- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Is Michael Lumb al weg bij Feyenoord of slokt hij nog steeds salaris op?
Met de Noorderzon vertrokken.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Met de Noorderzon vertrokken.
Eigenlijk zonde dat zulke spelers een halfjaar salaris hebben gekregen dat je zoveel beter had kunnen gebruiken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je hebt het over kwaliteit. De spelers van Feyenoord hebben (utieraard) meer kwaliteit. Sowieso de selectie (met iets van 6 - langdurige - blessures). Feyenoord speelt thuis ook vele malen sterker dan uit, dus daar moet iets van angst in het team zitten. Daarnaast moet Feyenoord de Graafschap thuis nog trekken, en heeft Feyenoord weer meer punten.
Je weet dat ik je hier kom uitlachen als Feyenoord morgen niet wint he 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Nee, ik heb de goede wedstrijden voor me. ADO had een verdiende 0-1 ruststand en vlak daarvoor of daarna (ben ik even kwijt) hadden ze geloof ik een hele grote kans verprutst.
Vind niet dat Feyenoord dit jaar opvallend veel pech heeft. Het zat een paar maal mee en een paar maal tegen.
Ik ben eigenlijk niet iemand die het over pech en geluk wil hebben, maar Feyenoord heeft echt vaak gehad dat het dubbeltje niet naar hun kant opviel. Veel discutabele momenten, etc. Het zal ook misschien iets met de wet van Murphy te maken hebbenb. 
Maar Feyenoord was beter dan ADO en had meer dan verdiend gewonnen. Zelfs de media was het daarover eens. En die zijn, over het algemeen, een stuk objectiever dan wij. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Je weet dat ik je hier kom uitlachen als Feyenoord morgen niet wint he
Je weet dat ik je kom uitlachen als Ajax wéér geen kampioen wordt hè.
En: wie het laatst lacht, lacht het best. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nu nog een extra ster erbij.
Dat zal voor de concurrentie sowieso nog wel een stuk langer duren ja 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zucht. Gaan we dat er weer bij halen...
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Nu haal je oude koeien uit de sloot. Allang besproken. Afgesloten. Hij zal het nooooit meer doen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dat zal voor de concurrentie sowieso nog wel een stuk langer duren ja
Als het zo doorgaat, is PSV er eerder dan Ajax. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Je weet dat ik je kom uitlachen als Ajax wéér geen kampioen wordt hè.
En: wie het laatst lacht, lacht het best.
Hmmm, denk niet dat Feyenoorders het recht hebben om ons uit te lachen 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Welnee. Die hebben Fredje Rutten. Da's de lafste coach van het land. Rutten mag jaren blijven, daar win je weinig mee.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Hmmm, denk niet dat Feyenoorders het recht hebben om ons uit te lachen
Tuurlijk wel. Ik zou niet weten waarom. Feyenoords doelstelling was Europees voetbal. Ajax de titel. En dat gaat allebei niet lukken, dus kunnen we allebei lachen toch? 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Nu haal je oude koeien uit de sloot. Allang besproken. Afgesloten. Hij zal het nooooit meer doen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik las het niet goed. Ik dacht dat je het weer had over die akkefietjes eerder. Maar wie heeft hij afgevallen dan? Mag je tegenwoordig niet meer zeggen dat iemand zonder instelling speelde, of gewoon een slechte prestatie heeft neergezet?
Een Luc Castaignos op scherp zetten, is juist goed op dit moment. Die moet zijn basisplaats maar verdienen. Niet dat Beukering een basisplaats verdient, maar goed...
Voor de rest wisselt hij niet zoveel. De Vrij is een betere voetballer dan Bahia, dus een logische wissel. Met Cabral ipv Mokotje ga je aanvallender spelen tegen een ploeg als de Graafschap. Cabral verdient ook wel een basisplaats door zijn werklust en zijn spel van voor de winterstop. De instelling van Mokotjo was gewoon treurig.
Het zijn mannen hè, geen papier mache-mannetjes.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Mag je tegenwoordig niet meer zeggen dat iemand zonder instelling speelde, of gewoon een slechte prestatie heeft neergezet?
Leg eens wat opstellingen naast elkaar, hij heeft echt wel veel gewisseld hoor. Waarom kiest ie niet eens resoluut voor wat mensen en laat hij die 10 wedstrijden staan? Dán kun je gaan bouwen, nu weet niemand waar ie aan toe is.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Been heeft mede door blessures best vaak gewisseld op het middenveld. Maar ook omdat hij met een jonge groep speelt. Je kunt niet meteen een talent 34 wedstrijden laten spelen. Zeker niet als ze steken laten vallen. Been is wel iemand die vertrouwen geeft. Zeker buiten de media om. En volgens mij heeft hij niet veel bijzonders gezegd woensdag over bepaalde spelers. Gewoon dat de instelling er niet was. Moet hij gaan liegen? Ik weet zeker dat hij er alles aan doet om zijn selectie vertrouwen te geven.
En het is wel makkelijk om nu te zeggen dat hij spelers niet beter maakt. Net of dat zo makkelijk is. Dat je na een half seizoen (vorig seizoen onder zijn leiding heeft hij het beste uit bepaalde spelers weten te halen) al spelers beter moet maken. De Vrij doet het goed, Mokotjo is net bezig, Luc is net bezig (die werd voor de winterstop iedere wedstrijd beter, om maar iets te noemen). Been is geen tovenaar.
Luc moet niet het idee krijgen door zomaar iedere wedstrijd in de basis te staan, zonder te presteren. Wat hij tegen Ajax liet zien was gewoon belabberd. Je weet zelf ook wel dat het juist goed is om zo'n jongen dan een keer buiten de basis te zetten. Hoort erbij.
Ajax heeft wat meer spitsen. Feyenoord heeft momenteel maar 2 fitte spelers. Dus als Luc niet speelt, komt je direct uit op Beukering.
Zoveel wisselt Been echt niet hoor. In principe is de basis telkens hetzelfde. Als Fer fit is speelt hij altijd. Zo zijn er een boel spelers zeker van een basisplaats.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als het zo doorgaat, is PSV er eerder dan Ajax.
Als het zo doorgaat, zal het voor PSV net zo lang gaan duren voordat ze weer kampioen worden als het voor Ajax tot nu toe heeft geduurd.. maar laat Sletje Frutten daar vooral blijven! 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Oké, oké... als het zo doorgaat is Twente er eerder dan Ajax. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Schelvis heeft nog slechtere humor dan Kraay jr.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En volgens mij heeft hij niet veel bijzonders gezegd woensdag over bepaalde spelers.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Wat zei Been dan exact?
Ja, dus jij vindt dat hij spelers zelfs na 10 wedstrijden zichtbaar beter moet maken? Dat is maar voor weinig trainers weggelegd, hoor.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
"Gedurende de persconferentie na afloop van de 2-0 nederlaag van Feyenoord in de Amsterdam Arena tegen Ajax trok Feyenoord-trainer Mario Been het rendement van de talenten Georginio Wijnaldum en Luc Castaignos publiekelijk in twijfel. De oefenmeester zei dat het duo veel kwaliteit wordt toegedicht, maar dat ze misschien niet zo goed zijn als wel gedacht wordt."
Tsjah, belangrijker is nog dat ie het team beter maakt, maar dat doet ie al helemaal niet. Na anderhalf jaar moet er toch wel wat progressie te zien zijn - zowel in het collectief als individu.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Voor het eerst in al die jaren zal ik kos eens een veer in zijn reet steken. Ik dacht altijd dat Been het succes van NEC toendertijd was, maar kos vond Been niet zo best. Als ik hem nu 1,5 jaar lang bij Feyenoord niemand beter zie maken en steeds slechter zie presteren, dan denk ik dat kossie wel eens gelijk zou kunnen hebben met terugwerkende kracht.
Maar ach, zolang Been maar lollige grapjes op de persconferentie maakt he. Want dat vind iedereen altijd zo leuk 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Wat moet hij dan? Bijna iedereen noemt hem een tactisch onbenul, maar hij heeft (met Vlemmings) bedacht om steeds Toby vrij te laten. Komt die gast een keer op en is het meteen een goal! Dat is de pech die wij op dit moment hebben. Kwa tactiek neem ik Been helemaal niks kwalijk, maar die instelling waarmee de Feyenoord spelers de wedstrijd ingingen mag nooit gebeuren. Stuk voor stuk allemaal onwaardig om voor Feyenoord te spelen.
En Robert, Feyenoord heeft zo'n mooi shirt! Al jaren dat heerlijke felgekleurde rood met wit! 20x beter dan voor schut lopen in dat jodenkostuum 
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Mido De 27-jarige spits keerde begin dit seizoen terug bij Ajax, dat hem een prestatiecontract gaf. Na het vertrek van trainer Martin Jol en de aanstelling van Frank de Boer zette Mido zelf een punt achter zijn tweede periode in Amsterdam. Hij trainde de afgelopen weken mee bij Middlesbrough, maar keert nu definitief terug naar Egypte.
„Ik wil mijn carrière hier afsluiten”, zo liet Mido weten in een bericht op de website van wereldvoetbalbond FIFA. „Ik ben hier om prijzen te winnen met Zamalek.” Mido zwierf de afgelopen jaren door Europa. Hij speelde onder meer voor AA Gent, Olympique Marseille, AS Roma en Tottenham Hotspur.
Ik dacht dat ie, waarschijnlijk naar eigen zeggen, wel naar een paar clubs in spanje kon. Treurig kereltje is het toch.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
"Gedurende de persconferentie na afloop van de 2-0 nederlaag van Feyenoord in de Amsterdam Arena tegen Ajax trok Feyenoord-trainer Mario Been het rendement van de talenten Georginio Wijnaldum en Luc Castaignos publiekelijk in twijfel. De oefenmeester zei dat het duo veel kwaliteit wordt toegedicht, maar dat ze misschien niet zo goed zijn als wel gedacht wordt."
Tsjah, belangrijker is nog dat ie het team beter maakt, maar dat doet ie al helemaal niet. Na anderhalf jaar moet er toch wel wat progressie te zien zijn - zowel in het collectief als individu.
Tuurlijk moet er geen progressie zichtbaar zijn. Iedereen wist dat dit een slechter jaar zou worden, zonder al de routiniers, die Feyenoord niet meer kon betalen. Been moet ervoor zorgen dat Feyenoord zo weinig mogelijk inlevert. Dat lukt hem momenteel niet. Hij doet het ook niet goed. Maar progressie boeken? Als team? Dat is onmogelijk, vergeleken met vorig seizoen. Vorig seizoen heeft Been ongeveer de beste prestatie van alle coaches neergezet (op McClaren na).
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
4e worden met dat team is ook weer niet zo bijzonder. Het is vooral nu buitengewoon zwak
Vorig jaar kon hij teren op een aantal namen, dat verbloemde eigenlijk het drama. Plus wat meer geluk in een aantal uitslagen dan dit seizoen en de seizoen daar weer voor.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
4e worden met dat team is ook weer niet zo bijzonder. Het is vooral nu buitengewoon zwak
Vorig jaar kon hij teren op een aantal namen, dat verbloemde eigenlijk het drama. Plus wat meer geluk in een aantal uitslagen dan dit seizoen en de seizoen daar weer voor.
Jezus man, ben jij ook nog op? Dat is toch niet normaal man!

Rond dit tijdstip ga je ook dingen zeggen als "de seizoen" enzo.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Verrek wat een belachelijk slechte fout zeg
Wat doe jij hier nog in godsnaam dan, of ben jij zo'n grote Andy Murray fan?
Ik ga maar naar bed haha. Heb net gewerkt he, dus ben wel een beetje vermoeid. Weltrusten! 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Hehe. 
Ik moet hoognodig slapen. Morgen redelijk vroeg zelf voetballen en dan 's avonds ook nog naar de Kuip. Het leven is zwaar. 
Truste!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.