toen had ik er geen zin meer in.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Hebben Johan Derksen en Wilfred Genee geen Twitter dan kos?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Iemand Genee bij Paul de Leeuw zien zitten van de week trouwens? Was op zich wel een grappig gesprekje. Genee en Derksen hebben buiten het werk dus echt helemaal niks gemeen met elkaar. Spreken elkaar voor en na een aflevering niet haha. Ook dat ze een keer met zijn 2en in de auto ergens heen waren en zowel op de heen- als terugweg geen woord tegen elkaar hebben gezegd.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Als er iemand voor die titel in aanmerking komt is het natuurlijk Cruijff zelf. Wat denkt 'ie nou eigenlijk, dat 'ie met dat gelul over voetbalknowhow ( ) ook maar op iemand indruk maakt? En dat de huidige Ajaxtop meteen ja en amen zegt en zichzelf buitenspel zet? Beetje reëel blijven ouwe. Laat Bergkamp en Jonk eerst maar 's bewijzen dat ze verstand van voetbal hebben.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ben geen Twitteraar, maar je kan toch maar een max aantal tekens gebruiken hoop ik. Als ik anders een vraag aan iwan van Duren stel krijg ik waarschijnlijk een lap tekst terug van heb ik m daar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.