• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.831 films
  • 12.616 series
  • 34.930 seizoenen
  • 658.195 acteurs
  • 200.647 gebruikers
  • 9.482.496 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik zie Roda wel vaak spelen ja, best een leuke ploeg. Ben tegenwoordig wel positief over die club, maar Vormer is natuurlijk absoluut niet de best presterende speler van dit seizoen.

Ik weet ook niet hoe je het moe zien. Gaat het om beste of meest waardevol, zit ook nog een nuanceverschil in.

Overigens boeit het me niet wie 1e wordt met dat, maar het blijft zo wel een kromme lijst. [/quote]

Dat sowieso, maar komt ook dat die lijst gebaseerd wordt op wat statistieken en cijfers die in de VI te vinden zijn. Gaat nergens over.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Mag jij lachwekkend vinden. Maar Vormer is gewoon enorm goed. Dat roep ik al het hele seizoen, maarja dat wordt hier dan weggelachen. Als Vormer nu bij Ajax zou spelen droeg jij hem op handen.

Terecht dat die jongen bovenaan staat in zo een lijst.

Is ook een prima speler, maar natuurlijk niet de beste van dit seizoen. En nee, als hij bij Ajax speelde had ik dit ook gezegd. Wij hebben met de Zeeuw al zo'n speler. Leuke speler, maar verre van 1 van de beste spelers van de competitie.

Spelers als Janssen, Dzduzsak, Eriksen, Sigthorsson etc zouden aan kop moeten staan gezien hun bijdragen aan deze competitie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik ook hoor. Niks mis met een mooie defensieve actie. Maar....niet als je hele wedstrijden zo speelt.

Ik zou er niet trots op kunnen zijn.

Tuurlijk moet er ook aangevallen worden. Maar hoe Mourinho vorig jaar een voetbalmachine wist te ontregelen vond ik ook erg mooi. Maar er moet gewoon een goede balans gevonden worden tussen al de facetten die voetbal zo mooi maken.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Tuurlijk moet er ook aangevallen worden. Maar hoe Mourinho vorig jaar een voetbalmachine wist te ontregelen vond ik ook erg mooi. Maar er moet gewoon een goede balans gevonden worden tussen al de facetten die voetbal zo mooi maken.

Ik had wel respect voor zijn werk, maar het heeft niks meer met vermaak te maken. Zeker Real Madrid, ooit de club die bekend stond om geweldig aanvallend voetbal, moet je dit niet aandoen. Want hoe erg ik op Real kots, het is natuurlijk wel een wereldwijd instituut.

Mourinho is een resultaattrainer. Niks mis mee als je niks geeft om aanvallend voetbal, maar het is onzinnig om die man te verdedigen als dat hij iets meer dan dat is. Het is modern cattenacio.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Spelers als Janssen, Dzduzsak, Eriksen, Sigthorsson etc zouden aan kop moeten staan gezien hun bijdragen aan deze competitie.

Vormer heeft een geweldige instelling, werkt hard, wint enorm veel duels en verliest er maar weinig. Hij staat natuurlijk zo hoog omdat hij dit seizoen echt nooit een slechte dag heeft. Enorm belangrijke speler en misschien wel de beste van Roda.

Ik heb veel meer respect voor iemand als Vormer die bij een bescheiden club als Roda zo fantastisch weet te presteren dan voor de spelers die jij opnoemt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mourinho is een resultaattrainer. Niks mis mee als je niks geeft om aanvallend voetbal, maar het is onzinnig om die man te verdedigen als dat hij iets meer dan dat is. Het is modern cattenacio.

Dat ben ik met je eens. Er wordt wel gedaan alsof ie een aanvallend meesterbrein is, terwijl hij juist vooral uit een defensieve filosofie werkt. Het is idd een taktisch ontregelaar.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Vormer heeft een geweldige instelling, werkt hard, wint enorm veel duels en verliest er maar weinig. Hij staat natuurlijk zo hoog omdat hij dit seizoen echt nooit een slechte dag heeft. Enorm belangrijke speler en misschien wel de beste van Roda.

Kijk, hier nuanceer je het al en ik ben het nu ook volledig met je eens. Hele harde werker, geeft nooit op en strijdt tot hij er bij neer valt. Top voor Roda, misschien wel een stapje hoger nog, maar nooit de beste van de hele competitie. Maar wel een prima speler. Dankzij zulke spelers blinken jongens als Junker uit. Viel me dit weekend ook weer op, hoe lelijk en simpel die goals van Junker altijd zijn Maar hij knalt er wel ongelooflijk veel in. Stuk of 15-18 heeft hij er denk ik wel?

Ik heb veel meer respect voor iemand als Vormer die bij een bescheiden club als Roda zo fantastisch weet te presteren dan voor de spelers die jij opnoemt.

Dit vind ik weer onzin. Waarom zou je minder respect voor een piepjonge Eriksen hebben die Ajax geniale ballen geeft? Of Janssen die als een koning op het veld regeert. Vind ik niet beter of slechter dan een jongen die Roda goed weet te leiden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Stuk of 15-18 heeft hij er denk ik wel?

Inderdaad, alweer 18. Had ik nooit verwacht toen hij naar Roda kwam.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Ik heb vorig jaar echt genoten van Inter in de CL

Vormer is trouwens een prima spelertje die ik pas goed volg sinds de eerste wedstrijd tegen Feyenoord. Overzicht, altijd voor de bal gaan, ontiegelijk irritant voor de tegenstander, sterk in duels, en dat pas op 22 jarige leeftijd ofzo?

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Zucht, die Derksen moet eens beter zichzelf inlichten. Ajax is niet vanwege Suarez uit de zwarte cijfers. Die 25 miljoen wordt pas bij komende periode op de balans gezet. Dat is nu al zovaak door Ajax gemeld.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dit vind ik weer onzin. Waarom zou je minder respect voor een piepjonge Eriksen hebben die Ajax geniale ballen geeft? Of Janssen die als een koning op het veld regeert. Vind ik niet beter of slechter dan een jongen die Roda goed weet te leiden.

Dat vind ik ook wel allemaal goede spelers. Maar iemand als Janssen speelt in een sterk team waar zowat elke speler wel heel goed is. En voor Eriksen geldt eigenlijk hetzelfde. Die spelen in een dominant team, dan vind ik het toch wat makkelijker om je stempel te drukken. Bij Roda zijn een paar echt goede speler en de rest is middelmaat. Dan is het heel knap dat je je week na week staande weet te houden.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat vind ik ook wel allemaal goede spelers. Maar iemand als Janssen speelt in een sterk team waar zowat elke speler wel heel goed is. En voor Eriksen geldt eigenlijk hetzelfde. Die spelen in een dominant team, dan vind ik het toch wat makkelijker om je stempel te drukken. Bij Roda zijn een paar echt goede speler en de rest is middelmaat. Dan is het heel knap dat je je week na week staande weet te houden.

Je moet wel naar het niveau kijken he.

Zet Vormer bij Twente of Ajax neer en misschien verzuipt hij wel in het niveau. Ieder acteert top op zijn eigen niveau.

Overigens vind ik dat Roda wel degelijk een goede ploeg heeft. Sterk collectief en met jongens als Janssen en Vormer ook prima middenvelders. Voorin spitsen die de kansen benutten. En achterin normaal Tyton, die ik achter Stekelenburg de beste keeper van dit seizoen vind.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zucht, die Derksen moet eens beter zichzelf inlichten. Ajax is niet vanwege Suarez uit de zwarte cijfers. Die 25 miljoen wordt pas bij komende periode op de balans gezet. Dat is nu al zovaak door Ajax gemeld.

Aha, kijk aan. Een correctie bij VI, ze leggen het nu toch nog eens goed uit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Redactie volgt moviemeter nauwkeurig

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Dan zal het wel door die 9 miljoen van de kaartverkoop CL komen Zo zie je maar weer dat een jaartje CL goed doet.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Colllectief is Roda regelmatig sterk dit seizoen. Maar individueel zijn er niet meer dan 5 spelers die een serieuze stap hoger kunnen maken. Tyton, Vormer, Hadouir en Hempte kunnen zeker een stap hoger aan. En ook Kah is voor elke club een versterking, puur verdedigend zijn er geen 3 betere spelers in de Eredivisie.

Willem Janssen, tja ik vraag me af of hij een club hogerop zou vinden als ie niet transfervrij zou zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja en hoeveel bier en broodjes hamburger gaan het hele jaar er wel niet doorheen. Mag ook niet vergeten worden de winst die daarmee wordt gemaakt

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Sinds wanneer is alleen anavallen voetbal. Heeft dan eerder te maken met een erg beperkte visie wat betreft voetbal. Mourinho kan zo de Lombardi worden van het voetbal.

Ja hoor, ik heb een beperkte visie Ga jij maar je beste speler van je elftal opofferen voor een lafaarden tactiek. Mij niet gezien, walgelijke laffe wissel van no way José Ik kan er met mijn kop gewoon niet bij. Ik probeer te verzinnen waarom, maar ik zie het gewoon niet. Offer dan een ander op zou je zeggen, maar niet Ozil.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Mag jij lachwekkend vinden. Maar Vormer is gewoon enorm goed. Dat roep ik al het hele seizoen, maarja dat wordt hier dan weggelachen. Als Vormer nu bij Ajax zou spelen droeg jij hem op handen.

Terecht dat die jongen bovenaan staat in zo een lijst.

Ik vind Vormer ook zeker geen slechte speler en zoals regelmatig met lijstjes, is het gebaseerd op meningen.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Als Mourinho trainer van Ajax wordt stop ik met voetbal kijken. Lijkt me vreselijk om Ajax zijn spel te zien spelen.

Mourinho zou het geen maand volhouden als hij op deze manier gaat voetballen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Colllectief is Roda regelmatig sterk dit seizoen. Maar individueel zijn er niet meer dan 5 spelers die een serieuze stap hoger kunnen maken. Tyton, Vormer, Hadouir en Hempte kunnen zeker een stap hoger aan. En ook Kah is voor elke club een versterking, puur verdedigend zijn er geen 3 betere spelers in de Eredivisie.

Willem Janssen, tja ik vraag me af of hij een club hogerop zou vinden als ie niet transfervrij zou zijn.

Nam je post bijna serieus, tot je pleidooi voor Kah-mikaze

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Hehe, Kah is geweldig. Publiekslieveling en verdedigend gewoon erg goed. Maar het is geen verdediger zoals Nederlanders die graag zien. Bij jullie is alleen maar verdedigen niet genoeg.

Ik vind het trouwens ook heel jammer dat Vormer weleens naar Feyenoord zou kunnen gaan. Wou eerst zelfs nog bijtekenen en toen Van Geel serieus met Feyenoord in verband werd gebracht wou hij niet meer. Van Geel heeft natuurlijk op hem ingepraat, niet bijtekenen en je gaat met mij mee.

Alleen daarom al zou ik Vormer veel liever bij een club als Ajax zien. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij het niveau aankan en meer toevoegt dan iemand als Enoh of De Zeeuw.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Waren hier niet eerst veel Ajacieden die Jol zo lang de hand boven het hoofd hielden en nu wel Mourinho betichten van 'antivoetbal' ...

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Enoh zie ik nog beter worden. Als ze hem wat beter laten voetballen, dan heb je echt een goede speler. Ik zie graag Enoh, Anita en Eriksen als blijvend middenveld, mits Enoh voetballend stappen gaat maken. De Zeeuw vind ik twijfelachtig. Geef hem na de zomer nog 1 kans, maar ik vrees dat het niveau Ajax toch te hoog voor hem ligt. Althans, wat Ajax nastreeft. Geen idee of Vormer dat niveau aan kan. Ik hoef hem niet te hebben, Ajax barst van de nuttige middenvelders.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

Waren hier niet eerst veel Ajacieden die Jol zo lang de hand boven het hoofd hielden en nu wel Mourinho betichten van 'antivoetbal' ...

Jol speelde vorig jaar geen anti voetbal. Hij speelde alleen niet het traditionele Ajax voetbal. Pas dit seizoen na een paar maanden wist hij niet meer wat hij deed. Ooijer in de ploeg, middenveld met Lindgren, Enoh, De Zeeuw. Dat kan natuurlijk niet. Jol was in paniek door slechte resultaten.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Beenhakker die het Legioen rustig heeft gehouden

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

Hehe, Kah is geweldig. Publiekslieveling en verdedigend gewoon erg goed. Maar het is geen verdediger zoals Nederlanders die graag zien. Bij jullie is alleen maar verdedigen niet genoeg.

Ik vind het trouwens ook heel jammer dat Vormer weleens naar Feyenoord zou kunnen gaan. Wou eerst zelfs nog bijtekenen en toen Van Geel serieus met Feyenoord in verband werd gebracht wou hij niet meer. Van Geel heeft natuurlijk op hem ingepraat, niet bijtekenen en je gaat met mij mee.

Alleen daarom al zou ik Vormer veel liever bij een club als Ajax zien. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij het niveau aankan en meer toevoegt dan iemand als Enoh of De Zeeuw.

Met die laatste alinea ben ik het zeker eens, alleen dan i.p.v. Ajax Feyenoord

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

gizmo_o schreef:

Met die laatste alinea ben ik het zeker eens, alleen dan i.p.v. Ajax Feyenoord

Niets tegen Feyenoord, maar ik gun het niet aan Van Geel.

Ruud Vormer gun ik wel het beste, waar hij ook terechtkomt. Blijft wel jammer dat hij niet nog een jaartje bijtekent zodat Roda nog wat aan hem kan verdienen. Nu gaat hij voor een appel en een ei weg, of hij loopt na volgend seizoen transfervrij de deur uit.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Enoh zie ik nog beter worden.

Maar Enoh gaat toch ook niet eeuwig bij Ajax blijven. Stond die een tijdje geleden niet in de belangstelling van een Engelse club? Of zit ik ernaast.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Maar Enoh gaat toch ook niet eeuwig bij Ajax blijven. Stond die een tijdje geleden niet in de belangstelling van een Engelse club? Of zit ik ernaast.

Newcastle inderdaad. Maar hij heeft zijn contract bij Ajax verlengd en is niet zo'n opvallende speler voor het buitenland, dus die blijft wel 1 of 2 jaar.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

De rappende Royston Drenthe...en maar afvragen waarom het voetballend niet lukt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.