- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Stadionnetje? De grootste van ut land. 
Nog niet 100%, maar dat gaat wel door.
Wel mooi dat Rotterdam voetbalhoofdstad is. Ik zag de investeringsbedragen voor de stadions, ed - mocht Nederland het W.K. binnenhalen 2018 of 2022. Amsterdam en Eindhoven iets van 100 miljoen, dacht ik. Rotterdam: 600 miljoen. Het verschil moet er zijn.
Leuk en aardig, maar dat WK komt er toch niet. Wat dan? Concurrentie met bv. Engeland is moordend. Wij zijn eigenlijk kansloos. Zij hebben nu bijvoorbeeld al Wembley, Old Trafford, Emirates Stadium, Stamford Bridge, St. James' Park Anfield(& New Anfield?) etc.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Dat heeft Roda zelfs te danken aan Feyenoord.
Nee hoor, aan een leuk team, iets wat Feyenoord wel heeft maar niet inzet / gebruikt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mhow. PSV straalt echt helemaal niks uit, op elk gebied. Niet op gebied van supporters, niet op voetbalvisie, niet op gebied van stadion, niet op gebied van sfeer...
Feyenoord heeft een eigen smoel en straalt gewoon uit dat het een topclub is, al ontbreken de prestaties. Ik zie ze nog graag lang aanmodderen, maar een titelstrijd tussen Amsterdam en Rotterdam is toch mooi. Laat PSV, AZ en Twente maar lekker toekijken.
Helaas zal dit vast niet snel gebeuren, maar toch...
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Leuk en aardig, maar dat WK komt er toch niet. Wat dan? Concurrentie met bv. Engeland is moordend.
Dan gaan we voor W.K. 2022. En anders 2026, het moet toch een keer lukken. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Mhow. PSV straalt echt helemaal niks uit, op elk gebied. Niet op gebied van supporters, niet op voetbalvisie, niet op gebied van stadion, niet op gebied van sfeer...
Feyenoord heeft een eigen smoel en straalt gewoon uit dat het een topclub is, al ontbreken de prestaties. Ik zie ze nog graag lang aanmodderen, maar een titelstrijd tussen Amsterdam en Rotterdam is toch mooi. Laat PSV, AZ en Twente maar lekker toekijken.
Helaas zal dit vast niet snel gebeuren, maar toch...
Tja, het is al eens gezegd, maar de eind jaren '60, begin jaren '70 waren mooi. De twee beste clubs van de wereld die strijden om de landstitel in Nederland. Het zal nooit meer gebeuren. Gelukkig heb ik het nog meegemaakt.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Dan gaan we voor W.K. 2022. En anders 2026, het moet toch een keer lukken.
2018 ging dacht ik sowieso naar een Europees land, dus is 2022 al bij voorbaat kansloos voor elk Europees land.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Daarom heb ik ook niets met of tegen hun. 1 zielloze bedoeling daar. Alleen op sportief gebied zijn ze een concurrent.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Weet ik wel joh, Nederland staat ook niet bij de kanshebbers van 2022. 2034 goed dan?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee hoor, aan een leuk team, iets wat Feyenoord wel heeft maar niet inzet / gebruikt.
Roda won die pot bij Feyenoord vorig seizoen, dat bedoelde ik.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Ik weet niet. Ik bedoel het ook niet spottend. Maar veel uitbreidingen vallen of staan met het toewijzen van het wk. Wat zijn de consequenties voor Rotterdam als we het wk niet binnenslepen? Minder groot stadion/minder accomodaties?
Amsterdam uitbreiding gaat maar naar rond de 66000 als we het wk niet halen. Met het wk ook zo rond de 80 000 dacht ik.
edit: een mogelijk Amsterdam scenario:
1. Bij een toewijzing WK 2018 uitbreidng naar 65.000 (effectief 70.000)
2. Bij geen toewijzing WK 2018 uitbreiding naar 55.000 (hoeken en grachten bijna dicht)
3. Ajax verlaat de Arena na een machtsovername van Vak 410, oude garde F-Side en AFCA.nl. Markerink, Coronel van de Boog en Slop worden enkele weken gegijzeld en half dood gevonden op de snelweg A10. Enkele investeerders o.a de Mol en Holleeder participeren in de Nieuwe Meer waarna de Amsterdam Arena wordt omgetoverd in de Bijlmer Bajes Arena
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tja, het is al eens gezegd, maar de eind jaren '60, begin jaren '70 waren mooi. De twee beste clubs van de wereld die strijden om de landstitel in Nederland. Het zal nooit meer gebeuren. Gelukkig heb ik het nog meegemaakt.
Ben je al zo oud?

Ik ben van de tijd dat Feyenoord niks betekende hehe. Nja, op de Uefa Cup na dan. Dat was op zich ook wel mooi.
Kan je je niet voorstellen joh, dat 2 clubs uit eigen land op een bepaald moment allebei tot de top van de wereld worden gerekend. Tegenwoordig mag je blij zijn als 1 club van hier nog uberhaupt een beetje meedoet.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
En die epische wedstrijden tegen Cambuur Leeuwarden. Was geweldig.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
En die epische wedstrijden tegen Cambuur Leeuwarden. Was geweldig.
Ja dat was idd extreem spannend, hoe Roda dat nog heeft gered was een wonder.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Cisse is in de Vi van vorige week wel boos op Roda coach van Veldhoven. Die worden niet snel vrienden meer...
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Dan lijkt ie wel extreem jong in de user pics topic 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Lol je zou bijna denken dat je het zelf nog gelooft ook.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
PSV voetbalt eigenlijk al jaren meer Ajax-voetbal dan Ajax zelf. Via de vleugels enzo 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Waarom blijft het er dan altijd zo saai en stug uitzien?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik en vele anderen. Maar als jij vind van niet, dan respecteer ik dat.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Waarom blijft het er dan altijd zo saai en stug uitzien?
Ajax midden jaren negentig staat bij mij toch ook vooral op het netvlies gebrand als de ploeg die constant achterin die bal overspeelde. Van Blind naar De Boer naar Reiziger en weer terug. Even versnelde en vervolgens weer via Blind naar De Boer en terug doorspeelde.
Echt Nederlands succes staat of valt met een goede organisatie, weinig onnodige risico's en geduld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Echt Nederlands succes staat of valt met een goede organisatie, weinig onnodige risico's en geduld.
Het PSV van 2005-2006 was zon ploeg. Hoe irritant het was dat ze zo goed waren, het was toen wel erg knap. Halve finale CL ook nog eens met sterk voetbal.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik en vele anderen. Maar als jij vind van niet, dan respecteer ik dat.
Oh God, ze roepen in Eindhoven boeruh boeruh in plaats van joduh joduh, wat een verschil in 'sfeer' en 'supporters' 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oh God, ze roepen in Eindhoven boeruh boeruh in plaats van joduh joduh, wat een verschil
Gun mij ook mijn negatieve inbreng. Jij mag weer zodra het over Nigel, Vlechtjes of de Eredivisie gaat 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik wil het alleenrecht op gal spuwen 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4091 stemmen
Oh God, ze roepen in Eindhoven boeruh boeruh in plaats van joduh joduh, wat een verschil in 'sfeer' en 'supporters'
Wat vond je eigenlijk van de fantastische Anita woensdag? Feilloos gespeeld, prachtige bal op de lat en een fantastisch doelpunt waar alles in zat(goede onderschepping, goede rush, goed uitgekapt en goed geplaatst)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Om nou voor de 3e keer terug te komen op de goal van het Vlechtje... zo bijzonder was-ie nou ook weer niet. Maar toch leuk voor die jongen. Extra glaasje frambozenranje voor Vurnon.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik wil het alleenrecht op gal spuwen
Je hebt geluk, in november is er nog een interland 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De Moordenaar van Manchester zal nog wel niet meedoen...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De Moordenaar van Manchester zal nog wel niet meedoen...
Zal mij niks verbazen als ie er weer bij zit. De schorsing leek gericht op Moldavie en Zweden van recent.
Stiekem hoop ik dat Nigel meteen scoort bij zn rentree 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Misschien dat zo'n typische Turkse slager Nigel definitief de vernieling in kan trappen. Ik zou subiet een week lang shoarma gaan eten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.