• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.793 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.145 acteurs
  • 200.630 gebruikers
  • 9.481.179 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

(afbeelding)

86. En zonet 1 dus 87. De 100 goals in de competitie zijn dus haalbaar.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

86 voor, 17 tegen. +69

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

4-1 Roda momenteel. Ook zij spelen weer vol mee om plek 4. Als Groningen morgen wint van NEC dan haakt ook Groningen weer aan. Komend weekend ADO-Groningen ook zie ik.

Boeiend hoor. Eigenlijk is alles nog spannend. Wie de titel pakt, wie 4e wordt, wie plek 8 pakt, wie laatste wordt...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Allemachtig, de concurrentie wordt daar wel echt verpulverd door Barca en Madrid zeg haha.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

Wat zijn de voordelen van een zo hoog mogelijke plek tussen 4 en 8? Makkelijkere tegenstander in de playoffs? Sowieso vergeet ik ieder seizoen weer hoe het precies in zijn werk gaat, gedoe altijd

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Haha wat een achterstandsgebied dat Kerkrade, werd nu pas bekend dat Willem II van AZ won Hele stadion juichen, maar da's alweer een half uur geleden.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

FillumGek schreef:

Wat zijn de voordelen van een zo hoog mogelijke plek tussen 4 en 8? Makkelijkere tegenstander in de playoffs? Sowieso vergeet ik ieder seizoen weer hoe het precies in zijn werk gaat, gedoe altijd

Nr 5 treft de nr 8, nr 6 treft de nr 7 geloof ik. En als je hoger eindigt heb je eerst uit en dan thuis.

Lijkt me toch wel 2x een fijn voordeel.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Gare play offs, het oude systeem vond ik veel leuker

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

Vind die degradatie playoffs ook altijd zo krom. Waarom niet zoals in veel andere grote competities gewoon 17 en 18 is degraderen, klaar. Al is het op doelsaldo. Nummers 1 en 2 van JL promoveren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ach weer wat extra poen voor Feyenoord door waarschijnlijk 2 keer vol stadion dan.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

Gare play offs, het oude systeem vond ik veel leuker

Wees blij, anders waren jullie al een maand uitgevoetbald voor iets.

Maar neutraal bekeken ben ik het wel met je eens hoor. Alhoewel ik het voor de EL wel leuk vind. Top 4 lekker met rust laten, da's goed maar de subtopploegen ontlopen elkaar allemaal weinig. Dan vind ik play offs wel spanning opleveren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

FillumGek schreef:

Vind die degradatie playoffs ook altijd zo krom. Waarom niet zoals in veel andere grote competities gewoon 17 en 18 is degraderen, klaar. Al is het op doelsaldo. Nummers 1 en 2 van JL promoveren.

Ja, maar dat maakt het kampioenschap in de eerste divisie weer veel minder bijzonder.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Ja, maar dat maakt het kampioenschap in de eerste divisie weer veel minder bijzonder.

Ja is ook niet bijzonder Nee oke, de nummer 1 dan en de winnaar van de playoffs van de periodetitels. Maar het is zo vaag altijd dat de degradatiekandidaten van de ED dan weer tegen de periodekampioenen van de JL moeten geloof ik.

PS. Torres maakt zijn eerste goal, it's a miracle! En Junker op het moment topscorer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Is toch mooi dat een team dat in de eerste divisie misschien 12e staat maar wel een periode op zak heeft mee kan doen met de nacompetitie. Als zo'n club dan miraculeus promoveert geeft dat zo'n cluppie natuurlijk een gigantische financiële impuls.

maxcomthrilla

• 15588 berichten
  • 2882 stemmen

otherfool schreef:

Record was tot voor vorig seizoen 92 punten, wat ze allebei dus nog kunnen halen. Barca over de 100?

?

Eindstand Seizoen 2009/2010 Spanje - Primera Division:

1 Barcelona 38 31 6 1, punten: 99 doelsaldo: 98 - 24

2 Real Madrid 38 31 3 4, punten: 96 doelsaldo: 102 - 35

3 Valencia 38 21 8 9, punten: 71 doelsaldo: 59 - 40

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Is toch mooi dat een team dat in de eerste divisie misschien 12e staat maar wel een periode op zak heeft. Als zo'n club dan miraculeus promoveert geeft dat zo'n cluppie natuurlijk een gigantische financiële impuls.

Nou, dat vind ik ook een kutsysteem. Gewoon liever daar de kampioen direct en dan play offs met de nrs 2 tot 7 lijkt me leuk. Twee Eredivisie nacompetitieploegen erbij en dan 2 poules van 4 ploegen, nr 1's spelen Eredivisie. Dat zou ik cool vinden.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

?

Eindstand Seizoen 2009/2010 Spanje - Primera Division:

1 Barcelona 38 31 6 1 punten: 99 doelsaldo: 98 - 24

2 Real Madrid 38 31 3 4 punten: 96 doelsaldo: 102 - 35

3 Valencia 38 21 8 9 punten: 71 doelsaldo: 59 - 40

Tot vorig seizoen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

moviemafketel schreef:

Ach weer wat extra poen voor Feyenoord door waarschijnlijk 2 keer vol stadion dan.

Juist is allemaal om de poen en kijkcijfers te doen. Des te triester dat die tv-inkomsten schrikbarend lager zijn dan verwacht (door al dat gestream denk ik), haast niets zelfs als het verdeeld wordt

Gewoon nummer 1 kampioen, 2 voorronde, bekerwinnaar en 3 t/m 5 ofzo Ueafcup.

Die Uefacup-deelname is dan alleen gebaseerd op de competitie waar je 34 wedstrijden hebt laten zien op welke plek je hoort, en niet ook nog eens afhankelijk van twee wedstrijden die je erna speelt. Dan kan je in theorie zomaar verliezen van iemand met 10/15 punten minder omdat net 2 belangrijke spelers geblesseerd zijn ofzo of omdat er rode kaart valt of wat voor tijdelijk ding dan ook. Eigenlijk net zo krom als dat de nummer 1 nog met de nummer 2 moet gaan bepalen wie uiteindelijk kampioen wordt

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

moviemafketel schreef:

Is toch mooi dat een team dat in de eerste divisie misschien 12e staat maar wel een periode op zak heeft mee kan doen met de nacompetitie. Als zo'n club dan miraculeus promoveert geeft dat zo'n cluppie natuurlijk een gigantische financiële impuls.

Dat bedoel ik. Maar waarom niet gewoon die periodetitels tegen elkaar laten strijden en dat er daar dan één van, samen met de kampioen, promoveert.

Sowieso, als je een periodetitel hebt kun je net zo goed stoppen met ballen, als je geen uitzicht meer hebt op een prijs of zie ik dat verkeerd? Je krijgt toch een kans op promoveren.

maxcomthrilla

• 15588 berichten
  • 2882 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Tot vorig seizoen.

Oeps, even overheen gelezen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

In Belgie is het volgens mij al wel zo krom dat de nummer 1 aan het eind nog geen kampioen is. Daarna komen de playoffs of zo en de winnaar daarvan is de echte kampioen. Weet niet precies, maar het is daar helemaal belachelijk.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Juist is allemaal om de poen en kijkcijfers te doen. Des te triester dat die tv-inkomsten schrikbarend lager zijn dan verwacht (door al dat gestream denk ik), haast niets zelfs als het verdeeld wordt

Die Uefacup-deelname is alleen gebaseerd op de competitie waar je 34 wedstrijden hebt laten zien op welke plek je hoort, en niet ook nog eens afhankelijk van twee wedstrijden die je erna speelt. Dan kan je in theorie zomaar verliezen van iemand met 10/15 punten minder omdat net 2 belangrijke spelers geblesseerd zijn ofzo of omdat er rode kaart valt of wat voor tijdelijk ding dan ook. Eigenlijk net zo krom als dat de nummer 1 nog met de nummer 2 moet gaan bepalen wie uiteindelijk kampioen wordt

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar het is niet alleen door de poen, maar ook doordat er zowat op elke plek nog spanning is.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

FillumGek schreef:

(quote)
Dat bedoel ik. Maar waarom niet gewoon die periodetitels tegen elkaar laten strijden en dat er daar dan één van, samen met de kampioen, promoveert.

Sowieso, als je een periodetitel hebt kun je net zo goed stoppen met ballen, als je geen uitzicht meer hebt op een prijs of zie ik dat verkeerd? Je krijgt toch een kans op promoveren.

Ik vind dat ook een goed idee wat je zegt hoor. Je kan natuurlijk wel degraderen uit de eerste divisie, dus helemaal stoppen met voetballen is ook niet handig.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Je kan natuurlijk wel degraderen uit de eerste divisie, dus helemaal stoppen met voetballen is ook niet handig.

Ohja dat kan sindskort, even vergeten. Dan zal FC Oss wel weer terugkomen...of werkt dat weer anders?

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

In Belgie is het volgens mij al wel zo krom dat de nummer 1 aan het eind nog geen kampioen is. Daarna komen de playoffs of zo en de winnaar daarvan is de echte kampioen. Weet niet precies, maar het is daar helemaal belachelijk.

Belgie werkt na de competitie met poules. Kampioensgroep, Europa League groep en onderin ook nacompetitie.

Punten gaan gedeeld door 2. Dus als Anderlecht 1e werd met 70 punten en Genk 2e met 60 punten, dan beginnen ze de play offs met 35 en 30 punten, de helft dus.

Bijzonder krom. Sowieso moet je de kampioen altijd met rust laten vind ik. Anderlecht is nu bezig de titel te verspelen, zonder Boussoufa terwijl ze regulier eigenlijk kampioen zijn geworden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Die Uefacup-deelname is dan alleen gebaseerd op de competitie waar je 34 wedstrijden hebt laten zien op welke plek je hoort, en niet ook nog eens afhankelijk van twee wedstrijden die je erna speelt. Dan kan je in theorie zomaar verliezen van iemand met 10/15 punten minder omdat net 2 belangrijke spelers geblesseerd zijn ofzo of omdat er rode kaart valt of wat voor tijdelijk ding dan ook. Eigenlijk net zo krom als dat de nummer 1 nog met de nummer 2 moet gaan bepalen wie uiteindelijk kampioen wordt

Zeg mijn Eredivisie Live ook maar op na dit seizoen. Nu 15 euro per maand, zodat je de FA Cup ook nog kan zien. Ga Sport 1 nemen en lekker op zondag met mijn bordje eten op schoot weer voetbal kijken. EL zal doodbloeden en hoe de clubs dan aan geld gaan komen is me een raadsel.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wees blij, anders waren jullie al een maand uitgevoetbald voor iets.

Maar neutraal bekeken ben ik het wel met je eens hoor. Alhoewel ik het voor de EL wel leuk vind. Top 4 lekker met rust laten, da's goed maar de subtopploegen ontlopen elkaar allemaal weinig. Dan vind ik play offs wel spanning opleveren.

ja ach met dit dramatische seizoen rond de 13e-15e plek verdien je het eigenlijk niet om een kans te maken op europees voetbal. ik bedoel Ado en Roda zijn veel stabielere ploegen gebleken, maar stel je behaalt play offs en wint ze.. Zuip ik me lam natuurlijk [ maar vreemd is het wel

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja klopt, eerst volgde ik de Belgen op afstand. Maar opeens snapte ik er geen drol meer van door die poules. Enorm krom.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Die Tilburgers leggen Twente volgende week wel over de knie .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Komt allemaal door Feskens uiteraard

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.