- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Het moet niet gekker worden:
'Emanuelson na dit seizoen aan de slag bij AC Milan'
Zaterdag, 22 januari 2011 om 10:02
Volgens Voetbal International is Urby Emanuelson dicht bij een transfer naar AC Milan. De 24-jarige Amsterdammer is na dit seizoen transfervrij en lijkt die status te gaan verzilveren met een overgang naar de Italiaanse topclub. Emanuelson, die bij Ajax jarenlang op wisselende posities wordt gebruikt, moet in Milaan de linksbackpositie gaan opvullen; de Rossoneri zoeken al enige tijd naar een geschikte kandidaat op die plek.
Persoonlijk vind ik hem net genoeg voor de middenmoot van de eredivisie. Voor clubs als NAC, Heerenveen, Groningen of Vitesse zou het een leuke voetballer zijn. Maar Milan? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Hij heeft het zelfs inmiddels bevestigd.
Je doet hem trouwens wel iets te kort imo. Urby heeft (nog steeds) veel potentie en is een slimme, technische voetballer. Als spelers zoals Nesta en Gattuso hem dan nog even flink gaan drillen kan het best nog wat worden. Ajax heeft met Blind trouwens al een uitstekende vervanger.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Je doet hem trouwens wel iets te kort imo. Urby heeft (nog steeds) veel potentie en is een slimme, technische voetballer. Als spelers zoals Nesta en Gattuso hem dan nog even flink gaan drillen kan het best nog wat worden. Ajax heeft met Blind trouwens al een uitstekende vervanger.
Vroeger vond ik het wel een aardige tot goede voetballer. Maar hij is door de trainers bij Ajax jarenlang misbruikt en heeft zich daardoor nooit kunnen doorontwikkelen op een bepaalde positie. Nu zie ik dat niet meer gebeuren. En als je bij Ajax al niet eens elke wedstrijd in de basis staat, wat moet AC Milan dan met je? Die schat ik op dit moment toch een stuk hoger in dan Ajax. (Ondanks die 2-0, voordat dat er weer bij gehaald wordt. )
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Hij speelt inderdaad nauwelijks bij Ajax..
Van de 19 wedstrijden heeft hij alleen Feyenoord door een blessure gemist.
Niet dat dit hem dan meteen geschikt maakt voor Milan maar hij speelt wel. En hij zou gek zijn dit niet aan te nemen, hij wou sowieso al weg en een grotere club dan Milan gaat hij heus niet vinden. Is toch heerlijk om daar te kunnen zijn.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Hij zal er alleen niet veel aan spelen toekomen gok ik.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
"Gedurende de persconferentie na afloop van de 2-0 nederlaag van Feyenoord in de Amsterdam Arena tegen Ajax trok Feyenoord-trainer Mario Been het rendement van de talenten Georginio Wijnaldum en Luc Castaignos publiekelijk in twijfel. De oefenmeester zei dat het duo veel kwaliteit wordt toegedicht, maar dat ze misschien niet zo goed zijn als wel gedacht wordt."
Been begint het eens te worden met mij als het om Castaignos gaat,
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Ach, hij zal zeker zijn wedstrijden meepikken heel af en toe bij Milan. Wie weet doet hij het nog goed ook en mag hij vaker spelen.
Mocht hij falen heeft hij een 3 jarig contract waarmee die de nodige miljoentjes binnenhaalt. En als hij dan uiteindelijk Milan zal verlaten komt hij niet meteen ergens in de middenmoot van de Eredivisie terecht maar heeft hij omdat hij van Milan afkomt nog een hoop aardige mogelijkheden waar hij in ieder geval weer mooie contracten kan tekenen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach,in dit Feyenoord zou zelfs Messi nog slecht spelen. Geloof vooral dar Been op is.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft Been nooit namen genoemd hoor..?
Zou ook niet zo slim zijn natuurlijk, maar ja, wel weer typisch iets voor Been trouwens.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat moet hij dan? Bijna iedereen noemt hem een tactisch onbenul, maar hij heeft (met Vlemmings) bedacht om steeds Toby vrij te laten. Komt die gast een keer op en is het meteen een goal! Dat is de pech die wij op dit moment hebben.

Zo grappig heb ik het in tijden niet gelezen hier. Toby komt 1x op, schiet en dat is pech? Man, Alderweireld mocht vanaf minuut 1 tot affluiten al steeds naar voren rennen. Tot aan een paar meter vanaf de 16 van Feyenoord hield niemand hem tegen. Dat heet tactiek? 
En Been had ADO-Ajax of Milan-Ajax in 2010 niet gekeken? Daar knalde Toby de bal namelijk ook al vanaf grote afstand in de kruising.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Oja, en over Emanuelson:
Dat was effe met een mond vol tanden komen te staan tijdens het Voetbalzone nieuws lezen zeg. Urby naar Milan. Die Raiola is toch wel wereldklasse als waarnemer, want hoe krijg je het voor elkaar dat Milan een speler als Urby wil? Goede kracht hoor, maar verre van niveau wat in de buurt zit bij de absolute top. Goede tackle, snelheid en een goed schot, maar nooit bepalend buiten af en toe een topduel, nauwelijks rendament en veel te veel momenten van gebrek aan concentratie.
En erg lekker, Ajax vangt er nog geld voor ook. 7 jaar ergenissen zijn voorbij. Hele aardige jongen, gun hem het beste, maar erg rouwig ben ik niet. Zeker nu Ajax ook geld vangt. Blind is een meer dan uitstekende vervanger, probleem opgelost!
Daley Blind 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tuurlijk moet er geen progressie zichtbaar zijn.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Heeft Been wel een béétje zelfreflectie??
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik voorzie een snel ontslag van Been in Rotterdam. Die is hard bezig zichzelf onmogelijk te maken voor bestuur, selectie en media.
Inderdaad redelijk sneu hoe kritiekloos Been benaderd wil worden. Hij doet het gewoon waardeloos slecht.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hij is wel erg snel op zn teentjes getrapt idd. Mario Teen. 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Daley Blind

Wat een slechte speler vind ik dat zeg, wordt helemaal omhooggeprezen net als toen bij Marcellis gebeurde, enige verschil tussen Marcellis en hem is dat Dirk het zonder zijn vader gedaan heeft 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen

Wat een slechte speler vind ik dat zeg, wordt helemaal omhooggeprezen net als toen bij Marcellis gebeurde, enige verschil tussen Marcellis en hem is dat Dirk het zonder zijn vader gedaan heeft
Haha, het is goed knul. Zijn vader heeft er natuurlijk ook voor gezorgd dat hij voor Groningen vorig jaar zo goed speelde? Tegen die amateurs van Feyenoord had Blind woensdag trouwens weinig tot geen moeite.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen

Totaal niet met je eens.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen

Hij faalde dan ook opzichtig tegen Feyenoord? Natuurlijk is zo een nietszeggend potje tegen een degradatiekandidaat geen echte test voor Daley maar hij moest toch ergens beginnen? Was een mooie pot voor hem om eens in de basis te starten zo tegen Feyenoord met een goed gevulde ArenA.
Laten we de komende weken eerst maar eens kijken hoe hij zich houdt voordat het opeens een nietsnut is die alleen dankzij zijn vader in Ajax speelt.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Haha, het is goed knul. Zijn vader heeft er natuurlijk ook voor gezorgd dat hij voor Groningen vorig jaar zo goed speelde? Tegen die amateurs van Feyenoord had Blind woensdag trouwens weinig tot geen moeite.
Wissel Ebicilio met Cabral en Cabral zou tegen Feyenoord goed spelen. Dat Blind goed voetbalde tegen Groningen weet ik niet, heb de wedstrijd niet gezien. Maar stel dat het zo was, die kerel had het toch nooit gehaald zonder zijn vader.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Vóór Groningen, niet tégen Groningen. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Urby naar Milaan? Leuk voor die jongen. Heb altijd een zwak voor hem gehad. Technisch zeer sterk, goed schot en een slimme speler die het daar goed kan gaan doen. En wat gebeurt er nu met Manolevje dan?
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Vóór Groningen, niet tégen Groningen.
Haha oke 
Dat Urby naar Milan zal vertrekken verrast mij ook enorm. Goede voetballer maar het kwam er eigenlijk nooit uit op een paar wedstrijden na.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wissel Ebicilio met Cabral en Cabral zou tegen Feyenoord goed spelen. Dat Blind goed voetbalde tegen Groningen weet ik niet, heb de wedstrijd niet gezien. Maar stel dat het zo was, die kerel had het toch nooit gehaald zonder zijn vader.
Welja, dat Blind de hele opleiding van Ajax goed doorlopen heeft en nu in Ajax 1 mag spelen komt allemaal door Danny. Want Daley kan er zelf natuurlijk geen zak van. Haha, ongelooflijk, wat heb je weinig visie zeg. Ik wil wel wedden met je dat Blind het Nederlands Elftal nog gaat halen. Al zal dat ook wel dan door zijn pa komen 
PS: Je hebt dus vorig jaar gewoon de competitie niet gevolgd. Anders had je geweten dat hij een half jaar BIJ Groningen heeft gespeeld. En 1 van de allerbesten was.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Welja, dat Blind de hele opleiding van Ajax goed doorlopen heeft en nu in Ajax 1 mag spelen komt allemaal door Danny. Want Daley kan er zelf natuurlijk geen zak van. Haha, ongelooflijk, wat heb je weinig visie zeg. Ik wil wel wedden met je dat Blind het Nederlands Elftal nog gaat halen. Al zal dat ook wel dan door zijn pa komen 
PS: Je hebt dus vorig jaar gewoon de competitie niet gevolgd. Anders had je geweten dat hij een half jaar BIJ Groningen heeft gespeeld. En 1 van de allerbesten was.
Nah, hij haalt Oranje straks omdat hij Frank eventjes laat bellen met Bert.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ik vind Daley op dit moment nog niet beter dan Urby, maar Daley heeft wel snel progressie gemaakt en als dat doorzet voorzie ik weinig problemen voor Ajax.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Been maakt het zichzelf wel heel erg lastig op dit moment, als hij gewoon weg wil moet hij dat als een man toegeven. Hij zal zich er bij moeten neerleggen dat hij van dit team geen geoliede machine kan maken en dat het nog lastig gaat worden in het linker rijtje te eindigen.
Wie hem dan moet gaan opvolgen is een tweede, maar dit kan ook niet langer meer zo.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Ik wil wel wedden met je dat Blind het Nederlands Elftal nog gaat halen.
Zegt ook zoveel he, dat Slory en Yildririm ook het Nl elftal hebben gehaald. Net als Marcellis 
En als je een speler niet kent uit de eredivisie moet dat ook betekenen dat ik het niet gevolgd heb?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen

Op basis van wat eigenlijk? Die gast heeft meer talent in zijn linker knobbel dan heel MovieMeter hier bij elkaar 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het is alleen een mentaal probleem, hij is nog te wisselvallig. Qua talent past hij ontzettend makkelijk bij een topclub. Denk eigenlijk dat hij wel prima past bij Milan, maar de tijd zal het leren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.