• 17.306 nieuwsartikelen
  • 182.383 films
  • 12.570 series
  • 34.802 seizoenen
  • 656.285 acteurs
  • 200.455 gebruikers
  • 9.466.953 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Den Bosch-Excelsior 3-1 na een uur.

Excelsior is hard op weg naar de 1e divisie dus. Dit seizoen is het via het Europese systeem KO, niet zoals vorig jaar dat winnen en verliezen standaard een derde wedstrijd is.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

3-3 alweer. Jammer, zou leuk zijn als Den Bosch weer terug zou komen op het hoogste niveau.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar natuurlijk niet ten kostte van Excelsior

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Lekkere vergelijking. Eriksen is een totaal andere speler dan Hazard.

En je vergelijking onderaan is ook onzin. Je noemt de topploegen van Frankrijk en een subtopper in Nederland. Lyon, Lille, Marseille vergelijk je met Ajax, PSV en Twente.

Lyon, Paris Saint Germain, Stade rennes,bordeaux zijn op dit moment sub-toppers staan een straat lengte achter op Lille

En die zijn toch sterker als Groningen,Ado etc

Ik citeer Materny ''Hazard de nieuwe C Ronaldo, Eriksen de nieuwe Xavi. 1-1''

Ik vind Hazard zelf toch een stuk verder dan Eriksen. Eriksen vind ik zelf ook niet op Xavi lijken Ik vind Eriksen meer een Ozil, maargoed

Hazard lijkt heel veel op C Ronaldo zoek maar eens op youtube. Echt een geweldenaar zelfde geld voor Neymar

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2392 stemmen

Inderdaad, Reinbo. Excelsior heeft het ook prima gedaan dit seizoen. Die verdienen om te blijven. Al ben ik benieuwd hoe het team er volgend jaar uit gaat zien, na de leegloop (Koolwijk, Clasie, Ramsteijn, Roorda, etc.)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Excelsior .

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2392 stemmen

Zul je zien dat ze thuis verliezen.

Hoewel ze daar ook grote clubs hebben verslagen (Feyenoord ).

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Valt me nu pas op dat hij de laatste tijd niet actief is geweest .

Ja, op een of andere manier leeft die jongen ook echt van het leedvermaak om één bepaalde club, al ontkent hij dat zelf steeds.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2392 stemmen

Heeft niks met de club te maken, meer met de mensen die die club verantwoordigen hier.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Ik ben hardstikke lief en heb zelfs al is een kratje van hem geïnt...hmmm misschien toch niet zo lief

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Inderdaad, Reinbo. Excelsior heeft het ook prima gedaan dit seizoen. Die verdienen om te blijven. Al ben ik benieuwd hoe het team er volgend jaar uit gaat zien, na de leegloop (Koolwijk, Clasie, Ramsteijn, Roorda, etc.)

Ze krijgen wel weer nieuwe aanwas vanuit Feyenoord, geen flauw idee alleen wie.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Buijs en Rankovic uit selectie gezet

Toegevoegd: donderdag 19 mei 2011, 20:42

ADO Den Haag-spelers Danny Buijs en Aleksandar Rankovic zijn voor de rest van het seizoen uit de selectie gezet.

Volgens trainer John van den Brom zijn de spelers disciplinair gestraft. ADO doet nog mee aan de play-offs om een ticket voor de Europa League en moet allereerst in de twee duels zien af te rekenen met Roda JC.

NOS Sport - Buijs en Rankovic uit selectie gezet

Wat zouden zij op hun kerfstok hebben?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Heeft niks met de club te maken, meer met de mensen die die club verantwoordigen hier.

Weer eens dronken NR? Verantwoordigen? Nieuw werkwoord ofzo?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2392 stemmen

Had teveel koffie op ja. Vertegenwoordigen uiteraard. Of Orbitwoordigen kan ook in dit geval.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zul je zien dat ze thuis verliezen.

Hoewel ze daar ook grote clubs hebben verslagen (Feyenoord ).

Vorig jaar werd het thuis nog 5-1 tegen Den Bosch, was een erg leuke wedstrijd. De enige die ik ook live gezien heb.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Langer filmpje

Mooi ME optreden weer, er is overduidelijk ook veel aan de hand zoals je ziet. Vervolgens lees je weer in de krant dat de hooligans aan het werk zijn geweest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad. Hoorde al van een paar uit mijn vak die er waren dat het weer ronduit schandalig was. Ik vind het helemaal niet vreemd meer. Zo is de ME, dé hooligan groepering bij uitstek. En hoe de media de boel weer verdraaien inderdaad. Al had rijnmond toen ter plekke wel een fijne reportage. Stonden duidelijk aan de kant van de supporters. Het kan dus toch wel. Al moeten supporters gewoon eens massaal opstaan tegen de ME, excessief geweld is wat mij betreft toegestaan. Laten we de rollen eens omdraaien.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

was weer van de ratten besnuffeld inderdaad. Stewards stonden er hoofdschuddend bij bij dat onnodige meppen.

hier nog een mooi filmpje van ter plekke. Vooral de reactie van die gozer op 15.25 zegt genoeg. ME kan er legaal op rondbeuken en kwaad bloed zetten en je kan er niets tegen doen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En mooi dat ze het zelf vinden. Erg leuk hoor hoe de hypocriete Nederlandse overheid en maatschappij altijd schande spreekt hoe mensen onderdrukt worden dmv excessief geweld in een dictatuur, maar dit kan gewoon in Nederland. Op een manier is Nederland echt niet beter. Maar goed, ooit komt de opstand hier ook wel.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hoe vaak je wel niet kanker hoort, paar klappen verdienen die wel .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Naomi Watts schreef:

En mooi dat ze het zelf vinden. Erg leuk hoor hoe de hypocriete Nederlandse overheid en maatschappij altijd schande spreekt hoe mensen onderdrukt worden dmv excessief geweld in een dictatuur, maar dit kan gewoon in Nederland. Op een manier is Nederland echt niet beter. Maar goed, ooit komt de opstand hier ook wel.

zou mooi zijn maar denk dat het er nooit beter op zal worden. Dit land wilde ten koste van alles een WK organiseren maar kan of wil nog niet eens een bekerfinale of zelfs een bekerfinale voor B1-elftallen fatsoenlijk op touw zetten. Die laatste is al verschoven van Katwijk naar Hilversum, naar Abcoude, naar de Kuip maar zal nu in het geheim plaatsvinden in Zeist gok ik. Angst voor rellen en hoge kosten maar zodra daar een imago tegenover staat (WK) wordt alles opzij gezet.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Wat een enorme mongolen zeg. Niks erger dan volkomen onterecht zo'n knuppel in je nek krijgen, weet ik uit ervaring. Zeer frustrerend.

maxcomthrilla

• 15587 berichten
  • 2879 stemmen

Laten we nou ook niet doen alsof de ME even voor niets langskomt. Er staat natuurlijk ook tuig tussen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Laten we nou ook niet doen alsof de ME even voor niets langskomt. Er staat natuurlijk ook tuig tussen.

'Tuig' dat niets doet hoeft ook niet aangepakt te worden. Met alle respect maar duidelijk iemand die afgaat op de media en zelf nooit in aanraking is gekomen met de ME. Het grootste tuig zijn hun zelf. Zelfs kinderen en vrouwen moeten het ontgelden, en zelfs voor Hooligans zijn kinderen en vrouwen een no-go zone.

Om kort te antwoorden: ja, de ME komt voor niets. Dit vinden ze heerlijk.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Feit blijft inderdaad dat de ME vaak onnodig hard toeslaat. Soms te belachelijk voor woorden. Zelfde geldt ook voor de spelersbus van Ajax na afloop van de wedstrijd. Die kon niet wegrijden vanwege de zogenaamde ongeregeldheden omdat het te vol stond. Gevolg is dus dat de ME de hele boel daar schoon veegt en vervolgens hoor je dat het hooligans zijn die aan het werk waren. Terwijl dat gewoon doodnormale vrouwen, mannen en kinderen waren die de spelers van Ajax wilden uitzwaaien, die worden gewoon even aan de kant geveegd door de ME omdat die spelersbus moet doorrijden. Zo flauw, in Enschede laten ze die supporters gewoon en doet die spelersbus er 5 uur over om de stad door te komen en hebben ze een volksfeestje. In Amsterdam wordt er dus gewoon droog een pleintje vol normale supporters schoongeveegd omdat de bus wel op schema moet blijven rijden.

Dat Feyenoord filmpje is gewoon lachwekkend, er gebeurt helemaal niets en opeens komt die ME eraan en beginnen ze op alles en iedereen te meppen. Je moet die blikken van die stewards ook zien die ook niet weten wat hun overkomt.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

zou mooi zijn maar denk dat het er nooit beter op zal worden. Dit land wilde ten koste van alles een WK organiseren maar kan of wil nog niet eens een bekerfinale of zelfs een bekerfinale voor B1-elftallen fatsoenlijk op touw zetten. Die laatste is al verschoven van Katwijk naar Hilversum, naar Abcoude, naar de Kuip maar zal nu in het geheim plaatsvinden in Zeist gok ik. Angst voor rellen en hoge kosten maar zodra daar een imago tegenover staat (WK) wordt alles opzij gezet.

Jammer ja, al was er van beide kanten natuurlijk wel de oproep om hun ploegen te gaan steunen. Dan kan natuurlijk misgaan op zo'n sportparkje. Aan de andere kant is het jammer, puur omdat de oproep vanaf onze kant i.i.g. puur voor het steunen van de eigen ploeg was. Weet niet hoe het aan jullie kant was? Nu wordt de wedstrijd in de Kuip gespeeld zonder publiek. Jammer jammer.

Bottleneck schreef:

was weer van de ratten besnuffeld inderdaad. Stewards stonden er hoofdschuddend bij bij dat onnodige meppen.

hier nog een mooi filmpje van ter plekke. Vooral de reactie van die gozer op 15.25 zegt genoeg. ME kan er legaal op rondbeuken en kwaad bloed zetten en je kan er niets tegen doen.

(embed)

Veel terugkomende zinnetjes:

'he doe rustig man'

'er staan kinderen bij man'

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

Feit blijft inderdaad dat de ME vaak onnodig hard toeslaat. Soms te belachelijk voor woorden. Zelfde geldt ook voor de spelersbus van Ajax na afloop van de wedstrijd. Die kon niet wegrijden vanwege de zogenaamde ongeregeldheden omdat het te vol stond. Gevolg is dus dat de ME de hele boel daar schoon veegt en vervolgens hoor je dat het hooligans zijn die aan het werk waren. Terwijl dat gewoon doodnormale vrouwen, mannen en kinderen waren die de spelers van Ajax wilden uitzwaaien, die worden gewoon even aan de kant geveegd door de ME omdat die spelersbus moet doorrijden. Zo flauw, in Enschede laten ze die supporters gewoon en doet die spelersbus er 5 uur over om de stad door te komen en hebben ze een volksfeestje. In Amsterdam wordt er dus gewoon droog een pleintje vol normale supporters schoongeveegd omdat de bus wel op schema moet blijven rijden.

Dat Feyenoord filmpje is gewoon lachwekkend, er gebeurt helemaal niets en opeens komt die ME eraan en beginnen ze op alles en iedereen te meppen. Je moet die blikken van die stewards ook zien die ook niet weten wat hun overkomt.

talloze voorbeelden inderdaad, vorig jaar bij de tramhalte bij de Kuip, kroegen op Stadhuisplein die letterlijk werden leeggemept. Als er nou aanleiding voor is (ruzie, rellen, supporters die dreigen te botsen) oke volledig te begrijpen, maar als je aan den lijve ondervindt is het bespottelijk zo zonder aanleiding die het rechtvaardigt. Sterker nog het roept alleen maar narigheid op.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Jammer ja, al was er van beide kanten natuurlijk wel de oproep om hun ploegen te gaan steunen. Dan kan natuurlijk misgaan op zo'n sportparkje. Aan de andere kant is het jammer, puur omdat de oproep vanaf onze kant i.i.g. puur voor het steunen van de eigen ploeg was. Weet niet hoe het aan jullie kant was? Nu wordt de wedstrijd in de Kuip gespeeld zonder publiek. Jammer jammer.

(quote)

Veel terugkomende zinnetjes:

'he doe rustig man'

'er staan kinderen bij man'

ook puur steun/gezelligheid ja, maar zo'n opkomst is inderdaad wel een erg groot risico en het trekt figuren met andere bedoelingen aan. Denk dat de Kuip ook niet doorgaat, jaren geleden was ook zoiets aan de hand en toen was het opeens gespeeld op een middag in de bossen bij Zeist.

edit leuk tijdstip van plaatsing dit

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Twente heeft zijn eerste versterking alweer binnen gehaald.

http://www.vi.nl/Nieuws-item/200735/FC-Twente-versterkt-zich-met-Unitedtalent-Gladstony.htm

Ik ben benieuwd, ken de hele speler niet, maar het klinkt veel belovend.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Niveau Nederlands hooliganisme daalt

‘Getalenteerde relschoppers gaan naar de grote Europese clubs’

Door Willem Swift en Steven van der Jagt | 18 May 2011 | Sport

Met een laagterecord van 112 stadionverboden, een minimum aan arrestaties en steeds gezapiger klinkende spreekkoren vormt het afgelopen voetbalseizoen een dieptepunt in de Nederlandse hooligancultuur. Het seizoen 2010-2011 past hiermee volledig in de neerwaartse trend die de Nederrelschopperij de afgelopen jaren laat zien. “We hebben geen geld om mee te doen op Europees niveau,” zegt ADO-supporter Harry ‘de hakker’ Bijlveld.

Nauwelijks vijftien jaar geleden gold Nederland als autoriteit op het gebied van hooliganisme. De dood van Ajax-hooligan Carlo Picornie tijdens de Slag van Beverwijk in 1997 baarde internationaal opzien. Engelse en Italiaanse relschoppers trokken massaal naar Nederland en in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht ontstonden kweekvijvers waar jong, internationaal talent zich kon ontplooien.

Nederland lijkt anno 2011 echter aan alle kanten ingehaald door de rest van Europa. Het ontbreekt de Nederlandse supporterskernen aan financiële middelen om de echte talenten te behouden dan wel aan te trekken. Bij grote clubs als Manchester United, Inter Milaan en Bayern München is geld genoeg om professionele commandostructuren op te bouwen, waar jonge beloftes in korte tijd klaar worden gestoomd voor het echte werk. Talentvolle Nederlandse hooligans worden op jonge leeftijd weggekocht door de supportersscharen uit het buitenland, waardoor Nederland veroordeeld lijkt tot een plaats in de marge.

In technisch opzicht loopt Nederland hopeloos achter op de concurrentie. Bijlveld: ”Ik zie jonge jongens maar wat doelloos om zich heenslaan en misschien een steentje gooien, terwijl getrainde tifosi met één gerichte trap een carabinieri buitenspel zetten. We hobbelen nu echt achter de feiten aan.”

Bijleveld ziet de laatste jaren een ‘vertrutting’ binnen de relschopperscultuur, die het niveau van relschoppen niet ten goede komt. “Spreekkoren worden gezapiger, minder op de persoon gericht en zijn in sommige gevallen zelfs grammaticaal correct.” Ook lijkt binnen de hooligancultuur een groeiende belangstelling waarneembaar voor voetbal, waardoor de aandacht voor het echte relschoppen verslapt.

.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.