- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voetbalzone - ADO-eigenaar: 'Ik hoorde wat Lex ging zeggen en dacht: dat kan niet'
Geloof dat iedereen dat wel dacht....
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
En als je al mee laat wegen dat sommige mensen er aanstoot aan nemen omdat het in hun ogen WO 2 associaties heeft
In hun ogen? Het woord Jodenjacht heeft nu eenmaal een historische lading. Dan kan je het wel gebruiken en er iets heel anders (koosjers...) mee bedoelen, die lading blijft.
Vermeer en El Hamdaoui hebben het net goed gedaan trouwens: Succesvolle rentree Vermeer in doel Jong Ajax - SoccerNews.NL.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zeg niet dat het vergelijkbaar is, is stel dat als je er die context aan verbind je ook verdere actie moet ondernemen Het zwaaien met de Joodse vlag is naast provocerend overigens ook beladen voor een hoop mensen met een Palestijnse achtergrond.... Ook die lading blijft.
Kortom. Of je ziet het als een geuzenaam en laat het zo (met alle dynamiek die het te weeg brengt), of je ziet het als een naam die tot spreekkoren met sterke WO2 associatie aanzet en dan moet je ingrijpen. Alsof die Ajacieden zelf niet weten hoe het werkt, komop zeg. Opvallend ook dat het hier enkel Ajacieden zijn die er krokodillentranen over huilen.
Quido
-
- 14657 berichten
- 6152 stemmen
Volgens mij zijn de enige mensen die erover 'huilen' juist de niet-Ajacieden. En zij vonden het ook nodig om hier gewoon té veel pagina's aan te wijden en het voortdurend over Ajax te hebben. Gaat totaal nergens over. Immers is dom geweest, net als Vertonghen dat was, en nog veel andere spelers die ooit iets geroepen hebben wat (maatschappelijk) onverantwoord is.
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Ik zeg niet dat het vergelijkbaar is, is stel dat als je er die context aan verbind je ook verdere actie moet ondernemen Het zwaaien met de Joodse vlag is naast provocerend overigens ook beladen voor een hoop mensen met een Palestijnse achtergrond.... Ook die lading blijft.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
@ A...Rulez: Beide zijn gewoon plagerige liedjes die toch niet tot uitvoering komen. Ik vind het een beetje vreemd om het een zwaarder aan te rekenen dan het ander. En zoals ik al eerder schreef. Ik ben liever een Jood, waar wat ADO supporters op jagen dan een kut kakkerlak, als ik het allemaal letterlijk moet nemen. Dus zegt het maar? Wat is erger? Lijkt me een nogal arbitraire discussie. Punt is gewoon dat beide spelers zich in hun supporters home beledigend en opruiend gedrag hebben getoond. Iets wat vanuit hun voorbeeldfunctie ontoelaatbaar is. Had het ook beter gevonden als de clubs het intern hadden opgelost met een schorsing en een boete ipv het aan de KNVB over te laten.
Tja dat is dan jouw mening. Ik blijf erbij dat de twee liederen die Immers zong veel erger zijn dan het ene liedje dat Vertonghen zong. En dus is het ook gewoon logisch dat Immers een zwaardere straf krijgt. Ik heb niet het idee dat ik jouw nog kan overtuigen dus ik ga het ook niet meer proberen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Of welk kwetsend spreekkoor dan ook.
Precies, maar dat iemand gekscherend voor kut kakkerlak uitmaken dan veel minder erg zou zijn dan gekscherend oproepen tot een joden (=Ajax supporters) jacht vind ik een op z'n minst arbitrair. En dat het antisemitisch zou zijn vind ik kul.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Laten we een nieuwe andere discussie beginnen 
Apollinisch
-
- 21304 berichten
- 0 stemmen
Precies, maar dat iemand gekscherend voor kut kakkerlak uitmaken dan veel minder erg zou zijn dan gekscherend oproepen tot een joden (=Ajax supporters) jacht vind ik een op z'n minst arbitrair.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Voetbalzone - Alderweireld loopt spierscheuring op; seizoensslot wellicht in gevaar
Het zit Ajax niet mee 
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Voetbalzone - Alderweireld loopt spierscheuring op; seizoensslot wellicht in gevaar
Het zit Ajax niet mee
Da's grappig ofzo?
Knap kut dit. Hopelijk valt het toch nog mee. Vertonghen is ook al geschorst voor de komende wedstrijd. Dat wordt Oleguer-Ooijer denk ik.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Da's grappig ofzo?
Knap kut dit. Hopelijk valt het toch nog mee. Vertonghen is ook al geschorst voor de komende wedstrijd. Dat wordt Oleguer-Ooijer denk ik.
Dat is inderdaad grappig aangezien dit Ajax (als ze al kans hadden) nog minder kans voor de titel geeft.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hij verscheurd z'n spieren, hihihaha 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik zie 't al voor me, iemand valt in t openbaar van een trap af en breekt z'n poot, staat Reinbo er naast te lachen als een malle, vingertje wijzen dit dat
.
Jullie zijn raar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alleen als de persoon in het eerste van Ajax speelt en dan niet recht voor me neus, want dan moet ik nog omlopen ook.. 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik zou zeggen, zet Blind en Ooijer centraal, want Oleguer kan er helemaal niks van.
Vascago
-
- 4803 berichten
- 3636 stemmen
Sneu voor Arnautovic.

Dit komt ervan met al die (oefen)-interlands er ook nog eens tussendoor. Maar waarschijnlijk moeten er nog eerst een stuk of 100 meer geblesseerd raken en een paar dood neervallen ook nog, voordat de Fifa eens wat met alle kritiek gaat doen.
Ik ben blij dat Bertje Wout Brama niet heeft opgeroepen als vervanger van Maduro. Al wekenlang de man in vorm bij Twente en toch een stuk beter dan die Schaars. Maar ik vind het best. Heeft hij lekker even rust.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Hehe, als Brama jullie grote man in vorm is, dan mag je best spreken over een probleem.
Vascago
-
- 4803 berichten
- 3636 stemmen
Hehe, als Brama jullie grote man in vorm is, dan mag je best spreken over een probleem.
Hoezo dat dan? Brama is een geweldige voetballer voor Twente. Jongen uit de regio die zich altijd geweldig inzet en zowel als balafpakker als opbouwend sterk is. 1000 keer liever Brama in een elftal dan Enoh. Lol. Enoh haalt 9 van de 10 wedstrijden net aan een 4tje. En 1 keer een 6.5.
Brama scoort elke wedstrijd een 7.
Quido
-
- 14657 berichten
- 6152 stemmen
Brama valt me de laatste tijd juist niet erg positief op, terwijl ie normaal wel constant is. Al heb ik de wedstrijd tegen Excelsior niet gezien.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Hoezo dat dan? Brama is een geweldige voetballer voor Twente. Jongen uit de regio die zich altijd geweldig inzet en zowel als balafpakker als opbouwend sterk is. 1000 keer liever Brama in een elftal dan Enoh. Lol. Enoh haalt 9 van de 10 wedstrijden net aan een 4tje. En 1 keer een 6.5.
Brama scoort elke wedstrijd een 7.
Waarom toch altijd vergelijken? Brama is een waterdrager, een kleurloze voetballer. Als hij de man in vorm is, dan gaat er iets niet goed.
Overigens slaat je tekst over Enoh nergens op.
Vascago
-
- 4803 berichten
- 3636 stemmen
Ik (en mijn vrienden zeggen het ook elke keer) vind Brama al zeker 5 wedstrijden op rij de beste man aan Twente kant.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Van de 100 dan toch zeker?
Vascago
-
- 4803 berichten
- 3636 stemmen
Waarom toch altijd vergelijken? Brama is een waterdrager, een kleurloze voetballer. Als hij de man in vorm is, dan gaat er iets niet goed.
Overigens slaat je tekst over Enoh nergens op.
Zeker wel. Spelen op dezelfde positie en hebben de zelfde rol. Alleen Brama is 1000 keer beter. Dus jij mag lachen om Brama, maar dat doe ik om Enoh.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Zeker wel. Spelen op dezelfde positie en hebben de zelfde rol. Alleen Brama is 1000 keer beter. Dus jij mag lachen om Brama, maar dat doe ik om Enoh.
Ik lach helemaal niet om Brama. Het is alleen een waterdrager, meer niet. Als dat je beste man van het moment is, dan zit je niet best. Dat zei ik. Als Enoh bij Ajax de beste man is, dan zit Ajax ook niet best.
Verder heb ik helemaal geen zin in vergelijkingen.
Vascago
-
- 4803 berichten
- 3636 stemmen
Oke iedereen ziet altijd Janssen, maar die functioneert alleen zo goed omdat Brama zo goed speelt. Ruiz is geblesseerd, Janko, Tiendalli, Bajrami komt nog niet uit de verf. Blijft dit seizoen ook niet zoveel over.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.