• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.892 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Van richting veranderd schot en een hand van god velt Denemarken. Jammer hoor, had ze graag gezien zondag tegen Nederland.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Nee hoor Van der Wiel , komt er nooit echt langs en als hij dan een voorzet kan geven gaat meneer altijd eerst de bal kappen om vervolgens tegen een speler aan te schieten en dan is hij ook nog erg matig als back. Strik er om heen en zo snel mogelijk weg doen en neem dan jan maat maar die is twee klassen beter

Vd Wiel speelt een matig jaar, maar de vaste back van Ajax en Oranje behoort natuurlijk niet tot de zwakkere Eredivisie spelers. Hopelijk herpakt hij zich snel. Want in deze vorm raken we hem van de zomer niet kwijt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel stom trouwens. PSV presteert de laatste jaren ook niet meer enorm bijzonder. Waarom hebben zij die status wel en bv Ajax niet? Dit seizoen had Ajax nog een beschermde status in de voorrondes en ze hebebn het Europees toch behoorlijk gedaan.

PSV heeft het de afgelopen vijf jaar dus simpelweg beter gedaan dan Ajax en Twente europees. Lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld. Scheelt trouwens ook nog best veel. PSV staat 21e op europese ranglijkst, Ajax 34e en Twente slechts 49e.

Ajax had afgelopen jaar ook alleen beschermde status omdat, dacht Lyon, op laatste speeldag 2e in plaats van 3e werd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nja, het zal wel. Als Ajax 1e wordt zal het me mijn reet roesten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

En terecht. Geef ze ook nog de grootste kans. Hoop vooral dat PSV in Groningen wint. Die EL kan me maar matigjes bekoren. Wordt weer tijd voor CL. Maar heb er eerlijk gezegd maar bar weinig vertrouwen in. Zit geen enkele passie of drive meer in de spelersgroep.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

En terecht. Geef ze ook nog de grootste kans. Hoop vooral dat PSV in Groningen wint. Die EL kan me maar matigjes bekoren. Wordt weer tijd voor CL. Maar heb er eerlijk gezegd maar bar weinig vertrouwen in. Zit geen enkele passie of drive meer in de spelersgroep.

Verschil tussen de EL en CL is veel te groot geworden. Jammer dat de UEFA het niet iets beter verdeeld. Zowel op financieel als sportief gebied. Laat bv de poulefase weg en speel alleen maar KO wedstrijden. Dan kunnen de duels tegen de kleinere ploegen ook nog wat spannender zijn.

De EL is pas na de winter de moeite waard. Dan zijn de betere ploegen door.

De CL is het hem gewoon. Spelen tegen topploegen in volle stadions en beloond worden met zakken vol geld. PSV heeft natuurlijk vele jaren kunnen domineren doordat ze elk jaar het CL geld wel hadden. Dat is wel erg lekker voor een club. Nu ze het een paar jaar niet spelen komen ze ook in de problemen. Ajax had dit ook. Twente gaat dit krijgen zodra ze hun begroting op de CL inrichten.

Ik zie PSV trouwens ook niet winnen zondag. Maar het kan natuurlijk wel. Met een beetje pech eindigen we gewoon 3e en heb je echt helemaal niks.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Man, wat zijn jullie nou voor Ajax fans, ken je Amsterdam niet eens een klein beetje? In heel de stad kan je die wedstrijd zien. .

Grapje zeker? Ik woon er nota bene. Verwacht alleen dat elke kroeg binnen een straal van een kilometer van de grote pleinen bezet zal zijn door lui die van heinde en verre zijn gekomen (Ajax&Litmanen1 en co. ). En omdat ik geen zin heb om veel meer dan een half uur voor de wedstrijd begint van huis te gaan om op zoek te gaan naar een plek waar je fatsoenlijk voetbal kan kijken (lees: waar het niet overvol is) maar wel in de buurt van de eventuele huldiging wil zitten lijkt die Alcatraz me best een veilige optie. En nee, die kroeg ken ik toevallig niet. Alleen maar meer reden dus om er 's een kijkje te gaan nemen.

Oké?

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat is wel erg lekker voor een club. Nu ze het een paar jaar niet spelen komen ze ook in de problemen. Ajax had dit ook. Twente gaat dit krijgen zodra ze hun begroting op de CL inrichten.

Ik denk niet dat Twente in het begin van dit jaar de CL-inkomsten in de begroting meegerekend hebben, ze waren denk ik zelf ook bang dat het kampioenschap een eenmalig succes zou zijn. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat het financieel beleid daar dik in orde zit, want afgezien van Bajrami zijn er geen "grote" miskopen geweest en zit dat piepjonge stadion toch elk weekend weer bomvol.

Janko betaald zich bovendien ook nog terug denk ik.

Wat mij betreft is FC Twente de club met het meest verstandige beleid van Nederland.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Column van meneer Schiltmans slaat natuurlijk ook als een tang op een varken. Derksen deed niets meer dan een subtiele voorspelling en Van der Gijp moet je niet altijd zo serieus nemen.

Daarnaast lult hij dom over een uitnederlaag tegen Villareal. Wat wil hij daar nou mee zeggen? Dat Ajax dat niveau gaat halen?

Ik lachte me al dood tijdens dwdd toen Van Nieuwkerk aan Verthongen vroeg of hij hem gerust wilde stellen voor aanstaande zondag. "Het komt goed" stamelde die beschaafde Jan. Dan kwam Janssen toch een stuk zelfverzekerder over hoor.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

En als Vertonghen wel zelfverzekerd overkomt vind je hem onzin uitkramen. Die Ajacieden kunnen ook niks goed doen bij jou he Paste toch in de lijn van de uitzending verder, Vertonghen is gewoon verder een beschaafde jongen.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

En als Vertonghen wel zelfverzekerd overkomt vind je hem onzin uitkramen. Die Ajacieden kunnen ook niks goed doen bij jou he

Oh nee Jan Verthongen vind ik een prima voetballer, één van de eersten die weggaat ook denk ik.

Maar als ik naar de geloofwaardigheid van hem kijk, dan denk ik alleen maar dat het pure bluf is. Dat kun je beschaafd noemen, maar ik vind het gewoon erg timide.

Ik geef toe dat ik niet helemaal objectief ben, omdat van mij Twente wel landskampioen mag worden, maar dat heeft met tig factoren te maken.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

FC Twente

FC Twente » FC Twente Vrouwen Kampioen van Nederland! - fctwente.nl

FC Twente » FC Twente Vrouwen Kampioen van Nederland!

www.fctwente.nl

FC Twente Vrouwen heeft donderdagavond de landstitel in de Eredivisie Vrouwen veroverd. Het team van trainster Mary Kok-Willemsen won op de laatste speeldag met 4-1 van Willem II. Het is de eerste maal dat het vrouwenteam van FC Twente het kampioenschap binnen wist te halen.

Nu zondag de mannen nog en het feest is compleet

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Oh nee Jan Verthongen vind ik een prima voetballer, één van de eersten die weggaat ook denk ik.

Maar als ik naar de geloofwaardigheid van hem kijk, dan denk ik alleen maar dat het pure bluf is. Dat kun je beschaafd noemen, maar ik vind het gewoon erg timide.

Ik geef toe dat ik niet helemaal objectief ben, omdat van mij Twente wel landskampioen mag worden, maar dat heeft met tig factoren te maken.

Je zou het je vrienden maar gunnen he Go AZ dan maar

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Sjoerdow schreef:

Daarnaast lult hij dom over een uitnederlaag tegen Villareal. Wat wil hij daar nou mee zeggen? Dat Ajax dat niveau gaat halen?

Dat Twente niet onverslaanbaar is en dat ze hun zelfverzekerdheid vooraf niet altijd waarmaken op het veld.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Je zou het je vrienden maar gunnen he Go AZ dan maar

Hahaha sorry, heb ook vrienden in het andere kamp. Maar jij hebt ook alle redenen om FC Groningen niks te gunnen na die niveauloze actie met die anti-ajaxshirts, dus ga je gang zou ik zeggen.

Ik hoop vooral niet dat het zondag uitloopt op een wedstrijd vol groffe overtredingen en scheidsrechterlijke dwalingen.

De uiteindelijke landskampioen moet ook als een landskampioen spelen!

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat Twente niet onverslaanbaar is en dat ze hun zelfverzekerdheid vooraf niet altijd waarmaken op het veld.

Dat is jouw perceptie misschien, ik vind het nogal een slappe column met ongefundeerde opmerkingen en implicaties.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Vooral tegen Villareal werd Twente helemaal weggespeeld, Psv trouwens ook. Erg jammer dat Nederlandse ploegen zelfs in de EL bijna niets te zeggen hebben tegen ploegen als Benifa, Spartak Moskou en Villareal. Als ik dan een wedstrijd zie tussen Ajax en Psv aan het begin van het seizoen zit er echt werkelijk totaal geen voetbal in.Het enige dat telt is het resultaat. En als ik dan aan het einde van het seizoen denk aan wie er het kampioenschap verdient kom ik er niet uit. Want geen enkele ploeg heeft goed gespeeld dit seizoen. In ieder geval niet in de top 3.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Dat is jouw perceptie misschien, ik vind het nogal een slappe column met ongefundeerde opmerkingen en implicaties.

Het blijft een persoonlijke mening, net zoals de meningen van Rene en Johan die als een lul op een drumstel slaan. Hij zegt alleen met heel veel woorden dat Johan en Rene zwaar aan het overdrijven zijn de laatste tijd. Nou wooptiedoo wat erg

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Hahaha sorry, heb ook vrienden in het andere kamp. Maar jij hebt ook alle redenen om FC Groningen niks te gunnen na die niveauloze actie met die anti-ajaxshirts, dus ga je gang zou ik zeggen.

Ik hoop vooral niet dat het zondag uitloopt op een wedstrijd vol groffe overtredingen en scheidsrechterlijke dwalingen.

De uiteindelijke landskampioen moet ook als een landskampioen spelen!

Je kent ook zoveel Tukkers Die paar nieuwe klasgenoten die je sinds de zomer kent...

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Je kent ook zoveel Tukkers Die paar nieuwe klasgenoten die je sinds de zomer kent...

Dat is dan ook al bijna een jaar.......maar voel je je gepasseerd?

Bovendien is mijn voorkeur voor twente meer op andere dingen gebaseerd. Sympathieke uitstraling, een verstandig beleid wat ik hierboven beschreef en de europese uitstraling die het creeërt.

Over die wedstrijden tegen Villareal......tja Ajax werd toch ook twee keer afgedroogd door Real Madrid. Het is geen schande, gewoon logisch.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

van duijn schreef:

Vooral tegen Villareal werd Twente helemaal weggespeeld, Psv trouwens ook. Erg jammer dat Nederlandse ploegen zelfs in de EL bijna niets te zeggen hebben tegen ploegen als Benifa, Spartak Moskou en Villareal. Als ik dan een wedstrijd zie tussen Ajax en Psv aan het begin van het seizoen zit er echt werkelijk totaal geen voetbal in.Het enige dat telt is het resultaat. En als ik dan aan het einde van het seizoen denk aan wie er het kampioenschap verdient kom ik er niet uit. Want geen enkele ploeg heeft goed gespeeld dit seizoen. In ieder geval niet in de top 3.

Vond de klassiekers ook erg tegenvallen dit jaar, de ene ploeg durfde niet, de andere hoefde niet.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Dat is dan ook al bijna een jaar.......maar voel je je gepasseerd?

Bovendien is mijn voorkeur voor twente meer op andere dingen gebaseerd. Sympathieke uitstraling, een verstandig beleid wat ik hierboven beschreef en de europese uitstraling die het creeërt.

Over die wedstrijden tegen Villareal......tja Ajax werd toch ook twee keer afgedroogd door Real Madrid. Het is geen schande, gewoon logisch.

Real is toch een hele andere orde dan Villareal hoor.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Real is toch een hele andere orde dan Villareal hoor.

En een kwartfinale EL is een hele andere orde dan de poulefase CL. Als Real zin had, was Ajax met grotere cijfers naar huis gestuurd.

Je hebt de wedstrijden zelf ook gezien, Real had thuis gigantisch veel kansen tegen Ajax en dat ze er niet ingingen was te wijten aan de slordigheid van Real.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

Voetbalzone:

'De kans is groot dat er bij Nesu sprake is van blijvende verlamming'

De kans is groot dat de verlammingsverschijnselen bij Mihai Nesu blijvend zijn. De back van FC Utrecht brak afgelopen dinsdag een nekwervel en ligt sindsdien in het ziekenhuis, terwijl zijn toestand niet verbeterd is. Dat is volgens revalidatiearts Christof Smit een slecht voorteken.

“Over deze patiënt kan ik niet oordelen. Maar in het algemeen geldt de regel, dat als er in de eerste 48 uur geen enkel herstel optreedt, de perspectieven slecht zijn”, zegt Smit in De Telegraaf. Ondanks dat er uitzonderingen op de gevallen zijn is het volgens Smit uitgesloten dat Nesu ooit nog kan voetballen: “De kans is groot dat er sprake is van blijvende verlamming.”

Nesu raakte zwaargeblesseerd na een ongelukkige botsing met Alje Schut, die helemaal ontdaan is en donderdag dan ook niet kwam trainen. “Het was een situatie die al een miljoen keer is voorgekomen”, zei doelman Michel Vorm. “Er gebeurde bijna niks. Het is ook heel erg voor Alje, die zich dit enorm aantrekt. Hij kon er niks aan doen, maar Alje is een jongen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.”

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

De Speld » Ajacied Atouba hoopt op afscheid met kampioenschap

. . 100 keer beter dan een heel seizoen Dijkshoorn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Leuk stukje hehe.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Cillessen in Oranje. .

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

kos schreef:

De Speld » Ajacied Atouba hoopt op afscheid met kampioenschap

. . 100 keer beter dan een heel seizoen Dijkshoorn.

LMAO

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

FillumGek schreef:

Voetbalzone:

(quote)

Ontzettend vervelend en zuur, helemaal voor zo'n jonge kerel.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Vond de klassiekers ook erg tegenvallen dit jaar, de ene ploeg durfde niet, de andere hoefde niet.

Zeker, aan het begin van het seizoen speelde Feyenoord toen tegen Ajax. Ik geloof dat Ajax met een 1-2 overwinning huiswaarts ging en je zag aan de supporters en spelers van feyenoord: nou, 1-2 is nog wel redelijk. Terwijl ze die hele wedstrijd geen drol gepresteerd hebben. Zijn deze wedstrijden nog wel waard om klassiekers genoemd te worden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.