• 17.544 nieuwsartikelen
  • 182.831 films
  • 12.616 series
  • 34.930 seizoenen
  • 658.193 acteurs
  • 200.644 gebruikers
  • 9.482.426 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

bij Barend en barend kun je mee doen met Tweets naar Nusport, wat een hip en vlot programma

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Vergeet de hashtag ook niet he, wat dat ook mag zijn

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Jullie kijken nog steeds naar Boring & Boring?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

Vergeet de hashtag ook niet he, wat dat ook mag zijn

heb ook geen idee

ik wacht in ieder geval op het ja-nee spelletje, mooie vondst hoe komen ze erop!

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Even gezocht.

Wat zijn hashtags? - twitterinfo.nl

Brr dat ene voorbeeld al:

#duftevragen Stel een vraag met deze tag en je zomaar het antwoord van een andere Twitteraar

Schurfthekel als ik die kutberichten van Twitter al op Facebook zie. Wie heeft een telefoonlader#durfttevragen

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3310 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Mourinho zou het geen maand volhouden als hij op deze manier gaat voetballen.

Als hij daarmee elke wedstrijd wint zitten jullie hier allemaal te juichen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Is ook een prima speler, maar natuurlijk niet de beste van dit seizoen. En nee, als hij bij Ajax speelde had ik dit ook gezegd. Wij hebben met de Zeeuw al zo'n speler. Leuke speler, maar verre van 1 van de beste spelers van de competitie.

Spelers als Janssen, Dzduzsak, Eriksen, Sigthorsson etc zouden aan kop moeten staan gezien hun bijdragen aan deze competitie.

Sigthorsson valt sowieso al af, omdat hij niet elke wedstrijd goed speelt.

Vormer is gewoon heel erg constant, haalt iedere wedstrijd een ruime voldoende. Met zo'n lijst kun je dus concluderen dat de redactie van de VI Vormer het meest contant vindt spelen. Het gaat niet puur om kwaliteit, want dan zijn er nog wel aardig wat betere spelers.

Ik neem aan dat je dit zelf ook wel kunt bedenken.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Nomak schreef:

Alleen daarom al zou ik Vormer veel liever bij een club als Ajax zien. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij het niveau aankan en meer toevoegt dan iemand als Enoh of De Zeeuw.

Denk dat Vormer meer een type speler is voor Feyenoord en dat de kans groter is om daar te slagen.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Als hij daarmee elke wedstrijd wint zitten jullie hier allemaal te juichen.

Past simpelweg niet binnen de cultuur van Ajax om altijd verdedigend te gaan spelen. Dat wordt gewoon niet geaccepteerd. Daarnaast kan je niet vast van het 4-3-3 spel af bij Ajax.

Leuk die uitspraakjes van jullie, maar maak het jezelf maar wijs dat wij zoiets zomaar accepteren.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax barst van de nuttige middenvelders.

Wel vreemd dan dat je Enoh en Anita noemt als twee van de drie spelers die het middenveld moeten completeren.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

Even gezocht.

Wat zijn hashtags? - twitterinfo.nl

Brr dat ene voorbeeld al:

#duftevragen Stel een vraag met deze tag en je zomaar het antwoord van een andere Twitteraar

Schurfthekel als ik die kutberichten van Twitter al op Facebook zie. Wie heeft een telefoonlader#durfttevragen

oh twitter, nee dat laat ik ook lekker aan me voorbij #trekken

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wel vreemd dan dat je Enoh en Anita noemt als twee van de drie spelers die het middenveld moeten completeren.

Gek genog was Anita toch wel 1 van de beteren gister. Best een handig voetballertje op het middenveld hoor. Alleen tegen een fysiek sterk/groot elftal moet je niet met hem op het middenveld beginnen. In Nederland moet het prima kunnen.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

De ultieme resultaattrainer is hij. Met succes. Maar voetbalgod? Het voetbal van Chelsea, Inter en Real doet pijn aan je ogen, zoveel lafheid zit er in het spel.

Hoe ze Ajax 2 wedstrijden lang alle hoeken van het veld lieten zien zag er toch erg aardig uit.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hoe ze Ajax 2 wedstrijden lang alle hoeken van het veld lieten zien zag er toch erg aardig uit.

Dat is gewoon kwaliteitsverschil natuurlijk en niets met het systeem. Vooral als je ziet dat Twente en PSV ook door Villareal en Benfica afgemaakt worden.

Goedkope opmerking.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Als Mourinho trainer van Ajax wordt stop ik met voetbal kijken. Lijkt me vreselijk om Ajax zijn spel te zien spelen.

Hahahahaha. Soms denk je dat je hier alles wel gezien hebt, krijg je dit.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Ja, echt wel raar dat je als Ajacied zijnde niet met 2 of 3 verdedigende middenvelders wilt spelen

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Gek genog was Anita toch wel 1 van de beteren gister. Best een handig voetballertje op het middenveld hoor. Alleen tegen een fysiek sterk/groot elftal moet je niet met hem op het middenveld beginnen. In Nederland moet het prima kunnen.

Ik zeg ook niet dat hij geen goede wedstrijden speelt. Maar er zitten meer slechte wedstrijden tussen dan goede. Als Ajax echt barst van de nuttige middenvelders, dan spelen Enoh en Anita niet.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dat is gewoon kwaliteitsverschil natuurlijk en niets met het systeem. Vooral als je ziet dat Twente en PSV ook door Villareal en Benfica afgemaakt worden.

Goedkope opmerking.

Wat goedkoop is, is als je Real 2 wedstrijden in een heel jaar ziet spelen, tegen Barca, en daarmee tot de conclusie komt dat ze niet aanvallend kunnen spelen. Want dat is natuurlijk complete waanzin. Ajaxpubliek zou God op de blote knietjes mogen danken als ze zulke aanvallen te zien krijgen als dit jaar bij Real.

Hahahah, wat een belachelijke discussie gewoon.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Goedkope opmerking.

noem eens 1 systeem dat succesvol is tegen een ploeg als Barca in deze vorm?

en niet het systeem noemen dat Mourinho gebruikte bij Inter..

En ook niet met romantisch geleuter komen als voetballend ten onder gaan

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik zeg ook niet dat hij geen goede wedstrijden speelt. Maar er zitten meer slechte wedstrijden tussen dan goede.

Vertel eens wat hij zoal goed en fout doet, wat hij wel en niet kan, dat soort dingen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Je kunt Barca inderdaad het beste bespelen met tig verdedigende spelers...als je weet dat je voetballend minder bent.

Dat moet Mourinho dus denken. Man, met zoveel geld geïnvensteerd en zoveel goede voetballers, moet je proberen - in eigen huis nota bene - om Barca met je eigen spel te verslaan.

Zoals Cruijf het zei: een compliment voor Barca als de tegenstanders hun speelstijl omgooien speciaal voor hunnie.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Insignificance schreef:

Vertel eens wat hij zoal goed

De bal afpakken.

en fout doet.

Hem meteen weer inleveren (bij de tegenstander).

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

(quote)

Lag aan het veld, scheidsrechter, omkoping, was onterecht, nog half in de voorbereiding, lucky goals, maar wij waren beter, enz. enz.

The Special One, oh wat een *kuch* afgunst

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat goedkoop is, is als je Real 2 wedstrijden in een heel jaar ziet spelen, tegen Barca, en daarmee tot de conclusie komt dat ze niet aanvallend kunnen spelen. Want dat is natuurlijk complete waanzin. Ajaxpubliek zou God op de blote knietjes mogen danken als ze zulke aanvallen te zien krijgen als dit jaar bij Real.

Hahahah, wat een belachelijke discussie gewoon.

Inderdaad een belachelijke discussie, want zoals ik al zovaak zeg is Real qua selectie gewoon een aanvallend ingesteld team. Waarom zou je daar in godsnaam dan verdedigend mee spelen. Het zijn er de spelers gewoon simpelweg niet voor. Bij Inter en Chelsea was dat wel het geval. Ik heb alleen gezegd dat de Mourinho tactiek tegen Barcelona belachelijk was, vooral omdat je je beste speler opoffert. Alles voor het tegenhouden van het voetbal, ipv dat je gewoon een keer van je eigen kracht uit gaat.

Jij trekt echt gigantisch rare conclusies hoor

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Bedankt, Rico. Ik had al het idee dat er niet veel meer achter zou steken..

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

noem eens 1 systeem dat succesvol is tegen een ploeg als Barca in deze vorm?

en niet het systeem noemen dat Mourinho gebruikte bij Inter..

En ook niet met romantisch geleuter komen als voetballend ten onder gaan

Een systeem waarin OZIL IN DE BASIS STAAT

Als 2e team van de wereld ben je in eigen huis heus niet kansloos tegen Barcelona hoor, zij laten ook wel is punten liggen Ik vind het gewoon een zwaktebod als je met spelers als Ronaldo en Ozil in je elftal naar de tegenstander gaat kijken en niet naar jezelf.

Zoals ik al 100x heb gezegd, hij heeft zijn eigen tactische blunder goed gemaakt door Ozil erin te gooien. En wat zeg je me nou, opeens ging Real beter voetballen(en dat met 10 man), zie je de logica van je beste speler opstellen nu ook in?

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Als Mourinho trainer van Ajax wordt stop ik met voetbal kijken. Lijkt me vreselijk om Ajax zijn spel te zien spelen.

Want gelukkig is Ajax nu dominant met lekker voetbal?

We zouden God op onze blote knieën moeten bedanken als hij het in zijn hoofd haalde hier trainer te worden, zit er uiteraard niet in. Maar een vergelijkbare trainer (qua capaciteiten maar nog niet qua naam) is erg welkom.

En dan hebben we het niet alleen over zijn tactische begaafdheid en moeten we nog beginnen over al het geniale eromheen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Insignificance schreef:

Bedankt, Rico. Ik had al het idee dat er niet veel meer achter stak..

Zo kun je het globaal zien - over het hele seizoen gezien. Wil het wel nuanceren hoor.

Tactisch, zeker met bal komt hij flink tekort. Hij heeft geen overzicht, hij heeft het dit seizoen vaak genoeg gepresteerd ballen over 5 meter foutief te passen, zijn balbehandeling is erg schraal, hij is te langzaam, geen techniek - ook al is dat niet nodig met zulke type spelers, hij heeft eigenlijk verdomd weinig kwaliteiten/pluspunten. Zijn pluspunten zijn uiteraard het vaak op tijd druk zetten, zijn fysiek en zijn kunnen om de bal te veroveren, een jager. Op Eredivisie niveau scoort hij op die punten, in zijn meeste wedstrijden, een voldoende, maar ook daarin vind ik hem geen grote ster.

In de omschakeling, zeker bij balwinst, is hij ook geen ster.

Noem jij eens punten waardoor hij zoveel beter is dan al die andere nuttige middenvelders en waarom hij nog jaren in de basis hoort te staan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Je kunt Barca inderdaad het beste bespelen met tig verdedigende spelers...als je weet dat je voetballend minder bent.

Dat moet Mourinho dus denken. Man, met zoveel geld geïnvensteerd en zoveel goede voetballers, moet je proberen - in eigen huis nota bene - om Barca met je eigen spel te verslaan.

Zoals Cruijf het zei: een compliment voor Barca als de tegenstanders hun speelstijl omgooien speciaal voor hunnie.

so what, eventuele winst gaat voor verkapte complimentjes geven.

Vind het maar nostalgisch geouwehoer van altijd uit eigen kracht uitgaan en je niet aanpassen aan de goede tegenstander. Waar komt de driedubbele dekking op Ryo dan vandaan waardoor hij een tijdje een dip kreeg (om de vergelijking maar even op hetzelfde level te houden ) of het spel van oranje tegen spanje en brazilie

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Wilfred Genee schreef:

(quote)

Want gelukkig is Ajax nu dominant met lekker voetbal?

We zouden God op onze blote knieën moeten bedanken als hij het in zijn hoofd haalde hier trainer te worden, zit er uiteraard niet in. Maar een vergelijkbare trainer (qua capaciteiten maar nog niet qua naam) is erg welkom.

En dan hebben we het niet alleen over zijn tactische begaafdheid en moeten we nog beginnen over al het geniale eromheen.

Niet mee eens, het heeft op dit moment niet meer met de tactiek te maken bij Ajax. Tactiek is ook zoiets overschat in het voetbal. Je speelt aanvallend of niet, je verdedigd in de zone of op de man, je zet 2/3 mannetjes op een uitzonderlijke speler of niet. Overigens is Ajax wel dominant in elke wedstrijd hoor, alleen gebeurt er door het gebrek aan kwaliteit weinig mee. In principe is de spelopvatting van Ajax nog steeds erg aanvallend.

Het heeft dus ook meer met de kwaliteiten van de spelers te maken. Spelers die het Ajax spelletje niet beheersen en telkens voor de niet-voetballende oplossing kiezen op momenten dat het wel nodig is. Dat is iets waar je niet vroeg genoeg mee kan beginnen.

Daarom vind ik het ophemelen van een tactisch wonder als Mourinho gigantisch overdreven. Hij is gewoon een goede people manager die goed teams kan smeden. Geen tactisch wonder, wat hij zaterdag heeft tentoon gespreid.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.