• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.092 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.039 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Heerlijke beelden van de stadsderby Aris-PAOK. Fingerlicking!

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja, dit is inderdaad eigenlijk het meest opvallende aan de hele zaak.

Uiteraard niet iets wat alleen bij Ajax voorkomt, maar je vraagt je toch werkelijk af wat zo'n technische directie in hemelsnaam dagelijks zit te doen.

Komt behoorlijk amateuristisch en visieloos over voor zo'n enorm bedrijf.

Een beetje normale technische beleidsman heeft de prijs van een Mertens natuurlijk in zijn geheugen gegrift staan ipv daar een dag voor de deadline van op te gaan kijken .

Nog niet aan gedacht eigenlijk. Best dom van me, want eigenlijk is het best slecht ja. Het lijkt inderdaad wel alsof Ajax nooit een lijstje met spelers klaar heeft liggen. Kijk naar een Heerenveen, die hadden Boymans al op het oog als vervanger. Sommige situaties moet je voor kunnen zijn en daar dus ook op anticiperen. Dat heeft Ajax niet gedaan.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

The Almighty schreef:

De status van Ajax als opleidingsinstituut wordt in het onderzoek opnieuw bevestigd: in de hoogste divisies van Europa lopen 54 in Amsterdam gekweekte spelers rond, een aantal waar geen enkele andere club aan kan tippen.

Credits voor Ajax. Ze moeten dus koesteren wat ze hebben rondlopen uit de eigen opleiding, net zoals Guardiola dat doet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Was niet op jouw bedoeld, de user Hveen&Dost heeft zijn bericht al verwijdert zie ik.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

rep_robert schreef:

Heerlijke beelden van de stadsderby Aris-PAOK. Fingerlicking!

(embed)

. zou in NL natuurlijk volstrekt verboden zijn met dat vuurwerk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

Waar haal je het toch vandaan? Het zegt meer over jou dat jij denkt dat het om geld gaat.

Het enige wat Dost wil is voetballen. Wat zou jij doen als je moest kiezen tussen op de tribune zitten bij Heerenveen en wekelijks in de basis spelen bij Ajax, o.a. tegen mooie Europese tegenstanders. Ja, dat dacht ik al.

rep_robert schreef:

Dost heeft ook gezegd dat hij meer dan goed verdiend bij Heerenveen. Om het geld is het niet meer eens te doen.

Die praatjes geloven jullie toch niet zeker? Natuurlijk gaat hij bij Ajax meer dan het dubbele verdienen, en natuurlijk vindt hij dat belangrijk. Dit zijn allemaal van die mooie praatjes en jullie trappen daar ook nog eens in.

En bij Ajax krijgt hij zomaar een basisplaats? Wat een bullshit. Als hij werkelijk zo een geweldige spits is, dan moet hij maar eens laten zien dat Ron Jans niet om hem heen kan in plaats van te gaan janken als hij even geen basisplaats krijgt.

Dit dus:

kos schreef:

Als je voor 5 jaar tekent moet je niet in je eerste half jaar als 21-jarige speler gaan janken als je er naast staat, maar vechten voor je plek.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Hebje ook gelijk in. Kan me verder ook weinig interesseren wat die Dost verder doet eigenlijk. Ik zie het de komende zomer allemaal wel. Maar zal me niets verbazen als hij bij Heerenveen ook al tegen de miljoen salaris aan zit. Dan gaat ie bij Ajax iig niet het dubbele verdienen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

De enige winnaar is Ajax voor de verandering buiten gelaten dat ze het zelf niet eens door hebben en incompetent zijn om op tijd waardige vervangers te halen als ze zonodig willen shoppen en niet hun eigen jeugdopleiding wat niveaus wil opkrikken.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

kos schreef:

. zou in NL natuurlijk volstrekt verboden zijn met dat vuurwerk.

Voetbal was primair een mannensport. Ging er iets mis, was er iets loos, dan dopten we onze eigen boontjes wel. De KNVB heeft het gaandeweg de jaren echter voor elkaar heeft gekregen dat voetbal in Nederland een familiesport is geworden. Steeds meer vrouwen gaan naar het voetbal en die arme drommels dienen natuurlijk beschermd te worden tegen de mannelijke primaten die om hen heen staan. In andere landen zie je het véél minder: wijven om je heen in een voetbalstadion. Roepen tien mensen dat de scheidsrechter z'n moeder van lichte zeden is, dan spreekt men van een massaal spreekkoor en dient de wedstrijd gestaakt te worden. Want behalve de vrouwen in het stadion dient ook de vrouw van de scheidsrechter in bescherming te worden genomen. Ik zou misschien nog wel liever een man met een Ajax-shirt naast me in mijn eigen vak hebben staan dan een vrouw in FC Groningen-shirt. Vrouwen hebben geen ruk bij voetbal te zoeken. Maar helaas is die ontwikkeling niet meer te stoppen, laat staan terug te draaien. Familiesport, ik verafschuw het woord. Het heeft ervoor gezorgd dat vrijwel niks meer kan en mag in de Nederlandse stadions. Ik verwacht binnen vijf jaar een tamponautomaat op de WC's in voetbalstadions. Hans Teeuwen heeft gelijk. Alle vrouwen zijn...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat Liverpool nou weer doet met het geld voor Torres. Beetje Carroll kopen, degelijke spits hoor maar Newcastle is duidelijk de winnaar in heel deze transferperiode.

Ja, hier word je niet gelukkig van. Belachelijke prijs voor Carroll, dat krijgen ze er volgens mij nooit meer voor terug. Liverpool moet zo een beetje de club zijn die het slechtst kan onderhandelen.

Ik had dat geld van Torres uitgegeven aan Neymar en Ganso van Santos. Twee grootste Braziliaanse supertalenten, dan hadden ze pas een goede zaak gedaan. Wie één van deze jongens kan binnenhalen heeft grote kans dat hij de toekomstig wereldvoetballer van het jaar onder contract heeft staan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ben het wel eens met Pruim. Voetbal is een mannensport en 1 plek op de wereld waar je even je oerinstincten kan laten horen. En vrouwen hebben gewoon weinig verstand van voetbal. Gister ook weer bij dat programma over Wille II-supporters. Die vrouw van die supporter die dan zegt we hebben gelukkig een punt. Dat relativeren is zo irritant en het komt er ook altijd zo nikszeggend uit.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Voetbal was primair een mannensport. Ging er iets mis, was er iets loos, dan dopten we onze eigen boontjes wel. De KNVB heeft het gaandeweg de jaren echter voor elkaar heeft gekregen dat voetbal in Nederland een familiesport is geworden. Steeds meer vrouwen gaan naar het voetbal en die arme drommels dienen natuurlijk beschermd te worden tegen de mannelijke primaten die om hen heen staan. In andere landen zie je het véél minder: wijven om je heen in een voetbalstadion. Roepen tien mensen dat de scheidsrechter z'n moeder van lichte zeden is, dan spreekt men van een massaal spreekkoor en dient de wedstrijd gestaakt te worden. Want behalve de vrouwen in het stadion dient ook de vrouw van de scheidsrechter in bescherming te worden genomen. Ik zou misschien nog wel liever een man met een Ajax-shirt naast me in mijn eigen vak hebben staan dan een vrouw in FC Groningen-shirt. Vrouwen hebben geen ruk bij voetbal te zoeken. Maar helaas is die ontwikkeling niet meer te stoppen, laat staan terug te draaien. Familiesport, ik verafschuw het woord. Het heeft ervoor gezorgd dat vrijwel niks meer kan en mag in de Nederlandse stadions. Ik verwacht binnen vijf jaar een tamponautomaat op de WC's in voetbalstadions. Hans Teeuwen heeft gelijk. Alle vrouwen zijn...

Pruim...jij bent niet te pruimen . Kan het nog conservatiever?

Wat ervoor heeft gezorgd dat niks meer mag in de stadia & erom heen, zijn juist de mannen zelf die als primaten tekeer gaan en elkaars schedelpan inslaan om een spelletje!

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Nomak schreef:

Die praatjes geloven jullie toch niet zeker? Natuurlijk gaat hij bij Ajax meer dan het dubbele verdienen, en natuurlijk vindt hij dat belangrijk. Dit zijn allemaal van die mooie praatjes en jullie trappen daar ook nog eens in.

Afgelopen zomer koos Dost toch voor Heerenveen, terwijl hij in de belangstelling stond van heel wat grotere clubs.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Waarom zou ik hem niet geloven? Natuurlijk speelt geld ook een rol, maar ik geloof graag dat bij een speler het sportieve aspect voorgaat als een speler op zo'n jonge leeftijd niet aan spelen toekomt. Als geld het belangrijkste is, was Eriksen al naar AC Milan gegaan.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Pruim schreef:

Van mij mogen ze blijven komen, als ze maar lekker zijn

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Insignificance schreef:

Afgelopen zomer koos Dost toch voor Heerenveen, terwijl hij in de belangstelling stond van heel wat grotere clubs.

Bewust gekozen en bewust een langdurig contract getekend. Dan moet hij nu ook niet gaan janken dat hij op de bank zit.

@ The Almighty

Geld is alles wat telt. Alsof Dost naar Ajax wil omdat hij daar verzekerd is van een basisplaats. Kijken hoe lang dat duurt. Iedereen hier kan zonder problemen een hoop aanvallers opnoemen die ook dachten dat ze het gingen maken bij Ajax, en allemaal zijn ze door de mand gevallen. Laten we nu niet doen alsof Dost het grote supertalent is waar Ajax op zit te wachten. Een club als Ajax kan en moet een betere aanvaller kunnen aantrekken of opleiden dan Dost.

Eriksen is trouwens een slecht voorbeeld, die gaat bij Milan op dit moment nooit aan spelen toekomen. Hij is nog heel jong en hij weet wel dat zijn kans nog wel zal komen.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

gizmo_o schreef:

Pruim...jij bent niet te pruimen . Kan het nog conservatiever?

Wat ervoor heeft gezorgd dat niks meer mag in de stadia & erom heen, zijn juist de mannen zelf die als primaten tekeer gaan en elkaars schedelpan inslaan om een spelletje!

Een wezenlijk iets dat jij zegt is het elkaar de schedelpan in slaan OM het stadion. Want hoeveel rellen kan jij opnoemen IN Nederlandse stadions? Zelfs in de gloriejaren eind jaren tachtig/begin jaren negentig, toen voetbalstadions nog open arena's waren in plaats van beveiligde forten, viel dat allemaal best mee. Zelfs in die tijd kon je als vader met zoon makkelijk 'de rellen' ontlopen. Als er tegenwoordig een kleinigheidje gebeurt omtrent het voetbal, dan staat dat groot in alle media. Schande, wordt er dan gezegd, kinderen zouden er niet aan blootgesteld moeten worden. De politie moet hard optreden tegen zogeheten raddraaiers. Waar op Nickelodeon vreemde Manga-tekenfilmfiguurtjes elkaar de hasses in beuken en kindlief daar vrolijk naar kijkt terwijl moeder de vrouw de aardappels in de keuken aan het schillen is. Ik haat die selectieve verontwaardiging als het op voetbal(geweld) aan komt.

Afgelopen weekend hebben meer dan 1000 supporters van FC Groningen geheel zonder incident, geweldloos en vredelievend op weg naar en in Heerenveen geprotesteerd tegen het feit dat FC Groningen-fans met een autocombi naar Friesland moesten. Geweldige actie, alles prima verlopen, maar heeft iemand buiten Groningen hier iets van op TV gezien? Waarschijnlijk niet. Was er wel iets gebeurt, hoeft maar een miniscuul dingetje te zijn, dan vielen de journalisten over elkaar heen om er over te schrijven.

Geef de supporters toch eens iets meer vrijheid, door sociale controle in de groep zal het geweld dan echt ook wel zelfregulerend in de kiem gesmord worden. Maar nee, kinderen moeten hun pakjes appelsap inleveren, rokers mogen maar één aansteker mee nemen, uitsupporters moeten rond de stad van de thuisspelende ploeg door ophitsende ME-ers worden begeleid, een fakkel afsteken staat zo'n beetje gelijk aan het verkrachten van een kind, spandoeken moeten geheel geimpregneerd zijn en de teksten moeten eerst door speciale commissies worden onderworpen voordat ze opgehangen mogen worden. En maar zeuren dat het voetbal zoveel kost. Over-bescherming noem ik het, gebasseerd puur en alleen op angst. Waren er alleen mannen in voetbalstadions, dan was dat alemaal heel anders. En ja, ik ben een conservatief manvan aard, zeker als het om voetbal gaat, maar voetbal is ok een conservatieve mannensport. Of zou dat in ieder geval behoren te zijn!

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Eriksen is trouwens een slecht voorbeeld, die gaat bij Milan op dit moment nooit aan spelen toekomen. Hij is nog heel jong en hij weet wel dat zijn kans nog wel zal komen.

Hier spreek je jezelf tegen. Je zegt toch dat alles om geld draait? Nou, Dost komt bij Heerenveel niet aan spelen toe, bij Ajax wel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

Nou, Dost komt bij Heerenveel niet aan spelen toe, bij Ajax wel.

Een bankzittertje van Heerenveen is bij Ajax verzekerd van een basisplaats? Ajax is dus eigenlijk een stap omlaag ten opzichte van Heerenveen?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

+ 30 kudos voor Pruim

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Een bankzittertje van Heerenveen is bij Ajax verzekerd van een basisplaats? Ajax is dus eigenlijk een stap omlaag ten opzichte van Heerenveen?

De Boer is een stap omhoog te opzichte van Jans. Jans en Dost gaat gewoon niet samen, klaar.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Dat ligt meer aan Jans dan aan de kwaliteiten van Dost. Elke club in Nederland zou Dost in de basis opstellen, behalve meneer Jans. Dost is gewoon een prima spits. Let maar op, dat wordt een goeie

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dan moet je knokken voor je plaats. Je moet ervoor zorgen dat de trainer NIET om je heen kan. Zelfs Ron Jans kan een superspits niet op de bank houden.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Dan moet je knokken voor je plaats. Je moet ervoor zorgen dat de trainer NIET om je heen kan. Zelfs Ron Jans kan een superspits niet op de bank houden.

Nu moet hij wel knokken ja. Maar waarom zou hij de kans niet aangrijpen om bij Ajax te gaan spelen?

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Dat ligt meer aan Jans dan aan de kwaliteiten van Dost. Elke club in Nederland zou Dost in de basis opstellen, behalve meneer Jans.

Hoe weet jij dat nou . Iedereen lult elkaar maar weer na...

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Nomak schreef:

Bewust gekozen en bewust een langdurig contract getekend.

Duidelijk, maar geld is dus niet de voornaamste drijfveer geweest. Dat was zijn ontwikkeling als spits.

Dan moet hij nu ook niet gaan janken dat hij op de bank zit.

Ben geneigd om juist wel te zeggen. Als je voor je ontwikkeling kiest en je krijgt met iemand te maken die om onduidelijke redenen die ontwikkeling belemmert, dat gevoel leeft althans, dan is dat iets om je ongerust over te maken. Dit heeft volgens mij veel meer te maken met de relatie tussen trainer en speler dan iets anders. Het klikt niet.

Alsof Dost naar Ajax wil omdat hij daar verzekerd is van een basisplaats.

Maar daar treft hij wel een trainer die het volste vertrouwen in hem heeft. Schijnt heel belangrijk te zijn, aldus van den Brom.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

Elke club in Nederland zou Dost in de basis opstellen

Twente niet, PSV niet. Groningen misschien ook niet want daar gaat het ook prima zoals het is.

The Almighty schreef:

Maar waarom zou hij de kans niet aangrijpen om bij Ajax te gaan spelen?

Wachten tot de clubs er vanzelf uitkomen, en dan kan je gaan. Maar niet zo een walgelijke houding aannemen als dit verwende rotventje dat een arbitragezaak start.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Insignificance schreef:

Maar daar treft hij wel een trainer die het volste vertrouwen in hem heeft.

Hoe groot is de kans dat die trainer er over een jaar nog is? Dezelfde mensen die hem nu op handen dragen kunnen hem over een jaar weer uitkotsen zoals dat met tal van andere Ajaxtrainers is gegaan.

En wat moet Dost dan doen? Moet hij dan weer huilie huilie gaan doen?

En zoals ik al eerder zei, er zijn talloze spitsen geweest die dachten dat ze het gingen maken bij Ajax. Allemaal zijn ze mislukt.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
(quote)

En bij Ajax krijgt hij zomaar een basisplaats? Wat een bullshit. Als hij werkelijk zo een geweldige spits is, dan moet hij maar eens laten zien dat Ron Jans niet om hem heen kan in plaats van te gaan janken als hij even geen basisplaats krijgt.

Dit dus:

(quote)

Het klopt inderdaad dat hij 2x zoveel zou verdienen, dat zei zijn advocaat tijdens de arbritagezaak. Maar Dost moest wel een vergoeding betalen als hij won en zijn contract zou worden ontbonden. Alleen snap ik Dost helemaal. Hij speelt gewoon goed en is topscorer, maar toch krijgt hij geen basisplaats, wat moet hij in godsnaam nog meer doen? Daarnaast zou iedereen weggaan, als ten eerste Ajax langskomt (want laten we wel wezen, Ajax is veel beter dan Heerenveen) en als hij ten tweede 2x meer verdiend (jij zegt toch ook geen nee als je ergens anders 2x meer kan verdienen? en als hij daar ook nog eens in de basis zal spelen (dat was vrijwel zeker uit de woorden van de Boer) dus meer speelminuten krijgt. Dat is zowel een sportieve als financiële vooruitgang, daarom snap ik ook niet waarom Dost op alle fronten de arbritagezaak heeft verloren, te schandalig voor woorden.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Twente niet, PSV niet. Groningen misschien ook niet want daar gaat het ook prima zoals het is.

Oke

Nomak schreef:

Wachten tot de clubs er vanzelf uitkomen, en dan kan je gaan. Maar niet zo een walgelijke houding aannemen als dit verwende rotventje dat een arbitragezaak start.

De manier waarop hij een transfer probeert te forceren is inderdaad niet chique.

Maar ik blijf erbij dat hij het niet voor het geld zou hebben gedaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.