- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Nu overdrijf je ook weer ontzettend volgens mij. Heb voor het eerst in jaren een competitieduel van Ajax bekeken (buiten de duels met Fc Twente dan), maar ik heb bij vlagen best genoten van Ajax. Met name van die Hamlap. Die heb jij ook niet genoemd, maar ik vond de rest ook wel aardig voetballen. Nac had totaal geen kans. Suarez had nog een balletje op links kunnen leggen ipv in het zijnet te rammen en een keer overeind blijven staan dan had ie er misschien meer uit kunnen halen, maar vond het een heel behoorlijke wedstrijd van Ajax.
Lekker potje kan ik het niet noemen, maar we hebben 0,0 kansen weggegeven. Dan kan ik het moeilijk echt slecht noemen. We hadden er zo nog 3 in kunnen prikken.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
[Tel daarbij de tactische fout van Jol om in dit soort wedstrijden Sulemani links voorin te zetten ipv Urby en de trage, voorspelbare fases zijn verklaard. In dit soort wedstrijden heb je amper een linksback nodig, dus kun je beter de dynamiek van Urby voorin gebruiken ipv de gehaktbal voor zich die alleen maar in de weg loopt.
Je gaat even voorbij aan het feit dat Anita niet kan spelen. Anders staat 100% zeker Urby wel linksvoor. Je ziet ook wel met die Mickey dat hij er he-le-maal niets van kan. Jol heeft simpelweg geen keus eigenlijk. En Mickey krijgt genoeg kansen en laat het gewoon niet zien. Snel hopen dat Anita weer fit wordt!!
Overigens was ik in het stadion, maar zag ik in de 1e helft Mickey ook vanaf rechts komen. Heeft hij daar gestaan of was het een incident? Voor de rest compleet onzichtbaar en zag ik hem pas weer toen hij gewisseld werd 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mido was nog net een tikkeltje slechter, maar ja daar kun je niks van zeggen na zo'n lange tijd eruit te zijn geweest.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
En hij was wel dominant aanwezig, ballen opeisen e.d. Zie je dat Mickey doen?
Na 1 minuut had Mido al een schot richting het doel(wel onnodig, maar het was er 1). Heeft Mickey uberhaupt wel een doelpoging gedaan?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
1e helft had hij wel een mooie actie, maar Dino Penders zette toen nog net een voetje ervoor. Maar verder heeft hij geen doelpoging gedaan nee. Ik vind het trouwens belangrijker dat hij eens leert een bal goed voor te geven. Laat het scoren dan maar aan anderen over.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Welke kwaliteit dan Rico? Gisteren was een leuk potje dankzij het enthousiastme van Feyenoord en beetje mazzel had er wat meer ingezeten. Wat me echter vooral opviel was het totaal gebrek aan stootkracht voorin. Als je geen doelpunten maakt heb je het per definitie moeilijk.
Verder vind ik de zogenaamde talenten van Feyenoord erg overroepen. Fer heeft nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld dit seizoen en Wijnaldum oogt leuk, maar is ook zelden beslissend. Over spelers als Schaken en Leerdam wil ik het niet eens hebben.
Dit Feyenoord moet blijzijn als het pakweg 13e wordt en hopen dat het niet tegen gaat zitten dit seizoen.
Qua spelersmateriaal moet Feyenoord minstens in het linkerrijtje eindigen. Alleen is de druk bij Feyenoord een heel stuk hoger dan bij clubs als Utrecht, bijvoorbeeld. De druk bij Feyenoord ligt op dit moment zelfs nog hoger dan bij Twente, durf ik te stellen, doordat Feyenoord veel groter is (media, supporters, etc).
Feyenoord heeft uiteraard veel meer kwaliteit dat de degradatiekandidaten, dus vandaar mijn opmerking dat Feyenoord simpelweg teveel kwaliteit heeft om te degraderen. Er zijn altijd nog een stuk of 5 a 6 clubs die sowieso onderin gaan eindigen.
Fer is dit seizoen niet best (speelde wel erg goed tegen Utrecht - 1e wedstrijd en gisteren speelde hij ook zeker niet onaardig). Maar hij is dit jaar 20 jaar geworden en men verwacht dat hij dit Feyenoord op sleeptouw neemt. Dat kan simpelweg niet. Mocht er een ervaren speler naast hem spelen, mocht het team weer wat beter gaan draaien, dan is Fer echt een geweldige voetballer en kan hij zich verder ontwikkelen. Vorig seizoen en de seizoenen daarvoor heeft Fer laten zien dat hij een prima voetballer is.
Wijnaldum is sterk gegroeid, zijn rendement komt nog wel. Ook erg moeilijk in een elftal die zelf nauwelijks kansen creëert. Tomasson wordt momenteel ook erg gemist, met hem erbij pakt Feyenoord de punten wel tegen tegenstanders als de Graafschap. In ieder geval zal Feyenoord wat meer stootkracht voorin krijgen met hem erbij.
Schaken en Leerdam vind ik geen talenten, dat is pure armoede dat zij opgesteld worden (blessure Vlaar, Fernandez en Cissé voorin). Daarnaast zijn Mokotjo en de Vrij ook grote talenten. De vrij komt er solide over achterin, terwijl het pas zijn 2e seizoen is.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
1e helft had hij wel een mooie actie, maar Dino Penders zette toen nog net een voetje ervoor. Maar verder heeft hij geen doelpoging gedaan nee. Ik vind het trouwens belangrijker dat hij eens leert een bal goed voor te geven. Laat het scoren dan maar aan anderen over.
Je hebt gelijk, maar van een spits(buitenspeler of centrum) verwacht ik wel enige dreiging. Een doelpoging dan wel niet een voorzet zou gewenst zijn. Wat hij allemaal op het veld doet is me verder een raadsel.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Qua spelersmateriaal moet Feyenoord minstens in het linkerrijtje eindigen. Alleen is de druk bij Feyenoord een heel stuk hoger dan bij clubs als Utrecht, bijvoorbeeld. De druk bij Feyenoord ligt op dit moment zelfs nog hoger dan bij Twente, durf ik te stellen, doordat Feyenoord veel groter is (media, supporters, etc).
.
Linkerrijtje vind ik ook erg lastig, daarvoor loopt er maar 1 goede speler(de keeper van Dijk?) rond op z'n hoogst. Bij veel andere ploegen uit het linkerrijtje lopen toch een stuk betere spelers rond.
Overigens denk ik dat bij Feyenoord op dit moment het meeste druk ligt van de hele Eredivisie, wordt erg lastig voor die jochies verder.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Mensen gister trouwens studio sport gekeken? Dat Portugeesje van VVV verraste mij heel erg, erg snel en kan veel met een bal van wat ik heb gezien.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
ja als de Graafschap gewoon Utrecht in de 2e helft terug pakt en VVV het AZ gewoon erg moeilijk maakt tot de 88e minuut, dan mag Feyenoord op dit moment erg blij zijn dat er een team als Willem II meedoet.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Linkerrijtje vind ik ook erg lastig, daarvoor loopt er maar 1 goede speler(de keeper van Dijk?) rond op z'n hoogst. Bij veel andere ploegen uit het linkerrijtje lopen toch een stuk betere spelers rond.
Overigens denk ik dat bij Feyenoord op dit moment het meeste druk ligt van de hele Eredivisie, wordt erg lastig voor die jochies verder.
Of je vetkuif zit voor je ogen, of je kijkt nooit voetbal. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
ja als de Graafschap gewoon Utrecht in de 2e helft terug pakt en VVV het AZ gewoon erg moeilijk maakt tot de 88e minuut, dan mag Feyenoord op dit moment erg blij zijn dat er een team als Willem II meedoet.
Feyenoord won van Utrecht en speelde uit gelijk tegen de Graafschap.
Gaan we nou in één keer net doen of Feyenoord het slechtste team van de Eredivisie heeft? Uiteraard hoort Feyenoord absoluut niet op de 14 of 15e plaats. Feyenoord eindigt ook heus wel in het linkerrijtje, waar het hoort. Eigenlijk hoort Feyenoord gewoon op de 6e plaats te staan, maar het ontbreekt Feyenoord helaas aan ervaring en een afmaker. Als Tomasson terug is, is Feyenoord daar in 1 klap vanaf. 
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Of je vetkuif zit voor je ogen, of je kijkt nooit voetbal.
Ik ben Ajacied, ik kijk altijd voetbal
In tegenstelling tot... 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zoals Feyenoord gisteren speelden horen ze in het linker rijtje ja, maar dan nog niet bij de top 6. Dat niveau wat ik gisteren zag heb ik de laatste weken niet van ze gezien in ieder geval. Ze kunnen het dus wel, als ze zich allemaal maar inzetten en idd een spits hebben die wel ballen van een meter van de goal er in kan schieten.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Feyenoord won van Utrecht en speelde uit gelijk tegen de Graafschap.
Gaan we nou in één keer net doen of Feyenoord het slechtste team van de Eredivisie heeft? Uiteraard hoort Feyenoord absoluut niet op de 14 of 15e plaats. Feyenoord eindigt ook heus wel in het linkerrijtje, waar het hoort. Eigenlijk hoort Feyenoord gewoon op de 6e plaats te staan, maar het ontbreekt Feyenoord helaas aan ervaring en een afmaker. Als Tomasson terug is, is Feyenoord daar in 1 klap vanaf.
Plek 15 misschien niet, maar zie niet in waarom Feyenoord makkelijk in het linkerrijtje zou eindigen. Teams als Utrecht, Groningen, AZ en Roda JC hebben wat mij betreft gewoon een betere selectie. Dan heb je daar nog weer Ajax, PSV en Twente boven en heb je dus sowieso al 7 teams boven je. Dus misschien zou het linkerrijtje van plek 8 wel mogelijk kunnen zijn. Ik zet zelf dus ook in ergens tussen plek 8 en 12.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zoals Feyenoord gisteren speelden horen ze in het linker rijtje ja, maar dan nog niet bij de top 6. Dat niveau wat ik gisteren zag heb ik de laatste weken niet van ze gezien in ieder geval. Ze kunnen het dus wel, als ze zich allemaal maar inzetten en idd een spits hebben die wel ballen van een meter van de goal er in kan schieten.
In de Kuip speelt Feyenoord gewoon vrij goed. Tegen Ajax waren ze de mindere, maar tegen Utrecht wonnen ze knap, met goed voetbal in de 2e helft. Vitesse speelden ze compleet weg, het werd 4-0, maar had minstens 8-0 moeten worden, tegen AA Gent werd gewonnen en gisteren zat er ook meer in tegen Twente.
Het probleem ligt bij de uitwedstrijden. Zoals Vascago al zei: ze kunnen zich wel opladen tegen de betere clubs, dat moeten ze ook snel doen tegen de mindere clubs, waar Feyenoord gewoon van hoort te winnen.
Ajax&Filmfreak
-
- 3372 berichten
- 3736 stemmen
Ik denk dat 1e in hetrechter rijtje het best haalbare is in R, zuid. Eindigen ze toch nog eens als 1e
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Alleen is de druk bij Feyenoord een heel stuk hoger dan bij clubs als Utrecht, bijvoorbeeld. De druk bij Feyenoord ligt op dit moment zelfs nog hoger dan bij Twente, durf ik te stellen, doordat Feyenoord veel groter is (media, supporters, etc).
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Tuurlijk is die druk er. Ongeacht het spelersmateriaal ligt er áltijd een grote druk op een club met de omvang van Feyenoord als je op zo'n lage plaats staat. Je denkt toch niet dat die jongens nu eens lekker vrij aan een wedstrijd beginnen met de gedachte 'wat we winnen is mooi meegenomen'
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tuurlijk is die druk er.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Verrast hebben ze vorig seizoen al. Dat kunstje is zonder Makaay-achtigen dit seizoen onmogelijk. Ik zou de druk wel voelen hoor als ik tegen die degradatie-zone aan schurk. Hoe weinig de mensen verder ook zouden verwachten, degraderen zou een ramp zijn.
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Over spelers als Schaken en Leerdam wil ik het niet eens hebben.
. Als je dit soort dingen zegt kan ik je al niet serieus nemen. Jij roept zomaar wat.
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Op voorhand was de doelstelling echt wel Europees voetbal (4e/5e plek).
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Niemand wil zn club op zo'n plek zien of vindt het normaal dat je kansloos verliest van NEC of eruit geknikkerd wordt door zo'n slecht Gent, daar lagen mn verwachtingen toch wel wat hoger. Dat er geen merkbaar gemorrel is komt omdat de inzet van de spelers over het algemeen goed is en dat je wedstrijden als tegen Twente, Roda en Utrecht redelijk goed speelt. Maar wat moviemafketel ook zegt, tegen de degradatiegrens aan gaat wel spelen in die koppies, al ben ik ervan overtuigd dat ze nog een inhaalslag gaan maken.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Doelstellingen kunnen bijgesteld worden 
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Dat er geen merkbaar gemorrel is komt omdat de inzet van de spelers over het algemeen goed is en dat je wedstrijden als tegen Twente, Roda en Utrecht redelijk goed speelt.
Geen gemorrel? Het is nog niet zo ver dat de capuchons en petjes weer tevoorschijn komen, maar de reacties die ik lees liegen er niet om. Fer o.a. is ook volledig afgebrand. Maar eigenlijk alle 'zogenaamde' talenten zijn aan alle kanten afgeserveerd. Zo'n pot als gister kon daarom ook niet op een beter moment komen. Jongens als Fer, Wijnaldum, Cabral, De Vrij hebben weer hun werkelijke gezicht laten zien. Smolov (waar ook steeds lacheriger over werd gedaan) viel ook heerlijk in.
Maar ik vond ze tegen Twente pas echt top. Tegen Utrecht speelde ze een sterke 2e helft (verdiende overwinning) en daartussen is vrij weinig meer geweest.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ten eerste vergeet je de grootte van de club. Elk klein dingetje wordt groot uitgemeten bij een club als Feyenoord. De supporters laten iedere dag wat zich horen. De media zit er ook bovenop, omdat Feyenoord nog steeds één van de populairste clubs van Nederland is.
Daarnaast accepteren de supporters een verlies nog steeds niet. Tegen Twente met redelijk goed voetbal misschien wel, maar verliezen van NEC met 3-0 of gelijkspelen tegen de Graafschap absoluut niet. Daarnaast zijn de talenten van Feyenoord gewend om alles te winnen (in de jeugd). En jonge spelers kunnen sowieso wat moeilijker met druk omgaan.
Vorig jaar werden ze overigens 4e. 15e of sowieso het rechterrijtje is Feyenoord-onwaardig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax 
Uitstekende wedstrijd. 3 erg mooie goals (El Hamdaoui
) en op zich aardig spel. Al was NAC wel enorm zwak. Lekkere voorbereiding op Auxerre dinsdag. Vind zelfs Sulejmani weer een klein beetje op de oude Mickey van Heerenveen lijken 
En Feyenoord weer verloren...as usual.
Wil deze toch weer een keer posten:

rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Kijk die grensrechter, vechterbaasje 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.