• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.131 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.688 gebruikers
  • 9.420.048 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3409 stemmen

Zoontje Agüero leert voetballen. Prachtig filmpje! Die kleine schiet hard

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik heb in de jeugd nooit 'leren tackelen' en terecht; dat kan namelijk iedereen wel en dient inderdaad als laatste redmiddel zoals Nicholas stelt. Daarnaast is er een groot verschil tussen een gewone tackel (zelfs hard) op de bal en het intentioneel raken van de tegenstander, zoals types als De Jong en vroeger Vierchowod deden en doen. Met opzet iemand het ziekenhuis intrappen heeft niks meer met 'mannelijk voetbal' te maken (iets waar ik sowieso niet op zit te wachten, maar dat terzijde).

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Hele goede verdedigers maken inderdaad zelden gebruik van een tackle.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Ik heb in de jeugd nooit 'leren tackelen' en terecht; dat kan namelijk iedereen wel...

Een goede tackle maken is natuurlijk niet iets dat iedereen wel kan. Een goede tackle moet je ook leren, net als bijvoorbeeld een goede trap.

Een Jaap Stam bijvoorbeeld heeft zijn hele carrière niet over beide benen kunnen glijden, net als 90% van alle andere verdedigers.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ook Qatar voorstander van WK 2022 in winter

Qatar staat open om het WK van 2022 in de winter te organiseren. "Als het toernooi verplaatst wordt, is dat een win-winsituatie voor alle partijen."

(Novum/AP) - Het organiserende Qatar staat open om het WK van 2022 in de winter te organiseren. "Als het toernooi verplaatst wordt naar januari is dat een win-winsituatie voor alle partijen", zegt Mohammed bin Hammam uit Qatar, hoofd van de Aziatische voetbalbond. Volgens Bin Hamman valt een WK in januari 'ook makkelijker te organiseren, omdat het samenvalt met de winterstop in veel competities'.

Bin Hamman vindt dat een WK in de winter veel voordelen geeft. Zo zouden 'de spelers beter in vorm zijn in plaats van volledig uitgeput na een slopend seizoen waarin het aantal wedstrijden op kan lopen tot zestig'. Toch vindt hij dat het eindtoernooi ook in juni en juli perfect georganiseerd kan worden door Qatar.

Sinds Qatar begin december het WK kreeg toegewezen, opperden onder meer Franz Beckenbauer en UEFA-voorzitter Michel Platini het idee om het toernooi te verplaatsen naar de wintermaanden, gezien de hoge temperaturen in de zomer in Qatar. Onlangs zei FIFA-voorzitter Sepp Blatter een eenmalig uitstapje te overwegen. Wel vindt de Zwitser dat het organiserende Qatar daartoe het initiatief moet nemen.

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

Juventus zit achter Robin van Persie aan. Verschillende Engelse media melden dat de Nederlandse aanvaller de opvolger van Alessandro del Piero moet worden bij 'De oude dame'. Juve zou 27 miljoen euro over hebben voor Van Persie die al ruim zes jaar bij Arsenal speelt. Eventueel zou de Braziliaanse middenvelder Felipe Melo in een ruil kunnen worden betrokken.

Ik denk alleen niet dat Arsenal mee gaat werken aan dit verhaal. Jullie zullen het vermoedelijk niet met me eens zijn maar qua club en de te winnen prijzen zou Juventus wel een verbetering zijn voor Robin. Juventus is bezig met het formeren van een topteam. Hebben een aantal zeer goede aankopen gedaan. Volgend jaar gaan ze serieus meedoen om de titel. Ik denk alleen niet dat het Italiaanse voetbal op het lijf van Robin geschreven is. Hoewel Juventus on-Italiaans voetbal speelt.

Daarnaast kan uiteraard niemand II Capitano vervangen. Wat een held.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Qua prijzen winnen schiet een transfer naar Juventus niks op. Van de ene faalclub naar de andere faalclub, als het op prijzen winnen aan komt. Kan hij beter in Engeland blijven, waar veel mooiere en vollere stadions zijn en waar de ploegen, zeker zijn ploeg, lekker aanvallend spelen. Vind de Serie A tegenwoordig echt ontzettend grauw en vervelend. 5 jaar terug lag het niveau een stuk hoger daar heb ik het idee.

Daarnaast denk ik dat v Persie nog jaren bij Arsenal blijft, zeker zolang Wenger daar de baas blijft. Die hebben een goede band.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3618 stemmen

Munsterman gaat capaciteit Grolsch Veste opschroeven naar 32.000

Woensdag, 29 december 2010 om 13:21

De wens van FC Twente om in een groter stadion haar thuiswedstrijden te spelen blijft recht overeind staan. De Tukkers, die in 2010 landskampioen werden en debuteerden in de Champions League, zijn voornemens de Grolsch Veste uit te breiden van 24.000 naar 32.000 plaatsen. “In mei gaan we serieus de lucht in en in augustus spelen we voor 32.000 toeschouwers. Dan begint het bal pas echt”, zegt voorzitter Joop Munsterman ambitieus. (Voetbalzone)

Dit was natuurlijk al bekend, maar nu zijn ook alle papieren rond. En Munstermann gaat in gesprek (Of is dat al) met enkele commerciele partijen (hotelketens enzo) om zijn ultieme doel van soccercity er te krijgen. Een stadion met 44k plaatsen, hotels, centraal station, een groenzone waar mensen kunnen wandelen. Dat is er al gedeeltelijk, maar kan nog veel mooier worden. Een bioscoop, theater, kartbaan, cafe's, eetgelegenheden en een ijsbaan zijn er ook al. Nu is het een kwestie om alle partijen op 1 lijn te krijgen en het uit te breiden. Munstermann denkt dan ook nog eens aan 10000 nieuwe werkplekken.

Joop = Held

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hij heeft de zaken goed voor elkaar, dat moet ik hem nageven. Denk dat Twente wel de plek van Feyenoord als 3e topclub van Nederland in gaat nemen. AZ was een luchtkasteel, Vitesse is een luchtkasteel maar Twente is realiteit.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Karel Aalbers wilde exact hetzelfde. Munsterman is een hoop nuchterder dan Aalbers en heeft al een mooie basis gebouwd, maar het lijkt me dat meneer Joop nu toch lijdt aan dezelfde grootheidswaanzin als Kareltje destijds bij Vitesse!

Vascago

• 4798 berichten
  • 3618 stemmen

AZ en ook Vitesse moeten het hebben van 1 grote geldschieter en dat werkt niet. Toen DSB wegviel, viel AZ bijna om. Als Abramovich zich terugtrekt zou Vitesse wel eens om kunnen vallen.

Als er bij Twente 1 of 2 sponsors wegvallen maakt dat nauwelijks verschil, want zoals Ome Joop zegt: Liever 5 mill van 10 sponsors dan 5 mill van 1 sponsor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Pruim schreef:

maar het lijkt me dat meneer Joop nu toch lijdt aan dezelfde grootheidswaanzin als Kareltje destijds bij Vitesse!

Waarom? Als er een moment is waarop Twente door kan pakken, is het nu.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3618 stemmen

Pruim schreef:

Karel Aalbers wilde exact hetzelfde. Munsterman is een hoop nuchterder dan Aalbers en heeft al een mooie basis gebouwd, maar het lijkt me dat meneer Joop nu toch lijdt aan dezelfde grootheidswaanzin als Kareltje destijds bij Vitesse!

Verschil is dat Aalbers het allemaal in 1 keer wilde doen. Bij Twente heeft Joop samen met anderen een heel plan van aanpak gemaakt, waarvan Working On A Dream nog maar Deel 1 is. Dat het WK van 2018 niet naar Nederland komt , was een kleine tegenslag voor Joop, anders was het al zo goed als geregeld. Nu moet ie ergens anders geld vandaan zien te krijgen, maar Joopie gaat niet over 1 dag ijs zoals Karel dat wel deed.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Pruim schreef:

Nee joh. Aalbers wilde van Vitesse een nieuw Manchester United maken. Arnhem heeft niet eens een achterban voor een megastadion als Gelredome. Twente heeft die achterban wel. En Twente bouwt kalm aan alles op. Met een goede fundering dus. Vitesse stortte in omdat alles op 1 man dreef. AZ idem dito. Twente groeit mee en dat doen ze helaas ook erg goed. En ze hebben geluk dat met de neergang van de huidige top aanhaken bovenin niet onmogelijk is. Dat bleek vorig jaar. Maar zie dit jaar ook Groningen, dat meedoet bovenin omdat de echte topclubs slecht draaien. Twente profiteert hier ook goed van.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Vascago schreef:

AZ en ook Vitesse moeten het hebben van 1 grote geldschieter en dat werkt niet. Toen DSB wegviel, viel AZ bijna om. Als Abramovich zich terugtrekt zou Vitesse wel eens om kunnen vallen.

Als er bij Twente 1 of 2 sponsors wegvallen maakt dat nauwelijks verschil, want zoals Ome Joop zegt: Liever 5 mill van 10 sponsors dan 5 mill van 1 sponsor.

Heel verstandig beleid. Ze hebben dit seizoen al bewezen dat het kampioenschap van het vorige seizoen geen incident was. Kunnen dit seizoen en komende seizoenen met PSV en Ajax strijden om de landstitel.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Joy4ever schreef:

Juventus zit achter Robin van Persie aan. Verschillende Engelse media melden dat de Nederlandse aanvaller de opvolger van Alessandro del Piero moet worden bij 'De oude dame'. Juve zou 27 miljoen euro over hebben voor Van Persie die al ruim zes jaar bij Arsenal speelt. Eventueel zou de Braziliaanse middenvelder Felipe Melo in een ruil kunnen worden betrokken.

Ik denk alleen niet dat Arsenal mee gaat werken aan dit verhaal. Jullie zullen het vermoedelijk niet met me eens zijn maar qua club en de te winnen prijzen zou Juventus wel een verbetering zijn voor Robin. Juventus is bezig met het formeren van een topteam. Hebben een aantal zeer goede aankopen gedaan. Volgend jaar gaan ze serieus meedoen om de titel. Ik denk alleen niet dat het Italiaanse voetbal op het lijf van Robin geschreven is. Hoewel Juventus on-Italiaans voetbal speelt.

Daarnaast kan uiteraard niemand II Capitano vervangen. Wat een held.

Op dit moment is Juventus sportief gezien geen verbetering voor v. Persie. Eerder een achteruitgang. Ook denk ik dat de Italiaanse competitie niets voor v. Persie is.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Van Gaal: "Cruijff zal mijn komst niet tolereren"

(jhedmedia) Nadat hij enige tijd geleden al liet weten open te staan voor een terugkeer naar Ajax, heeft Louis van Gaal nu ook de voorwaarden op tafel gelegd waaronder dat kan gebeuren. De huidige trainer van Bayern München wil, als hij in de toekomst terugkeert naar Amsterdam, de touwtjes bij de club volledig in handen krijgen.

"Ik móét nummer één zijn. Frank de Boer heeft gezegd dat ik een goede technisch directeur zou zijn. Maar dat ambieer ik helemaal niet. Je zult me niet meer op het veld zien. Als ik terugkeer, wil ik algemeen directeur zijn. De baas zijn, de lijnen uitzetten. Dan ga ik ook écht beleidvoeren. Dat is één voorwaarde", spreekt hij in De Pers.

In2003 trad Van Gaal als technisch directeur in dienst bij Ajax, maar na amper één jaar legde hij zijn functie neer. Een andere voorwaarde van Van Gaal om keer terug te keren, is dat de mensen die hem destijds dwars zaten, vertrekken. De situatie van destijds zit hem nog altijd dwars, geeft hij toe. "Die mensen moeten nog weggaan. Hoe kan het dat niemand zich destijds heeft afgevraagd hoe het kan dat de technisch directeur opstapt? De ledenraad had het bestuur op het matje kunnen roepen."

Of Van Gaal inderdad terugkeert is dus afhankelijk van de bereidheid van Ajax om aan het eisenpakket van de 59-jarige coach te voldoen. Van Gaal beseft dat dat een probleem kan worden, zeker nu Johan Cruijff en zijn volgelingen veel macht in handen hebben. Zeker in de ledenraad, waar onlangs acht door Cruijff naar voren geschoven kandidaten gekozen werden. "De ledenraad kan uiteindelijk de leden van de raad van commissarissen benoemen. Het is een soort getrapte vorm van macht. Maar dankzij de hausse rondom Cruijff heeft hij nu een grote invloed. En ik denk niet dat hij zal tolereren dat ik naar Ajax kom."

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wat heeft die man toch een plank voor zn kop.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Kesler: "Jol is ongeschikt voor zijn vak"

Voormalig KNVB-preses Henk Kesler heeft geen hoge pet op van Martin Jol. De onlangs bij Ajax opgestapte hoofdtrainer is 'is volstrekt ongeschikt voor zijn vak', meent Kesler.

Kesler vertrok een klein halfjaar terug als preses van de Nederlandse voetbalbond. De oud-bestuurder blikt woensdag in Voetbal International terug op zijn periode bij de KNVB. Over één besluit in het bijzonder, is Kesler nog altijd goed te spreken.

"Weet je waar ik nooit spijt van gehad heb?", zegt Kesler in het magazine, "dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken van het Nederlands elftal De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden."

"Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suárez, die een schop onder zijn kont had moeten hebben. Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdesbeetje, echt ongelooflijk."

"En Suárez wordt geschorst voor zeven competitiewedstrijden, maar is wél aanvoerder tegen Real Madrid. Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak", aldus Kesler. Het interview vond plaats, kort voor het vertrek van Jol bij de Amsterdamse club.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Die Kesler.. je kan zeggen over hem wat je wilt, maar een grijze duif is het nooit geweest.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Randebielen zijn zelden grijze duiven Don Dijk. Je kunt er een mooi spreekwoord van maken: al heeft een randdebiel een grote bek, het is en blijft een randdebiel. KeSSler is duidelijk een randdebiel. Normen en waarden? En daar durft hij over te spreken? Hij heeft over Jol grotendeels gelijk hoor, but than again: al heeft een randdebiel een grote bek, het is en blijft een randdebiel!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Niet passend bij iemand die een klein halfjaar geleden nog voorzitter van de KNVB was om zo op de man te spelen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Hij is gewoon nog wat rancuneus doordat zijn broer (Cockie) wat te loslippig was over een eventuele bondscoachschap van Jol. Hij had hem toen via Jansma benaderd toch? Dus dat ie zegt dat ie 10 jaar de druk heeft kunnen weerstaan, lult ie gewoon.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ben benieuwd of onze Kesler ook nog iets over het in de ballen knijpen van Janssen zegt.

Beetje natrappen van die flapdrol. Hij had er ook vast wel voor kunnen zorgen dat Luinge nog even een seizoen er aan vast had kunnen knopen. Kesler's mening wat betreft Ajax zegt mij niets.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Almighty schreef:

Kesler: "Jol is ongeschikt voor zijn vak"

Dat hebben ze dan gemeen...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Ook Qatar voorstander van WK 2022 in winter

Qatar staat open om het WK van 2022 in de winter te organiseren. "Als het toernooi verplaatst wordt, is dat een win-winsituatie voor alle partijen."

(Novum/AP) - Het organiserende Qatar staat open om het WK van 2022 in de winter te organiseren. "Als het toernooi verplaatst wordt naar januari is dat een win-winsituatie voor alle partijen", zegt Mohammed bin Hammam uit Qatar, hoofd van de Aziatische voetbalbond. Volgens Bin Hamman valt een WK in januari 'ook makkelijker te organiseren, omdat het samenvalt met de winterstop in veel competities'.

Bin Hamman vindt dat een WK in de winter veel voordelen geeft. Zo zouden 'de spelers beter in vorm zijn in plaats van volledig uitgeput na een slopend seizoen waarin het aantal wedstrijden op kan lopen tot zestig'. Toch vindt hij dat het eindtoernooi ook in juni en juli perfect georganiseerd kan worden door Qatar.

Sinds Qatar begin december het WK kreeg toegewezen, opperden onder meer Franz Beckenbauer en UEFA-voorzitter Michel Platini het idee om het toernooi te verplaatsen naar de wintermaanden, gezien de hoge temperaturen in de zomer in Qatar. Onlangs zei FIFA-voorzitter Sepp Blatter een eenmalig uitstapje te overwegen. Wel vindt de Zwitser dat het organiserende Qatar daartoe het initiatief moet nemen.

Keuze voor Qatar is nu al een klucht te noemen. Wat gaan ze trouwens doen met die Stadions na het WK? Kamelenrennen houden?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hij heeft de zaken goed voor elkaar, dat moet ik hem nageven. Denk dat Twente wel de plek van Feyenoord als 3e topclub van Nederland in gaat nemen. AZ was een luchtkasteel, Vitesse is een luchtkasteel maar Twente is realiteit.

Over drie of vier jaar is Feyenoord ook wel weer terug hoor. Dat is het enige voordeel van deze diepe crisis, er wordt echt schoon schip gemaakt

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Don Dijk schreef:

Wat heeft die man toch een plank voor zn kop.

Bijna absurd inderdaad

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.