• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.355 acteurs
  • 199.295 gebruikers
  • 9.391.445 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De media zit er ook bovenop, omdat Feyenoord nog steeds één van de populairste clubs van Nederland is.

Dat is dus gewoon niet zo (dat de media erboven op zit). Wellicht stippen ze het aan (zoals bij elke club gebeurt), maar overal viert de sympathie hoogtij en wordt de druk juist weggehouden (ploeg in opbouw, komende jaren niks verwachten, etc.). Er wordt in ieder geval geen onnodige (extra) druk gecreëerd.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

De malaise bij Feyenoord wordt wel erg duidelijk nu.

Feyenoord-fans hebben geen zin in 'PSV-uit'

zaterdag, 16 oktober 2010 10:21 | Geschreven door ceasah |

Feyenoord-supporters hebben weinig zin in het uitduel met PSV. De clubleiding van de Rotterdamse club heeft 'slechts' één trein besteld om de fans op 24 oktober van Rotterdam naar Eindhoven te vervoeren.

Van de 1200 beschikbare tickets voor het uitvak van PSV heeft Feyenoord er slechts 800 gereserveerd. Tot dusverre zijn er 411 kaartjes afgenomen door Rotterdamse fans. Feyenoord heeft bij de Nederlandse Spoorwegen daarom maar één trein besteld om die ruim 400 fans te vervoeren, zo meldt RTV Rijnmond.

Daarmee maken de Rotterdammers een kleine kostenbesparing. Bovendien vindt Feyenoord het risico om met gedeeltelijk lege treinen naar Eindhoven te rijden, te groot.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dat is dus gewoon niet zo (dat de media erboven op zit). Wellicht stippen ze het aan (zoals bij elke club gebeurt), maar overal viert de sympathie hoogtij en wordt de druk juist weggehouden (ploeg in opbouw, komende jaren niks verwachten, etc.). Er wordt in ieder geval geen onnodige (extra) druk gecreëerd.

Eens, kwa media valt het juist minder mee dan ooit. Ik merk het aan alle kanten, iedereen tempert de verwachtingen, iedereen hamert er op dat het linkerrijtje al knap is. Dat verhaal begint zelfs een beetje een eigen leven te leiden (iedereen praat elkaar maar na) want als Feyenoord bijv. van Gent en Roda had gewonnen (wat in beide gevallen gewoon mogelijk was) dan zag het er in 1 keer heel anders. Althans, voor de media dan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

notnotfun schreef:

(quote)

Geen gemorrel? Het is nog niet zo ver dat de capuchons en petjes weer tevoorschijn komen, maar de reacties die ik lees liegen er niet om. Fer o.a. is ook volledig afgebrand. Maar eigenlijk alle 'zogenaamde' talenten zijn aan alle kanten afgeserveerd. Zo'n pot als gister kon daarom ook niet op een beter moment komen. Jongens als Fer, Wijnaldum, Cabral, De Vrij hebben weer hun werkelijke gezicht laten zien. Smolov (waar ook steeds lacheriger over werd gedaan) viel ook heerlijk in.

Maar ik vond ze tegen Twente pas echt top. Tegen Utrecht speelde ze een sterke 2e helft (verdiende overwinning) en daartussen is vrij weinig meer geweest.

Ja op internet zeker, dat noem ik geen merkbaar gemorrel, puistenpubertjes die gaan schelden op spelers en Been. Gister was er gewoon een verdiend applaus ondanks de uitslag.

Alleen als deze positie te lang gaat duren komt er uiteraard gedonder.

Over Smolov ken ik trouwens weinig Feyenoorders die negatief waren, die liet al in zn debuut zien goed te kunnen voetballen (maar geen afmaker, zoals zovelen helaas).

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Alleen al de aandacht voor Feyenoord is vele malen groter dan bij een pakweg FC Groningen, Utrecht of Willem II. Ik heb het niet alleen over het verwachtingspatroon.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Maar dat is toch geen druk? Kom op zeg ...

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Bottleneck schreef:

Ja op internet zeker, dat noem ik geen merkbaar gemorrel, puistenpubertjes die gaan schelden op spelers en Been. Gister was er gewoon een verdiend applaus ondanks de uitslag.

Jammer dat ze het wel nodig vonden om Landzaat uit te fluiten, die heeft het Legioen niks misdaan dacht ik toch zo?

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Quido schreef:

Maar dat is toch geen druk? Kom op zeg ...

Druk van buitenaf valt mee, zal vooral intern liggen en aan de ranglijst. Dat neemt genoeg druk met de groep mee lijkt me.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Als je bij Feyenoord komt te spelen, kom je in een circus (nee, geen clowns...) terecht, spelers worden aan alle kanten lastig gevallen, door media, door supporters, etc. Dat is ook druk. Dat verschil is zó groot met andere clubs als Feyenoord en Ajax. Daarnaast is de druk van de supporters er nog steeds, hoor. Die is amper afgenomen. Dat zag je ook na het verlies tegen Excelsior, toen supporters alweer een gesprek aan wilden gaan met het bestuur. Ook al was de doelstelling veel lager dan normaal. Verliezen hoort nog steeds niet bij Feyenoord.

Dan wordt de druk ook nog eens groter als er een paar maal achter elkaar verloren wordt en Feyenoord steeds verder afzakt op de ranglijst.

Edit: zoals rep ook zegt.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Jammer dat ze het wel nodig vonden om Landzaat uit te fluiten, die heeft het Legioen niks misdaan dacht ik toch zo?

Jawel, hij komt bij Ajax vandaan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

De malaise bij Feyenoord wordt wel erg duidelijk nu.

Was een rare beslissing van Feyenoord om de verkoop na de Diamondcardhouders stop te zetten. Er zijn genoeg silvercardhouders (een hele grote groep) die normaal achter het net vissen, maar nu niet eens de kans krijgen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die bal van Smolov een meter voor de goal had er wel in gemogen trouwens, sodeju. Die had ik nog in de kruising geramd.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Heb ik niet eens gezien nou ja geen afmaker dus

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Jawel, hij komt bij Ajax vandaan.

Floten jullie hem ook uit toen ie bij jullie speelde dan? Of Charisteas

Al is Land(zaat)verrader wel een ex F-sider

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Bottleneck schreef:

Heb ik niet eens gezien nou ja geen afmaker dus

Heb je wel opgelet? Was in de sloffase, een enorme kans... Dat had de 1-1 moeten zijn.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Was een rare beslissing van Feyenoord om de verkoop na de Diamondcardhouders stop te zetten. Er zijn genoeg silvercardhouders (een hele grote groep) die normaal achter het net vissen, maar nu niet eens de kans krijgen.

Dan zijn er alsnog 389 kaarten over lijkt me. Maar ik snap het wel, beetje voorbarig allemaal.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Floten jullie hem ook uit toen ie bij jullie speelde dan? Of Charisteas

Al is Land(zaat)verrader wel een ex F-sider

Wij fluiten geen spelers uit die bij ons spelen.

Boukhari.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij schoot 'm tegen de keeper, geloof de laatste 5 of 10 minuten.

Die moest er gewoon in, dan was het stadion los gegaan haha.

Vond het mooi om de Kuip weer zo goed als vol te zien in zo'n avondpot. Avondwedstrijden vind ik sowieso het leukst om te zien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Boukhari.

Charisteas was his name....

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Boukhari.

Tsja, toch een schril contrast om het Seedorf onthaal en dan het Landzaat onthaal te meemaken. Overigens schijnen mensen langs de kant nog ergere dingen te hebben geroepen naar hem

En ik begin dan nog niet eens over die groep aggressieve tokkies op weg naar 010 gisteren op station Amersfoort, wat een kansloos zooitje zeg. Al heb jij daar dan wel weer weinig mee te maken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

'Druk' is echt zo'n onnozel vaak onterecht gebruikt begrip in de voetballerij, net als 'ervaring' of 'onderschatting'. Er is maar gebrek aan 1 ding in de Kuip: kwaliteit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

'Druk' is echt zo'n onnozel vaak onterecht gebruikt begrip in de voetballerij, net als 'ervaring' of 'onderschatting'. Er is maar gebrek aan 1 ding in de Kuip: kwaliteit.

Waarom wint een club als Real Madrid de laatste pakweg 5 jaar bijna niks dan?

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Omdat het geen team is, wat vaak ook nog wel is het probleem is geweest bij ons op het 2e seizoenshelft van vorig seizoen na dan.

Maar je hebt wel gelijk, kwaliteit is ook niet alles.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Waarom wint een club als Real Madrid de laatste pakweg 5 jaar bijna niks dan?

Dat zeg ik toch; gebrek aan kwaliteit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat zeg ik toch; gebrek aan kwaliteit.

Heb jij de selecties van Real van de laatste jaren gezien? Liep over van kwaliteit.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Tsja, toch een schril contrast om het Seedorf onthaal en dan het Landzaat onthaal te meemaken. Overigens schijnen mensen langs de kant nog ergere dingen te hebben geroepen naar hem

Moet je eens opletten als Kuijt in de Kuip komt.

Ik vind het uitfluiten van ex-spelers sowieso triest, ik zou het nooit doen (of hij moet Lurling heten).

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

otherfool schreef:

Precies, want als je voetballer wordt verander je in 1 x in een robot.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Heb jij de selecties van Real van de laatste jaren gezien? Liep over van kwaliteit.

Genoeg voor een titel (of 2?) en overwintering in de CL, maar blijkbaar niet voor meer. Dat heeft helemaal niks met druk, onderschatting of ervaring te maken, kom nou zeg.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Heb je wel opgelet? Was in de sloffase, een enorme kans... Dat had de 1-1 moeten zijn.

Ja dat heb ik wel meegekregen maar niet dat het Smolov was op een meter afstand, word ook een dagje ouder

rep_robert schreef:

(quote)

Dan zijn er alsnog 389 kaarten over lijkt me. Maar ik snap het wel, beetje voorbarig allemaal.

Nee ze zijn allemaal verkocht.. zei het net verkeerd, geloof dat ze op basis van de verkoop onder diamondcards besloten hebben het terug te schroeven naar 800 stuks, en dat er dus slechts 389 overbleven voor duizenden slivercards.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

Ja op internet zeker, dat noem ik geen merkbaar gemorrel, puistenpubertjes die gaan schelden op spelers en Been.

Internet = het volk. Een betere meting is er misschien.

Gister was er gewoon een verdiend applaus ondanks de uitslag.

Gisteren was het idd volledig verdient.

Over Smolov ken ik trouwens weinig Feyenoorders die negatief waren, die liet al in zn debuut zien goed te kunnen voetballen (maar geen afmaker, zoals zovelen helaas).

Heeft de eerste 2 wedstrijden wat leuke dingen laten. En vandaag deed 'ie dat weer. Dat het geen afmaker is, is niet eens zozeer de kritiek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.