• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.969 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.071 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Is dat zo? Ik kan me herinneren dat Jans toch een warm afscheid kreeg en warm onthaald werd toen hij voor het eerst weer terugkeerde in de Euroborg als trainer van Heerenveen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Rond 23.00 uur gisteravond deed Ajax haar finale bod. De Amsterdammers waren bereid hun aanbieding tot 4,5 miljoen euro te verhogen, plus een 'gratis' speler te leveren en Heerenveen ook nog een percentage in een eventuele doorverkoop van Bas Dost in de toekomst te geven. Heerenveen reageerde nauwelijks van haar kant door de vraagprijs te laten zakken naar € 5.250.000. Daarop staakte Ajax de pogingen definitief. Twintig minuten voor het sluiten van de deadline om 24.00 uur wilde Heerenveen plotseling nog wel iets middelen, maar vond Ajax het welletjes geweest. Heerenveen betaalde afgelopen zomer een bedrag van 3,1 miljoen aan Heracles voor de overname van Dost.

Dit is toch wel een erg genereus bod van Ajax (het finale bod). Stom dat Heerenveen dat heeft afgeslagen, ik denk niet dat hij meer waard gaat worden onder Jans.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Niet als Jans zijn trots niet op zij zet nee. Als hij hem gewoon elke week opstelt is Dost aan het ende van het seizoen 7 miljoen waard of zo.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tsja, Ajax heeft toch iets geleerd.. na de miskoop van Suljemani ga je niet een tweede keer diep voor dat middemotertje uit het noorden. Jammer voor Dost, zijn seizoen is kapot verder. Maar ik zou ook redelijk voet bij stuk hebben gehouden. Jammer dat er nu geen koele afmaker meer staat, maar je kunt dat met het huidige systeem best proberen in te slijpen met De Jong en Mounir als afmakers. In de zomer moet er dan maar weer eens naar een superspits worden gezocht.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

moviemafketel schreef:

Matavz ook verkocht he. Vind ik wel weer grappig.

Pas in de zomer, waarschijnlijk. Napoli schijnt (minimal) 6 miljoen te willen betalen. Als dat werkelijk waar is, ruim 6 miljoen voor Tim Matavz, dan lach ik werkelijk net zo hard met je mee moviemafketel.

gizmo_o schreef:

Is dat zo? Ik kan me herinneren dat Jans toch een warm afscheid kreeg en warm onthaald werd toen hij voor het eerst weer terugkeerde in de Euroborg als trainer van Heerenveen.

Kijk die beelden nog maar eens goed. En let er dan vooral even op wat voor mensen hem vriendelijk onthaalden. Mensen die in de BNN IQ-test de score van Bonnie St. Claire nog niet zouden evenaren. De meeste FC Groningen-supporters hebben Ron Jans zoveel mogelijk genegeerd. En dat is/was ook de beste reactie. Want meneer Jans geilt op aandacht, is het niet positief, dan maar negatief. Dáárom ging hij ook naar Hoerenveen. Was hij naar Monchen Gladbach of Koln gegaan, dan zou daar weinig aandacht aan besteed worden, maar een overgang van Groningen naar Friesland staat garant voor aandacht. Na de 1-4 afslachting van zijn oude ploeg en de strubbelingen met Dost krijgt hij de aandacht die hij verdiend. Bovendien lijken ze nu zelfs in Friesland door zijn guitige masker heen te kijken en te zien wat voor lelijk gedrocht er eigenlijk achter zit!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Sulejmani is geen miskoop, maar hij had veel goedkoper gehaald moeten worden destijds.

Goed om te zien dat hij gehaktbal-af is en lekker fit over het veld rent. Denk dat hij onder de Boer nog meer vertrouwen gaat krijgen en uiteindelijk voor een prima prijs(wel met verlies natuurlijk) aan het einde van het seizoen naar Engeland verkast of zo.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Pas in de zomer, waarschijnlijk. Napoli schijnt (minimal) 6 miljoen te willen betalen. Als dat werkelijk waar is, ruim 6 miljoen voor Tim Matavz, dan lach ik werkelijk net zo hard met je mee moviemafketel.

Als hij zo doorgaat kunnen ze nog wel meer voor die jongen krijgen. Echte afmaker.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Misschien wel. Matavz is een echte goaltjesdief, dat klopt, maar welke (buitenlandse) ploeg betaalt in dit economische klimaat nou meer dan 6 miljoen voor een hooguit behoorlijke spits van een subtopper in Nederland? Een spits die nota bene amper een jaar geleden nog op de Meerdijk in Emmen speelde. Ik vind bijna 7 miljoen voor Matavz erg veel geld eerlijk gezegd!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat Liverpool nou weer doet met het geld voor Torres. Beetje Carroll kopen, degelijke spits hoor maar Newcastle is duidelijk de winnaar in heel deze transferperiode.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Kai schreef:

We kunnen concluderen dat VD Boog zijn zaakjes weer goed voor elkaar had; hij heeft geen vervangers kunnen halen voor spelers waarvan iedereen wist dat ze konden vertrekken, om vervolgens in de laatste dagen voor de deadline de halve eredivisie te moeten bellen.

Ja, dit is inderdaad eigenlijk het meest opvallende aan de hele zaak.

Uiteraard niet iets wat alleen bij Ajax voorkomt, maar je vraagt je toch werkelijk af wat zo'n technische directie in hemelsnaam dagelijks zit te doen.

Komt behoorlijk amateuristisch en visieloos over voor zo'n enorm bedrijf.

Een beetje normale technische beleidsman heeft de prijs van een Mertens natuurlijk in zijn geheugen gegrift staan ipv daar een dag voor de deadline van op te gaan kijken .

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Helemaal niets naar Amsterdam.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Speciaal een username aanmaken .

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Sulejmani is geen miskoop, maar hij had veel goedkoper gehaald moeten worden destijds.

Sorry, maar wat is het verschil tussen iemand die voor véél te veel geld is gehaald en een miskoop dan? Voor één Suljemani had je dus Mertens én Dost kunnen halen plus wisselgeld.. dat noem ik dan wel degelijk een miskoop. Zeker aangezien hij in 2 seizoenen nagenoeg niets heeft laten zien. Nu begint hij eindelijk weer een beetje te ballen, maar dat mocht ook wel weer ns

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Een miskoop vind ik een voetballer die er geen pepernoot van kan. Sulejmani kan natuurlijk wel goed voetballen. Is hij niet opeens verleerd. Als hij richting zijn topvorm gaat komen gaan ze er minder verlies op maken dan een jaartje geleden toen hij van Jol nog trapje op en trapje af in de ArenA met Aissati moest rennen. Dat was pijnlijk om te zien.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Even een hert onder de riem voor Feyenoord. De tekstschrijver van de Gunners website ziet ze nog steeds als een grootmacht!

Miyaichi isn’t allowed to play in England until he is granted a work permit and has since linked up with Eredivise giants Feyenoord on loan until the end of the 2010/11 season.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Beste transfernieuws gisteren was overigens dat onze meer dan geliefde Real-verslaggeefster Kay Murray niet werd overgenomen door Sky Sports.

Dat scheelde maar een haartje.

Vandaar even een tribute-pic van Kay

(afbeelding)

.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

orbit schreef:

Tsja, Ajax heeft toch iets geleerd.. na de miskoop van Suljemani ga je niet een tweede keer diep voor dat middemotertje uit het noorden. Jammer voor Dost, zijn seizoen is kapot verder. Maar ik zou ook redelijk voet bij stuk hebben gehouden. Jammer dat er nu geen koele afmaker meer staat, maar je kunt dat met het huidige systeem best proberen in te slijpen met De Jong en Mounir als afmakers. In de zomer moet er dan maar weer eens naar een superspits worden gezocht.

Ik vind ook dat het bestuur hier een pluim verdient(voor de verandering). Ze hebben een keertje niet meegedaan aan de waanzin op de transfermarkt, dan met name de houding van Heerenveen. Toch een behoorlijk ondankbare houding richting Ajax(Heerenveen heeft tientallen miljoenen aan Ajax te danken) en Dost(hij mag weg, want hij is ontevreden. Vervolgens vragen we een veel te hoog bedrag, hij mag dus niet weg.).

Mooi dat Ajax standvastig is gebleven en geen absurde bedragen voor een wisselspeler van Heerenveen heeft betaald.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

kos schreef:

Beste transfernieuws gisteren was overigens dat onze meer dan geliefde Real-verslagggeefster Kay Murray niet werd overgenomen door Sky Sports.

Dat scheelde maar een haartje.

Vandaar even een tribute-pic van Kay

(afbeelding)

.

Toch nog iets moois in het maagdelijke wit Helaas zal ze zelf vast geen maagd meer zijn haha.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ajax had veel eerder moeten handelen. Je weet toch dat de transferperiode eraankomt en dat Suarez een gewilde speler is. Ze hadden van te voren een lijstje moeten maken en al beginnen met onderhandelen voor het geval dat Suarez vertrekt. Nu begonnen ze de laatste 2/3 dagen pas met onderhandelen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax bestuur verdiend een pluim.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Denk dat het Heerenveen-bestuur minder lekker is wakker geworden dan het Ajax-bestuur. Financiele huishouding weer een beetje op orde en nog steeds een heel aardig elftal.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

stfuympos schreef:

Ajax bestuur verdiend een pluim.

Klinkt raar uit mijn mond. Ze hadden natuurlijk ook 6 miljoen voor Dost kunnen betalen, het geld is er immers. Alleen dat is zo'n speler niet waard. Alsof er voor het eerst sinds tijden met verstand wordt gedacht bij transferperikelen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

- Bas Dost: Ik wil naar Ajax want daar kan ik meer verdienen. (Ja, geld is de voornaamste reden)

- Mijn neefje van 5 jaar: Ik heb mama liever dan papa want van mama mag ik wel een ijsje eten.

Waar haal je het toch vandaan? Het zegt meer over jou dat jij denkt dat het om geld gaat.

Het enige wat Dost wil is voetballen. Wat zou jij doen als je moest kiezen tussen op de tribune zitten bij Heerenveen en wekelijks in de basis spelen bij Ajax, o.a. tegen mooie Europese tegenstanders. Ja, dat dacht ik al.

Dit is pas een voorbeeld van een geldwolf:

VfL Wolfsburg woedend op zakkenvuller Farfán

Jefferson Farfán leek op weg naar VfL Wolfsburg, maar liet zijn transfer uiteindelijk zelf afketsen. De oud-speler van PSV wilde meer geld zien.

Wolfsburg zou Farfán voor vijftien miljoen euro overnemen van Schalke 04, waar hij zich eerder al niet populair maakte. Met een brutojaarsalaris van 5,3 miljoen euro zou de Peruviaan er zelf ook niet minder van worden.

Daar dacht Farfán echter anders over. De aanvaller eiste plotseling nog een miljoenencompensatie van Schalke, dat hem vier miljoen euro zou moeten betalen. De club uit Gelsenkirchen wilde dat bedrag aftrekken van de transfersom, maar daar ging Wolfsburg niet mee akkoord.

En dus vond de transfer van Farfán geen doorgang. "Absolute waanzin", zo wordt er binnen Wolfsburg over de actie van Farfán gepraat. Schalke-trainer Felix Magath heeft er minder moeite mee. "Ik verheug me erop dat Fárfan mijn ploeg weer komt versterken", zei hij.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Speciaal een username aanmaken .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Klinkt raar uit mijn mond. Ze hadden natuurlijk ook 6 miljoen voor Dost kunnen betalen, het geld is er immers. Alleen dat is zo'n speler niet waard. Alsof er voor het eerst sinds tijden met verstand wordt gedacht bij transferperikelen.

Hij is het nu niet waard, maar is wel een speler die je met dikke winst zou kunnen doorverkopen.

Toch prima dat Ajax voet bij stuk heeft gehouden.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

The Almighty schreef:

Waar haal je het toch vandaan? Het zegt meer over jou dat jij denkt dat het om geld gaat.

Het enige wat Dost wil is voetballen. Wat zou jij doen als je moest kiezen tussen op de tribune zitten bij Heerenveen

tribune? Hij zit gewoon op de bank.

Als je voor 5 jaar tekent moet je niet in je eerste half jaar als 21-jarige speler gaan janken als je er naast staat, maar vechten voor je plek.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Succes van Barcelona rust op kleine schoudertjes

Dat het succes van Barcelona op kleine schoudertjes rust, dat wisten we al een tijdje. Al jaren wordt het Catalaanse droomvoetbal uitgevoerd door balvirtuozen die het niet bepaald van hun lengte hoeven hebben. Onlangs zaten ze in Zürich, bij de verkiezing van wereldvoetballer van het jaar 2010, giechelend op een rijtje: Lionel Messi (1 meter 69), Xavi (1 meter 70) en Andrés Iniesta (1 meter 70).

De drie beste voetballers op aarde, glansrijk spottend met de gangbare theorie dat lengte en fysieke kracht steeds belangrijker zijn geworden in het internationale voetbal. Vorige week werd die stelling nogmaals onderuit gehaald. Het Zwitserse onderzoeksbureau Professional Football Players Observatory bracht de Europese voetbalwereld in kaart en constateerde dat de selectie van Barcelona gemiddeld de kleinste spelers van het continent herbergt.

De mannetjes van Pep Guardiola meten gemiddeld niet meer dan 1 meter 77. Het weerhoudt ze er niet van het mooiste en beste voetbal te spelen dat de planeet aarde ooit gezien heeft. De gemiddeld langste spelers van Europa (1 meter 86) lopen rond bij SV Mattersburg (voorlaatste in de Oostenrijkse Bundesliga) en Volyn Lutsk (zesde in de Oekraïense Premjer Liga). Dan weten de aanhangers van de fysieke theorie waar ze volgende week op de tribune moeten gaan zitten.

Uit het onderzoek van de PFPO komt een brei van bevindingen en cijfers naar voren, die bevestigen dat in het voetbal niets is wat het lijkt. Vraag een gemiddelde voetballiefhebber welke internationale topclub de gemiddeld oudste selectie heeft en negen van de tien mensen zullen met AC Milan op de proppen komen. Fout.

Uitgerekend aartsrivaal Internazionale is hoognodig aan verjonging toe. De Italiaanse landskampioen en winnaar van de Champions League heeft een spelersgroep van 29,6 jaar oud, een gemiddelde dat in heel Europa onovertroffen is. Gezien de huidige vijfde plek op de ranglijst is het verval inmiddels ingezet bij Inter. Voor wie het weten wil: RFS/Olimps Riga uit Letland heeft de jongste selectie van Europa, met een gemiddelde leeftijd van 19,02 jaar.

Wie denkt dat de economische crisis van de laatste jaren heeft geleid tot de herwaardering van zelf opgeleide spelers, heeft het mis. In 2010 steeg het aantal geïmporteerde spelers bij de Europese clubs tot 33,6 procent. Nederland staat twaalfde op de lijst van dertig onderzochte competities, met een gemiddelde van 40,1 procent aan buitenlandse voetballers. Het vreemdelingenlegioen van Vitesse zou overigens niet misstaan in de Cypriotische competitie: daar bestaat 72,3 procent van de selecties uit importspelers.

Op flinke afstand volgt Engeland op de tweede plek, met 58,4 procent. De status van Ajax als opleidingsinstituut wordt in het onderzoek opnieuw bevestigd: in de hoogste divisies van Europa lopen 54 in Amsterdam gekweekte spelers rond, een aantal waar geen enkele andere club aan kan tippen. Ook Tottenham Hotspur voert een lijstje aan: de club van Rafael van der Vaart heeft liefst 23 internationals onder contract staan, een unicum in Europa.

De uitkomsten van het onderzoek zijn niet alleen voer voor cijferfetisjisten. Manchester United, Chelsea, Arsenal en Manchester City hebben aangegeven rijkelijk te putten uit de brei van getallen om trends in het internationale voetbal te signaleren. Bij Barcelona daarentegen hebben ze er maling aan. De Catalaanse club is allergisch voor een te wetenschappelijke benadering van het spel en selecteert vooral op technische kwaliteiten. Guardiola koestert zijn zelfopgeleide talenten, hoe klein van stuk ze ook mogen zijn. De resultaten en het vertoonde spel geven hem groot gelijk.

Leuk artikeltje. Jeugdopleiding Ajax

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Het enige wat Dost wil is voetballen. Wat zou jij doen als je moest kiezen tussen op de tribune zitten bij Heerenveen en wekelijks in de basis spelen bij Ajax, o.a. tegen mooie Europese tegenstanders. Ja, dat dacht ik al.

Dost heeft ook gezegd dat hij meer dan goed verdiend bij Heerenveen. Om het geld is het niet meer eens te doen. Denk toch dat er iets speelt tussen hem en Jans. Vooral na dat slap staaltje acteerwerk van Jans bij die persconferentie.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

tribune? Hij zit gewoon op de bank.

Als je voor 5 jaar tekent moet je niet in je eerste half jaar als 21-jarige speler gaan janken als je er naast staat, maar vechten voor je plek.

Of ie nou op de tribune zit of op de bank, in beide gevallen krijgt hij geen speelminuten en dat is nodig voor zijn ontwikkeling. Als jij jezelf sportief en financieel zou kunnen verbeteren, zou jij dat toch ook doen? Zeker als je geen speelminuten krijgt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.