- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
intezar
-
- 262 berichten
- 0 stemmen
. Je snapt dan ook weinig van supporterschap, mocht jij supporter zijn van een club, dan heb ik erg te doen met die club. Je zou maar zo'n successupporter hebben.
Tuurlijk ben ik supporter van een team, maar ben wel een eerlijke supporter. Als een club wat belooft dienen ze dat ook waar te maken. Ik ga niet een club steunen die zijn publiek bedondert. Zo hypocriet ben ik natuurlijk niet, maar jij dan weer wel.
Je hebt vast zeker genoten van de 10-0, leuk voor je...'echte' supporter ben jij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En wat is de belofte die Feyenoord niet is nagekomen volgens jou?
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Het commentaar van Jan en Jouri Mulder over de penalty voor Twente was behoorlijk ergerlijk. Bosschaart krijgt de bal in het grensgebied tussen borst, schouder en bovenarm. De bal zou sowieso over de achterlijn zijn gegaan. Janko maakt zelfs een overtreding op Bosschaart.
Dan krijgt Twente een penalty en vindt Jouri Mulder dat volkomen terecht en Jan Mulder vraagt zich zelfs af of het niet een rode kaart voor Bosschaart had moeten zijn.
De Twente-branding komt me een beetje de strot uit.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Bal op de arm is een penalty, maakt verder niet in welke hoedanigheid (behalve 'aangeschoten' dan, maar daar was hier geen sprake van).
intezar
-
- 262 berichten
- 0 stemmen
En wat is de belofte die Feyenoord niet is nagekomen volgens jou?
Dat is de vraag die je aan jezelf dient te stellen. Jij bent de supporter van Feyenoord en niet ik.
Heeft jouw Feyenoord belooft om goede spelers aan te trekken, om leuk voetbal te spelen, om de landstitel te winnen (de afgelopen 10 jaar ofzo)?
Zo ja, dan hebben ze het niet waargemaakt.
Zo nee, tjah dan mag je trots zijn op de 10-0, want ze strijden dan voor niets en dus ook niet voor de fans.
Blijven verliezen is dan de norm.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het commentaar van Jan en Jouri Mulder over de penalty voor Twente was behoorlijk ergerlijk. Bosschaart krijgt de bal in het grensgebied tussen borst, schouder en bovenarm. De bal zou sowieso over de achterlijn zijn gegaan. Janko maakt zelfs een overtreding op Bosschaart.
Dan krijgt Twente een penalty en vindt Jouri Mulder dat volkomen terecht en Jan Mulder vraagt zich zelfs af of het niet een rode kaart voor Bosschaart had moeten zijn.
De Twente-branding komt me een beetje de strot uit.
Welkom in de wereld van de Mulders. Youri (met een Y
) praat alles rondom Twente goed en Jan vind sowieso altijd het tegenovergestelde van wat de rest van de wereld vind.
Ik ben er mee gestopt. Heb gister niet gekeken en ik denk dat ik lange tijd dat ook niet meer ga doen. Wat een kliekjes zitten er in dat programma zeg. Vanavond half 9 komt de enige voetbalpraatshow die er echt toe doet weer op tv. Derksen en Gijp 
Ajax en ADO zijn gister allebei bestolen van punten. Iedereen praat inderdaad wel over Ajax, maar die van Boekel heeft ADO ook wel heel opzichtig genaaid tegen Twente. Als dat een penalty was, dan is elke aanname in de 16 een penalty. Lachwekkend en schandalig.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Bal op de arm is een penalty, maakt verder niet in welke hoedanigheid (behalve 'aangeschoten' dan, maar daar was hier geen sprake van).
Maar was de bal dan wel op de arm?
YouTube - Samenvatting FC Twente - ADO Den Haag (3-2)
Minuut 4:20.
Behoorlijk schofterig als je hiervoor een penalty voor het meenemen van de bal met de arm gaat geven.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Meenemen of niet meenemen is 'egaal'.
Als iemand in een onschuldige situatie over zijn benen struikelt en met zijn arm op de bal valt, is het ook een penalty.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
en houdt nu al maanden het verhaal dat ie zo'n jonge ploeg heeft (ja, daar heb je zelf voor gezorgd Mario!).
Natuurlijk heeft hij daar niet zelf voor gezorgd. Dat is uit nood geboren. Feyenoord kan geen hoge salarissen betalen. Landzaat daardoor ook weg. Het liefst zou Been er ervaren spelers van 27/28 jaar bij hebben, die Feyenoord beter kunnen maken. Maar daar heeft Feyenoord geen geld voor.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kan Feyenoord niet de routine is een wat lager segment zoeken? Gregoor van Dijk bijvoorbeeld terughalen naar Nederland? Dat soort jongens.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Is toch gewoon hands? En niet aangeschoten dus gewoon een terechte beslissing. Dat Boschaart die bal verkeerd inschat en daardoor per ongeluk hands maakt verandert daar niets aan.
Yourie Mulder zei het trouwens goed gisteravond. De bal springt gewoon ineens een paar meter naar rechts op het moment dat die wordt geraakt. Duidelijkere indicatie dat de bal de hand heeft geraakt is er niet.
Veel erger was natuurlijk die vrije trap die Twente kreeg. Die was wel onterecht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is de vraag die je aan jezelf dient te stellen. Jij bent de supporter van Feyenoord en niet ik.
Loop dan niet lukraak onzin te schreeuwen.
Zo ja, dan hebben ze het niet waargemaakt.
Ambities niet waar kunnen maken heeft weinig te maken met beloftes niet na komen. Beetje een simpele zwart/wit visie maar het verbaast me niets.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk was het geen hands. Hij neemt de bal met de borst aan. Daar ga je toch geen penalty voor geven.
En uiteraard zei Youri het goed gister. Net of hij ooit wat zou zeggen wat niet positief voor Twente bedoeld was.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Natuurlijk heeft hij daar niet zelf voor gezorgd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
vind sowieso altijd het tegenovergestelde van wat de rest van de wereld vind.
Jan vond dat Ajax penalty had moeten krijgen. Dat gele kaart voor Enoh belachelijk was en dat Excelsior rood had moeten krijgen. Mag uit de bovenstaande opmerking opmaken dat jij het daar niet mee eens was?
Ajax en ADO zijn gister allebei bestolen van punten. Iedereen praat inderdaad wel over Ajax, maar die van Boekel heeft ADO ook wel heel opzichtig genaaid tegen Twente. Als dat een penalty was, dan is elke aanname in de 16 een penalty. Lachwekkend en schandalig.
Lees de regels er nog eens een keer op na zou ik zeggen. Gewoon een penalty.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Lees de regels er nog eens een keer op na zou ik zeggen. Gewoon een penalty.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Die bal kwam niet eens op zijn arm ... ik heb de situatie nu tig keer gezien en volgens mij is het toch echt de borst (bovendien, inderdaad, duwtje in de rug). Belachelijke beslissing, net als die waar de vrije trap waar de 1-0 uit viel uit voortkwam.
Duwtje is nog wat voor te zeggen maar is wel hands. Bal kan niet ineens zo plotseling van richting veranderen als je hem op de borst aanneemt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wel als ie op het grensgebied borst/schouder terecht komt. Zijn hand was het in ieder geval niet. Net zo'n dubieze beslissing als het toekennen van een vrije trap waar de 1-0 uitvalt en het niet bestraffen van Janssen die de doorgebroken Kubik neerlegde (laatstgenoemde kreeg zelfs geel voor een schwalbe
).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vat niet alles 100% letterlijk op zeg. Je snapt wel wat ik bedoel over Jan.
En het is onzin om een penalty te geven aan Twente. Maar het is Twente he. En ze spelen ook nog eens thuis. En ze stonden toevallig eens achter. Sja, dan is het wel gemakkelijk hem gewoon wel te geven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Nu is het al duwen? Geef net nog aan dat je een punt hebt moet het nu alweer terugnemen. Het was hooguit een duwtje en heb het net nog eens terug gekeken. Duwtje komt pas nadat Bosschaart bal al heeft geraakt is dus sowieso een non argument. Verder is het dus geen borst maar komt de bal tussen de schouder en de elleboog op de binnenkant van zijn arm.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
En het is onzin om een penalty te geven aan Twente. Maar het is Twente he. En ze spelen ook nog eens thuis. En ze stonden toevallig eens achter. Sja, dan is het wel gemakkelijk hem gewoon wel te geven.
Ja ben het hier totaal niet mee eens. En heb er verder alle belang bij dat Twente punten laat liggen dus van vooringenomenheid kun je me ook moeilijk beschuldigen.
Net zo'n dubieze beslissing als het toekennen van een vrije trap waar de 1-0 uitvalt
Was inderdaad een belachelijke vrije trap
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Nu is het al duwen?
Let ook op de grensrechter, die eerst een doeltrap wil geven (of steekt ie zijn vlag in de lucht voor het duwtje?), en als de scheids fluit opeens een corner. En als iemand dan die handsbal had moeten zien, was hij het geweest, hij staat nl. op één lijn. Bovendien blijf ik erbij dat het zijn schouder/borst-gebied is. Ook nu weer, na het vier keer terugkijken.
Kijk bovendien eens voor de gein naar 1.28 - 1.43 in de samenvatting op EredivisieLive.nl. Niemand snapt waarom Boekeltje fluit (kijk vooral naar Ruiz, de man op wie 'de overtreding' werd gemaakt). (edit: ah, dat staat al in je vorige post)
Die titel: AD Feyenoord - Beenhakker neemt taken Been over(523788)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Duwtje, duwen ... als ik me al steeds om zulke kleine nuanceverschillen druk moet maken, houdt elke discussie op of hebben we wekenlange juridische discussies. Feit is dat ie een duwtje krijgt. (laten we het daarop houden)
Je hebt gelijk beetje flauw. Maar duwtje krijgt die pas nadat handsbal is geweest dus achteraf vind ik het toch weinig relevant.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
25 oktober 2010 Ajax.nl
De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft besloten de rode kaart van Vurnon Anita te seponeren. De linkerverdediger kreeg de kaart in de zondag gespeelde competitiewedstrijd tegen Excelsior. Hij is daardoor woensdag gewoon inzetbaar.
Dit was de enige juiste beslissing. Jammer dat die lompe fout ons wel 2 punten heeft gekost.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dit was de enige juiste beslissing. Jammer dat die lompe fout ons wel 2 punten heeft gekost.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Buiten dat. Maar die rode kaart heeft alles verknald. Man minder, organisatie weg....
Tot aan de rode kaart gaf Ajax niks weg.
Dat de KNVB per direct die kaart al seponeert toont aan dat zij Wegereefs werk ook belachelijk vinden. Maargoed, heeft Ajax niks meer aan. 2 hele dure punten zijn nu verspeeld.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
dat die lompe fout ons wel 2 punten heeft gekost.
Veel te makkelijk. Ook met tien man moet Ajax gewoon van Excelsior winnen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Nee hoor. HIj durfde ze wel op de bank te zetten. Dat is iets anders. Die spelers zijn weg omdat ze of gestopt zijn of er geen geld voor was.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Veel te makkelijk. Ook met tien man moet Ajax gewoon van Excelsior winnen.
Dat mag jij vinden.
Geef eens geen rode kaart en wel die penalty aan Ajax en dan heb je de 3 punten gewoon binnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.