• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.124 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.686 gebruikers
  • 9.419.851 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ga nu niet alle goals terugkijken maar van Villa weet ik alvast zeker dat er meerdere goals bijzaten die van grote klasse getuigde. En juist qua spel vond ik hem zeker op het WK en in competitie niet dominant en goed genoeg. CL was dat vooral richting einde wel een stuk beter. Iniesta, Xavi en vooral Messi zijn wat mij betreft dan ook nog een paar maatjes groter dan Sneijder.

Don Dijk schreef:

Hallo zeg. Elke goal van Spanje was zeker wel mooi en subliem?

Sorry, maar dit vind ik echt bewust negatieve dingen opzoeken.

Nee maar die van Sneijder waren wel heel opvallend erg op toeval gebaseerd dit WK.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nou met alle respect, maar Sneijder is natuurlijk de beste van de wereld met zijn steekpassen:

Nogmaals, met Messi lijkt het allemaal wel aardig wat die 2 middenvelders daar doen bij Barca, maar met Sneijder daar op het middenveld zou Messi ik denk wel 40x scoren.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Nou nou Don....Sneijder zijn ballen gaan vaak hoog over de verdediging heen. Wel mooi en goed, maar wel minder hoog qua niveau en makkelijker uit te voeren.

Iets wat Xavi bijvoorbeeld niet doet. Die snijdt ze vooral laag over de grond door verdedigingen heen. Soms wel vanaf de middellijn.

Niet 1 keer, niet 2 keer, wel 100 keer per seizoen. Totaal van een andere orde wat mij betreft.

Als ik puur kijk naar het middenveld van Barca is dat gewoon vele malen beter dan dat van Inter. Kan geen Sneijder wat aan doen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Vooral qua lange ballen is Sneijder geweldig. Qua echte steekballen vind ik de Barca middenvelders juist weer beter.

edit: Wat rep_robert zegt

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Montorsi schreef:

Ik zal niet zeggen dat Van Persie goed speelde, maar kun je veel gemiste kansen of iets dergelijk herinneren? Of veel dingen die hij fout deed? Ik niet namelijk, sterker nog, hij deed ook veel goed, denk maar aan die goal van Robben tegen Slowakije. Van Persie is een beetje het slachtoffer geworden van Sneijder en Robben die ook veel de bal willen hebben. Ik snap de kritiek wel, maar ik vind dat Van Persie zelf niet eens zo'n slecht toernooi heeft gespeeld, zou eerder zeggen dat Van Marwijk misschien wel een beetje te veel vertrouwen had in zijn winnende selectie.

Een goeie spits is er één die de hele wedstrijd onzichtbaar blijft om dan vervolgens de bal binnen te tikken door op de juiste plaats te staan, Van Persie liep gewoon de hele tijd verloren en qua positionering dus toch wel een buis. Maar zoals je zegt kan dat meer te maken hebben met de speelstijl van andere spelers waarin hij misschien niet thuishoorde.

Sneijder daarentegen speelde heel sterk en mag zonder twijfel uitgeroepen worden tot beste speler van het WK, niet vanwege zijn goals maar zoals don dijk hierboven stelt: de man kan gewoon fantastische passen geven die echt wel beslissend zijn.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Van Persie is geen spits, had geen toevoer en speelde in een extreem verdedigend team. Dat had dus geen zin, dat snapte elke voetbalvolger vóór het WK al wel.

Sneijdertje vind ik de beste NL speler sinds de hoogtijdagen van Bergkamp. Heeft een fantastisch seizoen gedraaid en één van de weinige lichtpuntjes in Oranje.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Nog even de goal teruggekeken van Sneijder dit WK

Japan ( Prima schot maar enorme blunder van keeper)

Slowakije (Intikker. Vooral goal van Dirk Kuijt)

Brazilie (1-1 blunder keeper. Nauwelijks goal van Sneijder te noemen. 1-2 gewoon uitstekend binnengekopt)

Uruguay (Van richting veranderd schot)

De enige lucky was de goal tegen Japan. Die tegen Slowakije was prima, tegen Brazilie wist Sneijder dat teamgenoot Cesar slecht op hoge ballen was en tegen Uruguay was het gewoon een technisch knappe goal. Dat ie een beetje afweek doet daar niks aan af.

Ik proef enige afgunst naar Sneijder. Zonder Sneijder was Oranje dit WK nergens. De zogenaamde grote ster van Persie heeft niks laten zien. Sneijder wel.

En als Huntelaar in de basis had gestaan dit WK, dan hadden we dat ding ook nog eens gewonnen. Ben ik van overtuigd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wat vind je eigenlijk van de wens van Luis om te vertekken, A&L? Blijkt maar weer eens dat clubliefde een utopie is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

Wat vind je eigenlijk van de wens van Luis om te vertekken, A&L? Blijkt maar weer eens dat clubliefde een utopie is.

Die jongen heeft genoeg clubliefde voor Ajax. Ook als hij weg wil. Je kan niet eisen dat zon geweldige speler zijn hele carriere in de Eredivisie blijft spelen. Moet hij niet willen, moet Ajax ook niet willen. Suarez moet je van de zomer verkopen en van dat geld (gok 20 topt 30 miljoen) kan je gebruiken om deels te herinvesteren in talenten en een ander deel gebruiken om Ajax weer gezond te maken.

Suarez blijft voor altijd een held. Ik gun hem het beste. Hoop wel dat ie een club club kiest en niet iets als Chelsea, Man City, Inter of Real

Hoop dat hij als landskampioen en captain in de zomer kan vertrekken. Vergeet zijn enorme hoeveelheden (vaak schitterende) goals nooit.

Suarez

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

En als ie in de winter weg gaat?

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Don Dijk schreef:

Nogmaals, met Messi lijkt het allemaal wel aardig wat die 2 middenvelders daar doen bij Barca, maar met Sneijder daar op het middenveld zou Messi ik denk wel 40x scoren.

Ik denk eerlijk gezegd dat Sneijder helemaal niet in het systeem van Barca past. Het zijn meestal steekpassen over lange afstand. Zeker Messi is niet een spits die het van zijn sprint moet hebben. Hij zit supersnel op zijn topsnelheid (net zoals bv. Rooney), maar zijn topsnelheid is relatief laag. Vergelijk het met een Robben en hij is traag te noemen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Suarez is vooral passievol. Die zal van alle clubs gaan houden, waar hij ook speelt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Don Dijk schreef:

En als ie in de winter weg gaat?

Dat zou ik verre van netjes vinden als het vooral van zijn kant komt. Maar dan nog blijf ik hem positief herinneren.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Don Dijk schreef:

Nou met alle respect, maar Sneijder is natuurlijk de beste van de wereld met zijn steekpassen:

(embed)

Prachtig. En het zijn niet alleen maar passes over de lucht, kijk maar naar die snelle combinatie (Min 2:55).

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik lees hier nogal vreemde dingen, Spanje brengt geen mooi voetbal?

1:30 en 2:30.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Stu-Pot schreef:

Ik lees hier nogal vreemde dingen, Spanje brengt geen mooi voetbal?

Dat heeft hier niemand gezegd, alleen dat het er op het WK maar sporadisch uitkwam.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Lekker Song!!!

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

BAM!!!! Eindelijk. Wat is Chelsea slordig overigens.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Wat is dat Chelsea slecht zeg, creëeren echt niks. Arsenal ook niet overigens, maar die hoeven natuurlijk ook niet meer (dus rossen alles naar voren).

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Zeer solide overwinning van The Gunners. Optimaal geprofiteerd van slordigheden bij Chelsea, die al sinds 10 november 2010 niet meer hebben gewonnen in de EPL. Wat een opluchting deze winst!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Heb niks met Arsenal, maar waardeer hun speelstijl wel. Heb sowieso niks met dat poenerige Chelsea, dus goed dat zij voorlopig afgehaakt zijn. Wel erg vreemd. Na een wedstrijd of 10 leek het wel of Chelsea zo in februari de titel al kon opeisen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik proef enige afgunst naar Sneijder. Zonder Sneijder was Oranje dit WK nergens. De zogenaamde grote ster van Persie heeft niks laten zien. Sneijder wel.

Heb zelfs voor WK al gezegd dat ik niet begreep waarom Van Persie zo vaak tot Nederlandse ster werd gepromoveerd. Is veel te veel geblesseerd en heeft wat mij betreft nog nooit zo structureel en lagndurig goed gespeeld als bijvoorbeeld Sneijder en Robben het afgelopen jaar deden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Heb zelfs voor WK al gezegd dat ik niet begreep waarom Van Persie zo vaak tot Nederlandse ster werd gepromoveerd. Is veel te veel geblesseerd en heeft wat mij betreft nog nooit zo structureel en lagndurig goed gespeeld als bijvoorbeeld Sneijder en Robben het afgelopen jaar deden.

Dat over van Persie ben ik wel met je eens. Mooie, sierlijke speler maar als je elk jaar de helft van de duels mist, dan ben je geen wereldspeler voor mij. Ja, kwalitatief wel, maar de ploeg kan nooit op je bouwen. Robben heeft dat ook jaren gehad (ik noem dat halve jaar dit seizoen maar louter pech door het WK).

De echte sterren van Oranje zijn toch Heitinga en de Jong. (grapje otherfool).

Nee, Sneijder, vd Vaart en indien fit Robben zijn onze toppers. En tegenwoordig mag je daar Huntelaar ook best bij noemen. En wie weet noemen we Afellay over 2 jaar ook wel zo in zon lijstje.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Waarom zou Huntelaar daar nu ook bij genoemd mogen worden?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dat snap je wel als je een beetje erover nadenkt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Nee, alsof ie zo 's werelds presteert ... ?

Alleen al in Europa lopen zat completere spitsen rond. Voor Oranje wellicht de beste keus in de spitspositie, maar ik zie in hem geen bepalende speler.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik ga zoals sommige users voor mij deden ook eens mijn persoonlijke Top5 top- en dramamomenten geven van het sportjaar 2010. Al moet ik zeggen dat ik helemaal niets meer weet van de Champions League dus uitsluitend van het WK 2010.

Beginnende met de (voor mij) mooiste momenten.

05. David Villa die voor Barcelona komt spelen.

04. Vroege uitschakeling van Frankrijk (hadden nooit mogen deelnemen aan het WK)

03. Spanje - Duitsland

02. De actie van Robinho (waarop Stekelenburg uitstekend het schot van Kaka redt)

01. Spanje wordt na 120 spannende minuten Wereldkampioen.

Dramamomenten.

05. Uitschakeling van Brazilië op het WK na een discutabele fase.

04. De vele scheidsrechterlijke fouten op het WK (het afgekeurd doelpunt van Lampard tegen Duitsland,..)

03. Gele kaart van De Jong in de finale. Had rood moeten zijn.

02. Duitsland die Argentinië vernederd met een 4-0.

01. Suarez die de bal redt met de arm tegen Ghana.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Daar hebben we weer zo'n Nederlands voetbal hater.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Stu-pot .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

Nee, alsof ie zo 's werelds presteert ... ?

Alleen al in Europa lopen zat completere spitsen rond. Voor Oranje wellicht de beste keus in de spitspositie, maar ik zie in hem geen bepalende speler.

9 goals in zijn laatste 5 interlands? Overigens doet hij het bij Schalke prima. In de 16 is Huntelaar zeker 1 van de beste afmakers op de velden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.