- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Heeft denk ik meer te maken met een beetje kennis van die competitie. Weet zeker dat las je het een beetje zou volgen je het echt wel een leuke competitie zou vinden. Veel technisch begaafde spelers en veel mooie voetbalacties.
Heb altijd wel een zwak voor AS Monaco waarschijnlijk omdat het belasting vrij is daar. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Om maar aan te geven hoeveel impact een kampioenschap kan hebben(al waren er ook al 43000 seizoenkaarthouders):
18 mei 2011 Ajax.nl
Ajax meldt dat het kampioenschap voor een run heeft gezorgd op merchandising, waaronder uiteraard het shirt met de drie sterren. Verder is de verkoop van business seats en skyboxen sinds het kampioenschap enorm aangetrokken. Ook de seizoenkaarten vliegen sindsdien de deur uit. De club meldt dat er inmiddels een wachtlijst is ingesteld voor fans die in aanmerking willen komen voor een seizoenkaart.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heeft denk ik meer te maken met een beetje kennis van die competitie. Weet zeker dat las je het een beetje zou volgen je het echt wel een leuke competitie zou vinden. Veel technisch begaafde spelers en veel mooie voetbalacties.
Ik heb die kennis wel een beetje, maar ik kijk voetbal vooral met emotie. Ik moet in een competitie clubs hebben die ik graag mag en clubs die ik graag zie verliezen. Neem Italie, waar ik Milan graag zie winnen en Inter graag zie verliezen.
Om die reden doen competities als Frankrijk en Portugal me niks. Ik heb niks met en niks tegen al die clubs. Het zal me eigenlijk worst wezen wie wat presteert daar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb altijd wel een zwak voor AS Monaco waarschijnlijk omdat het belasting vrij is daar.
Maar weinig doelpunten zegt nog weinig over de kwaliteit. Echt opvallend dat veel bij voetbal alleen offensief minded zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is iets anders dan de kwaliteit niet best te noemen. Geweldige competitie.
En waar zei ik dat dan? Ik quote even mezelf nog:
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ik denk dat er meer mensen de competitie niet interssant vinden, want volgens mij is er ook niet bijster veel aandacht voor op de Nederlandse TV. of wel?
Wedstrijdjes met Lille, Bordeaux of Marseille kunnen volgens bij best leuk zijn. Veel betere spelers, dan de Nederlandse competitie.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax en PSV wisten dit seizoen anders wel Auxerre en Lille uit te schakelen 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Auxerre vocht op dat moment tegen degradatie en Ajax verloor er ook 1x van geloof ik.
Lille speelde met een c team tegen PSV ! Ik wilde Manolev anders wel tegen Eden hazard zien en Marcelo tegen hun spitsen
Eden Hazard word al vergeleken als de nieuwe C Ronaldo.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Auxerre vocht op dat moment tegen degradatie en Ajax verloor er ook 1x van geloof ik.
Lille speelde met een c team tegen PSV ! Ik wilde Manolev anders wel tegen Eden hazard zien en Marcelo tegen hun spitsen
Eden Hazard word al vergeleken als de nieuwe C Ronaldo.
Zo kun je altijd wel wat weg beredeneren. Ajax twee jaar geleden tegen Marseille was ook uitstekend, en puur door pech en onkunde uitgeschakeld. Ik denk dat Nederlandse en Franse clubs elkaar niet veel ontlopen. Hazard de nieuwe C Ronaldo, Eriksen de nieuwe Xavi. 1-1
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij doet de NLse top ook normaal niet zoveel onder voor Frankrijk en Portugal, minus Porto dan. Ik heb ook vertrouwen dat als Ajax de huidige ploeg grotendeels kan behouden en dit aanvult met goede spelers als Janssen en Sigthorsson, ze komend seizoen in de CL bij een beetje normale loting (dus niet weer Real EN Milan) best mee kunnen doen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Om maar aan te geven hoeveel impact een kampioenschap kan hebben(al waren er ook al 43000 seizoenkaarthouders):
Successupporters.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ajax en PSV wisten dit seizoen anders wel Auxerre en Lille uit te schakelen
Ja dat was ook prima.
Alleen als Lille zijn vaste team er in had gezet, dan had ik het nog moeten zien, maar dat is koffiedik kijken. Auxerre heeft wel een dramatisch seizoen en op dat moment zeker. Daarbij verliest een Nederlandse ploeg vaker van een Franse, dan dat ze gaan winnen. Hetzelfde geld voor de Portugese competitie. Franse ploegen overwinteren tegenwoordig regelmatig in de CL, terwijl de nederlandse ploegen, dat zelden hebben. Ik denk zelfs dat Porto ook had overwintert in de CL, als ze daar dit jaar aan mee hadden gedaan. Porto is in Portugal echt buitencategorie.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Volgens mij doet de NLse top ook normaal niet zoveel onder voor Frankrijk en Portugal, minus Porto dan. Ik heb ook vertrouwen dat als Ajax de huidige ploeg grotendeels kan behouden en dit aanvult met goede spelers als Janssen en Sigthorsson, ze komend seizoen in de CL bij een beetje normale loting (dus niet weer Real EN Milan) best mee kunnen doen.
Die jonge spelers zijn altijd zo grillig bij ajax. Kijk alleen al naar de dubbele ontmoeting met Spartak dit jaar. Thuis speel je ze weg en scoor je niet. Om vervolgens uit weggeblazen te worden. Als ze thuis gewoon gescoord hadden, dan was het anders geweest.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dat bedoel ik dus
Maar financieel kan een club die supporters wel hebben 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waarom successupporters? Dit kan ook gewoon het laatste zetje zijn voor mensen die al jaren twijfelen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Jaren twijfelen over een seizoenkaart vind ik bullshit
Je neemt er 1 of niet.
Vind het verder ook niet erg hoor. Maar ze zeiden een jaartje geleden bij VI ook al dat Ajax de grootste supportersschare had, maar dat ze eigenlijk weer een kampioenschap moeten hebben. Dan wordt het alleen maar erger.
En nog voor de Vertonghen liefhebbers, even boodschapjes doen met Jan 
Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Video: Boodschappen doen met Vertonghen - ajaxlife.nl
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Frank en Ronald, het blijft lastig - AT5 Nieuws
- Ronald, mag ik met je op de foto?
- Zeg maar Frank hoor.

%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Zo kun je altijd wel wat weg beredeneren. Ajax twee jaar geleden tegen Marseille was ook uitstekend, en puur door pech en onkunde uitgeschakeld. Ik denk dat Nederlandse en Franse clubs elkaar niet veel ontlopen. Hazard de nieuwe C Ronaldo, Eriksen de nieuwe Xavi. 1-1
Eriksen de nieuwe Xavi ? dat is thiago Alcantara.
Zowiezo vind ik Eden Hazard 2 klasse beter . Ze zijn ook nog even oud 19.
Ja dat klopt wat je zegt over Marseille toen speelde Ajax uitstekend ! Maar ik vind Lille nu wel een stuk sterker dan Marseille toen hoor.
Het verschil is inderdaad minder groot dan Spanje,Duitsland,Engeland,maar het niveau verschil is er wel.
Als je nu tegen bordeaux, lyon,Lille,Rennes,Marseille, Paris Saint Germain moet spelen of Groningen uit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja dat klopt wat je zegt over Marseille toen speelde Ajax uitstekend ! Maar ik vind Lille nu wel een stuk sterker dan Marseille toen hoor.
Het verschil is inderdaad minder groot dan Spanje,Duitsland,Engeland,maar het niveau verschil is er wel.
Als je nu tegen bordeaux, lyon,Lille,Rennes,Marseille, Paris Saint Germain moet spelen of Groningen uit.
Lekkere vergelijking. Eriksen is een totaal andere speler dan Hazard.
En je vergelijking onderaan is ook onzin. Je noemt de topploegen van Frankrijk en een subtopper in Nederland. Lyon, Lille, Marseille vergelijk je met Ajax, PSV en Twente.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Elke goede jonge speler die vergelijkenissen vertoont met een ster wordt de nieuwe 'Xavi, Ronaldo of Torres ' genoemd. Dat is hedendaagse forumvervuiling. Maar die steekbal die Eriksen gaf bij de 3-1 tegen Twente, dat is een Xaviaanse steekbal zoals maar weinigen dat kunnen.
Veel mensen voor je, een wirwar van mogelijke looplijnen om dan vervolgens zonder te kijken iemand vrij zetten voor de keeper. Zelfs Siem zag die pass niet aankomen 
YouTube - Ajax 3-1 FC Twente alle doelpunten / goals kampioenswedstrijd 15-05-11
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ach ja, het feit dat ik nog nooit van deze spelers heb gehoord zegt genoeg. Ook Frankrijk is nog geen topcompetitie
Beetje te simpel, het strooien met die bijnamen. Laat ze het eerst maar is bewijzen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Is het trouwens toeval of boycot otherfool sinds Ajax-Twente al het voetbaltopic? 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Is het trouwens toeval of boycot otherfool sinds Ajax-Twente al het voetbaltopic?
Valt me nu pas op dat hij de laatste tijd niet actief is geweest
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het wielrennen is bezig, dat is voor een sportliefhebber als otherfool veel belangrijker dan een spelletje als voetbal.
Zijn er hier echt mensen met de illusie dat het niveau van de Eredivisie niet veel onderdoet voor dat van de Ligue 1?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Nee, maar ook niet zo hoog als een aantal anderen willen doen geloven. Tussen de top en de subtop in.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het wielrennen is bezig, dat is voor een sportliefhebber als otherfool veel belangrijker dan een spelletje als voetbal.
Zijn er hier echt mensen met de illusie dat het niveau van de Eredivisie niet veel onderdoet voor dat van de Ligue 1?
Top van NL kan concurreren met de top van Frankrijk. Alles onder onze top 5/6 kan dat waarschijnlijk niet nee.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, daar zit het grote verschil.
Als ik de Ligue 1 vergelijk met de Eredivisie is de Ligue 1 vooral in de breedte veel sterker. Zoals de Eredivisie dat weer heeft tegenover de Belgische Jupiler Pro League.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Klopt. Onze top vind ik best behoorlijk, maar ik denk dat pakweg NEC of NAC kansloos zal zijn tegen de Franse rechterrijtje ploegen.
Om die reden vind ik Engeland ook de beste competitie hebben. De top is ijzersterk, de subtop idem (Spurs, Liverpool) en de ploegen daaronder presteren ook regelmatig leuk (Fulham vorig jaar meen ik nog halve finalist EL).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Daar is maar een logisch antwoord op. Nederland staat negende op de UEFA 2011 Coefficient Country Ranking, en Frankrijk vijfde. Dit jaar was tevens het enige jaar in het afgelopen halve decennium dat we meer punten hebben gepakt dan Frankrijk.
Dus ja, Frankrijk is sterker. Maar ik geef een Franse topclub net zoveel kans op de winst als een Nederlandse wanneer ze tegen elkaar moeten. Een status als die van Engeland of Spanje, waar je bij voorbaat al afgeschreven bent wanneer je tegen de nmr 1 of 2 van die landen moet heeft Frankrijk nog bij lange na niet!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.