• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.794 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.162 acteurs
  • 200.630 gebruikers
  • 9.481.208 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nouja, eerder PSV-er toch? Gullit heeft maar relatief kort voor Feynoord gespeeld.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

orbit schreef:

Nouja, eerder PSV-er toch? Gullit heeft maar relatief kort voor Feynoord gespeeld.

Wist dat je ermee zou komen, maar hij heeft meer wedstrijden voor Feyenoord gespeeld dan voor PSV. Drie seizoenen bij Feyenoord, 2 bij PSV.

Daarnaast zit Feyenoord in zijn hart - zelfs na het jaar dat hij er trainer was.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ben ik wel met je eens.. beter AC Milan noemen als dé ploeg van de 90s, maar die speelden ook aanvallend voetbal, zeker met die twee wereld ajacieden in de basis

ook eind jaren tachtig toch? en eind jaren negentig nog even Juventus of is dat een gevoelig punt

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wist dat je ermee zou komen, maar hij heeft meer wedstrijden voor Feyenoord gespeeld dan voor PSV. Drie seizoenen bij Feyenoord, 2 bij PSV.

Daarnaast zit Feyenoord in zijn hart - zelfs na het jaar dat hij er trainer was.

helaas ook zo'n beetje het begin van de financiele ellende als illuster duo met Wotte

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Was wel echt de finale tussen de beste elftallen van die tijd. Jammer dat het met penals moest eindigen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

ook eind jaren tachtig toch? en eind jaren negentig nog even Juventus of is dat een gevoelig punt

Europa cup I winst in 89, 90 en 94.. vind ik meer 90 dan jaren 80. Juventus heb ik altijd een vrij saaie ploeg gevonden, waren inderdaad degenen die de fakkel van Ajax overnamen.

Overigens ben ik het niet met de A&L stelling eens dat aanvallend voetbal altijd tot meer succes heeft geleid. Liverpool was helemaal niet zo verrekte aanvallend meen ik en toch 4x de EC I in de jaren 70/80. Daarnaast genoeg clubs die tussendoor met countervoetbal ook met die cup vandoor gingen, vorig jaar Inter nog.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

helaas ook zo'n beetje het begin van de financiele ellende als illuster duo met Wotte

Vooral Wotte maakte er een rotzooi van, idd. Gullit had veel ongelukkige aankopen (Gibbs, Ostlund...)

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

orbit schreef:

Liverpool was helemaal niet zo verrekte aanvallend meen ik en toch 4x de EC I in de jaren 70.

2 in de jaren '70 en 2 in de jaren '80. Overigens niet met enorm verdedigend voetbal ofzo.

Hadden er trouwens meer kunnen zijn als Liverpool niet 6 jaar uitgesloten zou zijn voor Europees voetbal na het Heinzeldrama (alle overige Engelse clubs mochten 5 jaar niet uitkomen op Europees platform. Bizar eigenlijk).

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb wel eens gehoord dat het voornamelijk een erg stugge ploeg was en niet daverend of wervelend.. wel effectief en erg fanatiek, zoals de meeste Engelse ploegen natuurlijk. Maargoed, kan er moeilijk over meepraten, heb die periode niet gevolgd.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Real speelde tegen Barca overigens exact zoals NL tegen Spanje in de finale.

En won Oranje? Daarnaast heeft Oranje nooit met 3 controleurs gespeeld. Nooit.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

orbit schreef:

Overigens ben ik het niet met de A&L stelling eens dat aanvallend voetbal altijd tot meer succes heeft geleid. Liverpool was helemaal niet zo verrekte aanvallend meen ik en toch 4x de EC I in de jaren 70/80. Daarnaast genoeg clubs die tussendoor met countervoetbal ook met die cup vandoor gingen, vorig jaar Inter nog.

je ziet het ook aan landenteams, Italie en Duitsland bijvoorbeeld staan hoog op de wk- lijst maar dat komt ook niet alleen vanwege een aanvallende instelling

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

je ziet het ook aan landenteams, Italie en Duitsland bijvoorbeeld staan hoog op de wk- lijst maar dat komt ook niet alleen vanwege een aanvallende instelling

Dat is dan ook een toernooi op korte termijn he. Spelers te weinig samen, dan ga je vaak voor resultaat. Maar een club heeft het hele jaar door de spelers. Die kunnen gewoon trainen op aanvallend spel.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

En won Oranje? Daarnaast heeft Oranje nooit met 3 controleurs gespeeld. Nooit.

Real ook niet hoor.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Denk je lekker naar Barca te gaan kijken, zitten Xavi, Iniesta, Messi en Pedro op de bank.

Wel logisch uiteraard.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Real ook niet hoor.

Haha nee. Pepe, Khedira en Alonso? Dat was gewoon een driemans verdedigend blok.

Oranje speelde met de Jong (Pepe) en van Bommel (Alonso). De andere jongens op het middenveld waren geen Khedira in stijl. Die gingen vol op de aanval. Vd Vaart, Sneijder en Robben.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Denk je lekker naar Barca te gaan kijken, zitten Xavi, Iniesta, Messi en Pedro op de bank.

Wel logisch uiteraard.

Afellay in de basis, toch leuk voor die jongen. In dit soort potjes moet hij het toch gaan laten zien.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Willem II weer op 2-1 voorsprong tegen AZ!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

Gooooooooooollll Villa....eindelijk weer!

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, het zou eens tijd worden. Verder een enorm suf potje. Ik ga het zo maar afzetten.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Humor, Willem II heeft van AZ gewonnen. Wie weet dus...als VVV van Heerenveen verliest dan is het gat nog maar 2 punten.

Twente-Willem II kan nog misschien spannend worden

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Pfff wéér een flitsende zege voor de mannen van The Special One. Onwaarschijnlijk hoe weinig Madrid en Barcelona laten liggen, ik denk dat de laatste wel naar een puntenrecord gaat?

Hilarische nederlaag voor AZ, benieuwd of Zeur-Jan Verbeek een grote jongen is na afloop.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Vorig jaar had Barca toch 99 punten? Hoeveel hebben ze er nu dan?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

Als ze van Osasuna winnen 88 met nog 5 wedstrijden te gaan.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Yep. Nu:

Barca nu 85 met nog 6 potjes.

Real nu 80 met nog 5 potjes.

Record was tot voor vorig seizoen 92 punten, wat ze allebei dus nog kunnen halen. Barca over de 100?

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

otherfool schreef:

Pfff wéér een flitsende zege voor de mannen van The Special One.

Drie tegendoelpunten is natuurlijk wel lichtelijk beschamend, met ook nog kansen op de vierde treffer.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zou geweldig zijn als VVV er nog uitgeknikkerd wordt.

Over morgen: ik denk dat Feyenoord geen schijn van kans maakt. Als PSV de titel verspeelt dan verwacht ik dat in Groningen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Eindstand vorig jaar:

(afbeelding)

Stand nu:

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Yep. Nu:

Barca nu 85 met nog 6 potjes.

Real nu 80 met nog 5 potjes.

Record was tot voor vorig seizoen 92 punten, wat ze allebei dus nog kunnen halen. Barca over de 100?

Even ervan uitgaan dat Barca wint; 88 punten dus. Dan zou de 100 punten grens toch wel geweldig zijn. Moeten ze daarna 4 van de 5 potjes winnen. En 1 gelijk, dan ga je over die grens zelfs heen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3455 stemmen

Moet zeker haalbaar zijn. De moeilijkste wedstrijd die Barca nog moet is thuis tegen Espanyol, de derby. Voor de rest Sociedad, Deportivo, Levante en Malaga. Minimaal 12 punten moeten dat toch wel zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

En hoeveel doelpunten voor heeft Barca al?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.