• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.131 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.689 gebruikers
  • 9.420.127 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Reinbo schreef:

Keuze voor Qatar is nu al een klucht te noemen. Wat gaan ze trouwens doen met die Stadions na het WK? Kamelenrennen houden?

Die worden, om het even plastisch te zeggen, in z'n geheel uitgegraven, verscheept en geplaatst in een land waar ze ook in clubverband enig nut hebben. Althans: dat heb ik begrepen uit hun presentatie voor het WK. Misschien is zo'n stadionnetje iets voor Veendam Don Dijk? Want het plan rond dat banaanstadion van ze lijkt niet echt te vorderen

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

'Ajax beboet El Hamdaoui'

Ajax heeft Mounir El Hamdaoui een boete gegeven omdat hij zich ziek meldde zonder de juiste procedures te volgen. Dat meldt Voetbal International woensdag.

(Novum) - Ajax heeft Mounir El Hamdaoui een boete gegeven omdat hij zich ziek heeft gemeld zonder de juiste procedures te volgen. Dat meldt Voetbal International woensdag. De aanvaller zou de boete hebben geaccepteerd. De hoogte van de boete is onbekend. Een woordvoerder van Ajax wil niets over de boete kwijt. "Dat is een interne zaak."

El Hamdaoui ligt sinds het vertrek van trainer Martin Jol in de clinch met Ajax. In het eerste duel onder interim-trainer Frank de Boer raakte de Marokkaans international zijn basisplaats kwijt, waarna hij zich ziek meldde met griep. In een gesprek met de nieuwe trainer gaf hij vervolgens aan 'geestelijk niet in staat' te zijn om voor Ajax te spelen. Dinsdag wordt hij weer op de training verwacht.

Ajax is overigens erg tevreden met het werk van De Boer als interim-trainer en wil de oud-speler langer binden. VI meldt dat er een contract tot 2013 voor de voormalige verdediger klaar ligt. Diens oude contract als jeugdtrainer loopt aan het einde van dit seizoen af.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Over drie of vier jaar is Feyenoord ook wel weer terug hoor. Dat is het enige voordeel van deze diepe crisis, er wordt echt schoon schip gemaakt

Vraag het me af....

Hopelijk vervangen jullie dan PSV, die tegen die tijd hopelijk failliet gegaan zijn ofzo

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vraag het me af....

Hopelijk vervangen jullie dan PSV, die tegen die tijd hopelijk failliet gegaan zijn ofzo

Dat is inderdaad jullie enige kans

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vraag het me af....

Ach, begin jaren 90 was Feyenoord er net zo slecht aan toe, in 1994 werden we toch weer kampioen. Dus gaat heus wel goed komen, maar nu nog even niet....

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Pruim schreef:

Misschien is zo'n stadionnetje iets voor Veendam Don Dijk? Want het plan rond dat banaanstadion van ze lijkt niet echt te vorderen

Daar hebben ze inderdaad een geschil over. Een gele schil.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dat is inderdaad jullie enige kans

Welnee. Maar zie graag liever mooiere clubs om de prijzen spelen. Feyenoord zie ik graag in slechte tijden, maar dat ze vele malen meer voorstellen als club als PSV moge duidelijk zijn.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Daar zijn de meningen over verdeeld.

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Welnee. Maar zie graag liever mooiere clubs om de prijzen spelen. Feyenoord zie ik graag in slechte tijden, maar dat ze vele malen meer voorstellen als club als PSV moge duidelijk zijn.

Wtf? Waar slaat dat op?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Buiten Eindhoven zijn de meeste mensen het er wel over eens dat Feyenoord meer betekend dan PSV, buiten de sportieve prestaties na dan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Toeschouwersaantallen in Serie A dalen met ruim zes procent

Woensdag, 29 december 2010 om 18:35

De toeschouwersaantallen in de Serie A zijn ook in 2010 weer fors gedaald. De ploegen in de hoogste Italiaanse afdeling trokken dit jaar gemiddeld 23.800 fans per wedstrijd en blijven daarmee ver achter op de andere Europese topcompetities. In de Bundesliga, de grootste concurrent van de Serie A op de coëfficiëntenranglijst, kijken gemiddeld 42.209 toeschouwers naar de wedstrijden.

Italië heeft al jarenlang te maken met een tegenvallende opkomst in de stadions en in 2010 is het gemiddelde weer met 6,2 procent gedaald ten opzicht van vorig jaar. Vooral bij AS Roma bleven de supporters massaal weg: de Italiaanse grootmacht trok 24 procent minder toeschouwers bij haar thuiswedstrijden dan vorig seizoen. Opvallend, want Roma was in de tweede seizoenshelft van het seizoen 2009/10 toch aardig op dreef.

Slechts in het Giussepe Meazza/San Siro werd het in 2010 drukker: landskampioen Internazionale trok dit jaar 13,5 procent meer bezoekers dan vorig jaar en ook AC Milan werd beter bezocht (stijging van 11,5%). Momenteel zit de Serie A in de winterstop: op donderdag 6 januari zal er weer gevoetbald gaan worden. Milan is op het moment de koploper in de competitie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Buiten Eindhoven zijn de meeste mensen het er wel over eens dat Feyenoord meer betekend dan PSV, buiten de sportieve prestaties na dan.

Je logica is weer eens om te huilen

Buiten Nederland zijn de meeste mensen het er over eens dat homo's zieke mensen zijn die niet met elkaar mogen trouwen. Buiten West-Europa zijn de meeste mensen het er wel over eens dat de aarde een paar duizend jaar oud is.

Het is niet voor niets een drogreden natuurlijk.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

Je logica is weer eens om te huilen

Buiten Nederland zijn de meeste mensen het er over eens dat homo's zieke mensen zijn die niet met elkaar mogen trouwen. Buiten West-Europa zijn de meeste mensen het er wel over eens dat de aarde een paar duizend jaar oud is.

Een vergelijking om van te janken

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Een vergelijking om van te janken

Oh, wat klopt er niet dan? Ik stel een drogreden aan de kaak. Ben benieuwd (maar hou m'n adem maar niet in).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Clubvoetbal (en ook nationaal) gaat om emotie, niet om het rondtikken van de bal. Het moge duidelijk zijn dat Feyenoord buiten Eindhoven en omstreken meer emotie oproept dan PSV. Dus is Feyenoord een grotere club. (Al vrees ik dat otherfool dat nooit zal kunnen vatten, maar het rond tikken van de bal is nooit een doel op zich.)

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Doet niks af aan het sneue 'want iedereen vindt dat'. Jij probeert het tenminste nog in iets van argumenten te verpakken (of ze nu valide zijn of niet, maar dat is voedsel voor discussie). PSV is een (veel) grotere club, dat die vele malen meer 'voorstellen' dan Feyenoord 'moge duidelijk zijn', daar is 'iedereen' binnen mijn kamer het wel over eens. Tja, wat mot je der mee.

Gewoon de stupiditeit die me tegen staat, en de autoriteit van je mening uit de massa moet halen. Elke blinde analfabeet had dat volgens mij wel uit mijn vergelijking kunnen halen, maar afijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als je enkel naar de laatste 10 (8) jaar kijkt wel, maar over de gehele geschiedenis van het Nederlandse voetbal genomen is Feyenoord toch echt wel de grotere club. Hebben toch alle grote prijzen als eerste gewonnen en staan nog een UEFA beker voor als je (objectief) naar de prijzen kijkt. Maar zoals ik al aangaf gaat het er vooral om wat de club 'in het land' teweeg brengt.

Welke criteria gelden dan in huize otherfool? De momentopname gebaseerd op resultaat? Of welke het club de afgelopen speelronde het mooiste voetbal speelde?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ach, begin jaren 90 was Feyenoord er net zo slecht aan toe, in 1994 werden we toch weer kampioen. Dus gaat heus wel goed komen, maar nu nog even niet....

1993, Reinbo. Ken je klassiekers. In '91 wonnen we de KNVB-beker, de wedstrijd tegen PSV in dat toernooi was de grote ommekeer.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Als Feyenoord het komende halfjaar in de Kuip wint van PSV is Feyenoord op dat moment een grotere club, volgens otherfool. O nee, dan staan ze nog niet boven PSV.

PSV heeft buiten Eindhoven niet zo heel veel supporters. Natuurlijk zijn ze er overal wel, maar in veel minder grote aantallen dan Feyenoorders.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Voor mij telt slechts de stand, dus Twente is de grootste club en dat kan in mei alweer anders zijn. Daar mag iedereen het overigens bijzonder mee oneens zijn. Het gaat me ook niet om de stelling, maar de extreem simplistische en onjuiste argumentatie er achter. Ontduiken van Bewijslast staat er op wiki (effe opgezocht), dat somt het wel een beetje op. Ik vind Twente toch ook niet de grootste omdat ze rode shirtjes aan hebben, hun voorzitter Joop heet of omdat mijn debiele achterbuurman dat vindt? Wat is er gebeurd met je mening onderbouwen?

Nicolage Rico schreef:

PSV heeft buiten Eindhoven niet zo heel veel supporters. Natuurlijk zijn ze er overal wel, maar in veel minder grote aantallen dan Feyenoorders.

Het aantal supporters zal me aan mijn behaarde reet roesten. China heeft meer supporters dan Nederland, dus is het 'een groter voetballand', 'dat moge duidelijk zijn'. Kan jou het schelen dat ze de bal nog geen 3 meter recht vooruit kunnen spelen...

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

otherfool schreef:

Voor mij telt slechts de stand, dus Twente is de grootste club.

Je bent zo goed ingevoerd in de materie dat je niet weet dat PSV op 1 staat?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Het gaat hier puur om de kwestie wat "grootste" inhoudt. Bij mij gaat het om meerdere aspecten, net als de rest van Nederland, behalve otherfool.

- Historie

- Aantal supporters

- Prijzen

- Stadion

- Huidig team

- Etc.

Als historie niet belangrijk is, dan hoef je eigenlijk ook geen prijzen te winnen. Het eerste seizoenshelft is al historie.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Je bent zo goed ingevoerd in de materie dat je niet weet dat PSV op 1 staat?

Ik denk dat hij bedoelt dat Twente de kampioen van Nederland is, maar hij vergeet dat het vorige seizoen allang historie is en niet meer telt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik denk dat hij bedoelt dat Twente de kampioen van Nederland is, maar hij vergeet dat het vorige seizoen allang historie is en niet meer telt.

De schaal staat gewoon bij Twente in de vitrinekast, nog wel een maandje of 4 a 5.

Het gaat hier puur om de kwestie wat "grootste" inhoudt. Bij mij gaat het om meerdere aspecten, net als de rest van Nederland, behalve otherfool.

- Historie

- Aantal supporters

- Prijzen

- Stadion

- Huidig team

- Etc.

En volgens welke formule dan wel? Hoeveel supporters is 1 titel waard? Hoe verhoudt een beker in de jaren '70 zich met één in de jaren '50?

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

otherfool schreef:

De schaal staat gewoon bij Twente in de vitrinekast, nog wel een maandje of 4 a 5.

Dat is toch historie? Net als de 29 schalen in de vitrinekast in A'dam? Heeft weinig met de stand van nu te maken.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Voor mij telt slechts de stand

De 'grootte' van een club heeft niet te maken met 1 factor. Het gaat om de geschiedenis, het aantal supporters en natuurlijk ook de resultaten van de afgelopen jaren. En als voor jou slechts de stand telt, snap ik totaal niet waarom je Oranje zo afserveert.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

De 'grootte' van een club heeft niet te maken met 1 factor. Het gaat om de geschiedenis, het aantal supporters en natuurlijk ook de resultaten van de afgelopen jaren. En als voor jou slechts de stand telt, snap ik totaal niet waarom je Oranje zo afserveert.

Als Nederland Wereldkampioen was geworden waren ze 2 jaar lang het grootste voetballand ter wereld geweest. Ze zijn nu de éénnagrootste. Ze zijn groter dan mijn Mannschaft. Waarom zou dat erg zijn? Er is geen andere formule, die bestaat niet. Hij wordt mij tenminste niet gegeven. Waarom eigenlijk niet? Doe eens een gooi.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

otherfool schreef:

Hoe verhoudt een beker in de jaren '70 zich met één in de jaren '50?

Hoe verhoudt een schaal uit het seizoen 2009/2010 zich met de situatie van nu? Welke garantie geeft die schaal voor de toekomst? Dat felbegeerde ding zegt namelijk enkel iets over de prestatie uit het recente verleden, niet over wat komen gaat.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar wanneer ben je een grotere club. Is dat puur supporters gerelateerd (wat mij betreft absoluut niet) of telt bekendheid ook mee? Deze discussie is al vaak gevoerd maar ben er van overtuigd dat PSV wereldwijd veel bekender is dan Feyenoord. Azië en Zuid Amerika is PSV veel bekender en zelfs in Europa is PSV denk ik hede ten dage bekender. Dat Feyenoord in Nederlander meer aanhangers heeft geloof ik meteen maar daar stopt de wereld niet.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

@ otherfool

Zou je niet beter kunnen stellen dat het kampioenschap iets zegt over de periode ervóór. Dus Twente was vorig jaar de grootste club. En Spanje was het beste landenteam van de wereld over de afgelopen 4 jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.