- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zou enorm jammer zijn voor de ambities voor dit seizoen, maar ik gun Luis zijn topcompetitie wel. Jammer dat hij naar een net niet club als Liverpool wil. Die gaan waarschijnlijk niet eens Europees voetbal halen dit seizoen.
Financieel gezien zou Ajax wel goede zaken doen. Sportief gezien ga je hem missen, maar het is of El Hamdaoui of Suarez weg. Beiden blijven heb je denk ik weinig aan, die ligt elkaar niet.
Ebecelio-El Hamdaoui-Sulejmani is op zich ook een goede voorhoede.
Geruchten gaan trouwens dat Ajax Eidur Gudjohnsson dan zou willen halen in deze periode. Lijkt me niet echt een aanwinst, maargoed...
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Liverpool is op dit moment een net niet club inderdaad, maar normaliter draaien ze altijd goed mee in de CL, wie weet wat ze volgend jaar laten zien.
Wat gaat er eigenlijk met Torres gebeuren, is ook niet in topvorm (maar zelfs dan nog steeds 4e in de top 10 topscorers van Liverpool in 1e 100 wedstrijden met 63 doelpunten)? Zouden ze als duo gaan spelen?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Liverpool draait al jaren nergens om mee. Sinds de CL winst van 2005 is het heel hard berg afwaarts gegaan. De CL finale in 2007 spelen was knap, maar het verbloemt niet hoe slecht ze daar bezig zijn. Spelen al 20 jaar niet meer om de titel en hebben echt een waardeloze ploeg zonder Gerrard en als Torres niet in vorm is.
Afellay naar Barcelona, Suarez naar Liverpool. Dan doet die 2e toch wat fout haha. Maar gelukkig kreeg PSV 3 miljoen en krijgen wij er vast 25.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Kiezen tussen Ajax en Liverpool lijkt me niet zo moeilijk, toch? Je hebt het over Liverpool als een net-nietclub maar dat is Ajax natuurlijk ook inmiddels.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ze hadden na de verloren finale tegen Milan ook nog een prachtig elftal en haalden de 1/2 finale CL (met mooie overwinningen op Inter en Arsenal). Het jaar daarop de 1/4 finale. De laatste jaren gaat het inderdaad een heel stuk minder.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Kiezen tussen Ajax en Liverpool lijkt me niet zo moeilijk, toch? Je hebt het over Liverpool als een net-nietclub maar dat is Ajax natuurlijk ook inmiddels.
Don, haal Ajax er nou niet weer bij joh. Dat moeten "de Kossen van deze wereld" maar doen...
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ook niet als het over een aanvaller van Ajax gaat?
Damn. Ik geef mn portie maar aan Kossie dan. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vergelijk Ajax toch niet met Liverpool? Ik vergelijk Liverpool met de echte Europese top. Dit Liverpool is maar subtop tot middenmoot qua niveau.
Als je leest dat oa Barca, Real, Arsenal, Milan en Chelsea hem wilden of willen, dan zou Liverpool best jammer zijn dan.
Hij zal er meer verdienen, een aantal betere spelers om zich heen hebben en spelen in de PL. Meer niet. Prijzen zal hij niet winnen met die club. Je zou denken dat hij na Ajax wel eens zo'n club zou zoeken. Zo goed gevuld is zijn prijzenkast nog niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ze hadden na de verloren finale tegen Milan ook nog een prachtig elftal en haalden de 1/2 finale CL (met mooie overwinningen op Inter en Arsenal). Het jaar daarop de 1/4 finale. De laatste jaren gaat het inderdaad een heel stuk minder.
En in de Premier League? Of telt dat niet? In het jaar dat Liverpool de CL won in 2005 werden ze zelfs 5e, buiten de CL plekken. Ze hadden mazzel dat de regels aangepast werden dat de titelverdediger automatisch CL ging spelen. Engeland had dat seizoen erna dus 5 tickets (incl voorrondes).
Ik zeg niet dat ze nooit meer aan de kop terug gaan keren, maar er moet veel gebeuren wil die club de komende 2 jaar ergens om mee spelen.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
In dat geval heeft Ajax voorlopig zijn kans gemist om nog eens kampioen te worden. Zo'n speler als Suarez krijgen ze de komende 10 jaar niet meer. Het had nu moeten gebeuren.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Het had nu moeten gebeuren.
Dat zeggen ze elk jaar.
Maar goed, in de Eredivisie is bijna alles mogelijk. Ik zou niet weten waarom Ajax binnen een paar jaar geen kampioen zou kunnen worden. O ja, Vitesse komt eraan. 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Liverpool is op dit moment een net niet club inderdaad, maar normaliter draaien ze altijd goed mee in de CL, wie weet wat ze volgend jaar laten zien.
Wat gaat er eigenlijk met Torres gebeuren, is ook niet in topvorm (maar zelfs dan nog steeds 4e in de top 10 topscorers van Liverpool in 1e 100 wedstrijden met 63 doelpunten)? Zouden ze als duo gaan spelen?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
In dat geval heeft Ajax voorlopig zijn kans gemist om nog eens kampioen te worden. Zo'n speler als Suarez krijgen ze de komende 10 jaar niet meer. Het had nu moeten gebeuren.
We hebben Eriksen toch al lopen. Wordt ook een exceptioneel goede speler 
Verder is Ajax zonder Suarez niet zwakker dan de concurrentie.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
.
Ja, wat? Xavi heeft toch regelmatig pijntjes en aangezien hij ook ouder wordt is het handig dat hij minder zal spelen in de minder grote duels.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Op dit moment is Liverpool inderdaad een erg beperkt team. Maar een grootse club bllijft het.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Feit is wel dat Ajax zonder een Suarez in vorm een stuk zwakker is.
Eriksen zal nooit zo dynamisch worden als een Suarez. Twee totaal verschillende spelers. Ik moet het ook nog zien of hij zich nog volop gaat ontwikkelen. Talent heeft hij zeker.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, wat? Xavi heeft toch regelmatig pijntjes en aangezien hij ook ouder wordt is het handig dat hij minder zal spelen in de minder grote duels.
Valt bij Xavi wel mee hoor. Heeft Illusionista meer last van. Bovendien wordt Xavi volgende week 31. Hij kan nog wel even mee.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Dan word je maandagmorgen wakker en lees je dat Luis naar Liverpool gaat ..
Dan sla je toch ook stijl achterover ?
Sorry hoor maar als dit doorgaat vind ik het een waardeloze transfer.
Prachtige club natuurlijk maar onze beste speler van de laatste jaren verdiend natuurlijk een betere club. Dit is weer zo een gevalletje van net niet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Prima club voor hem. Alsof ie al bewezen heeft om echt bij de absolute top mee te kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Precies. Daarnaast is Liverpool één van de mooiste clubs ter wereld, ook al gaat het momenteel niet zo goed. Mooie uitdaging voor Suarez om mee te helpen Liverpool weer op de rit te krijgen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Liverpool speelt ook spel dat Suarez wel ligt. Bij een club als Barca zie ik hem niet renderen. Als je er 25 miljoen voor kunt krijgen moet je het gewoon doen. En daar dan een deel van investeren in een balvaste spits, want die hebben we nodig.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Verder is Ajax zonder Suarez niet zwakker dan de concurrentie.
Ajax zonder Suarez is Utrecht en Heerenveen niveau.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Prima club voor hem. Alsof ie al bewezen heeft om echt bij de absolute top mee te kunnen.
Alsje dat inmiddels nog niet ziet 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Eh... waar heb je dat moeten zien dan?
Zoals hij nu speelt, is hij nog niet goed genoeg voor de Europese subtop. Als hij het niveau van vorig seizoen haalt, moet hij de Europese subtop wel aankunnen.
En kom nou niet met het W.K., waar hij goed presteerde tegen middelmatige teams.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Eh... waar heb je dat moeten zien dan?
Had je eens moeten kijken naar Europese wedstrijden van Ajax, waar Luis in tegenstelling tot het andere gruis ALTIJD een meerwaarde heeft gehad en meestal de enige was die makkenlijk mensen kan passeren en voor gevaar kan zorgen. zulke spelers vind je nog maar weinig.
Oja, krijgen we die weer !!
Het Nederlands elftal was zeker ook 10 keer niks he ? al die middelmatige clubs pfff alsof je de intertoto speelt.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Had je eens moeten kijken naar Europese wedstrijden van Ajax, waar Luis in tegenstelling tot het andere gruis ALTIJD een meerwaarde heeft gehad
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax zonder Suarez is Utrecht en Heerenveen niveau.

Sure. Sure. Misschien wel NEC niveau. Of Telstar. Wie zal het zeggen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Suarez' top ligt toch echt bij een club als Liverpool. Ook dat systeem is mooi voor hem met 2 spitsen. Net als toen bij Grunn met good old Nevland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.