• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.053 films
  • 12.277 series
  • 34.097 seizoenen
  • 649.345 acteurs
  • 199.290 gebruikers
  • 9.391.197 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat ik maar wil zeggen; supporters zijn geldkoeien en voor de rest onbelangrijk. Kan jou het als speler nou schelen of er 10.000 of 50.000 zitten, en of ze 1 of wel 10 domme liedjes kennen. Zolang ze het salaris van de spelers maar ophoesten met een seizoenskaart en navenante prullaria, dan is het allemaal prima.

Het publiek heeft nog nooit ook maar 1 wedstrijd voor welke club dan ook gewonnen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Het publiek heeft nog nooit ook maar 1 wedstrijd voor welke club dan ook gewonnen.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat het publiek een extra steuntje in de rug kan geven, geloof ik wel. De spelers moeten het nog altijd zelf doen, maar het kan ze wel net dat beetje extra motivatie geven. Net als veel andere externe zaken hier invloed op hebben.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zonder volle bak geen goede spelers op het veld(niet te betalen anders) en zonder goede spelers(en dus befroevend niveau) minder supporters. Het houdt elkaar in leven.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Precies mafketel, ze moeten dokken. Of ze wel of niet komen opdagen en heel hard infantiele liedjes kunnen opdreunen doet niet ter zake. Denk je dat Suarez extra zijn best gaat doen als-ie weet dat Reppie helemaal uit Groningen is komen treinen? Kan dat die jongen nou schelen.

@Quido

Klinkt meer als iets wat supporters elkaar willen aanpraten. Krijg je die lulkoek van inderdaad zo'n Been van het fantastische legioen en weet ik niet al. Hij staat toch ook niet 15e vanwege dat kutlegioen? Hij heeft gewoon slechte spelers, en die heeft-ie omdat er geen cent te makken is. Dat is de beslissende factor in het clubvoetbal, niet een pipo met een tattoo van John de Wolf die het grappig vind dat Hamas op gas rijmt.

Dat hemeltergende geslijm richting die geldkoeien, en al dat klapvee dat er gewoon elk jaar weer intuint, het zit ergens tussen lachwekkend en triest in.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Haha kom op zeg. Dit is lachwekkend. Het publiek is zovaak een bepalende factor geweest in voetbalwedstrijden. Zoals het publiek een elftal ook slechter kan laten spelen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Was toch een tijd uit een onderzoek gekomen dat het qua resultaat niks uitmaakt of er publiek bij is of niet? Zou alleen geen bal meer aan zijn, want die sfeer is geweldig om te zien. En het publiek schiet de ballen er niet in he?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Statistisch gezien misschien, maar reken maar dat een hoop wedstrijden bepaald zijn door een enorme publiekssteun. Neem een club als Dortmund, waar fans een orkaan van geluid produceren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Is mooi voor de sfeer en ik zou als speler misschien nog net iets meer geven ja, maar doorslaggevend is publiek nooit. Op het veld moet er goed gespeeld worden en ballen afgemaakt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

Was toch een tijd uit een onderzoek gekomen dat het qua resultaat niks uitmaakt of er publiek bij is of niet? Zou alleen geen bal meer aan zijn, want die sfeer is geweldig om te zien. En het publiek schiet de ballen er niet in he?

Er is ook eens een onderzoek geweest dat je huwelijk niet in een scheiding resulteert als je je ballen scheert. Onzin natuurlijk. Elk voetballeek weet dat publiek verschil maakt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik heb ook een onderzoek gehouden dat ik je een grote eikel vind die zich beter weer met anderen kan bezig houden. Ik verzin die onderzoeken niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Insgelijks .

Onderzoeken zijn natuurlijk grote onzin, elke keer komen ze weer met een nieuwe breakthrough, en al die onderzoeken door verschillende instanties hebben ook nooit dezelfde conclusies.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

moviemafketel schreef:

Is mooi voor de sfeer en ik zou als speler misschien nog net iets meer geven ja, maar doorslaggevend is publiek nooit. Op het veld moet er goed gespeeld worden en ballen afgemaakt.

Misschien niet alle wedstrijden, maar over het algemeen lijkt het me wel logisch dat een speler zich meer inzet als het publiek erbij is. Je wilt je immers bewijzen tegenover duizenden mensen? Er wordt ook altijd veel aangetrokken van spreekkoren, als het toch niet uitmaakt kunnen we toch gaan zingen wat we willen?

Of al dat gejank met het vuurwerk van iedereen? Laat ons het lekker afsteken, de spelers hebben toch geen last van het publiek.

Waarom speelt een ploeg als Feyenoord thuis wel aardig en verliezen ze uit alles kansloos? Als het publiek toch niet uitmaakt?

Het publiek is 1 van de grootste factoren om juist meer je best te doen. Otherfool onderschat het heel erg heb ik het gevoel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sowieso hoort thuis voordeel dan nogal te vervallen, en dat is ook altijd wel weer zo in de praktijk. Of wat dacht je van die wedstrijden die zonder publiek gespeeld worden, is ook altijd stukken minder sterk dan de gemiddelde thuiswedstrijd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Elk voetballeek weet dat publiek verschil maakt.

Legioen heeft wel geholpen dan

Elk jaar het 2e/3e budget en wel 3 titels in 35 jaar. Ik dacht altijd dat het aan de miskopen lag maar de schuldige zit blijkbaar op de tribune. Feyenoord-publiek moet dan zowat wel het slechtste van Nederland zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het onderzoek hield ook andere dingen in. Dat het voordelen geeft dat je niet eerst hoeft te reizen, je kent het veld precies en nog een aantal zaken. Publiek zou wetenschappelijk gezien niet meer punten opleveren. Maar zonder publiek is er idd geen ruk aan. Dan zou zelfs niemand op tv er nog naar kijken. Die genieten ook van het zingen en schreeuwen en zo. Merkte het op het WK hoe vreselijk het was als je alleen maar die toeters hoorde. Maar afgezien dat de spelers misschien harder werken en de tegenstander zich geimponeerd voelt, geloof ik niet dat er perse beter wordt gespeeld en er meer doelpunten worden gemaakt door het publiek.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niemand zegt dat het publiek de wedstrijden wint maar het publiek helpt de ploeg wel om een positief resultaat te boeken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

en er meer doelpunten worden gemaakt door het publiek.

Als die PSV supporters niet gevraagd hadden om tien doelpunten zondag, was het echt geen 10-0 geworden. Daar ben ik zeker van, het komt gewoon door die klote PSV supporters .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee, het voelt prettig als er meer mensen voor je zijn dan tegen je en dat geluid en aanmoedigingen kunnen helpen om nog meer je best te doen en de tegenstander juist minder te laten spelen, maar helpen qua uitslag kan ik verder niet in meegaan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Feyenoord-tv is wel even interessant. Die vrienden van Feyenoord is een grotere groep dan 10 man en ze hebben al weer gepraat met nog iets van 10 man, dus komt vast snel meer geld binnen. Zou mooi voor ze zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je kan als supportersgroep je energie wel overbrengen aan je ploeg, of ze laten zien dat ze je steun hebben dan ga je zo maar beter spelen. Toen Ed Janssen gister onheus bejegend werd door ons, ging Feyenoord opeens minuten gas bij geven.

Al snap ik je punt ergens wel, al denk ik dat het publiek echt wel invloed uitoefent op de ploeg. Als het een fanatieke club is natuurlijk, bij PSV ropen ze even boeruh boeruh na een goal, voor een minuutje en dan bij de volgende goal weer. Dat helpt niet zoveel nee.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

al denk ik dat het publiek echt wel invloed uitoefent op de ploeg. Als het een fanatieke club is natuurlijk, bij PSV ropen ze even boeruh boeruh na een goal, voor een minuutje en dan bij de volgende goal weer. Dat helpt niet zoveel nee.

Volgens mij staat die ploeg wel bovenaan en won het met 10-0 van het oh zo fanatieke Feyenoord... geheimpje; komt door de spelersgroep.

1 mannetje die een miljoentje inbrengt betekent oneindig veel meer voor Feyenoord dan een vol en kolkend stadion.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik heb zelfs wel eens het idee dat de spelers zelf niet eens doorhebben dat er publiek zit. Beetje 1-richting-liefde soms.

Een speler mag best wat vaker in een interview het publiek bedanken, maar dat gebeurt zelden. Altijd weer dat robot-praatje.

Als ze scoren gaan ze uiteraard wel naar het publiek,maar dat is meer voor tijdelijke zelfverering.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

geheimpje; komt door de spelersgroep.

Meen je dat nou echt? Nee, de zoveelste open deur maar je nick doe je wel eer aan. Dat moet ik je na geven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik heb zelfs wel eens het idee dat de spelers zelf niet eens doorhebben dat er publiek zit. Beetje 1-richting-liefde soms.

Een speler mag best wat vaker in een interview het publiek bedanken, maar dat gebeurt zelden. Altijd weer dat robot-praatje.

Als ze scoren gaan ze uiteraard wel naar het publiek,maar dat is meer voor tijdelijke zelfverering.

Maar dat bedanken doen ze toch al na de wedstrijd met de ereronde?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zo he, zie even de samenvatting van Ajax, maar dat had wel 6-1 mogen worden he? Wereldkans van Suarez, lat, lat en nog wel wat kansjes.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Meen je dat nou echt? Nee, de zoveelste open deur maar je nick doe je wel eer aan. Dat moet ik je na geven.

Ik vertel het maar effe voordat je je echt af gaat vragen waarom Feyenoord toch onderaan staat; dat heeft dus niks met die hele Kuip te maken. En als ze volgend jaar kampioen worden ook niet.

En dat Mourinho alles wint ligt er echt niet aan dat ik thuis in een pyama van de beste man slaap. Het publiek doet er totaal niet toe.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Suarez had er wel wat mogen scoren ja.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik vertel het maar effe voordat je je echt af gaat vragen waarom Feyenoord toch onderaan staat; dat heeft dus niks met die hele Kuip te maken. En als ze volgend jaar kampioen worden ook niet.

En dat Mourinho alles wint ligt er echt niet aan dat ik thuis in een pyama van de beste man slaap. Het publiek doet er totaal niet toe.

Waarom zijn alle behaalde punten dan in de Kuip gehaald? Waarom halen veel ploegen alleen thuis de punten?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

En dat Mourinho alles wint ligt er echt niet aan dat ik thuis in een pyama van de beste man slaap.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

Het gelijke spel tegen derde klasser Real Murcia gemist van de week zeker? .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.