• 17.560 nieuwsartikelen
  • 183.065 films
  • 12.633 series
  • 34.970 seizoenen
  • 658.300 acteurs
  • 200.681 gebruikers
  • 9.486.265 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Iemand Genee bij Paul de Leeuw zien zitten van de week trouwens? Was op zich wel een grappig gesprekje. Genee en Derksen hebben buiten het werk dus echt helemaal niks gemeen met elkaar. Spreken elkaar voor en na een aflevering niet haha. Ook dat ze een keer met zijn 2en in de auto ergens heen waren en zowel op de heen- als terugweg geen woord tegen elkaar hebben gezegd.

Jep, zapte er toevallig langs. Was niks nieuws, kende dat verhaal van die autorit al. Is ook niet gespeeld dat ze buiten de VI tafel niks met elkaar hebben om over te praten.

Vanavond geen VI trouwens door Oranje voetbal. Zeiden ze maandag.

Daarover gesproken, wie gaat Oranje kijken? Ik wel, al is het geen groots affiche. Ik denk 1-2 of 0-2 winst. Oranje mist er een hoop, maar er is kwaliteit zat.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat Gijpie al zei, gewoon gelijkspelletje zou ook niet slecht zijn. Thuis maken we ze volledig in net als in de voorbereiding van het WK.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Als er iemand voor die titel in aanmerking komt is het natuurlijk Cruijff zelf. Wat denkt 'ie nou eigenlijk, dat 'ie met dat gelul over voetbalknowhow ( ) ook maar op iemand indruk maakt? En dat de huidige Ajaxtop meteen ja en amen zegt en zichzelf buitenspel zet? Beetje reëel blijven ouwe. Laat Bergkamp en Jonk eerst maar 's bewijzen dat ze verstand van voetbal hebben.

Haha, meen je dit nu serieus? Voetbalinhoudelijk zijn het allemaal grootheden.

Cruijff heeft het kalm aan geprobeerd de laatste maanden, maar als de directie niet wil horen, dan moeten ze maar voelen. Vind het heel terecht dat er nu oorlog is. Cruijff wil Ajax niet runnen, Cruijff wil het voetbaltechnische deel van Ajax beheersen en daar lijkt me niks mis mee als je ziet wie hij allemaal wil gebruiken.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Wat Gijpie al zei, gewoon gelijkspelletje zou ook niet slecht zijn. Thuis maken we ze volledig in net als in de voorbereiding van het WK.

Niks gelijk. Oranje moet altijd voor de winst gaan. In Europa is alleen Spanje beter. Duitsland is net zo goed als Nederland. De rest moet je gewoon kunnen verslaan. We praten over Hongarije he, niet Engeland of Italie ofzo...

Gelijkspel is geen drama, maar het is ook niet nodig.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nadeel met die oud-voetballers(die veel gepresteerd hebben) is dat ze misschien wel teveel op de stoel van de trainers willen gaan zitten. Als ik die 2 mannetjes bij Bayern meteen na een wedstrijd al over van Gaal zie roddelen moet ik altijd een beetje kotsen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Niks gelijk. Oranje moet altijd voor de winst gaan. In Europa is alleen Spanje beter. Duitsland is net zo goed als Nederland. De rest moet je gewoon kunnen verslaan. We praten over Hongarije he, niet Engeland of Italie ofzo...

Gelijkspel is geen drama, maar het is ook niet nodig.

Uiteraard moeten ze gewoon voor de winst gaan, maar we missen ook best wat spelers he?

Ik weet niet wat voor droevige toestand qua stadion of veld we gaan zien daar trouwens. Houd me niet dagelijks bezig met de Hongaarse competitie, dus weet niet hoe modern ze al zijn.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Apollinisch schreef:

Als er iemand voor die titel in aanmerking komt is het natuurlijk Cruijff zelf. Wat denkt 'ie nou eigenlijk, dat 'ie met dat gelul over voetbalknowhow ( ) ook maar op iemand indruk maakt?

Bij het huidige Ajax missschien niet zo veel, nee. Het niveau van de knowhow zal zo ongeveer gelijk zijn aan het niveau van het voetbal en dat is, afgaande op de laatste jaren, niet bijster hoog. Tenzij je denkt dat Ajax niks presteert vanwege redenen die otherfool verzamelt.

En dat de huidige Ajaxtop ja en amen zegt en zichzelf buitenspel zet?

Kijkend naar die laatste jaren hebben ze zichzelf al min of meer buitenspel gezet. Afgelopen zomer nog faalde die top. Opzichtig. Het moet wel heel raar lopen wil dit seizoen niet het zoveelste verloren jaar worden.

Laat Bergkamp en Jonk eerst maar 's bewijzen dat ze verstand van voetbal hebben.

In de ogen van Cruijff en co zal dat iets anders liggen. Blind en Olde Riekerink hebben in ieder geval al wel iets bewezen.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Nadeel met die oud-voetballers(die veel gepresteerd hebben) is dat ze misschien wel teveel op de stoel van de trainers willen gaan zitten. Als ik die 2 mannetjes bij Bayern meteen na een wedstrijd al over van Gaal zie roddelen moet ik altijd een beetje kotsen.

Valt wel mee. Bij Bayern worden de trainers altijd genoeg beschermd.

Bayern is trouwens wel een goed voorbeeld hoe het moet. De hele top van de club zijn grote oud spelers die weten hoe een club bestuurd moet worden. Je kan zeggen wat je wil, maar Bayern is altijd aan de top gebleven onder die mensen. Soms wel eens een kutjaar, maar geen structurele wegzakking, zoals Ajax de laatste 10 jaar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Twitter bij VI:

Verm. opstelling Oranje: Vorm; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters; De Jong, V/der Vaart; Kuyt, Sneijder, Afellay; Van Persie

Ach, nog wel een aardig elftal he? de Jong en Vaartje naast elkaar neem ik aan. Die samenstelling heb ik nog niet eerder gezien. Ben benieuwd.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Ik had Elia ipv Afellay opgesteld. Maar ik kan wel met deze ploeg leven, gezien alle afwezigen. Jammer dat Huntelaar niet kan spelen. Die scoorde geloof ik in de vorige 6 interlands.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Valt wel mee. Bij Bayern worden de trainers altijd genoeg beschermd.

Bayern is trouwens wel een goed voorbeeld hoe het moet. De hele top van de club zijn grote oud spelers die weten hoe een club bestuurd moet worden. Je kan zeggen wat je wil, maar Bayern is altijd aan de top gebleven onder die mensen. Soms wel eens een kutjaar, maar geen structurele wegzakking, zoals Ajax de laatste 10 jaar.

Is ook zo, maar lijkt me als trainer niet prettig om mensen boven je te hebben die alles al bereikt hebben in het voetbal en ook als voetballers gewoon veel beter waren. Maar goed, liever voetbalkenners boven je dan 1 of ander commercieel blatertje/draaiertje. Bayern is wat ik een jaar geleden vernam de rijkste/meest gezonde club van Europa. Dat is knap.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha, meen je dit nu serieus? Voetbalinhoudelijk zijn het allemaal grootheden.

Gast, begin jij nu ook als Johan Derksen? Dat ze aardig een balletje konden trappen wil niet zeggen dat ze er ook iets zinnigs over te melden hebben. En vice verca. Zie Mourinho.

Cruijff heeft het kalm aan geprobeerd de laatste maanden, maar als de directie niet wil horen, dan moeten ze maar voelen.
Oeh yeah baby. Met Cruijff valt niet te praten. Dictatortje dat geen tegenspraak duldt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als Boogie Suarez niet zo goed had kunnen verkopen was hij waarschijnlijk al lang ontslagen. Nu schermt hij er elke keer mee dat Ajax een gezonde club is. Maar je moet toch verdomme kampioen willen worden jaar in jaar uit en alle technische hulp van uitzonderlijke voetbalkenners met beide handen aangrijpen. Nu verandert er gewoon helemaal niks bij Ajax. Stilstand is achteruitgang.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Gast, begin jij nu ook als Johan Derksen? Dat ze aardig een balletje konden trappen wil niet zeggen dat ze er ook iets zinnigs over te melden hebben. En vice verca. Zie Mourinho.

(quote)
Oeh yeah baby. Met Cruijff valt niet te praten. Dictatortje dat geen tegenspraak duldt.

Cruijff is de grote man achter het succes van Barcelona de laatste pakweg 6 jaar. Cruijff is jaren coach/manager geweest bij 2 van de grootste clubs ter wereld. Je kan veel van Cruijff zeggen, maar niet dat hij niks zinnigs te melden heeft over voetbal.

Ik vond Cruijffs vertrek onder v Basten wel laf, maar dit maal heeft Cruijff alles geprobeerd. Met Cruijff valt wel te praten, maar je moet wel op zijn niveau zitten. Vd Boog en Coronel snappen er voetbaltechnisch inderdaad weinig van. Daarom moeten zij Ajax bedrijfsmatig runnen en moeten die lui het voetbaldeed overlaten aan de mannen als Cruijff. Lijkt me prima.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

moviemafketel schreef:

Als Boogie Suarez niet zo goed had kunnen verkopen

Vind je?

Het is dat het niet anders kon maar het is verre van een 'goede'verkoop.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Financieel gezien prima, maar we missen hem als speler natuurlijk heel erg. Had ons de titel kunnen opleveren nu Ham er naast was gezet. maar ik vind het wel een prettig idee dat Ajax uit de rode cijfers is. Daarom juist kun je nu alles van de grond af aan opbouwen en dat wordt nu dus weer tegengehouden.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Cruijff is de grote man achter het succes van Barcelona de laatste pakweg 6 jaar. Cruijff is jaren coach/manager geweest bij 2 van de grootste clubs ter wereld. Je kan veel van Cruijff zeggen, maar niet dat hij niks zinnigs te melden heeft over voetbal.

Ik had het over Bergkamp en Jonk. Was dat niet duidelijk?

Ik vond Cruijffs vertrek onder v Basten wel laf, maar dit maal heeft Cruijff alles geprobeerd. Met Cruijff valt wel te praten, maar je moet wel op zijn niveau zitten.
Welk niveau? Lees voor de gein 's een van z'n columns in De Telegraaf. Simpeler is nauwelijks mogelijk.

Vd Boog en Coronel snappen er voetbaltechnisch inderdaad weinig van. Daarom moeten zij Ajax bedrijfsmatig runnen en moeten die lui het voetbaldeed overlaten aan de mannen als Cruijff. Lijkt me prima.
Mij ook, maar daar heb ik het niet over. De houding van Cruijff stoort me en ik zie Ajax liever niet geleid worden door iemand die zich opstelt als omhooggevallen kleuter.

kos

• 46827 berichten
  • 8954 stemmen

Blegh, interlandweekend .

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Nee, dat was niet duidelijk. Dan moet je ze bij naam noemen. Ook Bergkamp en Jonk zijn trouwens intelligente jongens. Ze krijgen niet alleen de verantwoordelijkheid. Dit loopt breed door Ajax bij alle kenners. Ook de Boer, Cruijff etc gaan meepraten.

Cruijff is soms wel enorm kortzichtig, klopt. Maar in dit geval heeft hij groot gelijk. Als hij er nu mee stopt dan blijft Ajax in die circel waar ze al 10 jaar in zitten. Nu kan je Ajax nog redden, maar als je jaren wacht kan Ajax ook sportief en financieel wegzakken tot een 2e Feyenoord. Twente en PSV zijn ook gewoon sterk.

Apollinisch

• 21304 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nee, dat was niet duidelijk. Dan moet je ze bij naam noemen.

Deed ik:
Laat Bergkamp en Jonk eerst maar 's bewijzen dat ze verstand van voetbal hebben.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als hij er nu mee stopt dan blijft Ajax in die circel waar ze al 10 jaar in zitten.

Als 'ie zich iets diplomatieker had opgesteld had 'ie in kortere tijd veel meer kunnen bereiken. Nu gaat 'ie het via de ledenraad proberen. Tot over een paar jaar Cruijff.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

kos schreef:

Blegh, interlandweekend .

Heb er altijd al een hekel aan maar zeker in deze fase van de competitie is het bijzonder irritant.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Ik denk het niet. Als dit mislukt, dan trekt Cruijff zijn handen van Ajax af en zal hij de directie net zo lang tot ze weg zijn bestoken via de Telegraaf. Maar ik zeg het je, vd Boog en Coronel stappen binnen een paar weken op. Dit is voor hun een verloren gevecht.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Heb er altijd al een hekel aan maar zeker in deze fase van de competitie is het bijzonder irritant.

Ik normaal ook, maar nu niet. Ben sinds zondag wat Ajax moe. De echte spanning is er voor ons af.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik normaal ook, maar nu niet. Ben sinds zondag wat Ajax moe.

Dat ben ik al sinds de eerste zondag dat ik leef.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Apollinisch schreef:

Dat ze aardig een balletje konden trappen wil niet zeggen dat ze er ook iets zinnigs over te melden hebben.

Aardig balletje? Ik neem aan dat dit een grapje was.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

Dat dacht ik ook. Ik begrijp niet waarom mensen het terecht vinden dat hij oorlog voert tegen de directie. Is het niet zo dat de directie de baas is bij Ajax en dat iemand als Cruijff gewoon een simpel werknemertje is? Waarom denkt die man dat hij allerlei eisen kan stellen?

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Cruijff is niet eens in dienst bij Ajax joh.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nomak schreef:

Dat dacht ik ook. Ik begrijp niet waarom mensen het terecht vinden dat hij oorlog voert tegen de directie. Is het niet zo dat de directie de baas is bij Ajax en dat iemand als Cruijff gewoon een simpel werknemertje is?

Nee. Cruijff heeft aangegeven dat het zo niet langer kon bij Ajax. Vervolgens heeft hij mensen om zich heen verzamelt die zijn visie delen. Deze vertrouwelingen van Cruijff zijn daarna democratisch gekozen door de leden van Ajax, waarop Van den Boog heeft beloofd naar de plannen van Cruijff te zullen luisteren. Dat heeft hij deze week gedaan en daaropvolgend beslist dat de directie hier niet mee akkoord gaat

Cruijff vindt dit onbegrijpelijk en zal nu alles wat in zijn macht ligt gebruiken om de directie weg te sturen.

Waarom denkt die man dat hij allerlei eisen kan stellen?

Omdat hij vind dat hij meer verstand van voetbal heeft dan Van den Boog. In de optiek van Cruijff maken mensen zoals Van den Boog de club kapot. Bij dezen neemt Cruijff het heft in eigen hand.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat dacht ik ook. Ik begrijp niet waarom mensen het terecht vinden dat hij oorlog voert tegen de directie. Is het niet zo dat de directie de baas is bij Ajax en dat iemand als Cruijff gewoon een simpel werknemertje is? Waarom denkt die man dat hij allerlei eisen kan stellen?

Als ik het goed begrijp is er op dit moment geen goede technische man bij Ajax, Cruijff kan hierin een leidende rol gaan spelen met zijn visie op het voetbal. Daarbij is de directie (voor een deel) incapabel en hard aan vervanging toe, zeker meneer V/d Boog die al zijn geloofwaardigheid inmiddels verspeeld heeft.

Ajax (ook de directie) heeft Cruijff de ruimte gegeven om dit rapport op te stellen, dan zou het ook mooi zijn als er serieus naar gekeken wordt en iets mee gedaan wordt, want we weten allemaal dat er nu zaken totaal verkeerd gaan bij Ajax.

EDIT: Kai ik zie net je post; inderdaad!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Blijft mooi om te zien dat die oude mannen het nog steeds kunnen.

zidane dolt jeugdkeeper op training | nusport.nl/video | Voor het laatste nieuws van elke sport

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.