• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.105 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.662 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad kutvertoning.. ze liepen als een juniorenelftalletje een beetje slappe pisballtjes naar elkaar te trappen, terwijl Utregg er vol op ging! Maar je moet dus ook concluderen dat het een fragiel ploegje is met weinig weerbaarheid, itt in ieder geval Twente. Kampioenschap lijkt me nu wel verkeken, tenzij Luis als een scudraket nog uit de startblokken komt, maar waarschijnlijk is het dan al te laat

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Almighty schreef:

Klopt, en als Sulejmani die kans vlak voor rust en die kans vlak na rust wel afmaakt zit Ajax weer helemaal in de wedstrijd. Als, als, als.

Ik denk dat timbo het vooral over het spelbeeld heeft (en het aantal kansen natuurlijk).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik vind juist dat Been heel vaak de hand in eigen boezem steekt. Burgerking ook, trouwens.

Maar serieus, in die 1,5 jaar tijd heb ik 'm echt heel vaak horen zeggen dat hij dingen niet goed heeft gedaan, en dat het een gezamenlijke wanprestatie was (na een verliespartij) en dat hij daar verantwoordelijk voor is.

Ja, lekker makkelijk. Wel zeggen: "Ik heb het gedaan", maar dan niet opstappen. Verantwoordelijkheid moet je niet enkel erkennen, maar ook de consequenties nemen. Maar we zien het nog wel een paar weken aan, en dan straks als zijn opvolger het direct beter doet in koor roepen. "Dat hadden we eerder moeten doen."

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Verschil is dat jij zeker wist dat Feyenoord ging winnen, terwijl ik vooraf al duidelijk was over Utrecht-Ajax. Nederlaag vandaag verbaast me dan ook niet. Onze grote angstgegner van de laatste jaren. Utrecht geeft 300% tegen Ajax en Ajax niet eens 100%. Het is wel treurig trouwens dat Ajax zonder Suarez aanvallend echt weinig kan scoren. Blij als Suarez en ook El Hamdaoui er weer bij zijn volgende week (mits ze wel blijven natuurlijk).

Maare....zie je wel dat ik gelijk had en dat de Graafschap echt niet voor Feyenoord onderdoet. Sure, winst was geflatteerd, maar Feyenoord was echt nauwelijks dreigend en beter dan de Superboeren. Die zogenaamde talenten van Feyenoord worden ook gewoon overschat. Je kan niet alles op jeugdigheid gooien. Ajax is ook jeugdig, maar wij gebruiken dat excuus ook niet.

Maargoed, na vanmiddag heb ik wel wat minder lol om gisteravond.

Jij zei dat de Graafschap meer kwaliteit heeft dan Feyenoord. En daar was/ben ik mee oneens. De Graafschap had gisteren eigenlijk helemaal niets in te brengen, tegen een Feyenoord dat hopeloos uit vorm is. De meeste spelers bij Feyenoord zijn sowieso een lange periode hopeloos uit vorm (naast de spelers die al helemaal niet kunnen voetballen). Feyenoord zette een wanprestatie neer, maar als Wijnaldum die 1-0 er "gewoon" intikt (hoe kun je 'm missen), dan was er echt niets aan de hand geweest.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, lekker makkelijk. Wel zeggen: "Ik heb het gedaan", maar dan niet opstappen. Verantwoordelijkheid moet je niet enkel erkennen, maar ook de consequenties nemen. Maar we zien het nog wel een paar weken aan, en dan straks als zijn opvolger het direct beter doet in koor roepen. "Dat hadden we eerder moeten doen."

Ik zou het ook een teken van zwakte vinden om direct weg te lopen. Daarnaast houdt Been van Feyenoord en wil er hoe dan ook slagen. Van mij mag hij ook weg hoor, omdat hij ondermaats presteert, maar ga je dan Leon Vlemmings voor de groep zetten?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

orbit schreef:

Inderdaad kutvertoning.. ze liepen als een juniorenelftalletje een beetje slappe pisballtjes naar elkaar te trappen, terwijl Utregg er vol op ging! Maar je moet dus ook concluderen dat het een fragiel ploegje is met weinig weerbaarheid, itt in ieder geval Twente. Kampioenschap lijkt me nu wel verkeken, tenzij Luis als een scudraket nog uit de startblokken komt, maar waarschijnlijk is het dan al te laat

Cijfermatig is de titelrace nog zeker niet verspeeld. PSV en Twente zullen ook nog genoeg punten verspelen. Het vervelende is alleen: Ajax vast ook.

We hebben de komende weken een kut programma. Zondag alweer NAC uit om er eens 1 te noemen. Ajax moet echt blijven winnen om aan te haken. 6 punten is niet fataal. Na zondag 9 punten achterstaan denk ik wel, al kwamen we vorig jaar dichtbij.

Ajax is te wisselvallig. Geweldig tegen Milan en AZ, een uur sterk tegen Vitesse, behoorlijk tegen Feyenoord en barslecht tegen Utrecht. Maar liever zie ik Ajax steeds gewoon een 6,5 tot een 7 spelen met gewoon de winst. Deze irritante uitschieters zoals vandaag verpesten gewoon je kansen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, laat van mijn part Willem het seizoen afmaken en de investeerders maar eens de portemonnee trekken. Leuk als je de halve club op koopt, maar als je er dan vervolgens niet ook nog een keer een zelfde soort bedrag in investeert, hebben we (en ze) er niets aan....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Jij zei dat de Graafschap meer kwaliteit heeft dan Feyenoord. En daar was/ben ik mee oneens. De Graafschap had gisteren eigenlijk helemaal niets in te brengen, tegen een Feyenoord dat hopeloos uit vorm is. De meeste spelers bij Feyenoord zijn sowieso een lange periode hopeloos uit vorm (naast de spelers die al helemaal niet kunnen voetballen). Feyenoord zette een wanprestatie neer, maar als Wijnaldum die 1-0 er "gewoon" intikt (hoe kun je 'm missen), dan was er echt niets aan de hand geweest.

De GS heeft ieder geval niet minder kwaliteit. Zij speelden gister ook onder hun kunnen, net als Feyenoord. Jongens als de Ridder en Bargas zouden bij Feyenoord in de basis spelen.

Feyenoord had gister nauwelijks kansen. Alleen Wijnaldum miste inderdaad onbegrijpelijk. Maar de GS had ook kansen en is oa een penalty ontnomen. Het ontliep elkaar niet. Zoals het op de Vijverberg ook geen beter Feyenoord was.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Tja, de haat tegen Ajax is groot in Utrecht.

Maar als je daar niet tegen kunt, moet je ook geen titelaspiraties hebben.

Ik kan er wel tegen, waarom denk je dan dat ik dit zei:

En ja dat moet Ajax gewoon weten en zichzelf wapenen, maar dat deden ze niet.

Ajax weet al 1 jaar van te voren dat de uit-wedstrijd tegen Utrecht lastig wordt, dat Utrecht er volop knalt dan moeten ze toch wel weten dat ze dat zelf ook moeten doen? Ik vind het echt ongelofelijk hoe slap ze de duels aangingen. En dan hoor ik Vertonghen zeggen dat het een off-day was, dat was vorig jaar ook al tegen Utrecht, toeval? Ik denk het niet...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

De GS heeft ieder geval niet minder kwaliteit. Zij speelden gister ook onder hun kunnen, net als Feyenoord. Jongens als de Ridder en Bargas zouden bij Feyenoord in de basis spelen.

Feyenoord had gister nauwelijks kansen. Alleen Wijnaldum miste inderdaad onbegrijpelijk. Maar de GS had ook kansen en is oa een penalty ontnomen. Het ontliep elkaar niet. Zoals het op de Vijverberg ook geen beter Feyenoord was.

Penalty ontnomen? Haha, weer dingen gezien die er niet waren?

Feyenoord had weinig grote kansen, dat klopt (2 stuks). Wel veel mogelijkheden. Maar goed, wat ik al zei, Feyenoord mist de laatste schakel. Die v/d Beukering mag weer naar de Mac. Kansloos.

Misschien zouden die 2 spelers versterkingen (basis) zijn bij de Graafschap. De rest zou aangevuld worden met Feyenoordspelers, maar dat weet jij gelukkig ook wel.

Het ontliep elkaar niet? Kijk eens wat objectiever. Het veldoverwicht van Feyenoord was groot.

Maar nu stop ik erover... Feyenoord was te slecht om er lang over door te praten , en dan vooral spelers als El Ahmadi, de Cler en Bruins.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Als ik het goed herinner hebben we sinds december 2009 vijf keer verloren in de competitie. Recent nog tegen ADO en AZ en die andere drie keer was tegen Utrecht. 2-0 daar, 1-2 in Amsterdam en vandaag 3-0. En nog begint Ajax vandaag daar te spelen met een mentaliteit van ''komt wel goed''. Ik snap daar echt niks van. Je weet wat je te wachten staat, bewapen je daar dan maximaal tegen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tsja, ik had tegen beter weten in nog wel gehoopt op een aanpassing in tactiek oid.. waardoor ze Utreg zouden laten komen en dan er snel uit.. maar plan, tactiek, overzicht.. niks van dat alles. Frank heeft nog een grote kluif aan dit zooitje, maar dat wisten we eigenlijk al natuurlijk

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar goed, wat ik al zei, Feyenoord mist de laatste schakel.

Feyenoord mist wel meer hoor ...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Hoe vaak ga je dat nog zeggen?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Penalty ontnomen? Haha, weer dingen gezien die er niet waren?

Feyenoord had weinig grote kansen, dat klopt (2 stuks). Wel veel mogelijkheden. Maar goed, wat ik al zei, Feyenoord mist de laatste schakel. Die v/d Beukering mag weer naar de Mac. Kansloos.

Misschien zouden die 2 spelers versterkingen (basis) zijn bij de Graafschap. De rest zou aangevuld worden met Feyenoordspelers, maar dat weet jij gelukkig ook wel.

Het ontliep elkaar niet? Kijk eens wat objectiever. Het veldoverwicht van Feyenoord was groot.

Maar nu stop ik erover... Feyenoord was te slecht om er lang over door te praten , en dan vooral spelers als El Ahmadi, de Cler en Bruins.

Ja, jij noemt het geen penalty, ik wel. Het was ieder geval discutabel.

De GS miste ook kansen en mogelijkheden. Het ontliep elkaar gister niet. En het heeft echt niet alleen met jullie gebrek aan scorend vermogen te maken. De rest van de ploeg is ook gewoon zwak. De Cler was gister misschien wel jullie beste speler, moet je nagaan. Overigens zijn er wel meer spelers van de GS die bij Feyenoord goed meekunnen.

Veldoverwicht zegt me overigens helemaal niks als je er niks mee doet. De GS kwam om te verdedigen en op 1 of 2 momenten na deden ze dit met succes. Dat de 0-1 nog valt is lucky, maar een punt was sowieso dikverdiend.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Feyenoord was echt veel beter dan De Graafschap natuurlijk.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Trainer VVV zegt gewoon dat Excelsior vandaag ook verliest. Dat hier geen spoilers nodig zijn kan ik me nog voorstellen maar dat de NOS ook al uitslagen van tevoren weg gaat geven is een ander verhaal.

Viel me ook tegen ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Feyenoord was echt veel beter dan De Graafschap natuurlijk.

Superboeren werden van het veld gespeeld. Dat het geen 7-0 is geworden zeg!

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Werden inderdaad bij vlagen weggespeeld ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Dat zeg ik. Graafschap was machteloos. Feyenoord was een tsunami, overspoelde die arme Superboeren en schoten van alle hoeken op doel. Waterman werd met een kleine beroerte afgevoerd na 90 minuten, heeft alleen maar moeten duiken om de meest onmogelijke schoten toch nog te stoppen. En schofterig genoeg pakte het totaal vernederde de Graafschap ook nog schandalig de 3 punten. Was uiteraard een goal die nooit had mogen tellen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

kos schreef:

Wel knap dat ze dan geen enkele uitgespeelde kans hebben gecreëerd, op die van Wijnaldum in de 44e minuut na ...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Wel knap dat ze dan geen enkele uitgespeelde kans hebben gecreëerd, op die van Wijnaldum in de 44e minuut na ...

Ssst, dat is toch bijzaak! Feit is dat de Superboeren compleet gek getikt werden! Die konden er helemaal niets van in vergelijking met het superieure Feyenoord dat kos heeft gezien!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

http://www.vi.nl/Nieuws-item/193982/El-Ahmadi-verlaat-zwalkend-Feyenoord-per-direct.htm

El Ahmadi verlaat zwalkend Feyenoord per direct

23/01/2011 20:17

Karim El Ahmadi speelt de rest van het seizoen voor Al-Ahli. De club uit Dubai neemt de Feyenoord-middenvelder voor een halfjaar op huurbasis over van de Rotterdammers. Zijn nieuwe werkgever wist tevens een optie tot koop te bedingen.

Al-Ahli is de club waar Henk ten Cate in het verleden (2010) aan het roer stond als trainer. Momenteel staat voormalig Weredvoetballer van het Jaar (2006) Fabio Cannavaro onder contract in Dubai.

De middenvelder arriveert morgen bij zijn nieuwe club om de laatste formaliteiten af te handelen, weet Voetbal International.

El Ahmadi maakte dit seizoen in vijftien competitieduels van Feyenoord zijn opwachting. In die wedstrijden was de middenvelder niet trefzeker.

De 25-jarige Marokkaan komt vanaf het seizoen 2008/09 uit voor de Rotterdammers, daarvoor stond hij vijf seizoenen onder contract bij FC Twente.

El Ahmadi per direct weg dus...verrassend.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Yep, dat was het grote manco. Verder was het verschil tussen Feyenoord en De Graafschap ongeveer even groot als dat tussen Utrecht en Ajax.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

kos schreef:

Yep, dat was het grote manco. Verder was het verschil tussen Feyenoord en De Graafschap ongeveer even groot als dat tussen Utrecht en Ajax.

Met als enige verschil dat de bovengrens bij Fey - Gra zo laag lag, dat het verschil nauwelijks merkbaar was. Feyenoord had de bal ja, maar kon er niks mee. De Graafschap is nauwelijks in de problemen geweest, maar creëerde ook vrij weinig (in de tweede helft pas sporadisch), en was aan de bal nog dramatischer.

Je hebt wel de hele wedstrijd gezien? Een vriend van me dacht namelijk op basis van de samenvatting dat Feyenoord best goed gespeeld had, maar dat was dus echt niet zo (zoals ook overal te lezen valt, overigens).

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Gewoon triest. Die jongen heeft echt wel kwaliteiten, dat heeft ie in zijn laatste seizoen bij Twente wel laten zien. Hij heeft de pech dat ie in een team terecht is gekomen dat voor geen meter draait en hij is dan niet de man die dat om kan draaien. Het is geen vechtvoetballer zoals ze die op dit moment bij Feyenoord kunnen gebruiken. Maar hij had van mij best terug mogen komen bij Twente. Denk dat het spel van Twente veel beter bij hem past. Een subtopper uit Engeland of Spanje kan ie ook wel aan. Jammer dat ie deze keuze maakt, maar gelukkig is het maar een huurovereenkomst.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kos schreef:

(quote)

Feyenoord speelde thuis en MOEST winnen na al de ellende van de laatste tijd ..

50.000 verscheurde harten schreewden de 11 uit Rotterdam naar een overwinning, natuurlijk lijkt het dan of ze veel beter waren ... feitenlijk hadden ze alleen meer balbezit, weggetikt is iets heel anders.

Ajax had dezelfde situatie maar dan in hun nadeel ( dit is voor Utrecht namenlijk de wedstrijd van het jaar )

compleet scheve vergelijking dus.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ik vergelijk Feyenoord dan uiteraard ook met Utrecht en Ajax met De Graafschap in deze vergelijking.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dan nog een scheve vergelijking. Mooi hoe je altijd alles zo mooi gekleurd weet te brengen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Iets met potten, ketels en zwart zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.