- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vd Boog is nog nergens voor veroordeeld. Dus geen idee waarom iedereen die conclusies trekt.
Ik ken iemand die zijn boekhouding deed bij TEG. Grote boef is het. Heeft al het geld weggesluisd en de boel laten klappen. Dat zijn de aller ergste zelfverrijkers. En dat hij er mee wegkomt wil niet zeggen dat hij het niet gedaan heeft.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bron? Quote? Vertel eens, wie vertelde je dan dat Belgie nooit aan eindrondes mee mag doen? Ik ieder geval. Ik had het over dat je nu het gevoel van deelname bijna niet meer kent omdat 2002 alweer de laatste keer was.
Oja, Cruijff 
Benieuwd of Ajax en Cruijff elkaar echt kunnen gaan helpen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Een kwartfinale op een eindronde spelen is al goed, een halve finale of meer spelen is gewoon goede resultaten behalen. Nederland heeft alleen al 3 WK finales gespeeld. Dat is gewoon zeer goed. Al had ik er liever 2 gespeeld en dan eens 1 gewonnen, maargoed..
Dat vind ik ook, hoor. Maar rep_robert suggereerde dat Belgie nooit iets had voorgesteld op het internationale toneel en dat vond ik niet kloppen. Een finale op EK en halve finale op WK zijn gewoon goede resultaten. Plus het feit dat ze er nadien enkele keren zijn uitgevlogen op een dubieuze en onterechte manier.
1990: 119' na een onwaarschijnlijke treffer van Platt.
1994: Onterechte uitschakeling tegen Duitsland in de 8e finales na een niet toegekende, overduidelijke strafschap aan het eind.
2002: Onterechte uitschakeling tegen Brazilie na een om onverklaarbare reden, afgekeurd doelpunt bij een 0-0 stand en tot dan was Belgie gewoon de betere ploeg (de wereldkampioen verklaarde na afloop ook dat hun moeilijkste wedstrijd tegen Belgie was).
Nu weet ik wel dat andere landen dit ook wel meemaken maar 'nooit iets voorgesteld' klopt dus zowel qua pure resultaten als goed spel gewoonweg niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sja, zo maakt elk land wel onrecht mee of gaan ze er extreem lullig uit. Nederland raakte in 1978 in de WK finale nog de paal bij 1-1 stand vlak voor tijd. In 1994 verdiende Oranje het niet om van Brazilie te verliezen, in 1998 had Oranje recht op een penalty in de halve finale tegen Brazilie, in 2006 was het mazzel voor Portugal dat het dubbeltje hun kant opviel en in 2008 had Rusland een rode kaart verdiend. In 2010 had Robben ons de titel kunnen bezorgen.
Maar dat is als als als helaas.
Belgie stelde vroeger wel wat voor, maar vanaf 1986 stelt Belgie internationaal natuurlijk niks meer voor met de nationale ploeg he? Zelfs in 2000 op het EK in eigen land kwamen ze niet door de groepsfase heen...da's toch wel erg. Pas nu is Belgie weer een beetje op niveau. De komende jaren zullen ze zeker wel weer gaan klimmen, want het is een heel behoorlijk team dat er nu staat. Alleen nog een goede coach erbij zoeken.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
In 1994 was Brazilië minstens gelijkwaardig aan Oranje. In de eerste helft was Brazilië zelfs beter. Toen kwam Nederland erg goed terug en zaten ze goed in de wedstrijd, maar ook dat was al snel voorbij door die vrije trap van Branco.
In 1998 was Brazilië ook gelijkwaardig aan Nederland, dus een uitschakeling zat erin. We hadden wel een penal moeten krijgen, maar die was toch mis gegaan. 
In 2006 was Portugal inderdaad gelijkwaardig, als er over voetbal gesproken mag worden. Helaas viel het dubbeltje aan de verkeerde kant, maar Portugal was/is gewoon een angstgegener voor Oranje.
In 2008 was Rusland gewoon stukken beter dan Nederland. Niet over het algemeen, maar wel in die wedstrijd.
In 2010 was Spanje minstens gelijkwaardig aan Nederland.
Neemt niet weg dat Oranje natuurlijk veel betere lichtingen heeft gehad dan België en gewoon een veel groter voetballand is dan België.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik had het over bepalende incidenten. Rode kaarten, penalty's enzo. Iedereen wordt wel eens wat ontnomen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Haal die incidenten van 1994 (
) , 2006 (
) , 2008 en 2010 (
) dan maar weg.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Jezus, A&L, lees eens wat ik schrijf. Ik geef al zelf aan dat iedereen dat wel meemaakt. Maar daar ging het niet over. Gewoon een reactie op rep's post. En ja, in 1990, 1994 en 2002 stelde Belgie zeker wel nog wat voor en gingen ze er telkens op een lullige manier uit. Vanaf 2002 tot nu was het bijzonder zwak, zonder resultaten. Hopelijk kan er nu met de talentvolle lichting eindelijk weer wat geoogst worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ze waren best sterk toen tegen Brazilië en was vroeger ook wel fan van Wilmots. De oude tijden voor België zullen wel weer herleven, veel potentie is er iig.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Vergeten we allemaal niet dat we ook genaaid zijn voor euhm ik dacht het EK of WK van 1982 of 1984. Toen moest Spanje met 14-0 of zo(?) winnen om door te gaan naar een eindronde ten koste van ons en ze wonnen ook nog is met zulke cijfers.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
12-1, na ruststand 3-1. Een jaar later had Malta een nieuwe trainingscomplex. Ik zou vooral trots zijn op je omkoopschandaal.
Ook Argentinië - Peru 6-0 bij het WK 78 is een omkoopschandaal. ook officieël uitgekomen (grondstofconsessies voor goals). Anders hadden we in de finale tegen Brazilië gemoeten. Was een thuiswedstrijd geweest......
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
12-1, na ruststand 3-1. Een jaar later had Malta een nieuwe trainingscomplex. Ik zou vooral trots zijn op je omkoopschandaal.
Haha, inderdaad. Dat riekt wel heel erg naar een omkoopschandaal. Schandalig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het werd eerst nog 0-1. Ik ging bij een 3-1 ruststand zonder enige zorg de kroeg in, beetje poolen......wist niet wat ik hoorde later op de avond.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ach man, toen scheet NM z'n luiers nog onder joh. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik was nog een zaadcel
.
Ik ken de wedstrijd vooral uit archiefbeelden. Ik had er veel voor over gehad dit bewust mee te maken, met mijn maten in de kroeg. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
O ja, das waar. Was even in de war met '86.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
O ja, das waar. Was even in de war met '86.
Ook ik was toen nog een zaadcel 
Wij zullen nog in deze eeuw een keer het WK winnen!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik was nog een zaadcel
.
Ik ken de wedstrijd vooral uit archiefbeelden. Ik had er veel voor over gehad dit bewust mee te maken, met mijn maten in de kroeg.
Ach, wat Spanje de laatste twee jaar laat zien kan je tenminste echt trots op zijn.
miquda
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Nederland altijd heel goed. Op Wk's is het altijd heel leuk ook!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Uiteraard, maar zo'n mission impossible is ook wel leuk om mee te maken. Wel jammer dat het op zo'n manier moet maar ach. Dat het een omkoopschandaal was moge duidelijk zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jezus, A&L, lees eens wat ik schrijf. Ik geef al zelf aan dat iedereen dat wel meemaakt. Maar daar ging het niet over. Gewoon een reactie op rep's post. En ja, in 1990, 1994 en 2002 stelde Belgie zeker wel nog wat voor en gingen ze er telkens op een lullige manier uit. Vanaf 2002 tot nu was het bijzonder zwak, zonder resultaten. Hopelijk kan er nu met de talentvolle lichting eindelijk weer wat geoogst worden.
Zoveel stelde Belgie toen niet voor, maar ze deden ieder geval mee. Maar 1986 was toch echt de laatste topprestatie van Belgie.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Uiteraard, maar zo'n mission impossible is ook wel leuk om mee te maken. Wel jammer dat het op zo'n manier moet maar ach. Dat het een omkoopschandaal was moge duidelijk zijn.
Sorry, maar je kan toch niet trots zijn op omkoping? Dat was echt een heel extreme vorm van de boel beflikkeren.
Gebeurde ook in 1978 trouwens, met gastland Argentinie. Zij MOESTEN ook dat WK winnen. Oa door in hun laatste groepswedstrijd met 5-0 of 6-0 van Peru winnen en toevallig wonnen ze precies ook met 6-0.
Ik vind zulke zaken echt schandalig. Sportief de mindere zijn is te accepteren. Pech hebben is te accepteren. Een falende scheidsrechter hebben is kut, maar ooit valt dat wel te accepteren maar omkoping en corruptie mag je nooit accepteren.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4718 stemmen
Zoveel stelde Belgie toen niet voor, maar ze deden ieder geval mee. Maar 1986 was toch echt de laatste topprestatie van Belgie.
Puur gekeken naar de resultaten wel, ja. Qua voetbal waren ze zelfs sterker in 1990 en 1994 dan in 1986. De eerste ronde in 1986 was zelfs een absolute ramp als er gekeken werd naar het spelniveau. Ze gingen ook maar net door. Dat ze in 1990 en 1994 door omstandigheden er vroeger uitlagen heeft weinig van doen met 'of ze al dan niet veel voor stelden'. In 2002 net hetzelfde. Ze schakelden toen bijna de latere wereldkampioen uit zonder die lul uit Jamaica. Verder vind ik 'deelname' inderdaad niet genoeg om te kunnen spreken van een goede prestatie, anders had ik 1998 ook wel vernoemd. Maar toen was het gewoonweg niet goed.
Dat Nederland het vaak zowel qua spel, talent als resultaten beter deed, staat echter inderdaad buiten kijf.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach, NL werd in 88 door overdosis geluk (Engeland), late buitenspelgoal (Ierland), schwalbe Van Basten (Duitsland) en gestopte strafschop (Rusland) kampioen, en ook in latere toernooien zat het vaker mee dan tegen. Op de onvermijdelijke pingels na natuurlijk.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
In 1988 had Oranje een lichting die kampioen moest worden. Twee jaar later hebben ze het verprutst door veel intern gedoe.
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Zondag weer naar een wedstrijdje van de FC!
Op naar Doetinchem. Hoop weer op drie puntjes!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou, ik zou het fijn vinden als Groningen weer eens onderuit gaat 
Wel een boeiend voetbalweekend moet ik zeggen.
Roda-Ajax, AZ-PSV, Twente-Vitesse zijn leuke affiches. Alhoewel Twente hem vast makkelijk gaat winnen tegen Vitesse.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.