- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
In de halve finale heeft Spanje Duitsland volledig overklast. Een prestatie van formaat als je kijkt hoe goed onze oosterburen tot dan toe speelden en landen als Engeland en Argentinië naar adem deed smakken. Uruguay was daarmee vergeleken een zwakkere tegenstander voor Nederland in de halve finale. De finale was van beide landen zwak. Op het einde was Spanje iets sterker.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat was inderdaad een goede wedstrijd van Spanje, tegen Duitsland.
Ongeveer net zo goed als de wedstrijd van Nederland tegen Brazilie.
Tis maar wat je wilt zien he.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
In de halve finale heeft Spanje Duitsland volledig overklast. Een prestatie van formaat als je kijkt hoe goed onze oosterburen tot dan toe speelden en landen als Engeland en Argentinië naar adem deed smakken. Uruguay was daarmee vergeleken een zwakkere tegenstander voor Nederland in de halve finale. De finale was van beide landen zwak. Op het einde was Spanje iets sterker.
Naar adem smakken?
Happen.
Verder heeft Duitsland tegen Engeland gewoon geluk gehad. Na de 2-1 van Engeland werd Duitsland zelfs overklast en viel de 2-2 ook, die alleen niet geteld werd. Daarna counterde Duitsland het goed uit.
Spanje was in de halve finale heel sterk (alhoewel ze het ook moesten hebben van een kopbal uit een corner, kwartier voor tijd), maar verder vielen ze gewoon ook tegen. Nederland is verre van weggespeeld door hen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ach Spanje niet creatief noemen, gaat nergens over en toen maar gestopt met lezen. Ik heb Patricia Paay zelfs zinniger over voetbal horen praten. En dat sloeg al nergens op.
Spanje heeft natuurlijk een aantal creatieve spelers, maar op het W.K. vond ik ze niet zo creatief voetballen, hoor. Ze hebben eigenlijk net als Nederland een matig W.K. gespeeld qua schoonheid en creativiteit, maar beide teams waren wel sterk.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Ik zou David Villa geen falende spits willen noemen.
Inderdaad, als er één spits was die het afgelopen WK faalde dan is het toch van Persie hoor, ik kan niet begrijpen dat hij altijd mocht spelen en Huntelaar op de bank zat. Als die gast één bal goed geraakt heeft is het al redelijk wat.
Villa was zwak afgelopen WK maar het verschil is wel dat hij er dan nog steeds 5 binnen knalt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ze kunnen natuurlijk best ballen, maar een Sneijder is 2x beter dan Iniesta en Xavi en Bommel zijn ongeveer gelijkwaardig. (Xavi mischien een iets meer verfijnde techniek). Villa schiet ze er wel in inderdaad, hoewel Huntelaar in deze vorm een geduchte concurrent is.
Sneijder 2x beter dan Iniesta en Xavi
. Over het algemeen niet, maar in het jaar 2010 wel.
Xavi en van Bommel evenwaardig
. Huntelaar een geduchte concurrent van Villa
.
Waar is je realisme gebleven?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik denk dat ie bedoelt naar adem snakken 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat bedoelde ik uiteraard. Gewoon een typefout.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ajax-aanvaller Mido ziet niets in een tussentijds vertrek naar Spanje. De Egyptische spits kreeg volgens Egyptische media twee concrete aanbieding uit Spanje, maar wimpelde deze af.
"Ik wil Ajax in januari niet verlaten. Ik wil tot de zomer blijven en een prijs pakken om de fans terug te betalen voor hun steun", zo somt Voetbal International een reactie van Mido in de Egyptische media op. Mido weet snel hoe zijn toekomst er bij Ajax uit zal zien. "Ik heb op 4 januari een gesprek met de clubleiding over mijn toekomst."
Ondertussen besloot Mido niet in te gaan op aanbiedingen van Espanyol en Deportivo La Coruña. "Ik sprak met Espanyol en Deportivo La Coruña over een mogelijke transfer in januari. Maar de aanbiedingen waren financieel te laag."
Mido blijft 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Je geeft me gelijk. 
En ik denk dat hij deze lijn gaat doorzetten, dus niet alleen in 2010 maar ook in 2011, 2012, 2013 enz. zal hij de beste zijn.
. Maar ik zei erbij dat Xavi mischien iets meer een verfijnde techniek heeft. Mischien.
.Waar is je realisme gebleven?
Zet Huntelaar bij Barca in de spits en hij scoort net zoveel. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ook in 2010 niet, hoor. Ik heb Iniesta en Xavi geweldig zien spelen dit jaar, vooral bij Barcelona. En Iniesta knalde de winnende op het W.K. er ook nog eens in.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Sneijdertje wel gezien dit seizoen? En die heeft geen Messi om zich heen he! 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Sneijder is sinds de start van het nieuwe voetbalseizoen zijn vorm helaas helemaal kwijt. Hij kan Inter niet uit de crisis waarin ze verkeren helpen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Maar Sneijder doet het wel zonder doping. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Sneijder mag nog niet de schoenen strikken van Xavi en Iniesta. Wat mij betreft van een totaal andere orde die twee.
Vind wat Sneijder dit jaar heeft laten zien ook allemaal niet zo bijzonder. Qua prijzen was het natuurlijk groots maar qua voetbal ben ik niet omver geblazen. Ook tijdens WK vond ik hem helemaal niet zo goed. Was daar beslissend met zijn goals (en zelfs dat werd overgewaardeerd. Eigenlijk getuigde bijna geen enkele goal van echte kwaliteit) maar echt zijn stempel drukken op een wedstrijd hem ik hem niet zien doen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Op het W.K. speelde hij niet groots, maar door zijn beslissende momenten was hij wel van bijzonder grote waarde, en dan ben je automatisch goed, vind ik. En in het seizoen bij Inter, dat ze de CL wonnen, was hij bij vlagen bijzonder goed. Zijn balbehandeling was echt groots, mede dankzij zijn tweebenigheid. Kappen, draaien, pass op de stropdas verzenden. Schitterend. Maar die vorm had hij lang niet het hele jaar. Bij Xavi en Iniesta is het eigenlijk doodnormaal dat ze buitenaards spelen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoe wil je het maken van een beslissende treffer anders noemen? Als iemand zijn stempel op het WK heeft gedrukt, is het Sneijder wel. En dat zeg ik terwijl ik alles behalve een fan van 'm ben.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Die stempel heeft hij wel gedrukt op de de beslissende Champions League wedstrijden in het seizioen 2009 - 2010. En zeker ook in de finale van genoemd toernooi.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Nog even de goal teruggekeken van Sneijder dit WK
Japan ( Prima schot maar enorme blunder van keeper)
Slowakije (Intikker. Vooral goal van Dirk Kuijt)
Brazilie (1-1 blunder keeper. Nauwelijks goal van Sneijder te noemen. 1-2 gewoon uitstekend binnengekopt)
Uruguay (Van richting veranderd schot)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Hoe wil je het maken van een beslissende treffer anders noemen? Als iemand zijn stempel op het WK heeft gedrukt, is het Sneijder wel. En dat zeg ik terwijl ik alles behalve een fan van 'm ben.
Hij was zeker beslissend met zijn doelpunten. Maar bedoelde meer dat hij niet dominant aanwezig was.
Die stempel heeft hij wel gedrukt op de de beslissende Champions League wedstrijden in het seizioen 2009 - 2010. En zeker ook in de finale van genoemd toernooi.
Yep in CL heeft hij zeker een aantal bijzonder goede wedstrijden gespeeld maar over een heel jaar gezien vond ik hem niet genoeg uitblinken of constant genoeg.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nu vergeet je nog zijn assists. Sneijder was gewoon het meest bepalend bij Oranje op het W.K.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Nu vergeet je nog zijn assists. Sneijder was gewoon het meest bepalend bij Oranje op het W.K.
Dat betwist ik ook nergens al vond ik bijvoorbeeld Stekelenburg en Van Bommel een stuk beter. Maar dat zegt misschien ook wel wat over het niveau van het aanvallende deel van het Nederlands Elftal het afgelopen WK.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Tegen Paraguay hadden ze er ook uit kunnen gaan. Misschien wel moeten gaan. De finale was ook niet echt goed, en qua echte kansen had Oranje nog wel de betere kansen misschien. Wil jullie ook niet tekort doen maar qua voetbal was het toch nog best aantrekkelijk?
Ben ik het echt niet met je eens. Kun je je één oogstrelende aanval herinneren van Spanje? Voor jou misschien iets makkelijker dan voor mij, maar ik weet het echt niet. Van Nederland trouwens ook niet, daar niet van. Niet voor niks won Spanje vanaf de achste finales alles met 1-0.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Vond Spanje alleen tegen Zwitserland overtuigen, maar toen wilde de bal er maar niet in. Oké, en de tweede helft tegen Duitsland was het alleraardigst.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Brazilie (1-1 blunder keeper. Nauwelijks goal van Sneijder te noemen. 1-2 gewoon uitstekend binnengekopt)
en nu ook van Forlan, Villa, Muller? Wat een onzin.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Inderdaad, als er één spits was die het afgelopen WK faalde dan is het toch van Persie hoor, ik kan niet begrijpen dat hij altijd mocht spelen en Huntelaar op de bank zat. Als die gast één bal goed geraakt heeft is het al redelijk wat.
Ik zal niet zeggen dat Van Persie goed speelde, maar kun je veel gemiste kansen of iets dergelijk herinneren? Of veel dingen die hij fout deed? Ik niet namelijk, sterker nog, hij deed ook veel goed, denk maar aan die goal van Robben tegen Slowakije. Van Persie is een beetje het slachtoffer geworden van Sneijder en Robben die ook veel de bal willen hebben. Ik snap de kritiek wel, maar ik vind dat Van Persie zelf niet eens zo'n slecht toernooi heeft gespeeld, zou eerder zeggen dat Van Marwijk misschien wel een beetje te veel vertrouwen had in zijn winnende selectie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Waarom onzin? Dat voor sommige mensen iedere goal even zwaar telt zal best. Voor mij is de ene goal de andere niet. Er zijn goals die getuigen van klasse of kwaliteit en er zijn goals die aan elkaar hangen van toeval, geluk en het feit dat het leven soms even volledig meezit. Sneijder heeft er op het WK vooral uit die tweede categorie gemaakt.
Die tellen ook maar als je het dan gaat hebben over spelers van het seizoen mag er best eens kritisch naar dergelijke momenten gekeken worden wat mij betreft.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Omdat zoals ik zeg je dan niet alleen Sneijder's goals moet ontleden maar die van alle doelpuntenmakers, plus dat hij veel meer betrokken geweest is bij het spel dan alleen die goals.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hallo zeg. Elke goal van Spanje was zeker wel mooi en subliem?
Sorry, maar dit vind ik echt bewust negatieve dingen opzoeken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.