- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Vorm of Stekelenburg? Stekelenburg natuurlijk, heeft het al veel vaker en op een hoger niveau bewezen dan Vorm.
Van der Wiel of Cornelisse? Van der Wiel, net zoals Stekelenburg heeft hij het op een hoger niveau bewezen en is gewoon beter.
Blind of Lensky? Dit is een lastige, maar ik zou toch voor Blind gaan, hij heeft meer potentie dan Lensky.
Eriksen of Asare? Lijkt me vrij duidelijk, Eriksen natuurlijk. Is veel beter in de combinatie en heeft veel meer potentie.
Weinig consequent dit lijstje. De ene keer geef je als argument dat iemand meer bewezen heeft. Prima! Maar om dan bij andere speler die nog niets gepresteerd heeft met meer potentie aan te komen is dan weer minder sterk. Zo kun je alles wel recht lullen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Je bedoelt eigen schuld, dikke bult dat jullie altijd alles geven tegen Ajax en de rest van het seizoen geen pepernoot raken ? Zo haal je idd nooit Europees voetbal.
Wat een onzin. Utrecht heeft thuis dit seizoen al zeer regelmatig prima wedstrijden gespeeld.
Utrecht - NEC 4-0
Utrecht - Celtic 4-0
Utrecht - PSV 1-2 (Was pure mazzeloverwinning)
Utrecht - Willem II 3-0
Utrecht - NAC 3-1
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Thuis is Utrecht altijd wel sterk. Maar het feit blijft wel dat ze ook al 8 keer hebben verloren. Extreem wisselvallige ploeg wat vaak goed speelt tegen de betere teams en juist tegen de kleintjes vaak punten laat liggen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De Boer spottend: Liggen ze soms om half 1 nog in bed
Trainer Frank de Boer van Ajax vroeg zijn spelers zondag in de rust van het uiteindelijk verloren duel met FC Utrecht (3-0) of het misschien te vroeg was om te voetballen. „Misschien liggen ze normaal gesproken om half een in de middag nog in bed”, verklaarde hij spottend tegenover Telesport. „Het was echt schrijnend om te zien hoe veel spelers van mij onder hun niveau speelden.”
Dat zijn de teksten. Gewoon de feiten benadrukken. Nu nog hopen dat het De Boer wel lukt hier iets aan te doen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Je bedoelt eigen schuld, dikke bult dat jullie altijd alles geven tegen Ajax en de rest van het seizoen geen pepernoot raken ? Zo haal je idd nooit Europees voetbal.
Eh... vorig jaar hebben ze ook Europees voetbal gehaald op dezelfde wijze.
En grappig altijd, dat soort argumenten "als hullie tegen ons spelen doen ze ineens hun best."
Dat zijn teksten van slechte verliezers.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
of het misschien te vroeg was om te voetballen. ”
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
De Boer spottend: Liggen ze soms om half 1 nog in bed
Trainer Frank de Boer van Ajax vroeg zijn spelers zondag in de rust van het uiteindelijk verloren duel met FC Utrecht (3-0) of het misschien te vroeg was om te voetballen. „Misschien liggen ze normaal gesproken om half een in de middag nog in bed”, verklaarde hij spottend tegenover Telesport. „Het was echt schrijnend om te zien hoe veel spelers van mij onder hun niveau speelden.”
Dat zijn de teksten. Gewoon de feiten benadrukken. Nu nog hopen dat het De Boer wel lukt hier iets aan te doen.
Als Been dit had gezegd in de media dan was het weer negatief geweest.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Komt omdat je dit soort gelul al 1,5 jaar van Been hoort, zonder ook maar enkele vorm van progressie. Soms mag je de hand ook wel is in eigen boezem steken.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Dit seizoen speelt de Zeeuw een stuk slechter dan Silberbauer.
Voor de rest is Utrecht Fysiek een stuk sterker. Vandaar ook dat ze Ajax vandaag aftroefden.
Ik heb alleen de 2e helft gezien , maar het mooiste en meest veelzeggende moment was aan het eind. Silberbauer die even vol in beeld werd genomen. Zijn t-shirt helemaal onder de modder. Zweet op de kop. Volgens mij liep er bij Ajax niemand zo bij. Dat was het verschil.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Wat is die Janko trouwens een waardeloze speler. Die penalty moet er toch gewoon in. Weg met die gast !!
Hehehe Janko

Gelijkspel was vandaag denk ik meer terecht geweest, maar als er iemand had moeten winnen dan Twente. Was geen geweldige wedstrijd qua voetbal, maar ik ga vanavond weer blij naar bed 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Eh... vorig jaar hebben ze ook Europees voetbal gehaald op dezelfde wijze.
En grappig altijd, dat soort argumenten "als hullie tegen ons spelen doen ze ineens hun best."
Dat zijn teksten van mensen die de realiteit kunnen zien. Dit was de wedstrijd van het jaar voor Utrecht, had je gezien hoe die supporters zaten te hossen en er werden al flesjes champagne opengetrokken alsof ze de Champioens League hadden gewonnen. En ja dat moet Ajax gewoon weten en zichzelf wapenen, maar dat deden ze niet.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Dat zijn teksten van mensen die de realiteit kunnen zien. Dit was de wedstrijd van het jaar voor Utrecht, had je gezien hoe die supporters zaten te hossen en er werden al flesjes champagne opengetrokken alsof ze de Champioens League hadden gewonnen. En ja dat moet Ajax gewoon weten en zichzelf wapenen, maar dat deden ze niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Tweede goal was werkelijk waar prachtig. Als hij dit nog een paar weekjes volhoudt ben ik misschien om maar voorlopig vind ik het nog steeds geen bijzondere spits.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Overigens is Janko ook mooi op weg om het ongelijk van velen (hier) te bewijzen. Twente mag van mij best de titel prolongeren. Prima ploeg.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Overigens is Janko ook mooi op weg om het ongelijk van velen (hier) te bewijzen. Twente mag van mij best de titel prolongeren. Prima ploeg.
En ik de hele tijd maar denken dat je voor Ajax was 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Komt omdat je dit soort gelul al 1,5 jaar van Been hoort, zonder ook maar enkele vorm van progressie. Soms mag je de hand ook wel is in eigen boezem steken.
Ik vind juist dat Been heel vaak de hand in eigen boezem steekt. Burgerking ook, trouwens.
Maar serieus, in die 1,5 jaar tijd heb ik 'm echt heel vaak horen zeggen dat hij dingen niet goed heeft gedaan, en dat het een gezamenlijke wanprestatie was (na een verliespartij) en dat hij daar verantwoordelijk voor is.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Tja, de haat tegen Ajax is groot in Utrecht.
Maar als je daar niet tegen kunt, moet je ook geen titelaspiraties hebben.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik vind het altijd wel frapant dat alleen de negatieve zaken van Been worden aangehaald. Echt, hoe vaak Been het bij zichzelf heeft gezocht... niet op 1 hand te tellen.
En dat Janko een echte spits was, kon je direct al zien. 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Ik vind juist dat Been heel vaak de hand in eigen boezem steekt. Burgerking ook, trouwens.
Maar serieus, in die 1,5 jaar tijd heb ik 'm echt heel vaak horen zeggen dat hij dingen niet goed heeft gedaan, en dat het een gezamenlijke wanprestatie was (na een verliespartij) en dat hij daar verantwoordelijk voor is.
Als ie dat zovaak gezegd heeft en dat hij er verantwoordelijk voor is, dan moet ie misschien eens zijn conclusies trekken. Maar of het wat oplost... Zou niet weten wie dit Feyenoord wel op de rails kan krijgen. Van Hanegem als trainer zie ik niet. Bij Utrecht vond ik hem zeker het laatste jaar drama.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
In andere situaties zou Been allang weg zijn geweest. Hij geeft niet op, en dat vind ik ook wel tekenend voor hem. Als Feyenoord hem echt weg wil hebben, zie ik Been wel zelf opstappen.
Ik zou geen haalbare namen kunnen opnoemen, die het beter zouden doen.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Tweede goal was werkelijk waar prachtig. Als hij dit nog een paar weekjes volhoudt ben ik misschien om maar voorlopig vind ik het nog steeds geen bijzondere spits.
Hij is geen spits als Reis, maar meer een koevermans. Alleen stukken beter. In de 1ste seizoenshelft had ie er terwijl ie niet in topvorm was toch ook al 8 inliggen. En hij kan een bal vasthouden. Bovendien wordt ie steeds beter in de combinatie. Zag hem vandaag ook 2 keer een geweldige actie maken wat zeker 1 doelpunt op had kunnen/moeten opleveren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Trainer VVV zegt gewoon dat Excelsior vandaag ook verliest. Dat hier geen spoilers nodig zijn kan ik me nog voorstellen maar dat de NOS ook al uitslagen van tevoren weg gaat geven is een ander verhaal.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Had er nog niets van gezien maar bijna schokkend hoeveel enorme kansen Utrecht krijgt. Had gewoon bij rust 5-0 kunnen zijn.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De Belgische topper Anderlecht - Standard is ook afgelopen. 2-0 voor Anderlecht. 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Klopt, en als Sulejmani die kans vlak voor rust en die kans vlak na rust wel afmaakt zit Ajax weer helemaal in de wedstrijd. Als, als, als.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Schandalige wanvertoning. Ik zag het binnen 5 minuten al, dit wordt een ramp. Dikverdiende zege van Utrecht, had ook nog veel hoger kunnen zijn. Wel jammer dat Sulejmani vlak na de rust die 2-1 niet maakte, had je misschien nog wat kunnen bereiken, zij het onverdiend.
Schandalige instelling. Je weet als je tegen Utrecht speelt dat je het zwaar krijgt als Ajax. Je weet dat je het in Utrecht nog veel zwaarder krijgt. Toch ben je ruim afgebluft op inzet en mentaliteit. Bah. Titel is weer eens ver uit zich geraakt. Al staan we er minder slecht nog voor dan vorig jaar net na de winter. Ik hou nog een beetje hoop, maar dan moet je als ploeg echt beter gaan spelen en met de juiste inzet op het veld komen. Wordt zondag leuk met NAC uit. Die moet je gewoon winnen.
Ajax 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je hoeft niet meer te spoileren in dit nieuwe voetbal only topic hoor
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik lees het nu pas. Doe maar. Hoeveel staat Utrecht - Ajax eigenlijk? 
Ajax was zeker weer beter?
Verschil is dat jij zeker wist dat Feyenoord ging winnen, terwijl ik vooraf al duidelijk was over Utrecht-Ajax. Nederlaag vandaag verbaast me dan ook niet. Onze grote angstgegner van de laatste jaren. Utrecht geeft 300% tegen Ajax en Ajax niet eens 100%. Het is wel treurig trouwens dat Ajax zonder Suarez aanvallend echt weinig kan scoren. Blij als Suarez en ook El Hamdaoui er weer bij zijn volgende week (mits ze wel blijven natuurlijk).
Maare....zie je wel dat ik gelijk had en dat de Graafschap echt niet voor Feyenoord onderdoet. Sure, winst was geflatteerd, maar Feyenoord was echt nauwelijks dreigend en beter dan de Superboeren. Die zogenaamde talenten van Feyenoord worden ook gewoon overschat. Je kan niet alles op jeugdigheid gooien. Ajax is ook jeugdig, maar wij gebruiken dat excuus ook niet.
Maargoed, na vanmiddag heb ik wel wat minder lol om gisteravond.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.