• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.858 films
  • 12.623 series
  • 34.943 seizoenen
  • 658.214 acteurs
  • 200.654 gebruikers
  • 9.483.554 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nee. Play offs gaat een onmogelijke missie worden voor Feyenoord. Niet alleen moeten ze Utrecht of Roda ( beide bezetten plaats 7/8, 2 lastige uitwedstrijden) nog zien te achterhalen (8 punten), ze moeten ook de directe concurrenten Heracles en Heerenveen zien af te houden.

Roda JC - Feyenoord

Feyenoord - AZ

FC Utrecht - Feyenoord

Feyenoord - Willem II

Feyenoord - PSV

VVV Venlo - Feyenoord

Feyenoord - NEC Nijmegen

In de komende 5 wedstrijden zie ik ze maximaal 7 punten halen. Wil je Plee offs dan zul je beter moeten doen. Alleen een team in bloedvorm a lá Ajax vorig jaar 2e seizoenshelft is in staat om een afstand van 9 punten te overbruggen met nog 7 wedstrijden te gaan. En Feyenoord is alles behalve in bloedvorm.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Napoli .

Wat een seizoen is dit.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Materny schreef:

Die Japanner zou wel eens de redding van Feyenoord geweest kunnen zijn. Voor zijn komst was het aanvalspel van Feyenoord abonimabel slecht. Miyachi gooit er een paar scharen uit, en het hele team gelooft opeens dat ze wel degelijk soms een puntje kunnen pakken.

Nu 9 uit 3: ze zijn aardig op de weg terug (maar te laat op stoom gekomen voor play-offs denk ik).

Play-offs zijn niet haalbaar nee. Of er moet een wonder gebeuren om binnenkort in Utrecht te winnen. En eerst nog van Roda.

De Japanner is één van de reddingen geweest, inderdaad. Daarnaast zijn de Vrij voor Bahia en Meeuwis voor El Ahmadi bijzonder belangrijke wijzigingen geweest. En Biseswar is ook een stuk beter gaan presteren (misschien wel mede door Ryo).

Met Ryo heb je altijd dreiging, ook al zit je als team totaal niet in de wedstrijd. Echt heerlijk om zo'n speler erbij te hebben. Gisteren vond ik hem overigens niet eens heel sterk. Op een aantal knappe acties na natuurlijk.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Materny schreef:

Alleen een team in bloedvorm a lá Ajax vorig jaar 2e seizoenshelft is in staat om een afstand van 9 punten te overbruggen met nog 7 wedstrijden te gaan. En Feyenoord is alles behalve in bloedvorm.

De nummer 2 en 1 inhalen is wel een stukje lastiger om de nummer 8 in te halen. Maar nogmaals: ik zie het niet gebeuren. Thuis kan er wel zomaar van AZ en PSV gewonnen worden, maar dan moet alles meezitten (tegen PSV vooral).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

Nee. Play offs gaat een onmogelijke missie worden voor Feyenoord. Niet alleen moeten ze Utrecht of Roda ( beide bezetten plaats 7/8, 2 lastige uitwedstrijden) nog zien te achterhalen (8 punten), ze moeten ook de directe concurrenten Heracles en Heerenveen zien af te houden.

Naar Heracles en Heerenveen moet je niet kijken. Met Utrecht en Roda 7 punten, terwijl je nog tegen hun moet. Uitgaande van dat je die wint en het verschil op 4 punten brengt, met nog redelijk wat wedstrijden te gaan. Dan moet je wel van een enorme loser mentaliteit beschikken wil je dit niet meer tot mogelijkheid zien.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Naar Heracles zul je nog wel moeten kijken, want ze staan nog boven Feyenoord.

Edit: Heerenveen natuurlijk ook.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar ik weet zeker dat we boven hen eindigen, zelfde geldt voor Heerenveen. Geen omkijken aan wat mij betreft.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Ik vind dat Feyenoord nog best een moeilijk schema heeft. Ik weet dat we nu in de winning-mood zijn, maar we hebben nog maar 1 uitwedstrijd gewonnen in 1 jaar tijd. En omdat alles zo dicht bij elkaar ligt, kun je ook zomaar weer ingehaald worden. De 9e plek zie ik nog wel gebeuren, maar de 8e plaats is a bridge too far. Uiteraard moet dat wel de doelstelling zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zolang het theoretisch nog mogelijk is moet je het nooit uitsluiten. Mag hopen dat de spelers een andere mentaliteit wat dit betreft hebben. Vier punten is gewoon nog te doen, wan tdat is de achterstand die we hebben na dit weekend op zowel Utrecht als Roda. Met dan nog 6 wedstrijdne te gaan, alsof het zo'n utopie is. En dan moet je notabene nog naar Utrecht. Ik zie het 'onmogelijke' niet hoor. Hun morsen in die resterende wedstrijden ook nog wel wat.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mag hopen dat de spelers een andere mentaliteit wat dit betreft hebben.

Laten we het inderdaad hopen!

Vier punten is gewoon nog te doen, wan tdat is de achterstand die we hebben na dit weekend op zowel Utrecht als Roda. Met dan nog 6 wedstrijdne te gaan, alsof het zo'n utopie is. En dan moet je notabene nog naar Utrecht. Ik zie het 'onmogelijke' niet hoor. Hun morsen in die resterende wedstrijden ook nog wel wat.

Vier punten is niet veel, dat klopt. Maar ik zie ze tegen Roda en Utrecht maximaal 1 punt (nou...wie weet 2) pakken. Denk dat de achterstand eerder groter wordt dan kleiner na deze wedstrijden.

Ik hoop het niet natuurlijk en het heeft verder weinig met mentaliteit te maken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kom op Rico, wat is er met je gebeurd man. De playoffs ligt gewoon open, tuurlijk zijn wij de underdog maar wil Utrecht en Roda wel eens zien als Feyenoord de druk bij hun legt .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Feyenoord wil Castaignos van Inter huren | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Kijk Van Geel snapt het. Catagnos is een geweldige spits. Als hij er dit seizoen minimaal 11 inschiet moet dat volgend jaar dik boven de 25 kunnen komen.

Gewoon alles er aan doen om iedereen te behouden. Kun je met twee versterkingen gewoon meedoen met de top.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kom op Rico, wat is er met je gebeurd man. De playoffs ligt gewoon open, tuurlijk zijn wij de underdog maar wil Utrecht en Roda wel eens zien als Feyenoord de druk bij hun legt .

Zullen eerst bij Roda (en Utrecht) moeten winnen, als dat lukt wordt het nog spannend, maar geef Feyenoord nog geen 15% kans dat ze 8e worden.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Gat is wel erg groot inderdaad naar de nr 8. Maar merk al wel dat bij feyenoorders 1 zwaluw al heel gauw zomer maakt.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voorspellingen van een supporter hebben weinig met mentaliteit te maken. Ik speel niet in het Feyenoordshirt.

Ik zal ze vol supporteren hoor, maar wees eens eerlijk: Feyenoord heeft onzettend veel moeite in uitwedstrijden. En tegen Utrecht, met hun powerplay, moet er wel een wonder gebeuren wil Feyenoord daar 3 punten pakken. Uit bij VVV zou Feyenoord moeten winnen, maar zelfs in Venlo zal het niet gemakkelijk worden.

Ik denk dat met name Utrecht heel goed met de druk tegen Feyenoord om kan gaan. Denk dat ze daar zelfs beter door presteren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

We komen dan ook uit een hele gure donkere winter.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Reinbo schreef:

Feyenoord wil Castaignos van Inter huren | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Kijk Van Geel snapt het. Catagnos is een geweldige spits. Als hij er dit seizoen minimaal 11 inschiet moet dat volgend jaar dik boven de 25 kunnen komen.

Gewoon alles er aan doen om iedereen te behouden. Kun je met twee versterkingen gewoon meedoen met de top.

Voor Castaignos zelf zou dat ook veel beter zijn om nog een jaar in Rotterdam te voetballen.

Ik denk dat hij nog wel zal groeien, maar Feyenoord echt beter maken: nee. Ik weet ook niet waar je die 25 goals ineens vandaan haalt. Wel een goedkope oplossing natuurlijk. Tenminste, daar ga ik vanuit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik zal ze vol supporteren hoor, maar wees eens eerlijk: Feyenoord heeft onzettend veel moeite in uitwedstrijden. En tegen Utrecht, met hun powerplay, moet er wel een wonder gebeuren wil Feyenoord daar 3 punten pakken. Uit bij VVV zou Feyenoord moeten winnen, maar zelfs in Venlo zal het niet gemakkelijk worden.

I.

Nog niets verloren met Ryootje, en dat blijft heel het seizoen zo. Geloof me nou maar jongens. Ryo speelt heel VVV kapot, die moet gedubbeldekt worden. Maar dit is allemaal wel onder voorbehoud dat Ryo heel blijft, raakt ie geblesseerd dan wordt het moeilijk, nu gaan we het gewoon doen.

Feyenoord zit in de positie dat alles mooi is meegenomen, een totaal andere druk.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Ik zal met je meeduimen, Naomi.

En anders zetten we die mini-Ryo meteen aan de andere kant.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gelijk op rechts zetten idd. Nu is Feyenoord wat voorspelbaar aangezien alleen de linkerflank echt gevaarlijk is.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Over 2 weken eindelijk weer eens naar een uitwedstrijd.

3 uur kansloos rondjes rijden in de verplichte buscombi, door politie behandeld worden als vee en wegduiken voor rondvliegende stenen.

Kortom: Arnhem here we come! .

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Naomi Watts schreef:

Gelijk op rechts zetten idd. Nu is Feyenoord wat voorspelbaar aangezien alleen de linkerflank echt gevaarlijk is.

Mjwah, ik vind Biseswar ook best gevaarlijk. Simon was gisteren erg voorspelbaar, inderdaad. Hij speelt nog wat statisch, heeft geen passeeractie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Mjwah, ik vind Biseswar ook best gevaarlijk. Simon was gisteren erg voorspelbaar, inderdaad. Hij speelt nog wat statisch, heeft geen passeeractie.

Met Diego heb je inderdaad meer dreiging, doelde dan ook vooral op gister. Biseswar is nog best wel dreigend.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Aan Simon had je weinig gisteren. Cabral zorgde voor mee dreiging in de minuten dat hij speelde. Hoop dat Simon gauw uit zijn schulp komt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kwaliteit heeft Simon wel maar echt gelukkig speelt ie niet nee. Hopelijk dat dat snel komt, toch fijn als je zo'n iemand nog achter de hand hebt.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Naomi Watts schreef:

Inderdaad!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik moet toegeven dat je gelijk hebt gekregen met Feyenoord NR. Maar goed, jeweet ook dat dit zonder die Japanner o.a en wat andere spelers die hun vorm hebben teruggekregen dit niet gebeurd was. En Kastanje, altijd al gelooft in die jongen. Wordt een hele grote!

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Ik wilde mijn gelijk pas aan het eind van het seizoen halen.

Je moet ook niet vergeten dat er een hoop spelers geblesseerd zijn. Een Tomasson dit hele seizoen was misschien nog wel belangrijker geweest dan Ryo een half seizoen. Daarnaast is Fer er een lange periode niet bij geweest. Nu komt hij langzaam terug. Denk dat hij komende zondag weer een basisplaats heeft. Feyenoord had zonder Ryo ook veel teveel kwaliteit om te kunnen degraderen.

Feyenoord presteerde juist ondermaats omdat spelers hun vorm niet hadden. Lijkt me logisch dat de resultaten pas komen als de vorm terugkomt. Een aantal belangrijke wijzigingen hebben dit snel voor elkaar gekregen.

Ik zei overigens dat Feyenoord 11 of 12e kon eindigen zonder Ryo en Meeuwis, waarop jij me uitlachte. Nu is de 9e plaats zelfs relatief makkelijk haalbaar.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Ze kunnen de topictitel beter veranderen in Het grote boringtopic n.a.v. de laatste pagina

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Het gaat een keer niet over Ajax.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.