• 17.560 nieuwsartikelen
  • 183.065 films
  • 12.633 series
  • 34.970 seizoenen
  • 658.300 acteurs
  • 200.681 gebruikers
  • 9.486.265 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

Oke iedereen ziet altijd Janssen, maar die functioneert alleen zo goed omdat Brama zo goed speelt. Ruiz is geblesseerd, Janko, Tiendalli, Bajrami komt nog niet uit de verf. Blijft dit seizoen ook niet zoveel over.

Dat zeg ik, niet best als Brama je beste man is. Dan falen je betere spelers schijnbaar om welke redenen ook.

En kunnen we Janko ondertussen gewoon eens miskoop gaan noemen? Zeer zwakke speler.

Vascago

• 4803 berichten
  • 3636 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat zeg ik, niet best als Brama je beste man is. Dan falen je betere spelers schijnbaar om welke redenen ook.

En kunnen we Janko ondertussen gewoon eens miskoop gaan noemen? Zeer zwakke speler.

Totaal niet mee eens. Hij is veel geblesseerd, maar was juist de laatste tijd erg nuttig als ie speelde. Maar dat zie je misschien pas als je elke keer een volledige wedstrijd ziet. Bovendien is zijn gemiddelde niet eens slecht, terwijl ie niet vaak een fatsoenlijke voorzet krijgt omdat de buitenspelers constant naar binnen trekken. Als die wat vaker een bal voor de goal slingeren gaat Janko nog veel meer scoren. Ben ik van overtuigd.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Ik heb dit seizoen 3 kwart van de wedstrijden van Twente wel grotendeels live gezien hoor.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Ik heb liever gewoon dat voetballers heel blijven en dat Ajax met alle basisspelers op hun smoel gaat. Anders hoor je later weer dat als Stekelenburg erbij geweest zou zijn en als Alderweireld erbij zou zijn geweest en als...

Sowieso niet fijn om mensen blessures toe te wensen. Maar als het dan toch gebeurt...

Vascago

• 4803 berichten
  • 3636 stemmen

Dan kijk je er anders tegenaan dan ik. Ik vind hem wel belangrijk. Had er wel nog meer van verwacht, maar een miskoop wil ik hem zeker niet noemen. Alleen is ie te vaak geblesseerd.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Twente is de laatste tijd qua spel ook niet erg goed bezig.

Vascago

• 4803 berichten
  • 3636 stemmen

The Almighty schreef:

Twente is de laatste tijd qua spel ook niet erg goed bezig.

Nee wie wel dan. In vergelijking met vorig jaar is het allemaal maar heel povertjes. Des te knapper dat we nog wel steeds in de race zijn voor 3 prijzen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Alleen PSV speelt bij vlagen fantastisch voetbal. Maar ook die ploeg zakt te vaak door de hoeven met late tegengoals enzo. In een normaal seizoen kan een titelkandidaat zich dat niet veroorloven.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Nee wie wel dan. In vergelijking met vorig jaar is het allemaal maar heel povertjes.

Dit verklaart toch alles? Treurig dat Brama jullie beste man is. Logisch, Twente draait voor geen meter vanaf de winter. Wel veel gewonnen, maar qua spel is het bedroevend.

Idem Ajax hoor, daar is Stekelenburg regelmatig de beste man in vorm geweest, ook wekenlang.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Alleen PSV speelt bij vlagen fantastisch voetbal.

Wanneer dan? Noem nou eens 3 fantastische wedstrijden van PSV dit seizoen. En dan bedoel ik niet tegen de Graafschap ofzo, maar tegen een redelijke ploeg.

PSV speelt net zo belabberd als Ajax en Twente. Verschil is dat P en T wat zakelijker wedstrijden beslissen die Ajax dan zou gelijkspelen of verliezen.

Vascago

• 4803 berichten
  • 3636 stemmen

Nou ja, de beste man is Janssen, maar die kan alleen zo goed spelen omdat Brama zo veel oppikt achter hem. Janssen is de beste,maar Brama de belangrijkste. Misschien moet ik het zo zeggen. Hij is de motor van dit team zoals het zo mooi in VI werd gezegd.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

Nou ja, de beste man is Janssen, maar die kan alleen zo goed spelen omdat Brama zo veel oppikt achter hem. Janssen is de beste,maar Brama de belangrijkste. Misschien moet ik het zo zeggen. Hij is de motor van dit team zoals het zo mooi in VI werd gezegd.

Dat zijn de controlerende middenvelders vaker he. Gabri en Davids lieten Sneijder bij Ajax ook geweldig spelen door alle ballen te veroveren.

Vergis je niet, ik vind het heel knap van Twente al bijna 2 seizoenen nu presteert, maar het niveau is wel minder geworden. Als 1 van de 3 ploegen echt in topvorm was, dan was die ploeg nu al kampioen geweest.

Vascago

• 4803 berichten
  • 3636 stemmen

Ruiz is al heel lang geblesseerd, Douglas is nu weer geschorst, Tiendalli is lang geblesseerd geweest en nu net weer fit maar zonder wedstrijdritme. Janko is regelmatig geblesseerd.

Het zijn geen excuses, maar dat zijn toch wel een paar van de belangrijkste spelers. Dus logisch dat het voetbal wat minder mooi is.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wanneer dan? Noem nou eens 3 fantastische wedstrijden van PSV dit seizoen. En dan bedoel ik niet tegen de Graafschap ofzo, maar tegen een redelijke ploeg.

Feyenoord, AZ, Lille (thuis), Sampdoria, Twente uit voor de beker. Heerlijk spel. Maar het verrast me niet dat dat jou niet is opgevallen hoor, dat niet.

PSV speelt net zo belabberd als Ajax en Twente. Verschil is dat P en T wat zakelijker wedstrijden beslissen die Ajax dan zou gelijkspelen of verliezen.

Ja, vast. Als PSV iets niet doet dan is het zakelijk uitspelen. Door stupiditeiten in problemen komen tegen Willem II, Excelsior en NEC, de kansen missen tegen Ajax waardoor je ze niet definitief afschudt, tegen Ado laat de boot ingaan, in extremis punten verprutsen tegen Groningen...

PSV lijdt aan mooivoetballerij en vergeet vaak door te drukken. Voor de liefhebber is het geweldig, want daardoor krijg je vaak en geweldig voetbal en ook nog spanning, maar slim is het niet.

Het Ajax onder Boertje is (of inmiddels; was) vaak juist zakelijk, een goaltje maken en niet meer in problemen komen (Graafschap, VVV, Feyenoord). Doen ze goed.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Oorlog bij Ajax. Cruijff, Bergkamp en Jonk zijn pislink.

NOS Sport - Cruijff verklaart oorlog aan Ajax-directie

Dit gaat de directie nooit volhouden. Als ik nu moet kiezen, dan moet Cruijff en co. carte blanche krijgen. Alles of niets bij deze coupe.

Quido

• 14657 berichten
  • 6152 stemmen

otherfool schreef:

Ja, vast. Als PSV iets niet doet dan is het zakelijk uitspelen. Door stupiditeiten in problemen komen tegen Willem II, Excelsior en NEC, de kansen missen tegen Ajax waardoor je ze niet definitief afschudt, tegen Ado laat de boot ingaan...

PSV lijdt aan mooivoetballerij en vergeet vaak door te drukken.

Hoewel ik hier al vaker gepredikt heb dat PSV doorgaans aanvallend speelt (of in ieder geval die intentie heeft), ontstaan die problemen waar je op doelt bij lange na niet door 'mooivoetballerij', maar door gemakzucht, denken er al te zijn en (dus) gewoon slecht spel. Tegen Willem II, Excelsior (eerste kwartier na) en ADO was de tweede helft gewoon niet goed. Tegen NEC was het verval niet eens zo groot, maar liet men zich ook wat uit de wedstrijd halen door fel en opportunistisch spel van de tegenstander.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Hoewel ik hier al vaker gepredikt heb dat PSV doorgaans aanvallend speelt (of in ieder geval die intentie heeft), ontstaan die problemen waar je op doelt bij lange na niet door 'mooivoetballerij', maar door gemakzucht, denken er al te zijn en (dus) gewoon slecht spel. Tegen Willem II, Excelsior (eerste kwartier na) en ADO was de tweede helft gewoon niet goed. Tegen NEC was het verval niet eens zo groot, maar liet men zich ook wat uit de wedstrijd halen door fel en opportunistisch spel van de tegenstander.

Mjaaa we bedoelen ongeveer hetzelfde. Ze missen het killerinstinct en ook de echte wil om de wedstrijd dood te maken, gaan wat slomer spelen en denken inderdaad dat het wel goed komt. Dat noem ik dan maar mooivoetballerij, al klinkt die term wat te positief inderdaad. Het is in ieder geval niet 'zakelijk' wat PSV laat zien.

Als je kijkt naar hoeveel goals ze tegen krijgen in de slotfase, daar krijgt een paard de hik van.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Oorlog bij Ajax. Cruijff, Bergkamp en Jonk zijn pislink.

NOS Sport - Cruijff verklaart oorlog aan Ajax-directie

Dit gaat de directie nooit volhouden. Als ik nu moet kiezen, dan moet Cruijff en co. carte blanche krijgen. Alles of niets bij deze coupe.

Jopie heeft het er maar weer druk mee. Wel een mooi interview

Jonk 'voelt niet de juiste kwinkslag'... Wim trekt te veel met Jopie op denk ik...

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Keurig gecoördineerde aanval van de heren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Leden in dit topic die hiervoor in aanmerking komen?

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Jopie heeft het er maar weer druk mee. Wel een mooi interview

Jonk 'voelt niet de juiste kwinkslag'... Wim trekt te veel met Jopie op denk ik...

Cruijff speelt het nu hard. Als Vd Boog niet snel toegeeft, dan is hij denk ik binnen 2 weken weg. Velen bij Ajax en bijna elke supporter staat achter deze revolutie.

Wel knap trouwens dat het Ajax gelukt is Bergkamp boos te krijgen. Dat heb ik nog nooit gezien.

Cruijff:

'Het is voor ons onacceptabel dat de directie niet het plan kunnen uitvoeren, zoals door ale die oud-voetballers in elkaar is gezet. Het gaat boven mijn verstand. We gaan door. Ajax is een drama, er moeten zoveel dingen verbeteren. Als ze nu een beetje verstand zouden hebben, zouden ze de mensen die er verstand van hebben hun gang laten gaan. We moeten doorgaan tot het einde. Als dat betekent dat de directie vervangen moet worden, dan moet die vervangen worden.'

Bergkamp:

'Ik ben geshockeerd dat je als voetbalclub niet de beste mensen wil binnenhalen. Het is teleurstellend dat je als club deze kennis en mensen ter beschikking hebt en dat je daar eigenlijk niets mee te maken wilt hebben. We steken er toch onze nek voor uit. Dan is het jammer dat daar niet op gereageerd wordt. Dat verbaast. Deze mensen hebben waarschijnlijk niet het beste net Ajax voor hebben.'

Vernietigend.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Altijd leuk zo'n machtstrijd. Hoop dat maffioso van den Boog stand houdt, heb immers het slechtste met Ajax voor.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

'Zo gaan we niet met mensen om bij Ajax', aldus de man die van der Zee er onlangs probeerde uit te knikkeren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jammer dat die commerciële mensen die idd weinig verstand van voetbal hebben zichzelf boven de club zetten. Dit zou het moment zijn om het roer 180 graden om te gooien, maar zie het nu alleen maar bergafwaarts gaan met Ajax. Gemiste kans.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

.

Verder ben ik natuurlijk wel voor het in elkaar rossen van Ajax supporters. Wie niet luisteren wil, moet voelen.

Luisteren naar wat in godsnaam? Die haatjosties uit die pauperbuurt waar jij woont zeker..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vooral jij kunt nog een hoop van hen leren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

'zo gaan we niet met mensen om bij ajax' | nusport.nl/eredivisie | Voor het laatste nieuws van elke sport

Wat Van den Boog betreft, gaat het werk gewoon door bij Ajax. ''Ik reken erop dat iedereen vrijdag weer gewoon bij de club aanwezig is. Ja, ook Dennis Bergkamp en Wim Jonk. Zij hebben een contract, of ze moeten zich ziek melden."

Goh, wat een lekker sfeertje zal daar heersen. Jammer dat er dit weekend niet gevoetbald wordt.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Maar zo gaan we bij een warme club als Ajax niet met elkaar om. We gaan op een respectvolle en zorgvuldige manier te werk. En dat willen we graag zo houden'', liet algemeen directeur Rik van den Boog donderdagavond weten.

"Het gaat erom dat we allemaal doen wat goed is voor de club. Dat we het eigen belang wegstoppen. De huidige directie doet dat en zal dat blijven doen.''

Wat een heerlijke rat is het ook

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als Vd Boog niet snel toegeeft, dan is hij denk ik binnen 2 weken weg. Velen bij Ajax en bijna elke supporter staat achter deze revolutie.

Zelfs de voorzitter van de fanclub is om

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Och och och, wat een fiasco daar (achter de schermen) bij Ajax. Van de Boog wil zijn plekje gewoon niet afstaan en kan het niet aan dat iemand anders de kapiteinsstoel op bepaalde gebieden wil overnemen. Zijn positie wordt op deze manier onhoudbaar, ouwe narcist dat ie is.

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Die van de Boog lijkt steeds meer Blatter, ik ben bang dat die er nog wel 20 jaar zit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.