- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En Douglas rood (die overigens de Suarez van Twente is, qua theater. Denk dat het Twente publiek net zo'n haat-liefde verhouding met hem heeft, als wij met Suarez).
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hallo, dat was voordat wij speelden. En het was gewoon een schwalbe en das helemaal zielig als je met 2-0 voorstaat. Twente heeft niet met mazzel gewonnen, wij hadden de beste kansen, maar een gelijkspel was meer verdiend geweest. En Feyenoord had een penalty moeten hebben.
Er spreekt echter nogal wat frustratie uit je post.. alsof Ajax iedere week weer onverdiend wint en het van schwalbes moet hebben ofzo..? Ajax speelde gewoon prima en maakte de kachel aan met NAC.. iedereen in het betaald voetbal laat zich wel eens vallen in de 16.. ik kan me bij de wedstrijd van vandaag niet eens zo'n moment voor de geest halen of wie zich liet vallen, waar zeur je over?
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Het publiek, de spelers, de trainer en zelfs de media willen er niets van weten dat Feyenoord in degradatiegevaar zit, maar als het je zo dik tegen zit, dan kan het zomaar zo zijn dat je bijna ongemerkt aan het einde van het seizoen toch ineens nacompetitie moet spelen. Tot de 33e speeldag wil je er niet aan toe geven, maar ineens moet je naar RBC om voor lijfsbehoud te strijden. Het is NAC, AZ, Roda JC en ook mijn club FC Groningen in het verleden ook al eens overkomen, dus Feyenoord moet echt niet denken dat het hen niet kan overkomen.
Ik heb vrij weinig met Feyenoord, maar ik vind dit toch wel heel erg sneu en zuur voor ze worden. Nu scoort zelfs die afgeserveerde Landzaat ook nog tegen ze. Ik hoop echt voor ze dat de gifbeker op tijd leeg is, maar ik vrees zwaar voor ze. Negen wedstrijden gespeeld en drie schamele puntjes boven de degradatiestreep. Niet best.
Morgen voor mijn FC de uitermate belangrijke derby tegen Hoerenveen. We kunnen een ontzettend goede slag slaan, als we winnen, aangezien we dan concurrenten als Utrecht, Hoerenveen en NAC weer wat verder achter ons laten. Nu nachtdienst. Hopelijk goed nieuws als ik morgen aan het einde van de middag wakker word.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
ADO-Excelsior was ook een behoorlijk idiote wedstrijd zo te zien!
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Als Heracles en Vitesse even goede resultaten neerzetten morgen staat feyenoord 16e 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Er spreekt echter nogal wat frustratie uit je post.. alsof Ajax iedere week weer onverdiend wint en het van schwalbes moet hebben ofzo..? Ajax speelde gewoon prima en maakte de kachel aan met NAC.. iedereen in het betaald voetbal laat zich wel eens vallen in de 16.. ik kan me bij de wedstrijd van vandaag niet eens zo'n moment voor de geest halen of wie zich liet vallen, waar zeur je over?
Helemaal geen frustratie. Ik heb de wedstrijd gekeken en Ajax heeft dik en dik verdiend gewonnen. Ik vind het alleen zielig van Suarez dat ie nog even moet gaan liggen terwijl er niets aan de hand is.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Bij FC Groningen is Suarez er verscheiden malen op aangesproken; het steeds maar weer maken van die eeuwige irritante schwalbes. Vaak ook geheel onnodig, want als hij op de been blijft, kan hij 'gewoon' een prima kans creeeren. Ik heb overigens het idee dat ze Suarez bij Ajax aanmoedigen om te gaan vallen bij iedere keer dat hij ook maar enigzins contact voelt. Voor mij horen schwalbes veel minder op een voetbalveld thuis dan de harde overtredingen van bijvoorbeeld Nigel de Jong!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ajax speelde gewoon prima
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Nu overdrijf je ook weer ontzettend volgens mij. Heb voor het eerst in jaren een competitieduel van Ajax bekeken (buiten de duels met Fc Twente dan), maar ik heb bij vlagen best genoten van Ajax. Met name van die Hamlap. Die heb jij ook niet genoemd, maar ik vond de rest ook wel aardig voetballen. Nac had totaal geen kans. Suarez had nog een balletje op links kunnen leggen ipv in het zijnet te rammen en een keer overeind blijven staan dan had ie er misschien meer uit kunnen halen, maar vond het een heel behoorlijke wedstrijd van Ajax.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
En het nivo van 1995/1996 of zelfs 2001 zul je niet meer zo snel terug zien. Daar heeft ook Ajax het geld niet meer voor en die jeugdspelers worden nu zo weggekocht.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik verwacht ook geen CL niveau, maar dit makke NAC had je met een nulletje of zeven naar huis moeten sturen. Het enige positieve was de fase van vlak voor de 1-0 tot de 2-0, toen was er veel beweging, werd er goed strak ingespeeld en een aantal kansen gecreëerd. Daarvoor en daarna was het lamlendig, met veel domme beslissingen en frustraties over en weer (vooral Hamlap irriteerde zich aan Suarez, en terecht).
Dat je twee weken geleden van Utrecht verloor lag ook gewoon aan jezelf; niet scherp beginnen, twee domme pingels weggeven en vervolgens Luis die het allemaal alleen wil doen, wat alleen maar tot meer irritatie bij zjin ploeggenoten leidt. Ik mis vaak de beleving en passie, heb die dit seizoen enkel in de CL en tegen Twente (uit) gezien. En als Ajax die niet heeft, kan het van iedereen verliezen. Dan is het allemaal net wat te lichtzinnig en met een gevoel van 'het komt wel goed', met Van der Wiel voorop.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Bij FC Groningen is Suarez er verscheiden malen op aangesproken; het steeds maar weer maken van die eeuwige irritante schwalbes. Vaak ook geheel onnodig, want als hij op de been blijft, kan hij 'gewoon' een prima kans creeeren. Ik heb overigens het idee dat ze Suarez bij Ajax aanmoedigen om te gaan vallen bij iedere keer dat hij ook maar enigzins contact voelt. Voor mij horen schwalbes veel minder op een voetbalveld thuis dan de harde overtredingen van bijvoorbeeld Nigel de Jong!
Ik zie Luis amper ooit nog schwalbes maken.. maar die ene keer dat hij het nog eens doet (vandaag zat hij niet zo lekker in zijn vel) moet je gelijk weer generaliseren dat hij dat iedere wedstrijd doet?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Zoals mijn Twente-collega al zei, je overdrijft
Als de score 2x zo hoog was geweest was het nog niet geflatteerd. Ajax was superieur.. niet verrassend verder, maar het drama wat jij ervan maakt is ook weer een beetje overdreven.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik heb me echt zitten ergeren en irriteren, vond het bijzonder matig. En dat is niet iets van alleen vandaag, maar dit hele seizoen al.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het ook nog geen overtuigend seizoen, maar om te zeggen dat de boel ontploft vind ik een beetje melodramatisch.. klinkt inderdaad alsof je iedere keer wonderen verwacht of een seizoen '95
Geen enkele club in de eredivisie weet volledig te overtuigen dit seizoen en allemaal hebben ze te kampen met matige aankopen, dun gezaaid talent. Voetbal lijkt meer een momenten-sport geworden dan iets wat de volledige 90 minuten boeit. Ajax is daarop geen uitzondering, zo zie ik het. En met meer geluk was het 6-0 geworden en had je nog steeds dezelfde wedstrijd gezien.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Het publiek, de spelers, de trainer en zelfs de media willen er niets van weten dat Feyenoord in degradatiegevaar zit, maar als het je zo dik tegen zit, dan kan het zomaar zo zijn dat je bijna ongemerkt aan het einde van het seizoen toch ineens nacompetitie moet spelen. Tot de 33e speeldag wil je er niet aan toe geven, maar ineens moet je naar RBC om voor lijfsbehoud te strijden. Het is NAC, AZ, Roda JC en ook mijn club FC Groningen in het verleden ook al eens overkomen, dus Feyenoord moet echt niet denken dat het hen niet kan overkomen.
Dat zal echt niet gaan gebeuren, Pruim. Daar heeft Feyenoord simpelweg teveel kwaliteit voor. Helaas staat er nu een zwaar programma voor de boeg, maar in feite moet Feyenoord alle wedstrijden in de Kuip winnen. In de Kuip gaan ook de nodige punten gepakt worden. Een positieve serie zou lekker zijn.
Mokotjo is overigens een erg leuk voetballertje. De nieuwe Wijnaldum.
Wijnaldum zelf heeft echt stappen gemaakt het afgelopen jaar, erg balvast, met knappe acties. Hij lijdt zelden balverlies meer.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Het probleem met dit Feyenoord is, dat die jonge gastjes zich wel kunnen opladen voor wedstrijden tegen Ajax, PSV en Twente, maar die zijn in feite niet belangrijk. Ze moeten de punten pakken tegen De Graafschap en Excelcior, maar daar laten ze het liggen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Lijkt inderdaad of ze meespelen met het niveau van de tegenstander. Bagger tegen matige tegenstanders (AA Gent, Graafschap etc) en redelijk goed voetbal zoals tegen Twente gister (die me eigenlijk tegenvielen). Vooral het eerste kwartier was lekker fel en de scherpte is er wel, maar tot aan de zestien en dan is het over.. bij counters vaak te traag op het laatst, te zwakke passing. Alleen Mokotjo notabene speelt de bal altijd lekker hard in.
Twente dan toch nog een paar grote kansen met Janko en een bal op de lat geloof ik (en wéér een paar uitstekende saves van Van Dijk), en wat heeft Feyenoord uiteindelijk gehad.. die rare vrije trap in de zestien, snap niet waarom ze die bal niet snel breed leggen, met 10 man voor de bal kom je er echt niet langs. En was het hands of niet? Vanaf onze plek duidelijk wel natuurlijk
Echt zuur dit, maar gelukkig was er wel inzet en strijd waardoor Twente amper aan combineren toekwam.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Voor mij horen schwalbes veel minder op een voetbalveld thuis dan de harde overtredingen
Exact roep ik ook al een tijdje. Maar schwalbes zijn helaas geaccepteerd, 'hoort bij het spelletje, dat mag om te winnen, is professioneel' hoor je dan. Zelden dat zoiets bestraft wordt, vaak alleen zo'n gebaar van de scheids dat ze snel weer moeten opstaan 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
maar om te zeggen dat de boel ontploft vind ik een beetje melodramatisch.. klinkt inderdaad alsof je iedere keer wonderen verwacht of een seizoen '95
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Een overwinning had er gisteren voor Feyenoord in gezeten, maar door het blesure leed van Tomasson en Cisse hebben we niet echt een afmaker gehad. Als Feyenoord zo blijft spelen als gisteren komen die overwinningen vanzelf wel. Met zulk spel moet thuis van i minstens iedere middenmotor worden gewonnen. Was wel blij dat Van Dijk in het doel stond en Mulder niet. Hoppelijk tegen PSV ook. Psv gaan we denk ik hard onderuit omdat we ook uit spelen maar tegen dit zwakke AZ moeten punten gepakt worden. Datzelfde geld voor thuis tegen VVV al hebben die wel die geweldige Portugees(weet z'n naam ff niet meer) heeft er 2/3 van AZ gisteren gepoort.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Een overwinning had er gisteren voor Feyenoord in gezeten, maar door het blesure leed van Tomasson en Cisse hebben we niet echt een afmaker gehad. Als Feyenoord zo blijft spelen als gisteren komen die overwinningen vanzelf wel. Met zulk spel moet thuis van i minstens iedere middenmotor worden gewonnen. Was wel blij dat Van Dijk in het doel stond en Mulder niet. Hoppelijk tegen PSV ook. Psv gaan we denk ik hard onderuit omdat we ook uit spelen maar tegen dit zwakke AZ moeten punten gepakt worden. Datzelfde geld voor thuis tegen VVV al hebben die wel die geweldige Portugees(weet z'n naam ff niet meer) heeft er 2/3 van AZ gisteren gepoort.
Wat ik al eerder zei: PSV, Ajax en Twente zijn op dit moment niet echt belangrijk voor Feyenoord. Elk punt tegen deze 3 zou een bonuspunt zijn. Maar het rare is dat ze juist tegen deze 3 extra gemotiveerd lijken, terwijl ze verliezen van Excelsior en blij zijn met een punt tegen De Graafschap. Het lijkt wel of ze niet de wil kunnen opbrengen om tegen de mindere tegenstanders hetzelfde te brengen als dat ze gisteren deden, terwijl ze dat juist in die wedstrijden veel sterker moeten doen.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
En dat poorten is allemaal leuk en aardig, maar als het geen rendement oplevert heb je er nog geen zak aan. Schaken kwam er ook wel een paar keer goed langs bij Tiendalli, maar kansen leverde het niet op. En over de rechterkant bij Twente hoeven we het niet te hebben. Wat was die Rosales slecht zeg!! Maar ook daar geen echt grote kansen. Wijnaldum doet het allemaal aardig, maar die jongen moet eens gaan scoren want zijn rendement is gewoon triest op dit moment.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Tiendalli kreeg gewoon kramp, lijkt me ook geen best teken als je bij een "topclub" speelt en de wedstrijd gewoon 90 minuten duurde.
Verder was Ajax helemaal niet zo slecht als ik hier van Quido lees.
Hele potje ook op tv gezien en NAC was helemaal nergens.
Geen enkele kans tegen gekregen. Steek verveelde zich rot.
Mooie doelpunten en ik zie ook best leuke combi's tussen Suarez en Ham. De gehaktbal zoals gezegd was rampzalig, maar Mido(die voor hem inviel) ging Suarez en Ham in de weg lopen. Werd meteen een kluitje. Helemaal komisch was dat Mido de vrije trap al wou gaan nemen, maar gelukkig pikte Suarez dat niet en schoot hem er droog in. Nee, een hoger niveau was gisteravond ook niet nodig van Ajax-kant. Gewoon zakelijk gewonnen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat zal echt niet gaan gebeuren, Pruim. Daar heeft Feyenoord simpelweg teveel kwaliteit voor.
Welke kwaliteit dan Rico? Gisteren was een leuk potje dankzij het enthousiastme van Feyenoord en beetje mazzel had er wat meer ingezeten. Wat me echter vooral opviel was het totaal gebrek aan stootkracht voorin. Als je geen doelpunten maakt heb je het per definitie moeilijk.
Verder vind ik de zogenaamde talenten van Feyenoord erg overroepen. Fer heeft nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld dit seizoen en Wijnaldum oogt leuk, maar is ook zelden beslissend. Over spelers als Schaken en Leerdam wil ik het niet eens hebben.
Dit Feyenoord moet blijzijn als het pakweg 13e wordt en hopen dat het niet tegen gaat zitten dit seizoen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Los zand wil ik nog niet zeggen. Eerder een gebrek aan dynamiek. Hamlap en Suarez camoufleren dat nog een beetje.
Met een middenveld van Enoh, Lindgren en de Zeeuw kun je ook niet al teveel verwachten. Waar de Jong en de zeeuw vorig jaar vaak de diepte zochten en zo de motor van Ajax vormden de tweede helft van het seizoen, zijn die alletwee hopeloos uit vorm en de rest is gewoon te statisch.
Tel daarbij de tactische fout van Jol om in dit soort wedstrijden Sulemani links voorin te zetten ipv Urby en de trage, voorspelbare fases zijn verklaard. In dit soort wedstrijden heb je amper een linksback nodig, dus kun je beter de dynamiek van Urby voorin gebruiken ipv de gehaktbal voor zich die alleen maar in de weg loopt.
Het middenveld staat positioneel aardig, waardoor alle afvallende ballen voor Ajax waren en ze 75% balbezit hadden, maar de eerdder genoemde middenvelders missen (bal)tempo, techniek en dynamiek om per helft 10 kansen te creeren zoals vroeger. Vandaar dat je bv tegen Utrecht de boel niet meer om kon keren.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Welke kwaliteit dan Rico? Gisteren was een leuk potje dankzij het enthousiastme van Feyenoord en beetje mazzel had er wat meer ingezeten. Wat me echter vooral opviel was het totaal gebrek aan stootkracht voorin. Als je geen doelpunten maakt heb je het per definitie moeilijk.
Verder vind ik de zogenaamde talente van Feyenoord erg overroepen. Fer heeft nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld dit seizoen en Wijnaldum oogt leuk, maar is ook zelden beslissend. Over spelers als Schaken en Leerdam wil ik het niet eens hebben.
Dit Feyenoord moet blijzijn als het pakweg 13e wordt en hopen dat het niet tegen gaat zitten dit seizoen.
Feyenoord zal met een beetje inzet altijd wel puntjes weg weten te halen van VVV,ADO,de Graafschap
,Excelsior
,Heracles, en misschien Heereveen ook wel. Maar voor Feyenoord is AJax,Twente en PSV op dit moment gewoon te moeilijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het was een mooi sfeertje in de Kuip en het leek in ieder geval een echte topper. Voor de "neutrale" toeschouwer erg leuk om naar te kijken. Ik vond Feyenoord echt niet veel minder dan Twente. Dat is een compliment waard. Het publiek floot ze ook niet uit dit keer.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Het probleem met dit Feyenoord is, dat die jonge gastjes zich wel kunnen opladen voor wedstrijden tegen Ajax, PSV en Twente, maar die zijn in feite niet belangrijk. Ze moeten de punten pakken tegen De Graafschap en Excelcior, maar daar laten ze het liggen.
Tegen Ajax kwamen ze dankzij Ajax(gemakzucht, achterover hangen) pas het laatste kwartier in de wedstrijd. Daarvoor kansloos weggetikt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.