- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ik distantieer me van de uitspraken van Reinbo.
Maar als je denkt dat het "Joden" roepen van Ajacieden niets met provoceren te maken heeft, of dat het daardoor ontstaan is... tja.
Nogmaals: het is gegroeid tot een geuzennaam. De helft van het stadion weet niet eens waarom ze het roepen.
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
Maakt geen verschil hoor. De Ajax supporters gaan juist erg respectvol en trots om met joden. Het zijn andere supportersgroepen die hier misbruik van maken
Haha, ja nogal logisch he, aangezien ze het over zichzelf hebben. Niet zo vreemd dat ze er dan niks negatiefs over gaan zingen.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Ik distantieer me van de uitspraken van Reinbo.
Maar als je denkt dat het "Joden" roepen van Ajacieden niets met provoceren te maken heeft, of dat het daardoor ontstaan is... tja.
Hoho, dat 2e ontken ik niet. Maar jij noemde het geloof ik ook nu nog provoceren. Dat Joden gedoe heerst al tientallen jaren en zo niet langer bij Ajax als pro Ajax teksten. Ongeacht hoe het er vroeger ingekomen is.
Overigens, in de Gelderlander vanmorgen nog wel een geinig Lex Immers stripje die op ski-vakantie ook maar betere niet kon Jodelen 
Al zou de helft het niet weten, wat dan nog? Overigens ontkracht je hiermee wel je eigen woorden dat het geroepen zou worden als provocatie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha, zijn je argumenten op?
Ik heb nog nooit meegezongen met dat soort zielige liedjes.
Op? Net als jouw keurige argumenten waarom mijn vergelijking nergens op sloeg zeker? 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Natuurlijk roepen er nog een hoop mensen "Joden" ter provocatie. Alleen is de helft van de mensen te achterlijk om te beseffen dat het ooit ter provocatie was. Nogmaals: het is reactie op reactie. Beiden ter provocatie. Bijna elk lied gezonden door hedendaagse Legioenen (
) is ter provocatie. Ik heb niet gezegd dat het erg is dat Ajacieden "Joden" roepen.
Maar als Immers had geroepen "We gaan op Ajacieden-jacht", was het dan ook erg geweest? Omdat je zegt dat Joden een geuzennaam voor Ajacieden is.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Op? Net als jouw keurige argumenten waarom mijn vergelijking nergens op sloeg zeker?
Daar hoef ik eigenlijk geen woord aan vuil te maken. Chicago Bulls erbij halen. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha, ja nogal logisch he, aangezien ze het over zichzelf hebben. Niet zo vreemd dat ze er dan niks negatiefs over gaan zingen.
En dus ligt het probleem daar niet bij. Het gaat er toch om de kwetsende leuzen? Het begint een beetje op Ajax bashing te lijken dit, goed voor het niveau van dit topic. Late nwe dan gelijk een regel maken dat alles wat Ajax doet slecht is en aan hun ligt.
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
Net zoals toen de Ajax supporters tegen welke Duits team ook alweer de Israel-vlag en 'Jews take revenge for '40-'45' ophingen'.
. Helemaal geen provocatie hoor..
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Natuurlijk roepen er nog een hoop mensen "Joden" ter provocatie. Alleen is de helft van de mensen te achterlijk om te beseffen dat het ooit ter provocatie was. Nogmaals: het is reactie op reactie. Beiden ter provocatie. Bijna elk lied gezonden door hedendaagse Legioenen (
) is ter provocatie.
Haha, denk niet dat 1 Ajax aanhanger nu Joden nog roept om daarmee te provoceren. Zou ook niet weten wie je daarmee zou provoceren. Vanaf het moment dat Ajacieden het zijn gaan zingen is het als pro tekst bedoeld, niet een anti.
Liever zulke pro teksten dan al die anti teksten. Moet er niet aan denken dat ze bij Ajax de hele tijd over Feyenoord en PSV liedjes zingen, wat ze in Eindhoven schijnbaar nog doen als ze uit in een Europacup duel spelen.
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
En dus ligt het probleem daar niet bij. Het gaat er toch om de kwetsende leuzen? Het begint een beetje op Ajax bashing te lijken dit, goed voor het niveau van dit topic. Late nwe dan gelijk een regel maken dat alles wat Ajax doet slecht is en aan hun ligt.
. dat is toch zo met alle teams en namen? Er is ook niks mis met 'boeren' roepen, maar dan krijg je dat de ander 'kankerboeren' en zo gaat roepen.
Dan moet je negatieve spreekkoren etc in het algemeen aanpakken, niet alleen bij Ajax omdat die zich toevallig Joden noemen.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Net zoals toen de Ajax supporters tegen welke Duits team ook alweer de Israel-vlag en 'Jews take revenge for '40-'45' ophingen.
. Helemaal geen provocatie hoor..
Bron? Of komt dit uit het kos-archief?
En iedere club kent wel een groep debielen. Ik sluit niet uit dat een groep minder begaafde supporters zulke rare dingen doet. Maar dat is 1% van de miljoenen aanhangers.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
. dat is toch zo met alle teams en namen? Er is ook niks mis met 'boeren' roepen, maar dan krijg je dat de ander 'kankerboeren' en zo gaat roepen.
Dan moet je negatieve spreekkoren etc in het algemeen aanpakken, niet alleen bij Ajax omdat die zich toevallig Joden noemen.
Oja, want hoevaak hoor jij mensen tegen Graafschapsupporters kankerboeren roepen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind dat wel even van een andere orde dan joden aan het gas. Al zou je idd negatieve spreekkoren collectief aan moeten pakken, al schrik ik wel van de selectieve verontwaardiging hier.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Vanaf het moment dat Ajacieden het zijn gaan zingen is het als pro tekst bedoeld, niet een anti.
Tuurlijk niet. Is begonnen als provocatie (reactie op de provocaties van supporters van andere clubs).
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Tuurlijk niet. Is begonnen als provocatie.
Zucht, laat maar. Het is ieder geval al decennialang een pro-tekst.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Je leest niet goed. En mijn reactie wel één van de domste posts noemen. Zucht, inderdaad.
Maar genoeg over die Joden-club, inderdaad.
(of vind je dit provoceren?)
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
Dat weet toch iedereen. Ajax's 'Jewish' identity turns sinister - The New York Times - nytimes.com
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
al schrik ik wel van de selectieve verontwaardiging hier.
Nee, het is juist geen selectieve verontwaardiging. Negatieve teksten over Ajax zijn precies hetzelfde als negatieve teksten over andere supportersgroepen. Hoe ze heten doet daar niks aan af.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Je leest niet goed. En mijn reactie wel één van de domste posts noemen. Zucht, inderdaad.
Maar genoeg over die Joden-club, inderdaad.
(of vind je dit provoceren?)
Als jij het zegt zie ik het als een zware belediging
Ga je maar eens aangeven bij de moderators hier.
Fijne middag, ouwe kakkerlak 
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
Oja, want hoevaak hoor jij mensen tegen Graafschapsupporters kankerboeren roepen?
Vorige week nog, net als bij PSV' ers. En anders is het wel klotegloeilampen of weet ik veel wat. Overal heb je wel negatieve spreekkoren over.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Negatieve teksten over Ajax zijn precies hetzelfde als negatieve teksten over andere supportersgroepen. Hoe ze heten doet daar niks aan af.
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
Als ik zo'n beetje buitenlandse media afGoogle lees ik zo'n beetje hetzelfde als wat ik altijd zelf hoor van mensen als ik in het buitenland zit. Mensen vinden het altijd buitengewoon raar dat ze met die Israel vlaggen lopen en zich zo pontificaal als de Joden voordoen.
Hier in NL is het echter zo ingeburgerd dat iedereen het normaal is gaan vinden.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Vorige week nog, net als bij PSV' ers. En anders is het wel klotegloeilampen of weet ik veel wat. Overal heb je wel negatieve spreekkoren over.
Ik kijk toch veel voetbal, maar klote gloeilampen? Nog nooit gehoord. PSV is zo'n nietszeggende club, daar valt bijna niks over te zingen.
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
zucht dat begint alweer goed, ik zal mn malienkolder vast klaarleggen voor volgende week.
.
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
Ik kijk toch veel voetbal, maar klote gloeilampen? Nog nooit gehoord. PSV is zo'n nietszeggende club, daar valt bijna niks over te zingen.
Tja, in dat geval denk ik dat je je maar meer bij discussies over tv-voetbal kunt hebben dan over supporters in stadions want dat zijn algemeen bekende zaken.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Onzin. Ik hoor genoeg spreekkoren, maar dat soort voorbeelden kom ik gewoon bijna nooit tegen.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Als jij het zegt zie ik het als een zware belediging
Ga je maar eens aangeven bij de moderators hier.
Fijne middag, ouwe kakkerlak
Persoonlijk worden mag niet hè. 
Maar jij denkt nog steeds niet dat Ajacieden zijn begonnen met "Joden" roepen om reacties uit te lokken van de tegenpartij?
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, het is juist geen selectieve verontwaardiging. Negatieve teksten over Ajax zijn precies hetzelfde als negatieve teksten over andere supportersgroepen. Hoe ze heten doet daar niks aan af.
Maar bij Ajax wordt er ook nog eens naar één van de grootste genocides ooit refereerd. Dat er dan mensen nog stellen dat dat even erg is als het beledigen van kakkerlakken (wat de kakkerlakken zelf heel erg vinden overigens) mogen van mij wel in een nauw jas zonder veters opgesloten worden. Sterker nog, dat zou de tendens MOETEN zijn.
kos
-
- 46827 berichten
- 8954 stemmen
Als je daar aan refereert is dat natuurlijk schandalig, al was dat niet wat Immers deed dus snap ik niet waarom dat er bijgehaald moet worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.