- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar Been blijft wel herhaaldelijk dezelfde fouten maken. Om te beginnen stelt hij Bruins telkens weer op.
Het is gewoon erg lastig om met dit team te kunnen presteren. Je hebt helemaal geen stootkracht voorin, ze kunnen de bal niet vasthouden - niemand - en er zitten gewoon teveel zwakke schakels in het team (zeker 5 van de 11).
Ik vind Been geen goed alternatief hebben op 10. Wijnaldum kan dat niet, Smolov is weggestuurd en daar had ik wel vertrouwen in en voor de rest heb je echt alleen Bruins die dat kan. Ondanks dat vind ik het vasthouden aan Bruins, één van de sterkste dingen die Been doet. Hij blijft vasthouden aan één visie. Maar de spelersgroep is gewoon te licht. Hij is één van mijn favorieten, maar Wijnaldum moet je echt slachtofferen, haalt veel snelheid uit aanvallen, lijdt enorm veel balverlies. En hopen dat Fer terug komt, heb je al wat meer body. En Rob of Darley gewoon in de goal zetten, met Mulder ben ik iig helemaal klaar. Een jonge versie van Henk Timmer.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Oneens, Naomi. Als een speler echt 0 presteert, al 100 wedstrijden op rij, dan moet er iets gebeuren. Bruins kan ook niet op 10 spelen. Bruins kan het niveau van de Eredivisie niet aan. Waarom zou je hem dan nog opstellen?
Maar het zal aan zijn krediet bij jou te maken hebben.
merijn82
-
- 1932 berichten
- 460 stemmen
Mijn God, wat was Ajax slecht vanmiddag. Het 'De-Boer'-effecht is alweer uitgewerkt? Of is het er nooit geweest? Dit was echt te erg..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omdat de rest het ook niet kan. Hij is least of the worse. Van mij mag je verwachten dat ie de kar trekt, is dat reëel? Verre van.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Wat was het weer hopeloos gisteren, ik word er zo cynisch van.. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Haha, dat verwacht ik niet, hoewel hij Feyenoord wel beter zou moeten maken. Hij draait al een tijdje mee. Zijn 1e seizoen was zijn beste, dat kan de bedoeling niet zijn. Ook al was het team toen beter.
Maar met Mokotjo heb je tenminste nog wat creativiteit. Bruins brengt echt helemaal niets in. Hij is véél te langzaam, leidt bijzonder veel balverlies. Hoe vaak heeft hij gisteren geen belabberde pass gegeven, over een paar meter? En dan ook nog zo'n domme overtreding maken in de slotfase, waar het doelpunt uit viel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk, die verantwoording neemt ie ook. Al is het natuurlijk een iets te simpele redenatie. Was voetbal maar zo simpel, dan wint Top Oss over enkele jaren de Champions League. Er moeten gewoon veel supporters eens realiteitszin krijgen, met dit team eindig je gewoon niet in het linkerrijtje. Of met veel kunst en vliegwerk misschien.
Nee, die neemt hij niet. Als hij dat wel zou doen was hij na de 10-0 wel opgestapt. Verder vind ik het verhaal over de zogenaamd slechte selectie onzin. Ben het wat dat betreft volkomen eens met Van Hanegem. Ze praten de selectie zelf de grond in. Wat hij vorige week over de talenten zei kan echt niet.... Zeker niet in het openbaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heeft weinig met de keuze voor te blijven te maken, zijn clubliefde had er alles mee te maken. De 10-0 in Eindhoven was een blamage, maar maak het nou niet groter dan het is. Je doet alsof we in die match 12 punten verspeeld hebben.
Dat je het eens bent met de Kromme zegt al genoeg, die heeft in dit millennium nog niets zinnigs gezegd wat betreft voetbal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha, dat verwacht ik niet, hoewel hij Feyenoord wel beter zou moeten maken. Hij draait al een tijdje mee. Zijn 1e seizoen was zijn beste, dat kan de bedoeling niet zijn. Ook al was het team toen beter.
Juist, toen was het elftal beter, en nu is Bruins bijna de meest ervaren veldspeler. Dat kan gewoon niet. Dat hij de zondebok is en weer wordt is een terugkerend fenomeen, maar als je op basis van het spel en het presteren onder kunnen wil bestraffen mag je de volgende keer wel negen andere spelers opstellen.
In dit team niet nee, maar dat doet een Wijnaldum ook niet. Al beschikt ie over genoeg spelinzicht, dat een nummer 10 niet goed presteert kan ook met zijn medespelers te maken hebben natuurlijk.
Hij heeft geen hoge handelingssnelheid maar dat was al bekend toen ie gekocht werd. Wel aan zijn medespelers de taak 'm meer tijd te gunnen. Beetje net als in de NFL gedaan wordt bij een quarterback. En een nummer 10, is de quarterback van het voetbal.
Beetje makkelijk, heb er meer wel domme overtredingen zien maken, maar daar hoor je niemand over omdat daar geen doelpunt uit viel. Alsof het Bruins zijn schuld is dat Mulder die bal in de goal kijkt. Ik zou me niet verbazen als Mulder de toto heeft ingevuld en voor een drietje gegaan is.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dat je een keer wat minder speelt oké, maar compenseer dat dan met strijdlust. Ik heb vandaag 0,0 strijdlust gezien, iedereen huppelde er maar achteraan. Dat wat ze de vorige wedstrijden goed deden (met iedereen vroeg druk zetten) zag ik vandaag totaal niet. Tja en dan is dit de wedstrijd van het jaar voor Utrecht, dan weet je al welke kant het opgaat. Ik had weer het gevoel dat Ajax weer dacht dat ze het zo wel even zouden klaren, dat gebeurt dus niet. Weer een tekort aan strijdlust. En om te stellen dat een kampioenschap niet realistisch is, is al helemaal lachwekkend. Wat voor selectie moet je dan hebben wil je kampioenswaardig zijn in Nederland? Met dit team (zonder Suarez, Mounir en Urby) moet je gewoon van Utrecht winnen en wanneer Mounir en Suarez er weer bij komen moet je zeker kampioen kunnen worden. Vandaag speelde iedereen als een natte krant. Wat ik nog het ergste vond is dat na een slechte pass ze er gewoon achterna gingen huppelen, alsof het niet veel uit maakte dat ze weer voor de 1000ste keer een foute pass hadden gegeven. Ongelofelijk, nu maak je het jezelf weer moeilijk. Ajax zal wel weer te laat wakker worden en het kampioenschap op een puntje of 3 verliezen, alweer...
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik zei dircet al: "lekkere plek en lekker tijdstip om daar zo'n domme overtreding te maken."
Maar zo kun je de slechte prestaties van iedere speler wel goed praten. Bruins wordt niet beter. Zijn balbehandeling is gewoon te traag om te kunnen presteren op dit niveau. Kun je er wel quaterbacks bij gaan halen, maar balbehandeling is belangrijk, zeker voor een nummer 10.
Voor de rest heb je gelijk dat Feyenoord op dit moment geen echte nummer 10 heeft, maar Bruins maakt het iedere wedstrijd weer bonter. En waarom denk je dat het een terugkerend fenomeen is dat het Legioen hem zat is? Omdat hij niets toevoegt. Daarnaast is instelling niet goed genoeg. Zijn stijl is nonchalant, oké, maar loop er niet als een zoutzak bij.
Kiros
-
- 607 berichten
- 1329 stemmen
Vandaag kunnen lachen om Feyenoord, morgen het Abcoude-Noord clubje in levende lijve zien verliezen. Wat een prachtweekend zal dit worden!
Wat een weekend. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heeft weinig met de keuze voor te blijven te maken, zijn clubliefde had er alles mee te maken. De 10-0 in Eindhoven was een blamage, maar maak het nou niet groter dan het is. Je doet alsof we in die match 12 punten verspeeld hebben..
We hebben daar zelfs meer dan 12 punten verspeeld, zou er blind voor tekenen als we 12 (nog 9) punten aftrek kregen en die score uit de geschiedenisboeken zou verdwijnen. Zelfs met deze stand. En blijkbaar zit zijn clubliefde realiteitszin in de weg.... Ik ben een vechter.
(Heb jij 'm ooit op enige inzet kunnen betrappen toen hij nog speler was?)
Dat je het eens bent met de Kromme zegt al genoeg, die heeft in dit millennium nog niets zinnigs gezegd wat betreft voetbal.
Dan steun je toch lekker Been en vertel je elke week aan je spelers dat ze er niks van kunnen.....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Jammer dat Twente scoort, anders was de tweede seizoenshelft wel heel erg goed begonnen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Het zal wel weer eens, Twente die in de slotfase scoort...
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Wat voor selectie moet je dan hebben wil je kampioenswaardig zijn in Nederland? Met dit team (zonder Suarez, Mounir en Urby) moet je gewoon van Utrecht winnen
. hoezo in hemelsnaam? Wie is er dan beter dan wat er bij Utrecht rondloopt?
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
. hoezo in hemelsnaam? Wie is er dan beter dan wat er bij Utrecht rondloopt?
Meen je dit echt serieus?
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Mertens zou op links niet misstaan bij Ajax, het middenveld is bij beide ploegen niet veel. Vertonghen, vd Wiel & Stekelenburg zouden zeker in de defensie in ieder geval beter stand moeten houden dan de verdediging van utrecht. Ook Alderweireld moet en kan beter. Blind is gewoon overhyped maar die komt er hopelijk ooit nog.
Heb je Suarez en Hamdaoui voorin, haalt de verdediging gewoon een voldoende dan heb je enkel wat gerichte versterkingen nodig op het middenveld.
De Zeeuw blijft me maar teleurstellen, Enoh doet zijn best maar er zijn zo veel wedstrijden waar je helemaal niks aan hem hebt en Eriksen faalde toch opzichtig vandaag hoor. Veel foute passes en kan totaal geen strijd leveren.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Het zat er aan te komen dat het ook met De Boer een keer mis zou gaan. Beter nu dan later. Hopelijk is het incidenteel.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Dit had Ajax nodig, want ze begonnen na drie gewonnen wedstrijden weer aardig arrogant te worden in Amsterdam. Eigen schuld, dikke bult dus. En als Utrechter kan ik niet ontevreden zijn. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Utrecht is tegenwoordig een angstgegner voor Ajax. Maar laat ik als Ajax liefhebber het goede voorbeeld stellen door Utrecht te feliciteren met deze verdiende overwinning. 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Als Ajax en Feyenoord fuseert zijn we echt de grootste.
Gefeli Utreg.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
. geef gewoon antwoord.
Wat jij wilt.
Vorm of Stekelenburg? Stekelenburg natuurlijk, heeft het al veel vaker en op een hoger niveau bewezen dan Vorm.
Van der Wiel of Cornelisse? Van der Wiel, net zoals Stekelenburg heeft hij het op een hoger niveau bewezen en is gewoon beter.
Alderweireld - Vertonghen of Vorsterman - Wuytens? Heel duidelijk Alderweireld - Vertonghen, beide opbouwend en verdedigend beter.
Blind of Lensky? Dit is een lastige, maar ik zou toch voor Blind gaan, hij heeft meer potentie dan Lensky.
De Zeeuw of Silberbauer? De Zeeuw is veel beter.
Enoh of Strootman? Strootman, ik vind hem zowel verdedigend als aanvallend beter dan onze prutser Enoh.
Eriksen of Asare? Lijkt me vrij duidelijk, Eriksen natuurlijk. Is veel beter in de combinatie en heeft veel meer potentie.
Duplan of Sulejmani? Sulejmani, is veel beter (al was dat vandaag niet het geval)
Demouge of De Jong? Demouge, De Jong is geen spits.
Ebecilio of Mertens? Mertens, vind Mertens veel dreigender en hij is meer efficiënt.
Feit blijft dat veel spelers van Utrecht door de mand zullen vallen als ze bij Ajax gaan spelen, dus dat valt sowieso niet te vergelijken. Als je vindt dat Utrecht een betere selectie heeft als Ajax heb je 0,0 verstand van voetbal.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dit seizoen speelt de Zeeuw een stuk slechter dan Silberbauer.
Voor de rest is Utrecht Fysiek een stuk sterker. Vandaar ook dat ze Ajax vandaag aftroefden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Al meteen gezegd de drie uitwedstrijden in vier weken na de winterstop gaan bepalen of Ajax kampioen wordt of niet. Had er stiekem ook wel een beetje op gehoopt deze nederlaag. Nu nog hopen dat Ajax in Roda of NAC de komende drie nog ergens twee of meer puntjes laat liggen en dan kunnen we in Eindhoven in ieder geval al één ploeg definitief kansloos voor de titel maken.
Jammer dat Twente nog drie punten pakte anders was het helemaal een topweek geweest. Had eigenlijk geen moment meer het idee dat die 1-2 nog ging vallen.
Ik zit in ieder geval alweer klaar voor komend weekend
PSV - Willem II
NAC - Ajax
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Dit had Ajax nodig, want ze begonnen na drie gewonnen wedstrijden weer aardig arrogant te worden in Amsterdam. Eigen schuld, dikke bult dus.
Je bedoelt eigen schuld, dikke bult dat jullie altijd alles geven tegen Ajax en de rest van het seizoen geen pepernoot raken ? Zo haal je idd nooit Europees voetbal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.