- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Milan is veels te wisselvallig om hun nu al de scudetto toe te schrijven.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
De wereldbeker??? Die wereldbeker wordt een half jaar later gespeeld. Een ander team, een andere coach en andere resultaten/voetbal. Zo'n wereldbeker moet imo in hetzelfde seizoen gespeeld worden. Niet halverwege een seizoen later.
Daarnaast is de wereldbeker gedegradeerd tot een competitie waar allemaal amateurteams mee mogen spelen. Erg jammer. Gewoon standaard de kampioen van Zuid Amerika tegen de CL winnaar. Al halen die Zuid Amerikaanse ploegen ook lang niet het niveau van de CL ploegen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hij heeft gelijk. Om daarvoor te mogen strijden moet je namelijk eerst de CL winnen. Daarin zijn genoemde "sterkere" clubs één voor één verslagen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Milan is veels te wisselvallig om hun nu al de scudetto toe te schrijven.
En alsnog bovenaan, zegt ook wat over de consistentie van de andere ploegen in Italië.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Milan en Inter hebben zich nu éénmaal wel geplaatst voor de achtste finales van de CL. Ze moeten zuinig met hun krachten omgaan.
stfuympos
-
- 13368 berichten
- 731 stemmen
Ik hoop op Napoli.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Wat is zuinig? Punten verspelen in de competitie is absoluut niet gewenst, ongeacht de CL resultaten. Vind ik ook altijd zo'n slappe smoes. Ze willen volgend jaar toch ook CL spelen? Dan kunnen ze maar beter goed spelen in de competitie. Daarnaast spelen ze ook gewoon altijd in hun sterkste opstellingen in de competitie.
Wat je natuurlijk wel mee moet nemen is dat Italiaanse ploegen erg minimalistisch zijn, met een 1-0 zijn ze al tevreden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het huzarenstukje van vorig seizoen herhalen is natuurlijk een mission impossible. Dus moet je keuzen maken. In de CL bewijzen dat je geen ééndagsvlieg bent door daarin zo ver mogelijk te komen is heel belangrijk voor Inter. Indien ze daarin minimaal tot de halve finale doordringen kan niemand deze stempel meer op deze ploeg drukken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Volgens mij staat AC ruim aan kop in Italie. Zij hebben Zlatan, zij zullen dus de titel pakken.
Dus je geeft hiermee eigenlijk ook toe dat AC Milan ruim van Ajax had gewonnen in Milaan als Zlatan in de spits had gestaan? 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ik basseer dit op droge feiten, waar basseer jij het op?
Op pure kwaliteit. Ook precies de reden waarom Bayern nog steeds beter is dan Mainz ondanks dat die ploeg hoger op de ranglijst staat.
Ik zeg alleen dat ik dat bashen van Ajax compleet overdreven vindt. Als ze kansloos ten onder gaan tegen misschien wel de 1 na beste ploeg op deze aardbol van dit moment vind ik dan ook geen schande. Alsof iemand in Europa ons Nederlanders uitlachen omdat Ajax niet tegen Madrid op kan. Dit zijn gewoon nederlagen die je van tevoren allang incalculeert en waarvan je ook weet dat het schier onmogelijk is om een puntje te pakken.
Wie heeft het hier over een punt pakken? En over een plank voor de kop gesproken. Jij bent degene die zelfgesprekken voert. Het gaat om de manier waarop Ajax verloor en twee keer het lachertje van Europa werd. Ajax had prima me 3-0 kunnen verliezen zonder af te gaan. Zie de 4-1 van Twente bij Tottenham. Nu was het in Madrid maar 2-0 maar wel een schande voor het Nederlandse voetbal.
En als we winnen van Milan uit is het weer omdat Milan zich niet inspande. Inter uit vorm deed ook geen enkele moeite tegen de Tukkers en wonnen wel van ze. Maar dan is het weer hosanna omdat ze het op dat moment kwakkelende Inter nog lastig hebben gemaakt.
Tsjah. Als je het verschil niet ziet tussen een Italiaanse ploeg die nergens meer voor speelt of die nog iets te winnen heeft dan heb je nog een lange weg te gaan. En die hosanna stemming van destijds heb ik overigens ook even gemist.
En Tottenham..tjsah... dat is ook een schoolvoorbeeld van een wisselvallige ploeg.
Ja ik val in herhaling maar wederom, ik heb hier niemand iets anders zien beweren. Maar ga vooral door met het reageren op berichten die je niet leest. Begin de humor er wel van in te zien.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Volgens mij staat AC ruim aan kop in Italie. Zij hebben Zlatan, zij zullen dus de titel pakken.
Verschil is 5 verliespunten. Durf de weddenschap wel aan de Inter nog kampioen wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel een fijne wedstrijd, alleen ontbreekt een Londens doelpunt nog. Die van Crouch had ik al geteld eigenlijk. Toch een behoorlijk aantrekkelijke match, en Tottenham is gewoon een erg sympathiek clubje, waar Man U totaal het tegenovergestelde is. Ik begin ook wel een liefhebber te worden van Palacios, wat een indrukwekkend voorkomen ook
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Als je dan in de rust Wim Kieft hoort praten is zo'n wedstrijd toch ineens weer 80% minder aantrekkelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind ik ook timbo. Vraag me ook altijd af of ik dezelfde match heb gezien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Lachwekkend. Met 1 topjaar ben je niet meteen een gigantische grootmacht waar niemand voorbij kan komen. Nu Mourinho weg is en Sneijder minder in vorm is, is Inter dit jaar gewoon 2 klasses minder. Ik sluit overigens niet uit dat ze in de CL ver kunnen komen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dus je geeft hiermee eigenlijk ook toe dat AC Milan ruim van Ajax had gewonnen in Milaan als Zlatan in de spits had gestaan?
Kans was wel groot dat Milan het die avond dan een stuk beter had gedaan. Zlatan speelde overigens wel mee die avond, laatste 20 minuten. Was ook meteen dreigend. Ik vind Ibrahimovic al jaren de beste spits ter wereld. Ongekend sterk, technisch superieur aan iedereen en hij knalt ook aardig wat goals er in tegenwoordig.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ik zou de competitie nog niet opgeven, als ik Inter was. Zeker niet als ze die twee wedstrijden winnen. Wat de CL betreft kun je wel gelijk hebben. Vorig jaar hadden ze ook geen al te beste poulefase.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
Vervelend potje op White Hart Lane. Man Utd speelde weer op z'n Man Utds. Degelijk, gedisciplineerd en dus oersaai. Jammer dat vd Vaart hem niet even in de kruising wist te krullen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Op pure kwaliteit. Ook precies de reden waarom Bayern nog steeds beter is dan Mainz ondanks dat die ploeg hoger op de ranglijst staat.
Wie heeft het hier over een punt pakken? En over een plank voor de kop gesproken. Jij bent degene die zelfgesprekken voert. Het gaat om de manier waarop Ajax verloor en twee keer het lachertje van Europa werd. Ajax had prima me 3-0 kunnen verliezen zonder af te gaan. Zie de 4-1 van Twente bij Tottenham. Nu was het in Madrid maar 2-0 maar wel een schande voor het Nederlandse voetbal.
Tsjah. Als je het verschil niet ziet tussen een Italiaanse ploeg die nergens meer voor speelt of die nog iets te winnen heeft dan heb je nog een lange weg te gaan. En die hosanna stemming van destijds heb ik overigens ook even gemist.
Ja ik val in herhaling maar wederom, ik heb hier niemand iets anders zien beweren. Maar ga vooral door met het reageren op berichten die je niet leest. Begin de humor er wel van in te zien.
Ik zie mensen beweren dat de poule van Twente zwaarder is. Nou, dat is je reinste onzin. Ik pak gewoon de beste twee ploegen van de poules bij elkaar en vergelijk ze met elkaar.Ik kom tot de conclusie dat ik Real en Milan toch lastiger vindt dan Inter en Tottenham. Daar hoef je verder ook geen rocket scientist voor te zijn.
Jij kan het de schande van Europa noemen, ik vind het niet meer dan logisch. Je ziet die 300 miljoen verschil wat er op het veld staat gewoon is een keer. Madrid is een aanvallende ploeg is gebleken in de Champions League. Ook in de ArenA gingen ze vol voor de overwinning. Kort op de man zitten. Een extreem gemotiveerd team die 2 wedstrijden tegen Ajax. Dat zie je gewoon zelden bij een ploeg die vele malen beter is toch? Ook als Ajax tegen bijvoorbeeld een Veendam of MVV speelt zie je de gemakzucht van Ajax er af stralen. Dat zag je bij Real Madrid niet. Die heeft eigenlijk alle ploegen in de poule gedegradeerd tot bijrolletjes.
Ik vind het nog steeds geen schande. Bij de Italiaanse ploegen merk je gewoon veel beter dan ze het wel goed vinden, ook als er wel iets op het spel staat. Die 1-0 van Inter tegen Twente was alles behalve hoogstaand. Inter heeft met 2 vingertjes in de neus gewonnen. Toch wordt de prestatie van Twente geroemd. Ajax wint ook van een Milan dat het ook wel even best vindt.
Toch worden zij compleet voor lul gezet door Ajax in een ruim voor 70 000 mensen gevuld San Siro. Juist Milan is de ploeg die zich behoorlijk voor schut heeft gezet door te denken even simpel van Ajax te kunnen winnen. Daarnaast staat er ook nog is een wedstrijdpremie van een miljoen op als je wint. Dus ze hebben zeker wel iets om voor te spelen. Dat besefte de trainer ook toen hij in de laatste 20 minuten nog even besloot door o.a. Zlatan erin te doen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik zie mensen beweren dat de poule van Twente zwaarder is. Nou, dat is je reinste onzin. Ik pak gewoon de beste twee ploegen van de poules bij elkaar en vergelijk ze met elkaar.Ik kom tot de conclusie dat ik Real en Milan toch lastiger vindt dan Inter en Tottenham. Daar hoef je verder ook geen rocket scientist voor te zijn.
Jij kan het de schande van Europa noemen, ik vind het niet meer dan logisch. Je ziet die 300 miljoen verschil wat er op het veld staat gewoon is een keer. Madrid is een aanvallende ploeg is gebleken in de Champions League. Ook in de ArenA gingen ze vol voor de overwinning. Kort op de man zitten. Een extreem gemotiveerd team die 2 wedstrijden tegen Ajax. Dat zie je gewoon zelden bij een ploeg die vele malen beter is toch? Ook als Ajax tegen bijvoorbeeld een Veendam of MVV speelt zie je de gemakzucht van Ajax er af stralen. Dat zag je bij Real Madrid niet. Die heeft eigenlijk alle ploegen in de poule gedegradeerd tot bijrolletjes.
Ik vind het nog steeds geen schande. Bij de Italiaanse ploegen merk je gewoon veel beter dan ze het wel goed vinden, ook als er wel iets op het spel staat. Die 1-0 van Inter tegen Twente was alles behalve hoogstaand. Inter heeft met 2 vingertjes in de neus gewonnen. Toch wordt de prestatie van Twente geroemd. Ajax wint ook van een Milan dat het ook wel even best vindt.
Toch worden zij compleet voor lul gezet door Ajax in een ruim voor 70 000 mensen gevuld San Siro. Juist Milan is de ploeg die zich behoorlijk voor schut heeft gezet door te denken even simpel van Ajax te kunnen winnen. Daarnaast staat er ook nog is een wedstrijdpremie van een miljoen op als je wint. Dus ze hebben zeker wel iets om voor te spelen. Dat besefte de trainer ook toen hij in de laatste 20 minuten nog even besloot door o.a. Zlatan erin te doen.

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens!
Verder heeft Twente ook geen enkel voetbalhart harder laten kloppen tijdens hun CL avontuur, maargoed, je weet dat iedereen die niet voor Ajax is meteen een hekel aan ze heeft, dus die prijzende berichten voor Twente en misprijzende voor Ajax zijn toch verder helemaal volgens verwachting? En ook mensen die dan gaan posten dat het slechts de "feiten" zijn 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Verder heeft Twente ook geen enkel voetbalhart harder laten kloppen tijdens hun CL avontuur, maargoed, je weet dat iedereen die niet voor Ajax is meteen een hekel aan ze heeft, dus die prijzende berichten voor Twente en misprijzende voor Ajax zijn toch verder helemaal volgens verwachting? En ook mensen die dan gaan posten dat het slechts de "feiten" zijn
Laten we even vooropstellen dat ik in mijn eerste bericht niet de vergelijking met Twente heb gemaakt maar dat de Ajacieden (Oerdom natuurlijk) daar zelf over begonnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Almeria staat 1-0 voor op Real Madrid, nog een kwartier te gaan! 
Als dat zo blijft en Barca wint, dan is de titelstrijd in de vreselijk eentonige Spaanse competitie (wat betreft de titelkandidaten) wel beslist denk ik
Barca en Real zijn de Spaanse versie van Celtic en Rangers. Alleen sterker, hehe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En Real scoort maar voor het gemak. En bedankt he Jari
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Barca deed het bij Almeria met hun 0-8 wel iets beter
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ronaldo op de lat
. het is klaar: 1-1!
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jeuj 
Titel verspeeld voor Real.
Barcelona kan de kampioensbus (alweer
) tevoorschijn halen!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.