- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
9 uit 5 is natuurlijk prima, maar bij Schalke vind ik het wel meevallen (niet boven verwachting) en bovendien is ie geen speler die eigenhandig een wedstrijd uit het slop zal halen of wat dan ook. Daarvoor is ie - zoals je zelf ook al zegt - te veel een '16 meter spits'. Neemt niet weg dat ie in Oranje momenteel prima presteert, maar hij lijkt me meer vervangbaar dan een Sneijder of Robben (hoewel je met Van der Vaart en Elia in vorm een evt. verlies van die twee ook wel op kunt vangen).
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Beginnende met de (voor mij) mooiste momenten.
01. Spanje wordt na 120 spannende minuten Wereldkampioen.
Dramamomenten.
05. Uitschakeling van Brazilië op het WK na een discutabele fase.
03. Gele kaart van De Jong in de finale. Had rood moeten zijn.
Hier doe je het goed mee bij Naomi. 
Maar vond je het wel een béétje leuk dan, dat Nederland Brazilie uitschakelde? Of stroomt er Braziliaans bloed tussen de aderen?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoogtepunten
1. Eindspel Sparta - Excelsior voetbaldrama op z'n mooist
2. Mentale instelling NL elftal tot aan de finale (waar ze de kluts kwijt raakten)
3. Karateschop de Jong tegen die Spanjaarden, waardoor we weer meer grip kregen.
4. Het bijten van Suarez, zo leuk dat juist hij het deed,
5. 2e helft Feyenoord-Twente (beker) en Bra-Ned (mentale ommekeer, voetbaldrama)
Dieptepunten
1. Psv -Feyenoord 10-0 , eeuwige schande
2. Gesol met de Brkerfinale door Aboetaleb
3. Verliezen van wk finale
4. Geen wk in Nederland in 2018 (en de toewijzing aan qatar)
5. Uitstel en mogelijk afstel Nieuwe Kuip in de Nieuwe Maas
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dieptepunten:
1. Het bijna-faillisment van Veendam en het voortdurerend mismanagement daaraan gekoppeld op de Langeleegte.
2. PSV-Feyenoord (schande voor het betaald voetbal)
3. De negatieve zuurpruimen a la Borst over Oranje
4. Frankrijk op het WK
5. Blatter
Hoogtepunten:
1. De ontdekking van het WK: Larissa Riquelme:
[edit moderator: blootfoto verwijderd]
2. De niet verwachte wederopstanding van Veendam
3. De competitiestart van Grunn, hoewel niet onverwacht
4. VI Oranje
5. Oranje
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
1 De ontdekking van het WK: Larissa Riquelme
(plaatje)
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Hoogtepunten:
01. Nederland - Brazilië. Huilende Brazilianen, bestaat er iets mooiers? (oeps, zie nu de foto van mw Riquelme....)
02. Oranje dat hetzelfde presteert als de bewierookte lichting van 74 en 78.
03. Aankoopbeleid Juventus
Dieptepunten:
01. Spanje - Nederland
02. Uitschakeling van Italië
03. Duitsland - Engeland
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Daar hebben we weer zo'n Nederlands voetbal hater.
Nee hoor. Stekelenburg was een uitstekende keeper dit WK. Heeft een paar moeilijke ballen uit de goal gehaald. Zoals het schot van Kaka bijvoorbeeld.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat was inderdaad een lekkere trainingsbal.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Hier doe je het goed mee bij Naomi. 
Maar vond je het wel een béétje leuk dan, dat Nederland Brazilie uitschakelde? Of stroomt er Braziliaans bloed tussen de aderen?
Ik was teleurgesteld en kwaad. Brazilië brengt fantastisch voetbal, heeft een fantastische ploeg. De eerste helft waren ze fantastisch en hadden ze de wedstrijd al moeten beslissen. Afgekeurd doelpunt en genoeg kansen. Dat de wedstrijd kantelde in de 2de helft dankzij een nogal rare fase met Robben was een regelrechte slag in mijn gezicht. De Brazilianen hadden het eventjes niet meer wat ik begreep en Nederland profiteerde daarvan. Op het moment zelf was ik razend op Brazilië, paar dagen later kon het me weinig schelen. Dunga had immers Ronaldinho thuisgelaten. Eigen schuld.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Huilende Brazilianen, bestaat er iets mooiers?
Huilende Nederlanders? 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dus je was gewoon als een neutrale voetballiefhebber het WK aan het kijken?
Respect voor dat. 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ik kan best begrijpen dat je nu iets hebt tegen 'die' Spanjaarden maar dat je die schop een hoogtepunt vind? Een klein beetje kinderachtig me dunkt.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Respect voor dat.
Ja en nee. Ik ben supporter van Barcelona en Spanje heeft nu eenmaal veel spelers van Barcelona opgeroepen voor het WK.
Maar aan de andere kant zou het me weinig gedaan hebben moest Spanje verdiend verloren hebben. Met de nadruk op verdiend. Degene met het beste spel krijgt mijn 'zegen' zullen we maar zeggen.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Huilende Nederlanders?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik was teleurgesteld en kwaad. Brazilië brengt fantastisch voetbal, heeft een fantastische ploeg. De eerste helft waren ze fantastisch en hadden ze de wedstrijd al moeten beslissen. Afgekeurd doelpunt en genoeg kansen. Dat de wedstrijd kantelde in de 2de helft dankzij een nogal rare fase met Robben was een regelrechte slag in mijn gezicht. De Brazilianen hadden het eventjes niet meer wat ik begreep en Nederland profiteerde daarvan. Op het moment zelf was ik razend op Brazilië, paar dagen later kon het me weinig schelen. Dunga had immers Ronaldinho thuisgelaten. Eigen schuld.
Brazilië en fantastisch voetbal? Nee, het Brazilië van de afgelopen jaren is een saaie degelijke ploeg die puur voor het resultaat gaat. Verder vindt ik Brazilië niet zo'n fantastische ploeg hebben (spelers als Felipe Melo en Gilberto Silva
). Laat staat Ronaldinho, die is helemaal de kluts kwijt.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Respect voor dat.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Kaka, Robinho, Luis Fabiano,... Ronaldinho, is een speler waarop jullie alleen maar jaloers kunnen zijn.
Ik vraag me af wat je daarmee bedoelt? Ze hebben uitstekende acties laten zien op het WK. Overigens snap ik die emoticons ook niet (Brazilië en fantastisch voetbal). Ik heb ook geen fantastisch voetbal gezien aan de Nederlandse kant.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik kan best begrijpen dat je nu iets hebt tegen 'die' Spanjaarden maar dat je die schop een hoogtepunt vind? Een klein beetje kinderachtig me dunkt.
Nee, ik hou gewoon van mannelijk voetbal, heb niets tegen Spanjaarden, in tegendeel. Maar ben natuurlijk wel voor Nederland. Dus iedereen die de tegenstander uit de wedstrijd schopt (al dan niet letterlijk) juich ik toe. en laten we wel wezen, het was het meest besproken moment van het WK, zie niet in waarom ik dat dan niet als hoogtepunt aan mag merken. Ik ben gewoon heel erg tegen de vertrutting van het voetbal, die tegenwoordig door allerlei halfzachte journalisten wordt gepredikt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Degene met het beste spel krijgt mijn 'zegen' zullen we maar zeggen.
Een voetballiefhebber op het voetbalforum 
Dat ik dit nog eens mee mocht maken, eindelijk sta ik niet meer alleen. Stu-Pot 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Mannelijk voetbal heeft met die schop niets te zien. Heeft ook niets te maken met voetbal.
Ps: ik realiseer me hier juist dat ik alleen het Spaans en Braziliaans voetbal de hemel in prijs. Laten we eerlijk zijn. Duitsland was het mooist spelende land van het afgelopen WK. Dat ik die over het hoofd heb kunnen zien..
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mannelijk voetbal heeft met die schop niets te zien. Heeft ook niets te maken met voetbal.
11 tegen 11, 1 bal, 1 scheidsrechter, wie het vaakst scoort wint. Ik zie niet wat fysieke confrontaties tussen de spelers niet met voetbal te maken heeft. Waarom toch die plotselinge heiligverklaring van driehoekjes? Niets zo saai om naar te kijken als een rondootje.
Geef toe, dit hieronder geeft toch ook veel kijkplezier. (Over Spanjaarden gesproken
)
Ik vind dit echt prachtig! 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Allemaal wel entertainend hoor, maar heeft natuurlijk geen zak met voetbal te maken. Eigenlijk te triest voor woorden. Ik kan lekker viriel spel best waarderen, maar doodschoppen, ellebogen en kopstoten (tenzij tegen een bal) hebben niks met voetbal te maken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zie nog steeds niet waarom niet, helpt toch bij de tegenstanders uit hun spel brengen. En je riskeert zelf rood. Voetbal op het scherpst van de snede. Hoeft ook niet elke wedstrijd, maar zo af en toe is het juist erg leuk, werkt ook enorm sfeerverhogend meestal.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Maradonna
. die kerel is echt te gek. Zidane herinner ik mij nog, vond het voornamelijk heel triest dat een wereldspeler op deze manier zen carrière beëindigt.
Dit soort toestanden heeft weinig met voetbal te maken natuurlijk maar dit vind ik persoonlijk nog kunnen. Wat vechten, mannelijk charisma, zweet en vuisten. Wat ik niet vind kunnen zijn de doodschoppen zoals bv. de jong of iets actueler, witsel. Met dit soort tackles kan je iemands carrière breken, daarvan kun je toch geen fan zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben ook tegen doodschoppen waar mensen vreselijk letsel van oplopen. Maar je kan iemand ook prima onderuitschoppen zonder 'm te blesseren. Evenzo kan je in een fair duel je knie vreselijk verdraaien (Reis). Maar na de overtreding van Jong kon die Spanjaard prima verder spelen, dus ik heb geen begrip over de ophef, krokodillentranen...
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Kaka, Robinho, Luis Fabiano,... Ronaldinho, is een speler waarop jullie alleen maar jaloers kunnen zijn.
Kaka heeft op het WK niet laten zien wat hij kan, Robinho vindt ik een overschatte momentenvoetballer, Luis Fabiano is een spits die wij wel hadden kunnen gebruiken en Ronaldinho is gewoon over the hill.
Ze hebben uitstekende acties laten zien op het WK.
Individuele acties. Hun voetbal is puur gebasseerd op individuele kwaliteiten, niet op het positiespel.
Ik heb ook geen fantastisch voetbal gezien aan de Nederlandse kant.
Nee, dat klopt. Ik heb ook niet gezegd dat ze wel fantastisch voetbal hebben laten zien, integendeel. Lees mijn vorige posts maar is door 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik ben ook tegen doodschoppen waar mensen vreselijk letsel van oplopen.
Dat betwijfel ik. Waarom heb je dan de doodschop van de Jong in je top 5 momenten staan? Waarom plaats je een filmpje, waarbij Maradonna iemand een doodschop geeft?
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Hier even de horrortackle van witsel op Wasilewski:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.