• 17.878 nieuwsartikelen
  • 183.922 films
  • 12.740 series
  • 35.185 seizoenen
  • 658.718 acteurs
  • 200.922 gebruikers
  • 9.506.095 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Al zou hij het wel gezegd hebben, niks mis mee!

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat is inderdaad een valkuil Maar ik geloof dat ze in het ontwerp een plan hebben opgenomen dat hij makkelijk verkleind kan worden door 1 ring (fysiek) af te sluiten.

Verwacht overigens wel dat de Kuip de eerste paar jaar wel vol zit. Bij de ArenA zag je ook een flinke stijging in het aantal seizoenkaarten, puur uit nieuwsgierigheid/het gevoel erbij te willen zijn.

Ik ben geen vaste seizoenkaart houder (heb 7 keer een seizoenkaart gehad in de afgelopen 28 jaar) , maar zal er dan zeker weer een nemen.

De Arena kwam vol te zitten door het succes toendertijd!

Hoewel het natuurlijk nog steeds aardig vol zit.

Maar goed als die vol komt te zitten is iedereen spek koper en heb je om de twee weken een heeeeeerlijk uitje, mischien word ik dan ook wel Feyenoorder.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Het gaat meer om de manier waarop. Het zit ook goed mis, maar hij heeft de kans gehad om er wat aan te doen en hem vervolgens niet gegrepen. Dan komt dit allemaal als mosterd na de maaltijd, ongeacht hij gelijk heeft of niet.

Het is gewoon een zure man aan het worden. Hij heeft tegenwoordig iedere week wel wat negatiefs te melden over ajax.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

stfuympos schreef:

70.000 man, bij WK 80.000 lekker sfeervol, NOT!

Is maar afwachten, een groot stadion wil nog niet gelijk zeggen sfeerloos, kijk bijv. naar Borussia Dortmund.

Als alle fanatiekelingen maar voornamelijk aan één zijde blijven, niet te versplinterd, kort op het veld (volgens mij met eventueel verrijdbare onderste tribunes) zit dat wel goed. Een vak met staanplaatsten zou helemaal tof zijn maar dat er vast niet in, is al jaren geprobeerd.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

happie schreef:

(quote)

Het is gewoon een zure man aan het worden. Hij heeft tegenwoordig iedere week wel wat negatiefs te melden over ajax.

Omdat het ook pijn doet en de mogelijkheid heb om een groot publiek te bereiken in de hoop dat er wat gebeurd.

notnotfun

• 617 berichten
  • 0 stemmen

Kan zijn, maar op deze manier werkt het alleen maar averechts.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Is maar afwachten, een groot stadion wil nog niet gelijk zeggen sfeerloos, kijk bijv. naar Borussia Dortmund.

Als alle fanatiekelingen maar voornamelijk aan één zijde blijven, niet te versplinterd, kort op het veld (volgens mij met eventueel verrijdbare onderste tribunes) zit dat wel goed. Een vak met staanplaatsten zou helemaal tof zijn maar dat er vast niet in, is al jaren geprobeerd.

Denk dat het er niet sfeervoller op wordt. In NL is een max van 50.000 als capaciteit wel voldoende. Ik denk dat je topduels best wel vol kan krijgen met 80.000, maar in NL speel je maar een paar topaffiches. Een duel als pakweg Feyenoord-RKC of Feyenoord-NEC zal echt geen 80.000 man trekken.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Nooit inderdaad, en als het wel uitverkocht raakt zullen tig seizoenkaarthouders niet komen opdagen omdat die andere verplichtingen hebben en het niet waard vinden om een wedstrijdje tegen een kutclubje mee te pikken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het idee is ook dat het standaard 60.000 met flexibele uitbreiding naar 80.000 wordt. Misschien door het dak te laten zakken of zo.

Wordt in ieder geval wel over nagedacht.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Ja 68000 zoiets. Als met de genoemde punten hierboven rekening wordt gehouden komt het vast wel goed met die sfeer. Akoestiek is ook belangrijk, nu in de Kuip heb je zo'n heerlijke galm als het tekeer gaat; daar wordt tegenwoordig bij nieuwe ontwerpen serieus onderzoek naar gedaan.

Wat betreft kleine clubs; nu tegen kleine clubs zijn er evenveel mensen als tegen grote clubs, soms zelfs meer omdat er geen buffervakken zijn, dus dat zie ik ook niet als probleem.

Belangrijkste punt is dat de prijzen acceptabel blijven om een kaviaarluchtje zoals bijv. bij Chelsea destijds te voorkomen en dat Jan Modaal kan blijven, en dus geen losse prijzen van minstens 50euro zoals afgelopen zondag, dan bl;ijven families en mensen die het niet breed hebben wel weg. Overigens zou je haast gaan denken dat er zondag maar 25000 man was zo overdreven wordt er met 'het niet uitverkocht zijn', god man het komt ook eens een keertje voor.. Ook het aantal kaarten per clubkaart was trouwens ingeperkt.

Als de club en de stadion NV zijn samengevoegd betekent dat verder veel perspectief ivm met andere evenementen (ervan uitgaande dat een club op die wijze 'mag' opereren, maar daar weet ik het fijne niet van) en geen stijgende huurprijzen en afhankelijkheid meer. Zelfs nu staan bedrijven in de rij om te sponsoren waarvoor nu geen ruimte is met bijv. business seats of mogelijkheid tot meet-en-greets e.d. en daarom geen trek hebben. Ook de negatieve naam van relschoppers kan nog tegenwerken dus hopelijk kan de Voetbalwet daar wat tegen doen, maar dat moet ik eerst nog maar eens zien. Mensen denken dat in Engeland helemaal niets gebeurt maar in de lagere divisies is dat wel zo.

Verder wordt er natuurlijk uitgebreid onderzoek gedaan naar financiele haalbaarheid en optimale aantal supportersplekken, voordat zulke investeringen worden gedaan.

edit: 68.000 is al berekend als optimum voor de thuiswedstrijden en evenementen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Overigens zien lang niet alle Feyenoordsupporters het zonnig in, zo'n nieuw stadion, bang voor teveel zakelijkheid, bedrijvigheid, multifunctioneel etc. (in plaats van een voetbaltempel), hoge prijzen, het gemis van de uitstraling en historie van de Kuip, etc. (misschien tegen beter weten in doe ik dat maar niet, behalve dat laatste natuurlijk).

Maar dat zijn ook vaak de koppigsten, degenen die Van Hooijdonk die bijna hoogstpersoonlijk de Cup bezorgde maar steevast bleven afvallen vanwege zijn grote mond (maar hem wel stiekem dronken toezongen op 8 mei gheghe).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vrees dat het met die sfeer nooit helemaal zal goed komen. De akoestiek van de Kuip is echt heel goed. Ook met concerten, maar die worden er helaas ook al niet meer georganiseerd.

Zal even wennen zijn, maar hopelijk zorgt het wel voor inkomsten zodat we niet eeuwig in de middenmoot blijven hangen, want een andere uitkomst zie ik niet.... 40 mjn schuld werk je niet weg als je elk jaar maar een paar ton winst maakt....

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Bottleneck, in hoeverre zullen de kaarten "goedkoop" blijven na het intrekken van een peperduur en nieuw stadion? Dat lijkt me een utopie. Het zal alleen maar duurder worden voor de supporter

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

LOL @ reddingsplan NEC.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Inderdaad. Benieuwd wat kosje er van vind

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Reinbo schreef:

Vrees dat het met die sfeer nooit helemaal zal goed komen. De akoestiek van de Kuip is echt heel goed. Ook met concerten, maar die worden er helaas ook al niet meer georganiseerd.

Zal even wennen zijn, maar hopelijk zorgt het wel voor inkomsten zodat we niet eeuwig in de middenmoot blijven hangen, want een andere uitkomst zie ik niet.... 40 mjn schuld werk je niet weg als je elk jaar maar een paar ton winst maakt....

Ik hoop het ook. In de ArenA schijnt de akoestiek bijv. minder te zijn ook voor concerten, zo'n ontwerp luistert heel nauw. Mochten in een nieuw stadion concerten gaan woprden gegeven en dat is in eigen beheer heb je wel een goudmijntje. Wat is de reden dat er nu geen concerten zijn? Kan me herinneren dat ze eens trilmetingen hebben gedaan bij Bruce Springsteen (toen hadden ze overal in de vakken hele grote meetpalen staan, bij de wedstrijden daaraan vooraf zat dan een steward bij zo'n paal om te 'beschermen', op S was dat een vrouwtje, met die enorme paal tussen dr benen

Misschien dat de boel ter zwak was gebleven ofzo? Het is ook wat verweerd.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Bij het nieuwe Wembley stadion schijnen ze ook geluidafwerende glazen te hebben gebruikt voor skyboxes die in een bepaalde hoek staan zodat het geluid optimaal benut wordt in het stadion. Er zullen dus ongetwijfeld wel maniertjes verzonnen worden om de akoestiek zo goed mogelijk te krijgen.

Voor de liefhebbers:

YouTube - EC: Wembley Stadium 4/5

Over de akoestiek in het nieuwe Wembley stadion, vanaf 1:10.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

Bottleneck, in hoeverre zullen de kaarten "goedkoop" blijven na het intrekken van een peperduur en nieuw stadion? Dat lijkt me een utopie. Het zal alleen maar duurder worden voor de supporter

Lijkt me ook wel, zal vast omhoog gaan maar hopelijk onderzoeken ze eerst waar de acceptabele grens ligt voor de 'gewone supporter'. Anders krijg je en te weinig mensen en naar verhouding teveel rijken om het maar zo te noemen, allebei niet best voor de sfeer.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

Bij het nieuwe Wembley stadion schijnen ze ook geluidafwerende glazen te hebben gebruikt voor skyboxes die in een bepaalde hoek staan zodat het geluid optimaal benut wordt in het stadion. Er zullen dus ongetwijfeld wel maniertjes verzonnen worden om de akoestiek zo goed mogelijk te krijgen.

Voor de liefhebbers:

YouTube - EC: Wembley Stadium 4/5

Over de akoestiek in het nieuwe Wembley stadion, vanaf 1:10.

Ja dat heb ik ook gezien op Discovery of zoiets.

Vascago

• 4807 berichten
  • 3647 stemmen

Had Kwijl niet wat langer in de file kunnen staan? Tot 5 minuten na afloop van het programma ofzo.

Vascago

• 4807 berichten
  • 3647 stemmen

Gijppie is het iig met mij eens over Fer en Wijnaldum

Vascago

• 4807 berichten
  • 3647 stemmen

Lol die Gijp

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Kogelbrief ligt al klaar

kos

• 46843 berichten
  • 8968 stemmen

Ik heb het gemist net. Wat zeiden ze over dat reddingsplan dat overigens helemaal geen reddingsplan is?

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

kos schreef:

Ik heb het gemist net. Wat zeiden ze over dat reddingsplan dat overigens helemaal geen reddingsplan is?

Ik heb werkelijkwaar geen enkel idee meer wat ze hebben gezegd. Het was een verhaal van 5 minuten lang waarbij er elke keer weer ergens anders wat zou worden geleend(incl. rente). Je moet het zien om te geloven Kijk maar even RTLGemist om half elf.

Tijl zegt iets zinnigs, hij voorspelt Feyenoord-Roda JC 0-3 in de beker

kos

• 46843 berichten
  • 8968 stemmen

Ok, dan begrijp ik al wel hoe dat gegaan is.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Spelers F'noord verstandelijk gehandicapt

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Spelers F'noord verstandelijk gehandicapt

Goh, je ontdekt een overeenkomst tussen jezelf en Feyenoord?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ow wat is die Tijl pijnlijk genant ongrappig

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dit was de laatste keer Kwijl, wat is die jongen onzeker in dit programma.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.