• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.560 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

'Real Madrid stuurt Adebayor terug naar Man City'

Het verblijf van Emmanuel Adebayor bij Real Madrid zal beperkt blijven tot enkele maanden. De Spaanse club zal de koopoptie in zijn contract niet lichten, meldt Marca.

Real kan Adebayor voor zestien miljoen euro kopen van Manchester City, maar ziet dat niet zitten. De Koninklijke kan weer beschikken over Gonzalo Higuain en Karim Benzema en zou in de zomer liever een andere spits kopen dan Adebayor.

Het betekent dat de 27-jarige Adebayor in de zomer weer moet terugkeren bij Man City. De spits lijkt ook daar niet gewenst, want hij mocht afgelopen januari zonder slag of stoot vertrekken van manager Roberto Mancini, met wie Adebayor diverse malen een aanvaring zou hebben gehad.

Bayern München kan Adebayor wellicht helpen, want de Duitse club zou op zoek zijn naar een fysiek sterke aanvalsleider.

Lijkt me terecht, wat ik in de wedstrijden tegen Barca heb gezien was niet best. Volgens mij is hij ook niet helemaal goed bij zijn hoofd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Feyenoord zoekt nog een spits....

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als je Milan kent dan weet je dat een 19 jarige daar bijna nooit gekocht wordt. Emanuelson werd alleen maar gehaald omdat hij praktisch niets kostte en al 6 jaar voor Ajax speelde. En dan nog kon ik vooraf al wel voorspellen dat Emanuelson geen Milan niveau was. Ik vond hem bij Ajax vaak al niet eens best.

Als jij wat beter leest, kun je erachter komen dat AC Milan flink wil investeren om te verjongen en te versterken, zodat het in de toekomst weer een leidende rol krijgt in Europa. Wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ze Martins Indi daadwerkelijk over gaan nemen, maar wel dat ze hem nauwgezet volgen.

Maar goed, jij geloofde de interesse van Inter in Castaignos ook niet en vindt het wel doodnormaal dat Chelsea 15+ miljoen voor v/d Wiel betaald. Dat zegt genoeg over jouw objectiviteit in beoogde transfers van Feyenoord -en Ajaxspelers, dunkt me.

En VI en AD nemen wel klakkeloos over. Als je gewoon de bron (Gazetta) vermeldt, dan kan je het toch gewoon plaatsen he.

Dan nemen ze Gazetta serieus in dit geval en ben ik niet de enige die naïef is, blijkbaar.

Toch vreemd, die jaloezie van jouw kant telkens, als topclubs interesse hebben in een Feyenoordspeler. Waar komt dat toch vandaan?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Ik neem dat soort berichten ook nog niet zo serieus maar zou me niet verbazen als clubs hem in de gaten houden. Jonge gast, goedkoop, potentie, 'goeie' kop en uitstraling voor een verdediger (en z'n naam zit mee)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Verjongen is voor Milan een 25 jarige speler ipv een 35 jarige speler

Indi is niet eens top van de Eredivisie. Wat moet Milan met hem? Die verhuren hem dan eerst 3 jaar ofzo. Juist nu ze Emanuelson hebben gehaald zouden ze daar beter moeten weten.

Ik snap ook nog steeds niet wat Inter met Castagnois moet, maar die jongen heeft wel veel talent. Speelt de laatste maanden ook weer sterk.

Dat vd Wiel voor mij 15 miljoen waard is komt doordat hij al een jaar of 3 in het eerste van Ajax speelt waarvan 2 sterke jaren, CL voetbal gespeeld en een WK finale zelfs. Er zijn niet zoveel enorm getalenteerde rechtbacks.

Ben verder ook helemaal niet jaloers hoor. Waarom zou ik? Ik vind alleen dat de talenten van Feyenoord nog weinig hebben laten zien wat nu al een transfer voor een hoop geld zou rechtvaardigen. Het blijft dan ook denk ik vooral bij geruchten, tenzij Feyenoord ze goedkoop moet verkopen.

PS:

Waar veel Ajacieden zich al hebben neergelegd bij een mogelijk vertrek van Maarten Stekelenburg, heeft zijn zaakwaarnemer weer een lichte hoop gegeven. Rob Jansen gaf tegenover het Italiaanse CalcioMercato aan dat er momenteel veel geruchten zijn, maar dat er nog niets speelt. Zowel Arsenal, Manchester United, Juventus en AC Milan zijn meerdere keren opgenomen in de geruchtenstroom.

Volgens Jansen is er met geen enkele club contact geweest. “Of hij naar het buitenland wil? Daar kan ik geen antwoord op geven. Er is ook nog een mogelijkheid op contractverlenging bij Ajax.” Het contract van Stekelenburg loopt in de zomer van 2012 af. De doelman wilde dat Ajax nog wel aan hem zou verdienen en dat hij dus deze zomer zou willen vertrekken.

Bottleneck schreef:

Ik neem dat soort berichten ook nog niet zo serieus maar zou me niet verbazen als clubs hem in de gaten houden. Jonge gast, goedkoop, potentie, 'goeie' kop en uitstraling voor een verdediger (en z'n naam zit mee)

Juist, dit bedoel ik. Ze houden hem vast in de gaten, zoals ze dat bij 100 andere talenten ook doen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Bottleneck schreef:

Ik verwacht ook niet dat hij daadwerkelijk naar AC Milan gaat, maar ik geloof de interesse van Milan wel. Waarom niet?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Juist, dit bedoel ik. Ze houden hem vast in de gaten, zoals ze dat bij 100 andere talenten ook doen.

O, je gelooft het bericht toch ineens wel (nu nog die 100 andere talenten weghalen - zullen er wel 10 zijn waarschijnlijk ja)? Er wordt toch nergens gezegd dat Milan hem al overgenomen heeft?

Wat was je punt eigenlijk?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

O, je gelooft het bericht toch ineens wel (nu nog die 100 andere talenten weghalen - zullen er wel 10 zijn waarschijnlijk ja)? Er wordt toch nergens gezegd dat Milan hem al overgenomen heeft?

Wat was je punt eigenlijk?

Ik geloof best dat ze hem in de gaten houden, maar meer ook niet. Ik denk dat alle topclubs in Europa wel weten wie er bij Ajax en Feyenoord de talenten zijn.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

De toekomst zal het uitwijzen. Ik lig alvast dubbel als het er toch van komt, nu of over een jaar, of 2.

Liever nu, want ik denk niet dat Indi het echt gaat maken bij Feyenoord, of waar dan ook. Hij is veel te statisch, tactisch onzeker (al is dat bij te leren) en verdedigend gewoon niet kundig genoeg.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Verjongen is voor Milan een 25 jarige speler ipv een 35 jarige speler

Indi is niet eens top van de Eredivisie. Wat moet Milan met hem? Die verhuren hem dan eerst 3 jaar ofzo. Juist nu ze Emanuelson hebben gehaald zouden ze daar beter moeten weten.

Ik snap ook nog steeds niet wat Inter met Castagnois moet, maar die jongen heeft wel veel talent. Speelt de laatste maanden ook weer sterk.

Dat vd Wiel voor mij 15 miljoen waard is komt doordat hij al een jaar of 3 in het eerste van Ajax speelt waarvan 2 sterke jaren, CL voetbal gespeeld en een WK finale zelfs. Er zijn niet zoveel enorm getalenteerde rechtbacks.

Ben verder ook helemaal niet jaloers hoor. Waarom zou ik? Ik vind alleen dat de talenten van Feyenoord nog weinig hebben laten zien wat nu al een transfer voor een hoop geld zou rechtvaardigen. Het blijft dan ook denk ik vooral bij geruchten, tenzij Feyenoord ze goedkoop moet verkopen.

PS:

(quote)

(quote)

Castaignos vind ik juist erg begrijpelijk, als je in 1 jaar al zo'n ontwikkeling laat zien en z ehadden hem al langer op het oog. Dan is 3/4 miljoen een schijntje voor zo'n club, gewoon een gok en kijken waar het schip strandt.

Wijnaldum kan ook nog wel wat geld opleveren, ook al heeft hij dit seizoen wedstrijden als een drol gespeeld. Maar 14 goals en iets van 7 assists voor een middenvelder is goed, en die jongen heeft ook in voorgaande jaren laten zien dat ie goed kan spelen op de juiste positie.

Indi zou wel een verrassing zijn, daar komt het nog lang niet uit.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

De Vrij en Fer vind ik ook geweldige talenten, die een flinke zak met geld op moeten leveren in de toekomst. Anders heeft Feyenoord iets niet goed gedaan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De Vrij en Fer vind ik ook geweldige talenten, die een flinke zak met geld op moeten leveren in de toekomst. Anders heeft Feyenoord iets niet goed gedaan.

zeker

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ligt eraan of die jongens hun contract gaan verlengen. Ik zie een jongen als Fer van de zomer nog wel vertrekken. Wijnaldum zie ik wel verlengen. Vlaar zie ik ook vertrekken.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Mocht het waar zijn van die Martins Indi moeten ze die koekenbakker lekker verkopen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

De Vrij zal bijtekenen. Bij Fer ligt het eraan of clubs concreet voor hem zullen zijn, en dat er clubs bijzitten waar hij graag naartoe wil. Schat voor zo'n 40% in dat hij bij zal tekenen. Vlaar vertrekt, ben ik bang. Wijnaldum ook, maar dan wel voor een goed bedrag - want dat is hij in potentie wel waard, vind ik. Zeker als hij het onrustige in zijn spel afleert.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ik denk dat als die andere drie jongens vertrekken de Vrij ook vertrekt hoor.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Denk dat de Vrij binnen 2 weken bijtekent, nog voordat Wijnaldum en waarschijnlijk Vlaar en Fer beslissen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Laten we het hopen!

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ferguson denkt aan Mourinho als adviseur: 'Zoiets sluit ik niet uit'

Donderdag, 5 mei 2011 om 12:52

Manchester United mag zich gaan opmaken voor een zware finale van de Champions League. De koploper van de Engelse Premier League moet het in de eindstrijd van het miljoenenbal opnemen tegen de huidige nummer één van Spanje: Barcelona. Manager Sir Alex Ferguson lijkt zich in de positie van underdog te scharen en hoopt op hulp uit een bijzondere hoek.

Op 28 mei moet Manchester United op Wembley voor een stunt zien te zorgen om Barcelona te verslaan. Ferguson schroomt er dan ook niet voor om meerdere troeven in te zetten. Zo overweegt de oefenmeester om José Mourinho uit te nodigen voor een goed gesprek over de speelstijl van Barcelona. Mourinho heeft dit seizoen liefst vijf keer met zijn Real Madrid tegen de Catalanen aangetreden.

De afgelopen twintig dagen speelde Real Madrid vier keer tegen Barcelona in verschillende competities, waardoor Mourinho als geen ander moet weten waar de sterke en zwakke punten van de ploeg zitten. Hulp van Mourinho lijkt van pas te komen “Zoiets sluit ik niet bij voorbaat uit. José op dat vlak zeer nuttig kan zijn, al komen we natuurlijk niet geheel onbeslagen ten ijs. We hebben Barcelona dit seizoen veelvuldig aan het werk gezien”, aldus Ferguson tegenover The Guardian.

In de afgelopen duels tussen Barcelona en Real Madrid ging het er op zekere momenten keihard aan toe. Vaak stond ook het harde spel centraal in plaats van het mooie voetbal. “Tussen Real en Barcelona heb je aparte tradities, ingegeven door de geschiedenis en een voortdurende stammenstrijd. Hun onderlinge rivaliteit is zo intens, dat je bepaalde reacties op het veld krijgt. Die hoop ik straks niet terug te zien op Wembley.”

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ferguson heeft toch humor. Had ik niet gezocht achter hem .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Tja, je kunt niet alles gooien op het bijgeloof door de gehele wedstrijd op een kauwgompje te smakken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Tja, je kunt niet alles gooien op het bijgeloof door de gehele wedstrijd op een kauwgompje te smakken.

Daar heeft hij toch al een landstitel of 10 en 4 CL finales mee bereikt...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Klopt, maar nog nooit 2 x achter elkaar de CL, waar hij zo ontzettend op hoopt.

Maar serieus, ik denk echt dat het met bijgeloof te maken heeft. Heeft hij dit ooit bevestigd, toevallig?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dat is dan ook nog niemand gelukt sinds het CL systeem ingevoerd is.

Ajax was dichtbij met 95 en 96 en United ook met 2008 en 2009, maar steeds net niet...

En volgens mij is die man gewoon verslaafd aan kauwen. Achja, beter als roken. Zou United hem zo af en toe een container Sportlife schenken?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat is dan ook nog niemand gelukt sinds het CL systeem ingevoerd is.

Ajax was dichtbij met 95 en 96 en United ook met 2008 en 2009, maar steeds net niet...

En volgens mij is die man gewoon verslaafd aan kauwen. Achja, beter als roken. Zou United hem zo af en toe een container Sportlife schenken?

De CL is ook pas in het seizoen 1992/1993 opgericht.

Ik zie Barca die eer wel als eerste pakken de komende jaren.

Ennuh... het is beter dan roken.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Klopt, maar nog nooit 2 x achter elkaar de CL, waar hij zo ontzettend op hoopt.

Maar serieus, ik denk echt dat het met bijgeloof te maken heeft. Heeft hij dit ooit bevestigd, toevallig?

of met zenuwen .. zoals in dat filmpje met die ballon

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De CL is ook pas in het seizoen 1992/1993 opgericht.

Ik zie Barca die eer wel als eerste pakken de komende jaren.

Ennuh... het is beter dan roken.

Toch bijna 20 jaar lang alweer he. Ik denk trouwens dat Ajax hem de komende 2 jaar wint, dan is dat probleem ook weer opgelost

Als, dan...zucht

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Bottleneck schreef:

Dat zou ook kunnen ja.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik denk trouwens dat Ajax hem de komende 2 jaar wint, dan is dat probleem ook weer opgelost

Als je 3e wordt, speel je niet eens CL.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Die blijft geniaal!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.