- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Hoe groot is de kans dat die trainer er over een jaar nog is? Dezelfde mensen die hem nu op handen dragen kunnen hem over een jaar weer uitkotsen zoals dat met tal van andere Ajaxtrainers is gegaan.
En wat moet Dost dan doen? Moet hij dan weer huilie huilie gaan doen?
En zoals ik al eerder zei, er zijn talloze spitsen geweest die dachten dat ze het gingen maken bij Ajax. Allemaal zijn ze mislukt.
Wat ben je toch een pessimist
Moet hij er dan vanuit gaan dat hij mislukt bij Ajax?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Hoe groot is de kans dat die trainer er over een jaar nog is?
Met zo'n houding houdt alles op.
Met zo'n houding houdt alles op.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik ben de pessimist? Nee hoor, ik ben een realist. Ik herinner me nog heel goed toen Jol kwam. Ooh wat was hij toch geweldig, de messias die Ajax de derde ster ging bezorgen. En hoe hebben jullie Jol uitgekotst? En Jol is niet de enige trainer die in het begin op handen gedragen werd en op het einde uitgekotst werd.
Moet ik zomaar blindelings ervan uitgaan dat Dost de beste spits is die Ajax kan krijgen en dat hij daar zomaar zal slagen? Dat weiger ik te geloven.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ben ik even blij dat ik Jol al snel ordinair noemde. 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Moet ik zomaar blindelings ervan uitgaan dat Dost de beste spits is die Ajax kan krijgen en dat hij daar zomaar zal slagen? Dat weiger ik te geloven.
Niemand heeft gezegd dat Dost de redder van Ajax zal worden. Op basis van wat ik van Dost heb gezien, denk ik dat hij een goede spits voor Ajax zal zijn. Misschien zit ik ernaast, misschien ook niet. Ik kan niet in de toekomst kijken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dan moet je knokken voor je plaats. Je moet ervoor zorgen dat de trainer NIET om je heen kan. Zelfs Ron Jans kan een superspits niet op de bank houden.
De cijfers van Dost dit seizoen spreken gewoon weer voor zich. Ik meen weer 8 competitie goals al, en dat voor een invaller. Jans en Heerenveen maken zich belachelijk in deze zaak. De grote verliezers zijn Dost en Heerenveen. Dost moet zich een half jaar lang gaan verbijten en Heerenveen heeft een boze, ontevreden en gedemotiveerde spits.
De winnaar is Ajax. Goede zaak dat ze die suffe clubjes als Heerenveen niet weer maximaal de hoofdprijs gaan betalen met miljoenen meer dan dat een speler waard is.
Ajax bood 4,5 miljoen plus een speler plus een doorverkooppercentage. Dat is meer dan gul. Heerenveen wilde gewoon een machtsspelletje spelen. Kwart voor 12 wilden ze plots enorm zakken, maar toen was het te laat. Gegokt en verloren dus. Ajax laat ieder geval zien dat ze geleerd hebben van financieel wanbeleid uit het verleden. Lekker de komende maanden scouten en van de zomer goed toeslaan. Ze hebben nu geld zat, laat zien dat je ook kan scouten.
Sportief gezien erg jammer voor Ajax, Dost was een nuttige speler geweest maar we redden het zo ook wel. De Jong in de spits, Sulejmani en El Hamdaoui om hem heen en Eriksen daarachter. Heb je nog een goede aanval. Als Ajax niet teveel blessures of schorsingen krijgt, dan sta je er nog wel redelijk voor.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
En zoals ik al eerder zei, er zijn talloze spitsen geweest die dachten dat ze het gingen maken bij Ajax. Allemaal zijn ze mislukt.
KJH en Suarez zijn natuurlijk ook recente voorbeelden van mislukkingen die niet voor 25 miljoen werden doorverkocht door Ajax. Je hebt wel een heel pessimistische kijk op het voetbal zeg. Alsof Ajax de enige club is met miskopen. Zelfs het fantastische Twente heeft genoeg miskopen gedaan de laatste paar jaartjes. Hoort bij het voetbal.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Jans en Heerenveen maken zich belachelijk in deze zaak.
Jans wellicht, maar de club zit net zo goed in z'n maag met deze zaak. Dost is naar Heerenveen gehaald met de scenario's van andere spitsen in het achterhoofd. Vroeg verkopen voor een 'laag' bedrag staat daar natuurlijk haaks op. Stel je voor dat Dost bij Ajax zou gaan renderen. Dan sta je voor lul.
Dat Dost in Heerenveen op de bank zit, valt daar echt niet lekker in de bestuurskamer. Jans mag zichzelf dan integer e.d. noemen, hij heeft met z'n gekke (volgens mij ook onnodige) gedoe de club in een lastig parket gebracht. Misschien uiteindelijk niet al te handig aangepakt door die Veenstra, maar het was dan ook kiezen tussen kwaden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
KJH en Suarez zijn natuurlijk ook recente voorbeelden van mislukkingen die niet voor 25 miljoen werden doorverkocht door Ajax. Je hebt wel een heel pessimistische kijk op het voetbal zeg. Alsof Ajax de enige club is met miskopen. Zelfs het fantastische Twente heeft genoeg miskopen gedaan de laatste paar jaartjes. Hoort bij het voetbal.
De laatste alinea + de voorgaande 2 zinnen van Ajax&Litmanen1 vatten samen hoe ik erover denk. Leuk voor Ajax als ze deze speler hadden binnengehaald, maar meer ook niet. Als ik supporter van Ajax zou zijn, dan zou ik totaal niet teleurgesteld zijn van deze mislukte transfer.
De tijd dat je bij subtopclubs koopjes kan doen is voorbij. De meeste van die clubs zijn ook niet achterlijk, vooral Heerenveen niet, die weten hoe ze zaken moeten doen. Ajax moet maar eens verder kijken dan de subtop van de Eredivisie. Er zijn talloze aanvallers die ze kunnen halen voor het geld dat ze aan Dost wilden uitgeven.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
De meeste van die clubs zijn ook niet achterlijk, vooral Heerenveen niet, die weten hoe ze zaken moeten doen.
Dat verklaart hun zorgelijke financiële situatie. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ach, zo erg zal het niet zijn na die transfer van Sulejmani.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ach, zo erg zal het niet zijn na die transfer van Sulejmani.
Neuh, verliesje van 15 mio:
Vaak wordt ook gezegd dat de club een rijke is, mede door lucratieve transfers van Huntelaar, Alves en Sulejmani. De laatste werd voor een bedrag van 16 (!) miljoen euro verkocht aan Ajax, de duurste aankoop van de Amsterdammers ooit. Daar is niet veel meer van over, aldus de voorzitter. "Dat is een misvatting. Aan alle transfers hebben we hooguit 6 miljoen overgehouden. Er is de afgelopen jaren veel in spelers geïnvesteerd.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik zag het vanmiddag ja. De supporters zijn er niet zo blij mee. Er zal wel een streep verwijdert worden ofzo... 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Feit blijft dat ze op gebied van uitgaande transfers vaak goede zaken doen. Slepen altijd mooie bedragen binnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee, slepen. Recent met Suarez ook nog. Sleepten zou aangeven dat dit alleen vroeger gebeurde.
Vd Boog geeft trouwens uitleg. Ben het volledig met hem eens.
Dinsdag, 1 februari 2011 om 16:36
Ajax nam deze winter afscheid van twee basisspelers en liet bovendien vier talenten uit de beloften vertrekken. De Amsterdammers hadden daar graag een nieuwe aanvaller voor teruggehaald, maar dit bleek niet mogelijk te zijn. “De tijden zijn veranderd. Als ik het gekscherend over de Ajax-factor heb, bedoel ik dat clubs opeens meer geld gaan vragen als wij ons melden voor een speler. En in het geval van Bas Dost was duidelijk sprake van die Ajax-factor”, zegt Rik van den Boog op de website van zijn club.
Na het vertrek van Luis Suárez meldde Ajax zich direct in Heerenveen, terwijl ook Dries Mertens van FC Utrecht in beeld was. “Al moet ik er gelijk bij zeggen dat we niet hebben gezocht naar de opvolger van Luis”, zegt Van den Boog. “Die bestaat namelijk niet, want Luis is uniek in zijn soort. We hebben afgelopen zomer op een eventueel vertrek van hem ingespeeld door Mounir El Hamdaoui te kopen. Mounir is net als Luis een veel scorende aanvaller met enorm veel creativiteit. We zochten de afgelopen dagen nog een aanvaller erbij omdat we vinden dat we wat ruimer in de spelers moeten zitten. Nu moeten we wachten tot de zomerperiode om ons te kunnen versterken.”
De onderhandelingen over Dost duurden tot laat op de maandagavond. “Ik heb om een uur of acht ’s avonds nog contact met Heerenveen gehad en toen bleek dat de afstand onoverbrugbaar bleek”, legt Van den Boog uit. “Ik had het niet kunnen verantwoorden naar de achterban als ik zoveel geld voor Bas had moeten betalen. Dat ze in het laatste uur voordat de markt sloot nog met bijna twee miljoen zakten vond ik heel merkwaardig, zeker na ons gesprek eerder op de avond. Maar uiteindelijk was het verschil nog steeds bijna een miljoen.”
“Je kunt mij niet aan mijn verstand brengen dat een speler die deze zomer iets meer dan drie miljoen euro heeft gekost, vervolgens een half jaar bankzitter is en kennelijk niet goed met de trainer kan opschieten, een half jaar later het dubbele waard is”, besluit Van den Boog. “Deze zaak kent geen winnaars. Die jongen heeft een bizarre dag achter de rug en ik wil ook de rol van zijn zaakwaarnemer Rob Jansen benoemen. Rob is tot op het laatste moment zeer actief geweest en heeft er alles aan gedaan om ‘zijn’ speler bij de club te krijgen waar hij wilde spelen. Tevergeefs.”
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Nee, slepen. Recent met Suarez ook nog.
Het ging over Heerenveen, dacht ik?
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dacht ik ook 
Verder heeft Van der Boog natuurlijk helemaal gelijk.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Aha, ik vatte hem verkeerd. Dan is het inderdaad sleepten. Na Huntelaar, Sulejmani en Pranjic heeft Heerenveen ook niet meer enorme bedragen binnengekregen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nou, zet Alves ook maar in dat rijtje. En voor Bradley kwam er toch ook best wel een mooi bedrag binnen dacht ik. Was toch niet transfervrij, of vergis ik me nu?
Dat er nu eventjes geen uitgaande transfers zijn wil weinig zeggen. Met die transfers van de afgelopen jaren hebben ze het geweldig gedaan, daar zouden ze wel een tijdje van moeten kunnen leven.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Lekker de komende maanden scouten en van de zomer goed toeslaan. Ze hebben nu geld zat, laat zien dat je ook kan scouten.
Het schijnt dat een van de scouts van Ajax Dzeko en Chamakh op zijn lijstje had staan als opvolger voor Suarez, maar hij wist niet dat Dzeko 35 miljoen waard was en ook niet dat Chamakh inmiddels al bij Arsenal speelde. Prutsers. 
Als ik Ajax was zou ik eerst eens goed het scoutingapparaat goed doorlichten.
Wat Dost betreft: die verhoogde prijs komt natuurlijk ook omdat ie nu nog een langlopend contract heeft itt een half jaar geleden. Vraag me trouwens wel af of Ajax iets heeft aan een spits die meteen begint te kniezen als ie een paar keer op de bank beland. Volgens mij heeft die jongen op mentaal vlak nog wel wat te winnen...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die vergat ik even. Maargoed, Pranjic was de meest recente en die speelt nu ook al 1,5 jaar bij Bayern he 
Bradley leverde geloof ik weinig op, paar miljoen meen ik.
Heerenveen heeft momenteel ook geen selectie met waardevolle spelers. Dost is geld waard, Beerens is nog wat waard en Assaidi zal in de toekomst nog wel een paar miljoen opleveren. Maar een Huntelaar of Pranjic loopt daar niet meer. Groningen is nu het nieuwe handelshuis van toptalenten in het noorden van ons land.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het schijnt dat een van de scouts van Ajax Dzeko en Chamakh op zijn lijstje had staan als opvolger voor Suarez, maar hij wist niet dat Dzeko 35 miljoen waard was en ook niet dat Chamakh inmiddels al bij Arsenal speelde. Prutsers. 
Dat beweert de Pers ja, maar ik geloof daar echt niks van. Slecht scouten is wat anders dan compleet wereldvreemd zijn. Mocht dit wel kloppen, dan moet je die gozer die dat serieus beweerde natuurlijk meteen ontslaan 
Alhoewel je niet kan zeggen dat die man niet op kwaliteit weet te scouten dan 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja, het schijnt ook dat Feyenoord als vervanger voor Castaignos Rooney gaat halen in de zomer 
Bron?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Lees de berichten er maar op na, Nomak. Heerenveen zit financieel ook in zwaar weer. Hier bijvoorbeeld. Het ging deze dagen over Dost, maar aan de achterdeur ging Papadopoulos er uit. Eerder Elyounoussi en met hen velen. Er is daar ook ontzettend veel misgegaan.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ja, het schijnt ook dat Feyenoord als vervanger voor Castaignos Rooney gaat halen in de zomer 
Bron?
De Pers en die zijn doorgaans wel goed ingevoerd. Zijn vaak dezelfde mensen als bij Voetbal International. Lijkt me sterk dat je zoiets opschrijft als je het niet zeker weet, bovendien gebeurde dit op een openbare scoutingsbijeenkomst.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lijkt me sterk Herman, van VI heeft niks gemeld over die rare scout.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Heerenveen heeft momenteel ook geen selectie met waardevolle spelers. Dost is geld waard, Beerens is nog wat waard en Assaidi zal in de toekomst nog wel een paar miljoen opleveren. Maar een Huntelaar of Pranjic loopt daar niet meer.
Van Filip Djuricic wordt heel veel verwacht. Zit trouwens ook veel op de bank. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.