- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Met alle respect, maar tegen het Feyenoord van gister met 10 spelers hadden Ajax en Twente denk ik ook heel veel goals gemaakt. Was een prima prestatie van PSV, maar de wanprestatie van Feyenoord is groter dan de prestatie van PSV.
Dan nog. Overal zitten Feyenoord fans, nergens wat vierende PSVers. Natuurlijk is de neergang van een voormalige topclub interessant, maar je kan ook overdrijven.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dan nog. Overal zitten Feyenoord fans, nergens wat vierende PSVers. Natuurlijk is de neergang van een voormalige topclub interessant, maar je kan ook overdrijven.
Wat is er interessant aan een PSVer spreken over dit? Knappe prestatie, maar het is geen boeiend nieuwsfeit. Een 10-0 verlies moeten incasseren als voormalig topclub wel natuurlijk.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Zoals je ziet slaat 'dit' duidelijk terug op 'dat Kesler er niet voor schroomde een arbiter uit het programma te halen wanneer deze, zoals Pieter Vink bij AZ-Twente, de club uit Enschede benadeelde.'
Aangezien de laatste zin een quote is van Kesler en het duidelijk is waar het woord 'dit' op terugslaat, concludeer ik dat Kesler bevestigd wat Michael van Praag zegt.
Probleem is natuurlijk dat als er in plaats van Twente, Ajax, PSV, Feyenoord of wie dan ook had gestaan, Kesler gewoon hetzelfde had gezegd.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
In 10-0 in een niet amateurwedstrijd is altijd een boeiend nieuwsfeit. Dat het Feyenoord overkomt maakt het boeiender, dat wel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
In 10-0 in een niet amateurwedstrijd is altijd een boeiend nieuwsfeit. Dat het Feyenoord overkomt maakt het boeiender, dat wel.
Laat ik het anders zeggen. Dat PSV flink kan uithalen is geen verrassing wat wereldnieuws is. Dat Feyenoord, een voormalig topclub en EC1 winnaar met 10-0 verliest is wel wereldnieuws.
Wat is nou leukere tv? Blije PSVers of Feyenoorders en hun fans die in zak en as zitten? Emotie verkoopt.
Overigens, hoelang is het geleden dat een club in de Eredivisie 10 goals of meer scoorde? Ik herinner me wel nog Ajax-Sparta 9-0, begin deze eeuw. Maar 10 goals?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Blij zijn is ook een emotie
. Prachtig om te zien hoe het stadion ontplofte bij de 10-0.
18 april 1998 PSV - FC Volendam 10-0?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Wat is er interessant aan een PSVer spreken over dit? Knappe prestatie, maar het is geen boeiend nieuwsfeit. Een 10-0 verlies moeten incasseren als voormalig topclub wel natuurlijk.
Klopt. En PSV speelde niet eens zo fantastisch die tweede helft. Dat hoefde ook niet eens. Elke bal naar voren ging er doorheen en elk schot(en dan niet die Schotten van Celtic
) belandde in het doel. Soms heb je van die dagen 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Hier nog het hele interview met Ted van Leeuwen. Geweldig en die laatste paar seconden ook 
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Tijd voor Been om zijn biezen te pakken wat mij betreft.
Zijn krediet is ook wel een keer op hoor! 10-0 mag je van geen enkele club verliezen als Feyenoord zijnde. Het is een schande als je ziet dat Theo Bos, Henk ten Cate en Frank Rijkaard weggebonjourd worden en Been zijn positie niet in twijfel getrokken word.
Kom op mensen! Die selectie verandert voorlopig niet, dus dan maar een andere trainer.
Of wil Been beweren dat hij bij NEC net zo'n diep dal heeft moeten uitkruipen als nu bij Feyenoord?
En vervolgens krijg je na de wedstrijd een leuke reclame van ASR verzekeringen: "Wij zijn mario, die terug is bij zijn oude liefde".
BAH, en nou heel gauw opgehoepeld pseudo-toptrainer 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
1.44: "Verder nog vragen?" En dan dat hoofd. Geweldig hoe ie dat POWNED in de zeik zet, die arme jongen wist echt niet meer wat ie moest doen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ondanks dat ik het roerend met je eens bent heeft Feyenoord geen andere optie. Die zoutzakken van een waardeloze spelers zijn ook niet veel meer waard eigenlijk. Ik voorspel een 12e plek in de competitie, met of zonder Been.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Beenhakker moet zoals A&L al aangaf lekker in de dugout naast Been gaan zitten of het helemaal alleen gaan doen. Dat Technisch Directeurgedoe is een farce. Hij mag niks kopen en heeft waarschijnlijk veel te veel tijd over. Zo kan hij zijn steentje het beste bijdragen.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
wat hoog.
Moet wel zeggen dat ik het toppunt van vernedering dat bericht bij shownieuws vond.
Amsterdammers hadden medelijden met Feyenoord, bleek uit de poll van ajax.nl.
Misschien heb ik het wel liever dan die haat richting de clubs, maar medelijden is misschien nog wel erger zeg!
Maar ik zie niet in waarom Verbeek wel na een paar maand de laan uitgestuurd wordt, en Been zoveel krediet heeft.
Geld of geen geld.......dit kan zo niet langer.
Maar iedereen zal mij wel ongelijk geven zodra ze in de kuip in de slotfase een penal krijgen tegen VVV en winnen met 2-1 (wat nog steeds triest is), maar ondertussen blijf ik bij mijn standpunt; Been moet opstappen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Komt omdat Been elke keer de veertjes in de kont van het legioen steekt in interviews. Dat is de enige reden 
Van zijn trainerskwaliteiten ben ik niet echt overtuigd, veel problemen met spelers(ook bij NEC) en ik zie geen enkele progressie bij spelers. Ook vorig jaar niet, alleen toen wel vaak net aan de gelukkige kant van de medaille in wedstrijden. Maar ook barslecht voetbal.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
En omdat hij zelf een Feyenoorder in hart en nieren was en is.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Dus zijn jullie het met me eens.
Want wie gaat er nou met 6 man aanvallen wanneer je er 4 om je oren hebt gehad en je met 10 man op het veld staat? Tactische miskleun.
Net wat je zegt: Onder Been heeft geen enkele speler het beter gedaan dan voorheen: Wijnaldum speelde aardig onder Verbeek, en is nu niet bijzonder. Fer speelt al 2 jaar op hetzelfde niveau, Biseswar is er minder op geworden, de keepers zijn er niet beter op geworden (Rob van dijk speelt de laatste weken ook niet best trouwens, maar wat kan je hem verwijten?), De vrij kan er niks van, Leerdam is slecht en El Ahmadi speelt in 2 seizoenen één fatsoenlijke wedstrijd. Smolov, Lumb en Castaignos kunnen dan wel het niveau, dan wel de positie niet aan.
Zo kun je de hele selectie wel bij langsgaan, maar kortgezegd moet je stellen dat er IETS moet veranderen.
En wanneer werd er voor het laatst een speler ontslagen bij een club?
Dan maar Been en Beenhakker eruitflikkeren, want beiden voegen momenteel niks toe.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Speciaal voor jou heb ik het officiële artikel opgezocht: - archief.nrc.nl
Ik zal de alinea, waar het om gaat quoten en de quote van Kesler cursief maken:
Zoals je ziet slaat 'dit' duidelijk terug op 'dat Kesler er niet voor schroomde een arbiter uit het programma te halen wanneer deze, zoals Pieter Vink bij AZ-Twente, de club uit Enschede benadeelde.'
Aangezien de laatste zin een quote is van Kesler en het duidelijk is waar het woord 'dit' op terugslaat, concludeer ik dat Kesler bevestigd wat Michael van Praag zegt.
Huiswerk:
Haal je eigen FEIT! terug, vergelijk het met wat hier staat, en haal de discrepanties eruit. Hint; het zijn er meerdere.
Overigens waardeer ik je moeite, maar je snijdt gewoonweg geen hout.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Helemaal zuur voor Feyenoord trouwens dat ze die pingel niet kregen vorige week tegen Twente toen Douglas hands maakte, dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Want wie gaat er nou met 6 man aanvallen wanneer je er 4 om je oren hebt gehad en je met 10 man op het veld staat? Tactische miskleun.
Er vooral van uitgaan dat ie dat als opdracht heeft meegegeven, gewoon naïviteit van een jonge ploeg.
Oneens, zijn stilstaande ontwikkeling heeft wel met andere zaken te maken.
Een statement dta bewijst dat je maar weinig weet hebt van Feyenoord, als iemand grote stappen heeft gemaakt in zijn ontwikkeling is het Fer wel.
Minder? Dit niveau heeft ie al jaren, dat er toevallig een bal invloog na zestien pogingen doet daar niets aan af.
Je had verwacht dat die opa die tegen de veertig loopt nog ontwikkeling zou doormaken?
.
Als je denkt dat het niet gekker kan krijg je dit. Als iemand een uitstekende indruk maakt dan is het De Vrij wel.
Eens.
Oneens. Als ie speelt, speelt ie bijna altijd goed. Hij zoekt alleen altijd voetballend een oplossing, en dat kan gewoon niet bij Feyenoord in deze situatie.
Met Lumb aankomen, zo diskwalificeer je je mening al helemaal.
Dan maar Been en Beenhakker eruitflikkeren, want beiden voegen momenteel niks toe.
Weer zo'n statement wat er op wijst dat je voetbalverstand nagenoeg nihil is (en dan ben ik nog mild). Nee, Beenhakker kan lekker veel doen als er helemaal geen geld is.
Maar goed ze zijn nu de pispaal, nu kunne nze opeens niets meer goed doen, vooral voor degene die er de ballen verstand van hebben.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Zucht, als ik de vaderlandse voetbalmedia mag geloven zijn de goals van Vleminckx weer zo'n beetje volledig toe te schriijven aan Patrick Kluivert.
Wat een vreselijke debielen toch
.
6 heeft hij er toch gemaakt nu? Alle 6 verdeeld over 2 wedstrijden? Hij mag ze wel iets constanter maken. In zo'n wedstrijd als zondag laat ie wel zien dat hij het kan.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Net wat je zegt: Onder Been heeft geen enkele speler het beter gedaan dan voorheen: Wijnaldum speelde aardig onder Verbeek, en is nu niet bijzonder.
Sterker nog: Wijnaldum speelt dit seizoen zijn beste seizoen, heeft echt stappen gemaakt, is veel balvaster en dreigender geworden. Nu nog rendabel.
Fer speelt al 2 jaar op hetzelfde niveau,
Fer speelde vorig seizoen zijn beste seizoen bij Feyenoord, zeer goed. Maar toen werd hij aan de hand genomen van ervaren spelers. Of dit alles met Been te maken heeft (Wijnaldum, Fer) valt natuurlijk te betwijfelen.
Biseswar is er minder op geworden,
Is ook niet zo gek. Biseswar steeg ver boven zichzelf uit door zijn lucky shots.
de keepers zijn er niet beter op geworden (Rob van dijk speelt de laatste weken ook niet best trouwens, maar wat kan je hem verwijten?),
Veel blessures. Maar ik vind wel dat Been te onduidelijk is in zijn keeperskeuzes. Door blessures moet hij steeds wisselen, maar roep dan niet steeds: "(naam keeper) is vaste keuze"
De vrij kan er niks van,
De Vrij is jong en heeft potentie, kan best goed voetballen. Maar wat wil je in een team waarin het totaal niet loopt?
Leerdam is slecht
Klopt. Excelsior-niveau (hoewel die het momenteel beter doen
). Weinig potentie ook. Maar we hebben geen betere vervangers (door veel blessures).
en El Ahmadi speelt in 2 seizoenen één fatsoenlijke wedstrijd. Smolov, Lumb en Castaignos kunnen dan wel het niveau, dan wel de positie niet aan.
El Ahmadi speelt pas goed op het moment dat heel het team goed draait. Daar heeft Feyenoord momenteel dus 0 aan. Ook niet gek dat hij eruit werd gezet. Mokotjo doet het stukken beter. Lumb kan het niveau niet aan. Smolov heeft wel potentie, maar moet niet meer in de spits gezet worden.
Zo kun je de hele selectie wel bij langsgaan, maar kortgezegd moet je stellen dat er IETS moet veranderen.
We moeten thuis punten pakken. De komende 2 a 3 jaar zal het gewoon erg moeilijk worden.
Ja hoor, dat zal veel helpen. Twee mensen die er alles voor over hebben om de club te redden en kwaliteiten hebben. Geen enkele trainer had nu in de top 4 gestaan met Feyenoord. Been maakt soms wat verkeerde keuzes, daar ben ik het over eens.
Edit: Naomi had al gereageerd. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bijna identieke bevindingen Rico
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Dat krjg je als je al zo lang een seizoenskaart hebt. 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Heeft VVV-Venlo een kans in de Kuip?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Op dit moment heeft iedere club een kans in de Kuip. Een 10-0 gaat niet in de kouwe kleren zitten.
Normaal gesproken moet Feyenoord thuis winnen van VVV, ook met deze selectie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik schat de verhoudingen op 60/40.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Een etmaal na de zwartste dag uit zijn bestaan veerde Feyenoord zowaar even op bij een positief nieuwtje. Vrijwel zeker presenteert de Rotterdamse club vrijdag de verkoop van het eerste deel van de aandelen. Volgens VI zou het gaan om 24 procent, met een waarde van om en nabij vijftien miljoen euro. De groep investeerders die de aandelen gaat overnemen verschaft Feyenoord financieel lucht. Naar verluidt zou de schuldenlast van ongeveer veertig miljoen euro worden gehalveerd.
Uiteindelijk wil Feyenoord 49 procent van de aandelen verkopen. Dat moet 35 miljoen opleveren en voor de KNVB reden zijn de geplaagde club uit categorie 1 te halen. Op dit moment staat Feyenoord onder curatele van de voetbalbond, waardoor de club zich niet kan mengen op de transfermarkt. Dat kan wel als Feyenoord weer in categorie 2 is ingedeeld.
------
Goed nieuws voor dit moment. 5 Jaar geleden zou dit natuurlijk een bijzonder slecht nieuwtje geweest zijn.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord is 'hot' bij de internationale media. De Amerikaanse nieuwszender CNN stuurt vandaag een cameraploeg naar De Kuip om te berichten over Feyenoord. De 10-0 nederlaag van de club, die veertig jaar geleden nog heerste in Europa, is bij de zender groot nieuws. De Franse krant 'L'Equipe zocht zondag na de wedstrijd contact met de geblesseerde aanvaller Sekou Cissé. Een 10-0 nederlaag, het was mogelijk volgens de Franse journalist. Maar Feyenoord... Dat kon niet waar zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoorde er Amerikaanse cyber kennissen ook al er over. In de States ook erg hot news. Amerikaanse Feyenoord fans is ook flink gestegen
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.