• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.250 gebruikers
  • 9.388.702 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Erg slecht ja. Het waren er trouwens 80.000. Viel op zich nog wel mee dus.

ajax.nl spreekt over 100.000 tot 150.000 man gister in Amsterdam.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

ajax.nl spreekt over 100.000 tot 150.000 man gister in Amsterdam.

Oké. Ik was er niet bij. Op het nieuws gisteren spraken ze over 80.000 man. Maar bij Feyenoord kwam er in '99 200.000 man, dus die 100.000/150.000 lijkt me wel logischer ja.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

De Supportersvereniging Ajax vindt het jammer dat verschillende media het nodig vinden om opnieuw alleen de negatieve kant van een verhaal te tonen. Hierdoor krijgt een fantastische dag een vieze nasmaak. Verschillende nieuwsuitzendingen brengen 'nieuws' over rellen bij de huldiging, maar vergeten de rest van het verhaal.

Tevreden

Bijvoorbeeld dat de organisatie (gemeente Amsterdam) was uitgegaan van zo'n 50.000 fans bij de huldiging waardoor licht, geluid, schermen, uiteindelijk onvoldoende waren. Dit had tot gevolg dat de hele meute op het plein langzaam naar voren ging om maar niets te hoeven missen.

Hierdoor ontstonden gevaarlijke situaties waarbij een aantal mensen in de verdrukking gekomen, er hekken sneuvelden en men zelfs onder het podium terechtkwam.

Dat hierna irritatie ontstaat onder de supporters is logisch. Met 46 aanhoudingen, veelal voor openbare dronkenschap of belediging, op 100.000 man is het verloop van de huldiging goed te noemen.

Gelukkig heerst er ook bij de gemeente tevredenheid en kijkt men kritisch naar zaken die verbeterd kunnen moeten worden.

Hier ben ik het mee eens, ze hadden rekening gehouden met 50 000 mensen, gingen zij even de fout in. Het is maar dat het Museumplein meer dan propvol stond(te klein), anders was het nog wel drukker geweest denk ik.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Stadjer beroofd van Ajax-sjaal

GRONINGEN - Een 21-jarige Stadjer is zondagnacht in zijn woonplaats beroofd van zijn Ajax-sjaal.

De straatrover gaf het slachtoffer ook nog een schop. Agenten vonden de verdachte in de Folkingestraat. De 27-jarige inwoner van Middelstum had de sjaal nog bij zich. Die moest hij teruggeven aan de eigenaar. Daarna is hij opgesloten in een cel. De man wordt maandag gehoord.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Hier ben ik het mee eens, ze hadden rekening gehouden met 50 000 mensen, gingen zij even de fout in. Het is maar dat het Museumplein meer dan propvol stond(te klein), anders was het nog wel drukker geweest denk ik.

Vast dezelfde organisatie die ook dat feestje in Hoek van Holland georganiseerd heeft. Amateuristisch gedoe zeg.

Ik vind trouwens dat feestvieren van Twente niet geheel onterecht. Laat die mensen lekker trots zijn. Met zo'n begroting de kwartfinale van de EL halen is gewoon een prima prestatie, en tot de slotdag meedoen voor het landskampioenschap, terwijl je de JC-schaal en KNVB-beker al hebt is ook gewoon knap.

Veel meer kan je niet bereiken als Nederlandse club.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik sluit me bij jou en de tekst aan. De organisatie was op veel punten gewoon onvoldoende. De gemeente heeft gewoon gefaald. En inderdaad jammer dat media vooral praten over die tientallen relschoppers terwijl er tienduizenden gewoon aan het feesten waren. Het was supergezellig, jammer dat de focus op zeiken wordt gelegd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Vast dezelfde organisatie die ook dat feestje in Hoek van Holland georganiseerd heeft. Amateuristisch gedoe zeg.

Ik vind trouwens dat feestvieren van Twente niet geheel onterecht. Laat die mensen lekker trots zijn. Met zo'n begroting de kwartfinale van de EL halen is gewoon een prima prestatie, en tot de slotdag meedoen voor het landskampioenschap, terwijl je de JC-schaal en KNVB-beker al hebt is ook gewoon knap.

Veel meer kan je niet bereiken als Nederlandse club.

Je gaat toch niet feesten om plek 2? Zeker als je de titel in een rechtstreeks duel hebt verspeeld terwijl je uittredend kampioen bent? Ik vond het vieren van de WK finale van Oranje al onzin. Je viert dat je eerste bent en meer niet als topland/topploeg. Een subtopper die bv 4e wordt of een promovendus die 11e wordt mogen wel zoiets vieren, maar Twente dat een 2e plek viert? Ik zou er als speler doodziek van zijn. Wat stelt de KNVB beker nog voor? Ik ken dat gevoel met Ajax. Om de 2 jaar wel de KNVB beker winnen maar de belangrijkste prijs mislopen...

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Beter laat dan nooit, maar:

gefeliciteerd Ajax fans onder ons!

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Gewoon de gemeente Amsterdam Sjoerd. Maar ze zijn verder ook tevreden, er zijn geen ongeregeldheden of rellen geweest. Dat is ook wel is anders geweest. Alleen enkele incidenten met wat opgefokte/dronken/mensen die drugs hebben gebruikt. Enig kritiekpunt is dat de organisatie wat beter kan, toch een behoorlijke misrekening als ik dat zo lees van die 50 000 mensen.

Normaal gesproken zou ik zo'n feestje van Twente ook snappen, alleen wanneer je als kampioen van Nederland de 2e plek gaat vieren zit er toch iets verkeerd

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Nou hier zijn we het dus totaal niet met elkaar eens.

In het geval van Twente werd er vorig jaar steeds gezegd dat het een eenmalige prestatie was, en nu bewijzen ze juist dat ze een belangrijke pion zijn in NL. De eredivisie is nou eenmaal de spannendste competitie ter wereld en dan is het toch knap dat een team buiten de traditionele top drie zich 3 seizoenen achter elkaar kan melden in de top? AZ is hierin een heel ander verhaal vind ik.

Over het NL-elftal ben ik het al helemaaaaaal niet met je eens. Het is gewoon een topprestatie als een klein kikkerlandje als Nederland zich kan meten met landen die 10x het aantal inwoners en oppervlakte heeft?

Kijk naar de medaillespiegel van de Olympische spelen, dan zie je dat we gigantische landen als Spanje ver achter ons laten.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Gewoon de gemeente Amsterdam

De gemeente huurt een afzonderlijk bedrijf in, wat met een plan van aanpak komt.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

Nou hier zijn we het dus totaal niet met elkaar eens.

In het geval van Twente werd er vorig jaar steeds gezegd dat het een eenmalige prestatie was, en nu bewijzen ze juist dat ze een belangrijke pion zijn in NL. De eredivisie is nou eenmaal de spannendste competitie ter wereld en dan is het toch knap dat een team buiten de traditionele top drie zich 3 seizoenen achter elkaar kan melden in de top? AZ is hierin een heel ander verhaal vind ik.

Daarom klopt het juist niet wat je zegt. Als je als belangrijke pion de 2e plek gaat vieren(terwijl ik alleen maar jankende mensen in het stadion zag) spoor je gewoon niet.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ondanks de verloren wegstrijd wordt ook het team van Twente gehuldigd. Dat is voor het winnen van de KNVB-beker, vorige week zondag. En een opvallende uitspraak van de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan: "Als Twente ook een schaal wil, moeten ze over de KNVB-beker heenrijden."

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

De gemeente huurt een afzonderlijk bedrijf in, wat met een plan van aanpak komt.

Oké, alleen ik denk niet dat zo'n afzonderlijk bedrijf schattingen maakt. Ik neem aan dat ze werken met de gegevens die de gemeente Amsterdam ze verstrekt. Als Amsterdam zegt dat ze een feest voor 50 000 man moeten voorbereiden dan doen ze dat. Gevolgen zijn dus dat je vanaf de helft de schermen al niet meer kon zien en het geluid achterin ook niet meer helemaal doorkwam. Om maar iets te noemen Kan ik geen fout van die organisatie noemen.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Daarom klopt het juist niet wat je zegt. Als je als belangrijke pion de 2e plek gaat vieren(terwijl ik alleen maar jankende mensen in het stadion zag) spoor je gewoon niet.

Het gaat toch niet om de 2e plek. Het gaat om de prestatie van het hele seizoen, en daar mag Twente best trots op zijn.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Was dat niet een grap van die Ronald en Frank de Boer shizzle die de hele tijd telefoneren en dit keer naar Preud'homme?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Het gaat toch niet om de 2e plek. Het gaat om de prestatie van het hele seizoen, en daar mag Twente best trots op zijn.

Niet als kampioen van Nederland.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Oké, alleen ik denk niet dat zo'n afzonderlijk bedrijf schattingen maakt. Ik neem aan dat ze werken met de gegevens die de gemeente Amsterdam ze verstrekt. Als Amsterdam zegt dat ze een feest voor 50 000 man moeten voorbereiden dan doen ze dat. Gevolgen zijn dus dat je vanaf de helft de schermen al niet meer kon zien en het geluid achterin ook niet meer helemaal doorkwam. Om maar iets te noemen Kan ik geen fout van die organisatie noemen.

Klopt, alleen de gegevens die de gemeente geeft, worden altijd middels een debriefing van het bedrijf gecorrigeerd. De fout ligt in dit geval bij beiden.

Al moet een bedrijf dit soort situaties voorzien, want de gemeente heeft geen verstand van feestjes en evenementen organiseren.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

De eredivisie is nou eenmaal de spannendste competitie ter wereld

?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

?

Lijkt me niet gelogen. Niet de beste, wel de spannendste en leukste competitie.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Niet als kampioen van Nederland.

Tuurlijk wel, is pas de 4e keer in de clubhistorie dat ze de tweede plek pakken. Misschien zijn de Ajax-normen wat hoger, maar laat die mensen lekker trots zijn op wat ze bereikt hebben.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Tuurlijk wel, is pas de 4e keer in de clubhistorie dat ze de tweede plek pakken. Misschien zijn de Ajax-normen wat hoger, maar laat die mensen lekker trots zijn op wat ze bereikt hebben.

Maar wel voor de 3e of 4e keer op rij. Ik vind wel dat je de doelstellingen naar boven mag bijstellen wanneer je je definitief in de top heb genesteld(zoals je zelf zegt). Moeten de Tukkers nu ieder jaar de 2e plek gaan vieren? Het komt bij mij over als mosterd na de maaltijd. Een huldiging voor de beker kan ik dan wel weer begrijpen.

Trots zijn we allemaal wel, we hoeven echter niet om alles een huldiging te houden

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat het voor de Nederlanders de 'spannendste' en 'leukste' competitie ter wereld is lijkt me wel duidelijk. Maar de rest van de wereld ziet het ongetwijfeld anders.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Maar wel voor de 3e of 4e keer op rij. Ik vind wel dat je de doelstellingen naar boven mag bijstellen wanneer je je definitief in de top heb genesteld(zoals je zelf zegt). Moeten de Tukkers nu ieder jaar de 2e plek gaan vieren? Het komt bij mij over als mosterd na de maaltijd. Een huldiging voor de beker kan ik dan wel weer begrijpen.

Nee Twente werd hiervoor 1e, 3e en 4e geloof ik. En ik zeg niet elk jaar natuurlijk, maar Twente heeft niet de status (lees: verplichting) om elk jaar kampioen te worden. Dat hoeft helemaal niet met hun huidige begroting.

En volgend jaar doen ze weer mee om de titel, maar als ze opnieuw tweede worden, zal het toch als een teleurstelling worden opgevat, omdat ze nu steeds meer verwachten.

Dit jaar toch een andere selectie, andere trainer en dan zijn alle prestaties bij elkaar opgeteld dik prima.

Als je het seizoen van Twente een cijfer zou geven zou een 8 zeker niet misstaan. Teleurstelling lijkt me niet terecht als je terugkijkt.

EDIT: Wikipedia is mijn vriend: ze werden 3 keer 2e in de afgelopen 4 seizoenen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Omdat je voor een team uit Nederland bent. Anders niet natuurlijk.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

`Ze kunnen zeker trots zijn, daar niet van hoor. Maar als ze zichzelf als topclub willen profileren moet je geen 2e plekken gaan vieren Volgens mij zijn ze 2e(toen hadden ze voorronde CL gehaald, speelden ze in Arnhem vanwege de verbouwing tegen Arsenal), 1e en nu weer 2e geworden.

Teleurstelling als je een kampioenschap weggeeft in de laatste match is altijd zuur lijkt me

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Stu-Pot schreef:

Dat het voor de Nederlanders de 'spannendste' en 'leukste' competitie ter wereld is lijkt me wel duidelijk. Maar de rest van de wereld ziet het ongetwijfeld anders.

Die discussie heb ik altijd met anderen. Ik vind het allemaal prima hoor, ga jij maar lekker genieten van een italiaanse of spaanse competitie die 6 wedstrijden voor het einde beslist is.

Ik kijk lekker naar de eredivisie en voor mij is er geen competitie belangrijker dan onze eigen vaderlandse competitie, waar de bezettingsgraad van de stadions hoger dan ooit is en de spanning elk jaar om te snijden is.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

`Ze kunnen zeker trots zijn, daar niet van hoor. Maar als ze zichzelf als topclub willen profileren moet je geen 2e plekken gaan vieren Volgens mij zijn ze 2e(toen hadden ze voorronde CL gehaald, speelden ze in Arnhem vanwege de verbouwing tegen Arsenal), 1e en nu weer 2e geworden.

Teleurstelling als je een kampioenschap weggeeft in de laatste match is altijd zuur lijkt me

Teleurstelling ja, maar na een dag of twee mogen ze wel beginnen met relativeren en kunnen ze terugkijken op een geslaagd seizoen. (Opmerking: elke Nederlandse club had gisteren in de arena verloren, het is onmogelijk om met zo'n sfeer Ajax in eigen stadion te verslaan).

De inkomsten van de CL zijn nog niet uitgesloten hé.

Ik hoor trouwens Van den Boog wel terecht opmerken, dat je er altijd moet zijn als je iets wil veranderen binnen een club als Ajax (doelend op Cruijff).

Die euforie over Cruijff zijn inmenging binnen de club is best onterecht ook denk ik.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Die discussie heb ik altijd met anderen. Ik vind het allemaal prima hoor, ga jij maar lekker genieten van een italiaanse of spaanse competitie die 6 wedstrijden voor het einde beslist is.

Ik kijk lekker naar de eredivisie en voor mij is er geen competitie belangrijker dan onze eigen vaderlandse competitie, waar de bezettingsgraad van de stadions hoger dan ooit is en de spanning elk jaar om te snijden is.

True(op Vitesse en Excelsior na ). Daarnaast, Ajax-Twente werd toch in 80 landen uitgezonden. Zowel live als rechten voor de samenvattingen. Is niet niks lijkt me.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Teleurstelling ja, maar na een dag of twee mogen ze wel beginnen met relativeren en kunnen ze terugkijken op een geslaagd seizoen.

De inkomsten van de CL zijn nog niet uitgesloten hé.

Klopt, maar als je vlak na de wedstrijd niet teleurgesteld kan zijn om een verloren kampioenschap dan spoor je gewoon niet in mijn ogen Munsterman baalde wel dat hij die 10 miljoen nu niet direct kon bijschrijven in de begroting hehe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.