• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.053 films
  • 12.278 series
  • 34.100 seizoenen
  • 649.345 acteurs
  • 199.291 gebruikers
  • 9.391.206 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zou het aan falende spelers/een mindere wedstrijd hebben gelegen of aan het feit dat mijn pyamaatje net in de was zat?

rep_robert schreef:

(quote)

Waarom zijn alle behaalde punten dan in de Kuip gehaald? Waarom halen veel ploegen alleen thuis de punten?

Lees de posts van mafketel maar. Speel je thuiswedstrijden in een lege Kuip en je haalt geen punt meer of minder.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

In de Champions League doet hij het met Real Madrid verrassend sterk. Ik verwacht niet dat ze de cup met de grote oren gaan pakken. Die prijs moet natuurlijk bij de nerazzurri blijven. Maar hij gaat ze wel eindelijk verder brengen dan de achtste finales. Daar ben ik van overtuigd.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

otherfool schreef:

Lees de posts van mafketel maar. Speel je thuiswedstrijden in een lege Kuip en je haalt geen punt meer of minder.

Een heus onderzoek wie, wat, waar en hoe? Hebben ze 100 wedstrijden over laten spelen maar dan zonder het publiek erbij, ceteris paribus (onder gelijkblijvende overige omstandigheden) en dan kijken of er significante verschillen zijn? Zou de beste manier zijn maar is totaal onmogelijk natuurlijk, een niet te onderbouwen stelling in hoeverre publiek een rol speelt (die op zich al niet boeit).

Ohja, veel belangrijker in eerste instantie 17 miljoen euro aflossing op rentedragende schulden, clubmensen in de RvC en natuurlijk de opstap voor meer injecties (30 mln op termijn of meer) om uiteindelijk uit categorie 1 te komen en weer financieel gezond te raken (tegen een max. aandeel van 49% die wellicht deels verkocht zullen worden aan supporters).

Voor de mensen die dachten dat de kapitaalkrachtigen in Rotterdam e.o. nooit zouden opstaan: Was sowieso al niet het geval omdat er al lang voorstellen lagen van andere rijke lui maar die wilden een meerderheidsbelang, uiteraard niet op in te gaan (Feyenoord Powered by Perridon of zoiets krijg je dan).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nu maar hopen dat wat spelers willen bijtekenen en kunnen worden verkocht voor een leuk bedrag. Van de hel in de hemel deze week voor Feyenoord. Mooi toch sport

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Dat zou de ideale situatie zijn Mafketel, lijkt me amper haalbaar maar hoop doet leven Dacht trouwens dat ManUtd weer geinteresseerd was in Fer (en Afellay)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Met 17 miljoen los je een deel van de schuld af. Met 30 miljoen (wat het zou kunnen worden) een groot deel zelfs, maar volgens mij was het totale bedrag 40 tot 50 miljoen. Ook met de investeerders erbij ben je nog lang aan het saneren en kan je weinig tot niks aan versterkingen halen de komende tijd.

Daarnaast ben ik benieuwd wat de investeerders willen. Niemand investeert zonder eigen gewin.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dit is sowieso heel fijn:

De schuld waarover de club rente moet betalen, is meer dan gehalveerd, tot 11 miljoen euro. Feyenoord hoopt vooral snel de financiën zo op orde te hebben dat het toezicht van de KNVB komt te vervallen.

Rente voelt altijd als weggegooid geld en dat wordt nu duidelijk minder elke maand.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Met 17 miljoen los je een deel van de schuld af. Met 30 miljoen (wat het zou kunnen worden) een groot deel zelfs, maar volgens mij was het totale bedrag 40 tot 50 miljoen. Ook met de investeerders erbij ben je nog lang aan het saneren en kan je weinig tot niks aan versterkingen halen de komende tijd.

Die circa 40 mln waarover nu gesproken wordt is begrijp ik alleen nog maar het rentedragende deel. Maar dit is in ieder geval een stap in de goede richting en de rentelast daalt een klap inderdaad, het blijft allemaal lange termijn natuurlijk. Het voordeel is dat mensen nu niet met (andermans) geld gaan smijten en de ene dure aankoop na de andere doen, of hersenloos miljoenencontracten af laten sluiten voor spelers. Al blijft dat altijd een risico natuurlijk. Op de kortere termijn kunnen wel aankopen worden gedaan zodra ze in categorie 2 belanden, ook als je nog een lagere schuld hebt.

Daarnaast ben ik benieuwd wat de investeerders willen. Niemand investeert zonder eigen gewin.

Wat de investeerders er voor terug krijgen is macht en zeggenschap in de RvC (een club mede-runnen), en uiteraard eer. Mocht dit plan slagen is de naam Blokland en co 'verbonden' aan de club en wie zou dat dan niet willen, uitzonderingen als otherfool daargelaten

Ook kunnen ze met een constructie van doorverkoop van aandelen aan supporters geld verdienen. Blijft ook business..

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe we kennen er nog 1 wiens naam voor altijd eervol uitgesproken zou worden na dat hij Feyenoord redde. Ene Jorien was de naam, die met pek en veren Rotterdam uitgeschopt is een paar jaar terug

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Faillissement geen optie

Een faillissement van Feyenoord was en volgens Gudde geen serieuze optie om uit de grote financiële problemen te komen. Oud-voorzitter Jorien van den Herik had dat laatst geopperd. Feyenoord zou dan op de licentie van Excelsior een doorstart kunnen maken. Gudde noemde zo'n constructie 'onbetamelijk': "Dat past niet bij Feyenoord."

Was wel erg pijnlijk geweest. Dan gaat er toch iets dood in zo'n club en zal nooit vergeten worden. Nu is er gelukkig weer wat licht aan het eind van de tunnel.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Jorien heeft de club inderdaad gered, eeuwig dank, maar speelde daarna dictatoortje (wat nu niet kan gebeuren) en smeerde de club een lening aan van 12%. De man is pas zelfs met het voorstel gekomen om failliet te laten gaan en Excelsior over te nemen. Erg vriendelijk tegenover je schuldeisers en niemand die nog in zee wil met je.

- edit wat moviemafketel zegt

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

Jorien heeft de club inderdaad gered, eeuwig dank, maar speelde daarna dictatoortje (wat nu niet kan gebeuren) en smeerde de club een lening aan van 12%. De man is pas zelfs met het voorstel gekomen om failliet te laten gaan en Excelsior over te nemen. Erg vriendelijk tegenover je schuldeisers..

Jorien wist natuurlijk niks van de overname denk ik?

Vind wel dat hij niet best behandeld is, al heeft hij wel fouten gemaakt. Die 12% lening, had hij dat in VI vorig jaar niet eens verklaard? Er stond toen zon heel groot interview met hem in het blad.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Dat zal hij vast wel geweten hebben.

Ken het interview niet maar tussen hem en Feyenoord zal het wel nooit meer goedkomen. Hij had pas geprobeerd allerlei kosten te verhalen op de club maar is door de rechter in het ongelijk gesteld.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat Karel Aalbers nog steeds zo'n held is in Arnhem slaat ook nergens op.

Die man heeft die club met zijn grootheidswanen ook naar de rand van de afgrond gebracht uiteindelijk. Lijken overal wel nieuwe starts te komen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Hij staat toch ook niet 15e vanwege dat kutlegioen?

Hoe verklaar je het grote verschil tussen Feyenoord thuis en uit dan? Ik heb het bovendien nooit over een beslissende factor gehad (jij stelt het weer meteen overal zwart-wit), wel dat het een steun in de rug kan zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bekende omgeving, eigen veld en geen vage kunstgrasmat, niet de lange reis met de bus etc. Schijnen allerlei dingen mee en tegen te werken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij blijft briljant hoor. Ted van Leeuwen .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Legioen heeft wel geholpen dan

Elk jaar het 2e/3e budget en wel 3 titels in 35 jaar. Ik dacht altijd dat het aan de miskopen lag maar de schuldige zit blijkbaar op de tribune. Feyenoord-publiek moet dan zowat wel het slechtste van Nederland zijn.

Jij weet dat natuurlijk niet, want jij kijkt nooit naar de Eredivisie, maar ook daar worden uitwedstrijden gespeeld.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

otherfool schreef:

Uiteraard wel.

Typisch een uitspraak van iemand die nooit in het stadion komt. Of van iemand die geen televisie heeft.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hehe we kennen er nog 1 wiens naam voor altijd eervol uitgesproken zou worden na dat hij Feyenoord redde. Ene Jorien was de naam, die met pek en veren Rotterdam uitgeschopt is een paar jaar terug

Enkel door een paar mensen. Die zelf baasje wilden spelen.

Iedere Feyenoordsupporter is Jorien dankbaar.

Schattig toch hoe jij elk punt wat met Feyenoord heeft te maken negatief om probeert te buigen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

moviemafketel schreef:

Nu maar hopen dat wat spelers willen bijtekenen en kunnen worden verkocht voor een leuk bedrag. Van de hel in de hemel deze week voor Feyenoord. Mooi toch sport

Mooi inderdaad. Als de schuld grotendeels weg is en de talenten ontwikkelen zich en tekenen bij, en het stadion komt er over een paar jaar, dan gaat het weer beginnen voor Feyenoord. De kans is wel groot dat spelers als Vlaar en Fer niet bijtekenen.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Hoe staat het trouwens met dat stadionnetje en komt die er ook op zeker?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Stadionnetje? De grootste van ut land.

Nog niet 100%, maar dat gaat wel door.

Wel mooi dat Rotterdam voetbalhoofdstad is. Ik zag de investeringsbedragen voor de stadions, ed - mocht Nederland het W.K. binnenhalen 2018 of 2022. Amsterdam en Eindhoven iets van 100 miljoen, dacht ik. Rotterdam: 600 miljoen. Het verschil moet er zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Omdat Ajax en PSV het allemaal qua moderniteit al aardig op orde hebben of zo? Krijgen ze daarom minder te besteden?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ik denk het niet, mafketel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Waarom dan? Zal vast wel meer in Rotterdam moeten gebeuren dan.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Mijn club, Roda JC, doet het erg goed.

Het komt met Feyenoord ook goed...Roda stond ook laatste...lag er bijna uit...en moet je nou is kijken! Roda aan de top!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat heeft Roda zelfs te danken aan Feyenoord.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Enkel door een paar mensen. Die zelf baasje wilden spelen.

Iedere Feyenoordsupporter is Jorien dankbaar.

Schattig toch hoe jij elk punt wat met Feyenoord heeft te maken negatief om probeert te buigen.

Welnee joh. Je gelooft me vast niet, maar ik heb niks tegen Feyenoord. Ja, ben er geen fan van en als Ajacied is het leuk om te zien als het slecht met Feyenoord gaat in welke zin ook, maar ik heb geen hekel aan jullie. Hekel heb ik aan PSV.

Ik hoop ook dat over een jaar of 5 iedereen diep weggezakt is en dat alleen Ajax en Feyenoord om de titel spelen. Uiteraard met de winst voor ons

Deze investeringen vandaag zijn een goed begin voor jullie.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Welnee joh. Je gelooft me vast niet, maar ik heb niks tegen Feyenoord. Ja, ben er geen fan van en als Ajacied is het leuk om te zien als het slecht met Feyenoord gaat in welke zin ook, maar ik heb geen hekel aan jullie. Hekel heb ik aan PSV.

Ik hoop ook dat over een jaar of 5 iedereen diep weggezakt is en dat alleen Ajax en Feyenoord om de titel spelen. Uiteraard met de winst voor ons

Deze investeringen vandaag zijn een goed begin voor jullie.

PSV heb ik niets mee, ben alleen op sportief gebied tegen hun. In competitieverband dan. Europees gun ik ze ook wel een overwinninkje

Feyenoord heb ik meer tegen, maar dan niet op sportief gebied. Meer vanwege de randzaken. Dus mooi als zij altijd puntjes verliezen. Nationaal EN Europees.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.