• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.479 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Geweldig ja . Zijn hoofd is sowieso al een classic .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Zelfs in een zwart/wit-filmpje zou hij nog een rooie kop hebben.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Van den Boog zes tot acht maanden ‘out’

Het is einde seizoen voor Ajacied Rik van den Boog. De 51-jarige Amsterdammer, die op de positie speelt als algemeen directeur, heeft zijn achillespees gescheurd. Zijn laatste wedstrijd heeft hij dus voor Ajax gespeeld, aangezien hij al had aan gegeven zijn contract niet te verlengen. Per 1 juni 2011 zal hij de Amsterdam ArenA verlaten.

Wel wil hij, volgens het AD aanwezig zijn bij de twee wedstrijden tegen FC Twente. Op de dag van de bekerfinale gaat hij onder het mes, maar hij wil de wedstrijd zeker niet missen. Ook de kampioenswedstrijd wil hij koste wat het kost meemaken. “Al moet ik in een rolstoel komen” gaf de vertrekkende directeur aan.

Van den Boog scheurde zijn achillespees tijdens een potje zaalvoetbal, hij werd bij een ziekenhuisbezoek direct in het gips gezet.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Doe niet zo triest man.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Heeft hij weleens voor Ajax gespeeld dan?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Barcelona is juist heel slecht in verdedigen. Het middenveld dan iig. Er wordt bij Barca gewoon heel veel getraind om bij balverlies heel effectief de bal te veroveren. Maar verdedigend is het niet veel soeps hoor, al ziet het er wel defensief tserk uit natuurlijk.

Verdedigend is Barcelona mede dankzij Puyol ook gewoon sterk. Ik denk dat Puyol net zo belangrijk is voor Barcelona als Messi.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Dat Barça zo weinig tegendoelpunten krijgt, komt natuurlijk doordat ze bijna altijd 70% balbezit hebben. Daardoor hoeven ze nauwelijks te verdedigen. Het helpt natuurlijk ook dat ze heel vroeg druk zetten, zodat de tegenstander er niet uitkomt.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Doe niet zo triest man.

Beetje zielig inderdaad..

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Verdedigend is Barcelona mede dankzij Puyol ook gewoon sterk. Ik denk dat Puyol net zo belangrijk is voor Barcelona als Messi.

Tuurlijk niet. Puyol is vrij makkelijk te vervangen, Messi niet - er is immers niemand zo goed als hij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het gaat dan ook niet om goed maar om waardevol. En Puyol is heel waardevol voor Barca. Onvervangbaar wat mij betreft.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Nee, absoluut wel vervangbaar. En ook waardevol, maar niet zo waardevol als Messi. Kom nou.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hoe kan je de waarde van een verdediger in hemelsnaam naast die van een aanvaller zetten . TMV zegt het goed, de waarde is even groot, de één offensief, de ander defensief. Onzin om te stellen dat e één belangrijker is dan de ander.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hoe kan je de waarde van een verdediger in hemelsnaam naast die van een aanvaller zetten .

Dat zou je aan TMV en aan jezelf moeten vragen.

TMV zegt het goed, de waarde is even groot, de één offensief, de ander defensief. Onzin om te stellen dat e één belangrijker is dan de ander.

Alleen Xavi en Iniesta zijn misschien even waardevol. Daaromheen moet je een goed team bouwen, en proberen zo goed mogelijke verdedigers op te stellen, waar Puyol wel aan voldoet (vind hem wel in de top 10-15 van beste verdedigers zitten momenteel). Daarin is hij natuurlijk belangrijk en waardevol.

Natuurlijk is Messi wel de belangrijkste voetballer van Barca (samen dus met Xavi en Iniesta). Vreemd als je daar anders over denkt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dat zou je aan TMV en aan jezelf moeten vragen.

Wij geven aan dat Puyol net zo waardevol is, vind ik een prika statement. Iemand waardevoller noemen op een andere positie is een compleet ander verhaal.

Alleen Xavi en Iniesta zijn misschien even waardevol. Daaromheen moet je een goed team bouwen

Ook die vervullen een totaal andere taak, zijn ook enorm waardevol, en deze 4 zijn vooral de kracht van de kern.

Natuurlijk is Messi wel de belangrijkste voetballer van Barca (samen dus met Xavi en Iniesta). Vreemd als je daar anders over denkt.

Wat is daar vreemd aan? Ik vind Messi zonder twijfel de beste op eenzame hoogte, maar dat maakt je per definitie niet de meest waardevolle op eenzame hoogte. Hij zal die eer toch moeten delen met zijn andere 3 collega's. Alsof een team alleen uit de twee voorste linies bestaat. Ook zijn de stats zonder Puyol schrijnend, in Barcelona hebben ze zelf een term voor Puyol loze wedstrijden.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Je kan wel Messi heten, maar als je een soepverdediging hebt dan verlies je nog.

O ja, en de bal is rond en doelpalen zijn wit en als je meer scoort dan je tegenstander dan win je.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wij geven aan dat Puyol net zo waardevol is, vind ik een prika statement. Iemand waardevoller noemen op een andere positie is een compleet ander verhaal.

En dan ga je aan mij vragen waarom ik een middenvelder/aanvaller met een verdediger vergelijk.

Om er toch op door te gaan: ik vind Puyol niet net zo waardevol. Nogmaals: goede verdedigers heb je nodig en Puyol is daarin erg waardevol, maar Messi is de waardevolste spelers van de wereld. Zonder Messi is Barca meteen een stuk minder (net als zonder Xavi en/of Iniesta). Puyol is veel makkelijker te vervangen. Puyol kan het verschil niet maken, Messi doet dat haast wekelijks. Ik begrijp je opmerking over de linies wel, maar overall kun je makkelijk concluderen dat Messi veel waardevoller is dan Puyol.

Wat is daar vreemd aan? Ik vind Messi zonder twijfel de beste op eenzame hoogte, maar dat maakt je per definitie niet de meest waardevolle op eenzame hoogte. Hij zal die eer toch moeten delen met zijn andere 3 collega's. Alsof een team alleen uit de twee voorste linies bestaat.

Zie uitleg hierboven.

Messi scoort 50 goals. Zonder Puyol had Barca niet veel meer tegengoals gehad. Je moet Puyol ook weer niet overschatten.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

gizmo_o schreef:

Je kan wel Messi heten, maar als je een soepverdediging hebt dan verlies je nog.

Net of je zonder Puyol een soepverdediging hebt.

Hij heeft dit seizoen sowieso maar 24 wedstrijden gespeeld, Messi 47 (48 goals). Lijkt me Messi een stuk waardevoller dit seizoen. Over volgend seizoen: grote kans dat Puyol niet eens in de basis staat.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Over volgend seizoen: grote kans dat Puyol niet eens in de basis staat.

Geloof je het zelf?

Puyol speelt daar in de basis totdat hij ermee stopt.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Denk dat de Vrij binnen 2 weken bijtekent,

Klopt, er lig al een principe-akkoord

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Geloof je het zelf?

Dan stopt hij volgend jaar misschien wel.

Misschien dat hij volgend jaar nog wel in de basis staat, maar dan zal het zijn laatste seizoen in de basis zijn, waarschijnlijk. Als je aan de top staat, zoals Barcelona nu, wil je aan de top blijven staan en spelen sentimenten niet mee. Puyol wordt per seizoen minder.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Juist bij Barcelona spelen sentimenten enorm mee. Een Catalaan uit eigen opleiding die goed presteert is de rest van zijn leven daar een goed. Als Puyol fit is dan zal hij altijd spelen zolang hij wil. Vind Puyol momenteel gewoon nog 1 van de beste verdedigers ter wereld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Klopt, er lig al een principe-akkoord

In principe gaat hij niet akkoord

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

En dan ga je aan mij vragen waarom ik een middenvelder/aanvaller met een verdediger vergelijk.

Het ging mij om het feit iemand waardevollER te noemen op een andere positie (vat je 'm?), ze even waardevol noemen is een totaal andere strekking en lading.

Om er toch op door te gaan: ik vind Puyol niet net zo waardevol.

Dat mag jij vinden.

Nogmaals: goede verdedigers heb je nodig en Puyol is daarin erg waardevol, maar Messi is de waardevolste spelers van de wereld.

Ja, in Argentinie zijn ze heel blij met die wereldbeker. Helemaal in hun nopjes.

Zonder Messi is Barca meteen een stuk minder (net als zonder Xavi en/of Iniesta).

Uiteraard, maar heeft ook te maken met fatsoenlijke alternatieven.

Puyol is veel makkelijker te vervangen. Puyol kan het verschil niet maken,

Alsof dat het enige criterium is. Kijk maar eens hoe de Catalaanse verdediging opereerd met en zonder Carles. Zonder hem is het erg onzeker, en staat de structuur van de verdediging veel minder. Hij stuurt heel de verdediging en zorgt dat de organisatie altijd intact blijft.

Messi doet dat haast wekelijks.

Puyol ook. Dat jij dat niet ziet, tja. Het valt ook veel minder op, maar dat zegt dan ook niet zoveel.

Maar ben wel benieuwd hoevaak je Barca dan ziet voetballen. Dan heb ik het over volledige wedstrijden he.

Ik begrijp je opmerking over de linies wel, maar overall kun je makkelijk concluderen dat Messi veel waardevoller is dan Puyol.

Criteria van waardevol is wat lastig af te stellen. Zou dus niemand waardevoller durven noemen die niet vergelijkbaar zijn. Even waardevol maar dan waardevol op een totaal ander vakgebied.

Messi scoort 50 goals. Zonder Puyol had Barca niet veel meer tegengoals gehad. Je moet Puyol ook weer niet overschatten.

Beetje scoreboard journalistiek Rico . Maar ik hoop dat je in ziet dat dit ook wel een beetje kort door de bocht was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Geloof je het zelf?

Zonder twijfel. De Maldini/Costacurta van Barca.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Juist bij Barcelona spelen sentimenten enorm mee. Een Catalaan uit eigen opleiding die goed presteert is de rest van zijn leven daar een goed. Als Puyol fit is dan zal hij altijd spelen zolang hij wil. Vind Puyol momenteel gewoon nog 1 van de beste verdedigers ter wereld.

Momenteel nog wel in de top 10-15 ja, maar over 2 jaar ziet alles er weer anders uit. Del Piero plakt er ook nog een seizoen aan vast, maar denk je dat hij nog in de basis staat?

Als hij over 2 jaar nog op dit niveau zit, zal hij nog wel in de basis staan. Ben bang dat hij het niet gaat redden.

Natuurlijk blijft hij wel tot het einde bij Barca. Dat zeker.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Momenteel nog wel in de top 10-15 ja, maar over 2 jaar ziet alles er weer anders uit. Del Piero plakt er ook nog een seizoen aan vast, maar denk je dat hij nog in de basis staat?

Als hij over 2 jaar nog op dit niveau zit, zal hij nog wel in de basis staan. Ben bang dat hij het niet gaat redden.

Natuurlijk blijft hij wel tot het einde bij Barca. Dat zeker.

Noem eens 10 beteren....Puyol staat denk ik nu gewoon nog in de top 5-8. Ik heb liever Puyol ipv bv Terry als ik moet kiezen.

Ze moeten het gewoon per seizoen bekijken, zoals ze met Maldini in Milaan ook deden. Puyol ziet zelf wel wanneer hij zwakker wordt en zal dan heus wel stoppen. Ik denk dat hij na het WK 2014 misschien wel met voetbal stopt. Nog 3 jaar.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het ging mij om het feit iemand waardevollER te noemen op een andere positie (vat je 'm?), ze even waardevol noemen is een totaal andere strekking en lading.

Komt op hetzelde neer: jij vindt ze even waardevol, ik niet.

Dat mag jij vinden.

Goh, toch wel?

Alsof dat het enige criterium is. Kijk maar eens hoe de Catalaanse verdediging opereerd met en zonder Carles. Zonder hem is het erg onzeker, en staat de structuur van de verdediging veel minder. Hij stuurt heel de verdediging en zorgt dat de organisatie altijd intact blijft.

Klopt, daarom noemde ik hem ook belangrijk in die rol en erg waardevol.

Puyol ook. Dat jij dat niet ziet, tja. Het valt ook veel minder op, maar dat zegt dan ook niet zoveel.

Zie ik wel (vooral denigrerend doen). Maar daarin zitten ook nog nuances.

Criteria van waardevol is wat lastig af te stellen.

Aantal wedstrijden:

Messi: 47

Puyol: 24

Waarde:

Messi: 100+ miljoen

Puyol: minder.

Daarnaast de punten die ik eerder al noemde, al heeft het weinig zin meer om hier op verder te gaan. Puyol is een uitstekende verdediger, Messi is onmisbaar.

Beetje scoreboard journalistiek Rico . Maar ik hoop dat je in ziet dat dit ook wel een beetje kort door de bocht was.

Hoe bepalen ze de meest waardevolle speler bij de, door jou zo geliefde sport, basketbal, bijvoorbeeld?

Most Valuable Player noemen ze dat toch?

Dat kun je toch wel vergelijken met Beste Voetballer van het Jaar.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Noem eens 10 beteren....Puyol staat denk ik nu gewoon nog in de top 5-8. Ik heb liever Puyol ipv bv Terry als ik moet kiezen.

Ze moeten het gewoon per seizoen bekijken, zoals ze met Maldini in Milaan ook deden. Puyol ziet zelf wel wanneer hij zwakker wordt en zal dan heus wel stoppen. Ik denk dat hij na het WK 2014 misschien wel met voetbal stopt. Nog 3 jaar.

Ik help het je hopen. Ik vind hem de laatste jaren al minder worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hoe bepalen ze de meest waardevolle speler bij de, door jou zo geliefde sport, basketbal, bijvoorbeeld?

Puur op hoe van grote waarde hij is voor zijn team, en tuurlijk kijken ze daar ook naar supporting cast. Rose is nu verkozen tot meest waardevolle peler in de NBA, en iemand met al een klein beetje verstand van basketbal weet dat hij niet bij de beste behoort.

Maar goed, we komen er toch niet uit. Dat staat vast.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.