- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
zucht dat begint alweer goed, ik zal mn malienkolder vast klaarleggen voor volgende week.
.
Je mag de mijne wel lenen:) Krijg je meteen plaatpantser erbij 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Als je daar aan refereert is dat natuurlijk schandalig, al was dat niet wat Immers deed dus snap ik niet waarom dat er bijgehaald moet worden.
Immers bedoelde de Ajacieden, die zichzelf nota bene Joden noemen.
Alleen dat Hammas verhaal, met dat sissen enzo, dat kan echt niet. Heb ook een enorme hekel aan het woord "kanker" al bedoelen ze daarmee natuurlijk het scheldwoord en niet de ziekte. Maar het is gewoon in -en in triest, dat er mensen zijn die dat woord in bijna iedere zin gebruiken.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Persoonlijk worden mag niet hè. 
Maar jij denkt nog steeds niet dat Ajacieden zijn begonnen met "Joden" roepen om reacties uit te lokken van de tegenpartij?
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Had toen weinig met trots te maken. Nu waarschijnlijk wel.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Toen ook hoor. Wacht, ik citeer het stukje uit de NY Times nog een keer:
"The club became identified in the public mind with Jews in the 1950's, and by the 1970's, opposing fans began to call Ajax supporters Jews. The supporters adopted the identity in a spirit of defiance." Amsterdam Journal - A Dutch Soccer Riddle - Jewish Regalia Without Jews - NYTimes.com - query.nytimes.com
Defiance. Trotsering. 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Precies, om te provoceren, de rotzakken. 
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Vermeer maakt zometeen z'n rentree in een oefenwedstrijd tegen Jong Almere. Zie trouwens net dat hij veertien centimeter korter is dan Verhoeven. Wist niet dat die bolle zo lang is (1m96).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lekker belangrijk wat Coronel vind. Laat die man zich maar eens bezig houden met belangrijke zaken. Daarnaast is niet 1 Ajacied negatief over Joden, integendeel. Het is meer een koosnaam. Niks mis mee.
Er is dus wel wat mis mee, want het lokt reacties uit die door groepen buiten het voetbal om als kwetsend worden ervaren. Kijk nou eens naar de big picture. Beide kampen dragen schuld in deze kwestie.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
En vrouwen mogen er niet geil uitzien want dat lokt verkrachtingen uit.
Ja laten we lekker met z'n allen rekening houden met die randdebielen uit Den Haag, Rotterdam en Utrecht. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Later we het er op houden dat als vrouwen met hun schaamlipjes staat te zwaaien naar een vak vol voetbalsupporters dat er wel sprake is van enige provocatie. Iets wat het verkrachten dat daar mogelijk op volgt nog niet goed praat.
Maar bij Ajax wordt er ook nog eens naar één van de grootste genocides ooit refereerd. Dat er dan mensen nog stellen dat dat even erg is als het beledigen van kakkerlakken (wat de kakkerlakken zelf heel erg vinden overigens) mogen van mij wel in een nauw jas zonder veters opgesloten worden. Sterker nog, dat zou de tendens MOETEN zijn.
Er wordt helemaal niet naar de genocide gerefereerd*. Die link leggen anderen ermee, vooral veel misbaar uit de Ajaxhoek. Pure krokodillentranen van de meesten..... (Niemand valt er hier over behalve de Ajacieden zelf en een enkeling als otherfool, maar die heeft iets tegen supporters in het algemeen.
*Geen enkele Feyenoorder die naar de Joodse Wijk in Antwerpen trekt na het zingen van "we gaan op Joden jacht". Ze rennen vervolgens echter wel achter wegrennende Ajaxsupporters aan.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof meteen dat Immers niks antisemitisch in de zin had. En juist daarom is het zo verkeerd nog niet dat 'ie gestraft wordt. Denkt 'ie de volgende misschien twee keer na voordat 'ie zoiets ontiegelijk doms eruit gooit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Overigens vandaag interview met Van der Sar gelezen. Volledig begrijpelijk maar ook hij komt zijn 'belofte' niet na. Gebeurt toch wel erg vaak die spelers die als ze weggaan roepen dat ze nog terugkomen maar uiteindelijk toch hun carriere in het buitenland afsluiten:
'Ik ga niet meer terug naar Amsterdam, al zou het best gezellig zijn met Frank de Boer, Danny Blind en Dennis Bergkamp', zei Van der Sar in Life After Football. 'Toen ik twaalf jaar geleden wegging, heb ik wel gezegd dat ik later eventueel zou terugkeren, maar toen wist ik niet dat ik deze mooie jaren bij Manchester United zou gaan beleven.'
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als je daar aan refereert is dat natuurlijk schandalig, al was dat niet wat Immers deed dus snap ik niet waarom dat er bijgehaald moet worden.
Hij stond anders leuk mee te dansen hoor toen dat luidkeels werd gescandeerd 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Later we het er op houden dat als vrouwen met hun schaamlipjes staat te zwaaien naar een vak vol voetbalsupporters dat er wel sprake is van enige provocatie. Iets wat het verkrachten dat daar mogelijk op volgt nog niet goed praat.
Nee, en wat Immers heeft gedaan valt dus ook niet goed te praten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Tijd voor een wedstrijd, want dit gezeur gaat nergens meer over............
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Rode kaart Toivonen in oefenduel PSV
PSV is het oefenduel met RKC Waalwijk (0-0) niet met elf man geeïndigd. Ola Toivonen, de afgelopen weken al meerdere malen negatief in het nieuws, werd door arbiter Rutger Bekebrede van het veld gestuurd.
Bij een 0-0 stand liet de aanvallende middenvelder zich verbaal gaan, meldt NUsport. De Zweed was van mening dat de Eindhovenaren een strafschop verdienden. Bekebrede vond de uitbarsting te ver gaan en trok een directe rode kaart.
Toivonen kwam de afgelopen weken negatief in het nieuws. Eerst stond hij opzettelijk op de voet van NAC Breda-speler Nemanja Gudelj en in de topper tegen Ajax deelde hij een elleboogstoot uit aan Jan Vertonghen. Het kwam hem op een schorsing van vier duels te staan.
Die gast leert het ook maar niet af vervelend te doen.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3634 stemmen
Rode kaarten in oefenduels gelden toch ook gewoon voor de competitie? Dat zou dan mooi stom van hem zijn.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
PSV-forum:
EINDHOVEN - De rode kaart die Ola Toivonen vanmiddag kreeg tijdens de oefenwedstrijd tegen RKC Waalwijk heeft geen gevolgen voor de competitie.
De Zweed werd door scheidsrechter Bekebrede van het veld gestuurd na een woordenwisseling. Daarbij gebruikte hij naar verluidt de krachtterm 'Fuck you'. Omdat het om een oefenwedstrijd is Toivonen in principe alleen geschorst voor de volgende oefenwedstrijd. Alleen bij uitzonderlijk zware overtredingen wil de tuchtraad van de KNVB nog wel eens een uitzondering maken. De wedstrijd tegen RKC eindigde in een 0-0 gelijkspel.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
Maar het blijft een slimme speler, natuurlijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, en wat Immers heeft gedaan valt dus ook niet goed te praten.
Dat praat ik ook helemaal nergens goed, geloof dat ook niemand dat ergens doet. enige waar men over valt is dat de strafmaat voor Immers twee keer zo hoog uitvalt als die voor Vertonghen terwijl ze in mijn optiek in beide gevallen op eenzelfde manier over de schreef gingen. Namelijk het op ontoelaatbare wijze beledigen van de tegenstander.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Rode kaarten in oefenduels gelden toch ook gewoon voor de competitie? Dat zou dan mooi stom van hem zijn.
Scholes kreeg eens met Man Utd op het Amsterdam Tournament rood en de KNVB gaf dit door aan de Engelse bond waardoor Scholes een competitiewedstrijd van United moest overslaan.
Ferguson was daar overigens zo razend over dat hij nooit meer naar het Amsterdam Tournament wilde komen 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Toen ook hoor. Wacht, ik citeer het stukje uit de NY Times nog een keer:
"The club became identified in the public mind with Jews in the 1950's, and by the 1970's, opposing fans began to call Ajax supporters Jews. The supporters adopted the identity in a spirit of defiance." Amsterdam Journal - A Dutch Soccer Riddle - Jewish Regalia Without Jews - NYTimes.com - query.nytimes.com
Defiance. Trotsering.
Laat ik nog een stukje van deze tekst citeren: ''About thirty years ago, the other teams' supporters started calling us Jews because there was a history of Jews in Ajax,'' explained Fred Harris, a stocky man with brush-cut hair and a thick gold chain around his neck, ''so we took it up as a point of pride and now it has become our identity.''
For years, the team's management supported that unique identity. But over time what seemed to many people like a harmless -- if peculiar -- custom has taken on a more sinister tone. Fans of Ajax's biggest rivals began giving the Nazis' signature straight-arm salute or chanting ''Hamas, Hamas!'' to provoke Ajax supporters. Ajax games have been marred by shouts of ''Jews to the gas!'' or simply hissing to simulate the sound of gas escaping.
De tegenstanders van Ajax zijn dus begonnen met het provoceren door de Ajax-supporters 'Joden' te noemen. Ajax-supporters beschouwde dit niet als een belediging en hebben het overgenomen, waarna de tegenstander gaat refereren aan de WOII. Wie provoceert er hier nou Reinbo? 
Daarnaast snap ik ook wel dat Immers niet refereert naar de oorlog. Maar ik weet zeker dat die supporters van ADO met 'Wij gaan op Jodenjacht' niet bedoelen dat de ADO-spelers lekker fel alle duels in moeten gaan maar wel degelijk dat ze Ajacieden moeten afslaan. Dat zijn de supporters die één hersencel hebben en vervolgens gaat een ADO-speler die een voorbeeldfunctie heeft gezellig meedoen. Dat is dus wel degelijk kwalijk, Immers die een lied inzet waardoor de ADO-supporters nog meer zin krijgen om Ajacieden in elkaar te rossen en daartoe aanspoord. Lekker handig, maarja Reinbo dat moet kunnen toch? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb ook nergens geschreven dat het 'moet kunnnen'. Dus wat is je punt?
Beide partijen provoceren. Heb ik ooit anders beweerd? En tuurlijk is het kwalijk dat Immers dat lied zingt. Maar waarom het twee keer zo kwalijk zou zijn als het "het zijn maar kut kakkerlakken" lied van Vertonghen is mij een raadsel.
En als je al mee laat wegen dat sommige mensen er aanstoot aan nemen omdat het in hun ogen WO 2 associaties heeft, moet je ook de Ajax supporters (en die van de tegenpartij) erop aanspreken. Maar dat gebeurd niet.... Dus is de uitspraak van de KNVB erg dubieus.
Verder ben ik natuurlijk wel voor het in elkaar rossen van Ajax supporters. Wie niet luisteren wil, moet voelen. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Heb ook nergens geschreven dat het 'moet kunnnen'. Dus wat is je punt?
Beide partijen provoceren. Heb ik ooit anders beweerd? En tuurlijk is het kwalijk dat Immers dat lied zingt. Maar waarom het twee keer zo kwalijk zou zijn als het "het zijn maar kut kakkerlakken" lied van Vertonghen is mij een raadsel.
En als je al mee laat wegen dat sommige mensen er aanstoot aan nemen omdat het in hun ogen WO 2 associaties heeft, moet je ook de Ajax supporters (en die van de tegenpartij) erop aanspreken. Maar dat gebeurd niet.... Dus is de uitspraak van de KNVB erg dubieus.
Verder ben ik natuurlijk wel voor het in elkaar rossen van Ajax supporters.
Ow, ik dacht dat je van mening was dat hij niet geschorst moest worden
Mijn excuses. Hoezo is kutkakkerlakken erger? Daarmee spoort hij mensen niet tot geweld aan, hij beledigd de tegenpartij. Immers zei 'Kanker Joden' hiermee beledigd hij veel mensen zoals Vertonghen deed. Maar dat was niet het enige hij zei ook nog 'Wij gaan op Jodenjacht' zo spoor je dus geweld aan tegen Ajacieden. Misschien bedoeld hij dat niet zo, maar die hooligans die zichzelf supporter noemen weten zelf niet beter. Dus waarom vind je in hemelsnaam dat van Immers niet erger dan wat Vertonghen deed? Het is mij een raadsel...
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@ A...Rulez: Beide zijn gewoon plagerige liedjes die toch niet tot uitvoering komen. Ik vind het een beetje vreemd om het een zwaarder aan te rekenen dan het ander. En zoals ik al eerder schreef. Ik ben liever een Jood, waar wat ADO supporters op jagen dan een kut kakkerlak, als ik het allemaal letterlijk moet nemen. Dus zegt het maar? Wat is erger? Lijkt me een nogal arbitraire discussie. Punt is gewoon dat beide spelers zich in hun supporters home beledigend en opruiend gedrag hebben getoond. Iets wat vanuit hun voorbeeldfunctie ontoelaatbaar is. Had het ook beter gevonden als de clubs het intern hadden opgelost met een schorsing en een boete ipv het aan de KNVB over te laten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.