• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.611 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.721 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar zijn vrouwen ook welkom in het stadion?

Ik mag toch hopen van wel want anders is dat tegen de mensenrechten. Dat het nou in de winter wordt gehouden is fijner voor de voetballers en supporters die daar heengaan, maar voor ons is dat niet zo fijn. Lekker buiten bij een temperatuur van -6 voetbal gaan kijken, ik verheug me er nu al op!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wil jij, als bewoner van het land waar de vrouw verkocht mag worden achter het raam, de vrouwenrechten kaart te spelen? Schei toch uit.

Verkocht voor een uurtje, bedoel je? Dat is maar goed ook, dat ze er zijn. Scheelt een hoop verkrachtingen. En dan heb ik het natuurlijk niet over gedwongen prostitutie. Maar nu dwalen we af.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Fijne cultuur waar je als vrouw niks mag en als man niet eens bier mag drinken. Verder is het straks een lege facade van klatergoud neergezet uit hobbyisme van een of andere rijke Oliefamilie. Want je verwacht toch niet dat er ook maar enige aansluiting zal zijn tussen Qatarse cultuur en de pseudo duurzame modernistische stadions die erhens uit het zand zullen verreizen.

Is natuurlijk ook overdreven uitvergroot, daar gelden veel regels die elke islamiet dient op te volgen voor zijn/haar geloof. Als buitenstaander mag je daar gewoon bier drinken en in een naveltruitje door de stad lopen hoor.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

O.a., maar de mogelijkheden zijn daar eindeloos. Manchester City is een goed voorbeeld.

We zijn inderdaad snel uitgepraat, want het is allemaal kort door de bocht en i.t.t. mij heb je weinig kennis over Qatar blijkt.

Ik denk dat ik niet zoveel minder kennsen van Qatar hebt dan jij. Waar het mij omgaat: Qatar heeft nog steeds weinig met voetbal te maken, des te meer met geld.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Tuurlijk. Denk jij dat mannen daar het stadion schoon gaan poetsen en de sjeiks wat te drinken gaan brengen?

Das waar! Stom van me.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Is natuurlijk ook overdreven uitvergroot, daar gelden veel regels die elke islamiet dient op te volgen voor zijn/haar geloof. Als buitenstaander mag je daar gewoon bier drinken en in een naveltruitje door de stad lopen hoor.

Maar ondertussen wordt je wel voor hoer aangezien en of die alcohol zo vrijelijk geschonken gaat worden moet ik nog zien. Boeit me ook verder weinig, want ik ga er toch niet heen. Maar afgezien de steekpenningen zie ik nog steeds niet wat Qatar zo aantrekkelijk maakt...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Aan je avatar te zien dacht ik toch dat je er een andere mening over had, Reinbo.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Maar ondertussen wordt je wel voor hoer aangezien en of die alcohol zo vrijelijk geschonken gaat worden moet ik nog zien. Boeit me ook verder weinig, want ik ga er toch niet heen. Maar afgezien de steekpenningen zie ik nog steeds niet wat Qatar zo aantrekkelijk maakt...

Ik denk niet dat je als een hoertje wordt gezien als je daar rondloopt met een bavariajurk ofsow, die mensen snappen dan heus wel dat je daar voor het WK bent

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Want de schaars geklede tienermeiden die rondlopen in Nederland worden niet veroordeeld door mensen hier op straat?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wilfred Genee schreef:

(quote)

Want de schaars geklede tienermeiden die rondlopen in Nederland worden niet veroordeeld door mensen hier op straat?

Door bepaalde groepen wel, schijnt namelijk nogal bij de zuidelijke macho cultuur te horen om daar op af te geven. En doe nu niet net of je echt zo dom bent, die gasten stoppen hun vrouw niet voor niets het liefst onder een Burka.... Verder ben ik een verfent reiziger en dol op het bezoeken van andere culturen, maar de Arabische daar is in mijn ogen wel een hele hoop 'mis' mee.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Ik denk niet dat je als een hoertje wordt gezien als je daar rondloopt met een bavariajurk ofsow, die mensen snappen dan heus wel dat je daar voor het WK bent

Alsof dat hun beeld zal veranderen.... Zie je hier al zo'n Bavaria dame tussen staat? En dan is dit nog een progressieve bijeenkomst.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

De meeste vrouwen mogen het huis niet eens uit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Reken maar dat er heel veel Qatarse mannetjes hun ogen uitkijken van al het vrouwelijk schoon uit Europa e.d. Gaan heel veel mensen hun geloof beëindigen daar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat of de dames worden gestenigd.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Tuurlijk. Zo scheinheilig zijn ze wel. Heb het zelf meegemaakt in Egypte. Was een gast, die had een Duitse meid. Ik zag ze bij het zwembad. Die Duitse meid helemaal ingepakt, met t-shirt, lange broe, weet-ik-het in het water. En hij maar gluren naar m'n vriendin.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Door bepaalde groepen wel, schijnt namelijk nogal bij de zuidelijke macho cultuur te horen om daar op af te geven. En doe nu niet net of je echt zo dom bent, die gasten stoppen hun vrouw niet voor niets het liefst onder een Burka.... Verder ben ik een verfent reiziger en dol op het bezoeken van andere culturen, maar de Arabische daar is in mijn ogen wel een hele hoop 'mis' mee.

Ja en in Qatar zullen de leuke westerse meiden ook door bepaalde groepen in gedachte voor van alles en nog wat worden uitgemaakt, dus dom?

Dat gebeurd net zo goed hier als dat het daar gebeurd.

Daar gaat het verder niet om, en ben ook alles behalve voorstander van een WK in Qatar begrijp me niet verkeerd want dat gaat echt helemaal nergens over.

Voor Rusland nog enig begrip alhoewel Engeland veel mooier zou zijn en alleen al het feit dat er pas na de stemming allerlei gedoe naar boven komt drijven over Qatar laat al zien dat het de FIFA niet om de supporters of om het mooiste toernooi ging.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Arme Duitse meid.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Triest ja. Maar goed, ze was er zelf bij... Alleen is het nu moeilijk voor d'r om van hem af te komen, mocht ze dat willen... (in de meeste gevallen).

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Rick18 schreef:

(quote)

Ja en. Elk land moet toch een eerlijke kans krijgen om een WK te organiseren. Voor het jaar 2022 is voor Qatar gekozen en ja dat kan problemen opleveren.

.

Dat is juist het probleem. Het land dat het meeste geld in het laadje van Blatter brengt mag het organiseren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wilfred Genee schreef:

(quote)

Ja en in Qatar zullen de leuke westerse meiden ook door bepaalde groepen in gedachte voor van alles en nog wat worden uitgemaakt, dus dom?

Dat gebeurd net zo goed hier als dat het daar gebeurd.

het gebeurd daar alleen op een veel grotere schaal. Zo kijkt men vanuit de Arabische cultuur nu eenmaal tegen dergelijk gedrag aan. Dat wij hier daar op kleine schaal ook mee te maken hebben is geen vergelijk. Hoop ook dat we dergelijke beeldvorming kunnen uitbannen uit ons liberale land.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Rick18 schreef:

(quote)

Ik kijk net als jij zelf ook liever een WK in in de zomer. Lekker in de tuin met een barbequetje enzo. Maar wat ik fijn vind is in deze niet zo relevant. Het gaat erom dat het WK nu eenmaal plaats gaat vinden in Qatar en dat er een goede oplossing gevonden moet worden om het voor de spelers en supporters in Qatar zo aangenaam mogelijk te maken. Airco en verplaatsen van het WK zijn wat dat betreft gewoon degelijke oplossingen om dat probleem het hoofd te bieden.

Wat jij (de normale supporter/fan) vindt is juist heel belangrijk. Alleen de elite kan op deze manier naar het WK toegaan. Een normaal persoon met een gemiddeld kan een tripje Quatar nooit betalen natuurlijk.

Daarnaast worden we nu genoodzaakt om het WK binnen te kijken. Gadverdamme, nu al geen zin in dat WK. De charme van WK's in alle landen is juist dat je buiten op pleintjes naar de wedstrijden kan kijken (op grote schermen). Geen normaal westers land waar dat kan in december/januari zonder kou te kleumen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

Sommige van 'die gasten' wel, maar niet iedereen van 'die gasten'. Ik weet zeker dat er daar ook mannen leven die wel normaal met hun vrouw omgaan.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Daarom wordt het in de winter gehouden. Geen legitieme kritiekpunt wat mij betreft. Ik dacht even dat ie doelde op politieke omstandigheden.

In de winter zal het daar wel 35 graden zijn ipv 40 gok ik.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

het gebeurd daar alleen op een veel grotere schaal. Zo kijkt men vanuit de Arabische cultuur nu eenmaal tegen dergelijk gedrag aan. Dat wij hier daar op kleine schaal ook mee te maken hebben is geen vergelijk. Hoop ook dat we dergelijke beeldvorming kunnen uitbannen uit ons liberale land.

Natuurlijk gebeurd het daar op grotere schaal, geen twijfel maar in eerste instantie ga ik er toch van uit dat ze het uiteindelijk heus niet zo erg zullen vinden om daar naar te gluren.

En op die foto van die progressieve bijeenkomst zie ik al dames met ontblote benen en rokjes en ik ga er toch van uit dat ze daar in Qatar begrijpen dat ze nog vriendelijker moeten overkomen tijdens het WK en er in ieder geval geen maatregelen tegen zullen nemen.

Dat ze dan in hun hoofd de meiden voor van alles en nog wat uitmaken zal best, vandaar ook dat ik Nederland erbij haalde want veel vrouwen die er zo bij rondlopen weten wel dat er tegelijkertijd een grote groep mensen is die naar ze loert maar eigenlijk ook vindt dat het niet kan.

Lijkt me in eerste instantie dan ook niet het grootste probleem van een WK daar, al is het alleen al omdat er niet al te veel mensen op af zullen gaan.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Ik mag toch hopen van wel want anders is dat tegen de mensenrechten. Dat het nou in de winter wordt gehouden is fijner voor de voetballers en supporters die daar heengaan, maar voor ons is dat niet zo fijn. Lekker buiten bij een temperatuur van -6 voetbal gaan kijken, ik verheug me er nu al op!

Laten we een ticket naar Aruba, Florida of iets dergelijks bestellen. Kunnen we lekker op een terrasje naar de wedstrijden kijken in december/januari

Daarnaast is het WK in de winter ook nog is kut omdat kinderen ook naar school moeten(immers maar 2 weken vakantie) en mensen ook meer aan het werk zijn dan in de zomer. Daarnaast verbinde mensen vaak ook hun vakantie aan het WK of EK. Nu heb je in principe een extra vakantie in de winter die veel mensen ook niet kunnen betalen.

Winter WK?? TOTALLY AGAINST IT!

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Terrasverwarming .

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

rep_robert schreef:

Laten we een ticket naar Aruba, Florida of iets dergelijks bestellen. Kunnen we lekker op een terrasje naar de wedstrijden kijken in december/januari

Daarnaast is het WK in de winter ook nog is kut omdat kinderen ook naar school moeten(immers maar 2 weken vakantie) en mensen ook meer aan het werk zijn dan in de zomer. Daarnaast verbinde mensen vaak ook hun vakantie aan het WK of EK. Nu heb je in principe een extra vakantie in de winter die veel mensen ook niet kunnen betalen.

Winter WK?? TOTALLY AGAINST IT!

Goed idee Tegen die tijd zit ik al niet meer op school

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Zo jammer eigenlijk als je er bij nadenkt, ik heb de tijd van mijn leven gehad in deze zomer. Met alles en iedereen in de binnenstad gefeest, lekker biertjes drinken in de brandende zon en een Nederlands elftal wedstrijdje kijken. Dat was echt het goede leven.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Lekker man, klunen over het voetbalveld. Denk dat de Scandinavische landen wel eens kunnen verrassen.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Ach als je dan werkt is het lekker handig, wedstrijd die daar bijvoorbeeld begint om 20:00 mis je in principe al een eerste deel van omdat die hier dus om 18:00 begint.

Hopen dat ze door de warmte wat wedstrijden opschuiven naar later op de avond.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.