- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Verdedigen is ook voetbal.... Het lijken hier wel een stelletje 9 jarige pupiltjes die allemaal in de spits willen spelen. The big picture is blijkbaar een te complex concept.
Precies, ben blij dat er nog MM'ers zijn die dat ook doorhebben
.
@Indi: mooi, verkopen voor teveel geld aan AC Berlusconi en vervolgens (o.a.) een leuke spits kopen. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Verdedigen is ook voetbal.... Het lijken hier wel een stelletje 9 jarige pupiltjes die allemaal in de spits willen spelen. The big picture is blijkbaar een te complex concept.
Verdedigend is Barcelona ook erg sterk, zeker in de omschakeling van aanval naar verdediging; met een paar man zetten ze continue druk en veroveren regelmatig direct de bal. Zit tactisch bijzonder goed in elkaar. Daarnaast geven ze amper kansen weg.
Barcelona is the Big Picture.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Precies, ben blij dat er nog MM'ers zijn die dat ook doorhebben
.
@Indi: mooi, verkopen voor teveel geld aan AC Berlusconi en vervolgens (o.a.) een leuke spits kopen.
Er is sowieso al geld beschikbaar voor een nieuwe spits:
Feyenoord: miljoenen voor topspits; Fernandez en Clasie komen
Bron: AD.nl
Guyon Fernandez en Jordy Clasie verhuizen binnenkort van Kralingen naar Rotterdam-Zuid. De spelers van Excelsior spelen na de zomer bij Feyenoord, dat naast Fernandez nog een absolute topspits aan wil trekken. Daarvoor heeft technisch directeur Martin van Geel enkele miljoenen euro's tot zijn beschikking gekregen.
Dat meldt Voetbal International. 'Er is veel geld vrijgemaakt voor een topscorer. De spits die aangetrokken wordt, móet een topper worden', zegt clubwatcher Martijn Krabbendam op de site van het weekblad.
In de papieren editie valt te lezen dat Fernandez (25) - die door zijn aflopend contract transfervrij kan vertrekken bij Excelsior - Nec en De Graafschap heeft afgezegd. 'Dat klopt', zegt Van Geel in het AD. 'We zijn met hem in gesprek en hopen snel tot een akkoord te bereiken.'
Clasie (19) is al van Feyenoord. De komst van het duo past in de filosofie van Van Geel. 'Ik vind: kijk eerst naar wat je in huis hebt en wat goed is. Als je dat in kaart hebt, kun je altijd nog verder kijken. Dat doen we in alle rust, we laten ons niet opjagen', aldus de nieuwe beleidsmaker
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Verdedigend is Barcelona ook erg sterk, zeker in de omschakeling van aanval naar verdediging; met een paar man zetten ze continue druk en veroveren regelmatig direct de bal. Zit tactisch bijzonder goed in elkaar. Daarnaast geven ze amper kansen weg.
Ik zal niet ontkennen dat Barca ijzersterk speelt en welhaast inverslaanbaar is. Vind het echter niet een boeiende speelwijze. Na een kwartiertje geloof ik dat gerondo wel. En daarnaast hebben ze zichzelf tegen Real compleet voor gek gezet met hun geval en gehuil. Nee, het is niet mijn soort voetbal. Maar dat was al bekend. 
En kijk dat zeg ik als neutrale kijker, want zou Feyenoord dit spel elke week op de mat leggen en er titels mee winnen zou je mij niet horen klagen. Maar nog liever zie ik ze winnen dankzij bloed zweet en tranen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Barcelona is juist heel slecht in verdedigen. Het middenveld dan iig. Er wordt bij Barca gewoon heel veel getraind om bij balverlies heel effectief de bal te veroveren. Maar verdedigend is het niet veel soeps hoor, al ziet het er wel defensief tserk uit natuurlijk.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Er is sowieso al geld beschikbaar voor een nieuwe spits:
Feyenoord: miljoenen voor topspits; Fernandez en Clasie komen
Bron: AD.nl
Guyon Fernandez en Jordy Clasie verhuizen binnenkort van Kralingen naar Rotterdam-Zuid. De spelers van Excelsior spelen na de zomer bij Feyenoord, dat naast Fernandez nog een absolute topspits aan wil trekken. Daarvoor heeft technisch directeur Martin van Geel enkele miljoenen euro's tot zijn beschikking gekregen.
Dat meldt Voetbal International. 'Er is veel geld vrijgemaakt voor een topscorer. De spits die aangetrokken wordt, móet een topper worden', zegt clubwatcher Martijn Krabbendam op de site van het weekblad.
In de papieren editie valt te lezen dat Fernandez (25) - die door zijn aflopend contract transfervrij kan vertrekken bij Excelsior - Nec en De Graafschap heeft afgezegd. 'Dat klopt', zegt Van Geel in het AD. 'We zijn met hem in gesprek en hopen snel tot een akkoord te bereiken.'
Clasie (19) is al van Feyenoord. De komst van het duo past in de filosofie van Van Geel. 'Ik vind: kijk eerst naar wat je in huis hebt en wat goed is. Als je dat in kaart hebt, kun je altijd nog verder kijken. Dat doen we in alle rust, we laten ons niet opjagen', aldus de nieuwe beleidsmaker
Nouja dan heb je nog wat extra geld, nóg een betere topper
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Barcelona is juist heel slecht in verdedigen. Het middenveld dan iig. Er wordt bij Barca gewoon heel veel getraind om bij balverlies heel effectief de bal te veroveren. Maar verdedigend is het niet veel soeps hoor, al ziet het er wel defensief tserk uit natuurlijk.
Gegroepeerd verdedigen. Daar zijn ze erg sterk in. Ze geven enorm weinig ruimte weg. Puyol vind ik wel een zwakke schakel, doordat hij met het jaar trager wordt.
Nogmaals: ze geven bijzonder weinig weg in een wedstrijd. Dan ben je verdedigend gewoon erg sterk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Enn kijk dat zeg ik als neutrale kijker, want zou Feyenoord dit spel elke week op de mat leggen en er titels mee winnen zou je mij niet horen klagen. Maar nog liever zie ik ze winnen dankzij bloed zweet en tranen .
Ik zie beiden graag: bloed, zweet en tranen en verfijnd voetbal zoals Barca speelt.
Over dat gehuil betreft: dat mag in El Classico; Real deed het immers ook, in de heenwedstrijd nog erger zelfs.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Nouja dan heb je nog wat extra geld, nóg een betere topper
.
Maar ook 2 linksbacks.
De Cler vertrekt gelukkig ook. Dus een wat ervaren linksback terughalen (leeftijdscategorie: 24-28) en er een talent achter zetten (misschien wil Drente wel terugkomen
).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De kracht van Barca ligt idd ook grotendeels bij het snel terugpakken van de bal. Wat ik erg knap vind. Al heb ik ook een beetje het idee dat de tegenstanders zich wel erg makkelijk het kaas van het brood laten eten omdat ze zo onder de indruk zijn van de tegenstander. Wat dat betreft was de taktiek van Mourinho een goede. Laat ze maar lekker de bal achterin rondtikken, dan slaan wij wel toe als de concentratie verslapt cq de vermoeidheid toeslaat. Jammer dat het ontaarde in zo'n schwalbe partij.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zie beiden graag: bloed, zweet en tranen en verfijnd voetbal zoals Barca speelt.
.
Ik ook, maar dan wel in een match. Het mooie van voetbal is juist de combi van het sierlijke en het brute. Maar helaas wordt het belang cq de aantrekkelijkheid van die tweede vaak ontkend.
Twee voorbeelden.
1 spits legt op de middenlijn een verdediger in de luren, rent alleen op de keeper af en stift m erin.
Of.
2 Spits legt op middenlijn verdediger in de luren en rent op de keeper af. Andere verdediger trekt een sprint en legt m in het strafschopgebied vanachter neer. Rode kaart, blessure behandeling en pingel. Spits neemt m (heeft niets gebroken) en keeper stopt m al dan niet.
Wat zie je liever? (als neutrale kijker)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
De kracht van Barca ligt idd ook grotendeels bij het snel terugpakken van de bal. Wat ik erg knap vind. Al heb ik ook een beetje het idee dat de tegenstanders zich wel erg makkelijk het kaas van het brood laten eten omdat ze zo onder de indruk zijn van de tegenstander. Wat dat betreft was de taktiek van Mourinho een goede. Laat ze maar lekker de bal achterin rondtikken, dan slaan wij wel toe als de concentratie verslapt cq de vermoeidheid toeslaat. Jammer dat het ontaarde in zo'n schwalbe partij.
Die tactiek werkte zich juist in de belangrijkste wedstrijd TEGEN Madrid. De 0-2 nederlaag in eigen huis kwam juist door deze afwachtende tactiek. Barcelona kon moeiteloos zonder druk van Madrid de bal achterin rondkaatsen. Juist omdat Barcelona niet hoefde en Madrid in eigen huis zo laf speelde kreeg je toch een eentonige wedstrijd. De pijp raakte ook een beetje leeg bij Madrid. Zo'n extreem verdedigende tactiek houd je gewoon niet 4(!) wedstrijden vol, dat werkt misschien 1 keer(Copa del Rey), maar het is toch hoogstwaarschijnlijk weer Barcelona wat er met de echte prijzen vandoor gaat.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ik ook, maar dan wel in een match. Het mooie van voetbal is juist de combi van het sierlijke en het brute. Maar helaas wordt het belang cq de aantrekkelijkheid van die tweede vaak ontkend.
Toch heeft Barcelona genoeg spelers die er met 110% voor gaan. Puyol is een beest, bijvoorbeeld, en Dani Alves rent zijn longen uit zijn lijf en is lekker irritant en blijft gaan. Irritante voetballer, maar bij vlagen toch wel heerlijk om te zien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gegroepeerd verdedigen. Daar zijn ze erg sterk in. Ze geven enorm weinig ruimte weg. Puyol vind ik wel een zwakke schakel, doordat hij met het jaar trager wordt.
Nogmaals: ze geven bijzonder weinig weg in een wedstrijd. Dan ben je verdedigend gewoon erg sterk.
Puyol vind ik juist een onmisbare schakel. Enorm veel body en winnaars mentaliteit en houdt de verdediging bij elkaar, coacht veel en wijst medespelers terecht. Dat ie trager wordt is een feit maar als CB is dat niet zo'n probleem.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
En juist dat massale vroeg druk zetten betekent bij mij ook bloed, zweet en tranen. En dat ook nog is op een eerlijke manier.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind ik ook rep. Ik vraag me ook af waarom je motoriek verstoort moet zijn en het gedrag van een neanderthaler moet hebben om het te bestempelen als bloed, zweet en tranen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou, snel verkopen voor 5 miljoen ofzo.
Kan Feyenoord daar een goede linksback voor terugkopen...
Kom, niet zo naief doen. Net of Milan die jongen echt wil. Paar maand terug ging ook al het gerucht dat Milan Manolev wilde.
Niet in al dit soort roddels trappen.
Ik las trouwens dat Ajax al persoonlijk rond is met Sigthorsson. Nu nog met AZ, maar dit komt vast wel goed.
Ook Belgisch toptalent Mats Rits kan 2 jaar tekenen bij Ajax. Toch wel goed bezig hoor. Boilesen, Eriksen, Tomavaki en wie weet Boerrigter en Rits. Inzetten op jonge spelers die je nog beter kan maken.
En ook nog dit:
Hoe erg is Vertonghen zou missen, ik zou wel blij zijn met Mathijssen. Hele degelijke, maar zeer stabiele verdediger. Heeft ook veel ervaring en spreekt Nederlands. Maar liever blijft Vertonghen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet in al dit soort roddels trappen A&L.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Kom, niet zo naief doen. Net of Milan die jongen echt wil. Paar maand terug ging ook al het gerucht dat Milan Manolev wilde.
Niet in al dit soort roddels trappen.
Als bladen als VI en AD erover melden, zal er wel een kern van waarheid inzitten. Waar rook is, is vuur. Die 5 miljoen was uiteraard maar een geintje, maar wat is er naïef aan om een artikel van het AD te plaatsen?
En dan een opmerking krijgen van Mister Naïviteit himself.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
ManUnited is helemaal niet aanvallend. Het is een mega degelijke ploeg die tegenhoudt en toeslaat door individuele klasse van Giggs, Rooney of Nani. Van United hoef je echt geen voetbal te verwachten.
Ik zeg niet dat Man U aanvallend is, maar ik hoop alleen op een aanvallend Man U in de finale.
Overigens geven beide teams sowieso weinig weg achterin, maar ik vind de verdediging van Man U toch nog net wat stabieler / sterker. Al het andere wat Barca zo sterk maakt is in de ondergaande posts al gezegd
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Puyol vind ik juist een onmisbare schakel. Enorm veel body en winnaars mentaliteit en houdt de verdediging bij elkaar, coacht veel en wijst medespelers terecht. Dat ie trager wordt is een feit maar als CB is dat niet zo'n probleem.
Tuurlijk is een speler als Puyol zowat noodzakelijk. Vind hem ook bij vlagen nog steeds sterk, maar hij is ook de zwakte van Barca en het Spaanse nationale team. Door zijn traagheid laat hij nogal wat steken vallen. Daarbij heeft hij het geluk dat hij in Barcelona speelt en niet de hele wedstrijd getest wordt op snelle aanvallen van de tegenstander.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind ik ook rep. Ik vraag me ook af waarom je motoriek verstoort moet zijn en het gedrag van een neanderthaler moet hebben om het te bestempelen als bloed, zweet en tranen.
Omdat juist een botsing tussen die twee zulke mooie beelden opleverd. Ik vind een ongecontroleerde explosie mooier dan een gecontroleerde en vind het mooier als de auto's bij formulie 1 door de lucht vliegen dan dat ze keurig naast elkaar rijden. Ik hou ook meer van de paardenrace dan van de kuur en meer van waterpolo dan van schoonzwemmen. Voor mij zit de schoonheid in de chaos, niet in de beheersing. Vandaar ook mijn liefde voor actiefilms en splatter. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omdat juist een botsing tussen die twee zulke mooie beelden opleverd. Ik vind een ongecontroleerde explosie mooier dan een gecontroleerde en vind het mooier als de auto's bij formulie 1 door de lucht vliegen dan dat ze keurig naast elkaar rijden. Ik hou ook meer van de paardenrace dan van de kuur en meer van waterpolo dan van schoonzwemmen. Voor mij zit de schoonheid in de chaos, niet in de beheersing. Vandaar ook mijn liefde voor actiefilms en splatter.
Begrijp je verder wel, ik kon in de jaren 90 ook erg genieten van de instelling van Fräser en De Wolf, en samen afspraken wie wie ging pakken. Al hou jij wel van excessief fysiek spel, dat gaat soms mijn fatsoensnormen te boven. Nu je je voorliefde voor splatter en actiefilms erbij betrekt snap ik het al stukken beter
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk is een speler als Puyol zowat noodzakelijk. Vind hem ook bij vlagen nog steeds sterk, maar hij is ook de zwakte van Barca en het Spaanse nationale team. Door zijn traagheid laat hij nogal wat steken vallen. Daarbij heeft hij het geluk dat hij in Barcelona speelt en niet de hele wedstrijd getest wordt op snelle aanvallen van de tegenstander.
Ben ik het wel mee eens, al hoef je als CB niet echt snel te zijn. Dat moet ie maar compenseren met andere zaken. Ik denk niet dat Puyol op dat gebied al een blok aan het been is van zowel Spanje als Barcelona. Al is het wel een kwestie van tijd.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Maar als er een beest in het vizier komt van Barca, die ook nog eens snelheid heeft, dan is de keuze snel gemaakt. Natuurlijk compenseert Puyol veel met zijn ervaring, maar je ziet ook dat een zwak moment van zijn kant (door traagheid) bijna de wedstrijd kostte tegen Nederland in de finale, toen hij Robben 2 x kwijt was.
Nu komen spelers van de tegenpartij van Barca zelden tot nooit één tegen één te staan voor Puyol, en dat is maar goed ook voor laatstgenoemde.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niet in al dit soort roddels trappen A&L.
Het lijkt me reeeler dan Indi naar Milan 
Als bladen als VI en AD erover melden, zal er wel een kern van waarheid inzitten. Waar rook is, is vuur. Die 5 miljoen was uiteraard maar een geintje, maar wat is er naïef aan om een artikel van het AD te plaatsen?
En dan een opmerking krijgen van Mister Naïviteit himself.
Als je de tekst leest dan is de bron de Gazetta. Die moeten dagelijks 10 pagina's vullen met voetbalnieuws.
Verder is er niks naief aan om de tekst te plaatsen, maar wel om erin te geloven dat het klopt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
VI en AD nemen dat niet klakkeloos over. AC Milan volgt de verrichtingen van Martins Indi nauwgezet. Is het zo raar dat een topclub een Nederlands talent (19 jaar nog maar), die in het Oranje -19 speelt, volgt, met ook nog de transfer van Emanuelson in gedachten? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@Naomi: ik ben niet voor excesief geweld, het is enkel dat mijn grens van wat excessief is iets ruimer ligt. En zolang de tegenstander de volgende wedstrijd weer kan spelen, vind ik het binnen de norm ( dus de laatste wedstrijd van het seizoen mag je lekker los gaan
). Ik ben dus tegen botbreuken en gescheurde pezen, maar een lekkere kneuzing moet kunnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan had ik een iets te vertekend beeld van jouw visie, dan begrijp ik het wel weer. Dus excuses dat ik je voetbal visie wat geridiculiseerd heb, al zou je daar niet wakker van hebben gelegen
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
VI en AD nemen dat niet klakkeloos over. AC Milan volgt de verrichtingen van Martins Indi nauwgezet. Is het zo raar dat een topclub een Nederlands talent (19 jaar nog maar), die in het Oranje -19 speelt, volgt, met ook nog de transfer van Emanuelson in gedachten?
Als je Milan kent dan weet je dat een 19 jarige daar bijna nooit gekocht wordt. Emanuelson werd alleen maar gehaald omdat hij praktisch niets kostte en al 6 jaar voor Ajax speelde. En dan nog kon ik vooraf al wel voorspellen dat Emanuelson geen Milan niveau was. Ik vond hem bij Ajax vaak al niet eens best.
En VI en AD nemen wel klakkeloos over. Als je gewoon de bron (Gazetta) vermeldt, dan kan je het toch gewoon plaatsen he.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.