- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Vandaag, vanaf het werk, zal ik met veel interesse de Championship-topper tussen QPR en Swansea volgen. QPR had een dipje de afgelopen wedstrijden, maar mogelijk kunnen ze (wel nog steeds koploper) vandaag thuis tegen nummer 4 Swansea een goede slag slaan. Come on Hoops!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Top:
1. Traumfussbal (Mannschaft, Inter, Barca, Spanje)
2. The Special One (met Barca - Inter als apotheose)
3. Schorsing Nigel de Jong, rentree Stuart Holden
4. Mooie en terechte kampioenen (Twente, Inter, Spanje)
5. Misschien wel mijn favoriete WK-moment: late goal van Amerika tegen Algerije
Flop:
1. Nigel de Jong die weer slachtoffers mocht maken
2. Afbraakvoetbal op het WK (met Algerije en Nederland als dieptepunten)
3. Geen technische hulpmiddelen (Duitsland - Engeland)
4. Felipe Melo
5. Niet een speciaal moment, maar de algemene verruwing van het spel, het Gezeik, Gezanik en Geziek van de Calimero's en het ordinaire gedoe van (club)supporters.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond die kick van De Jong in de finale juist het mooiste moment. Staat voor passie, inzet en vooral strijd. Gelukkig denkt de media er net zo over, wordt natuurlijk ook niet voor niets zo vaak herhaald. 
@otherfool, het spel verruwd niet, maar wordt juist steeds braver. Kijk beelden van vroeger er maar eens op na.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Top:
Vond je Inter echt Traumfussbal spelen? Het enige wat Inter deed was met 10 man verdedigen en dan hopen op een counter, dat zag je ook al tegen Barça.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Flop:
Haha, er waren nog wel 10 andere teams die meer afbraakvoetbal speelden dan Oranje (Frankrijk, Italië, Engeland, etc.). En van Algrerije kon je dat van tevoren al verwachten, dus vanwaar dieptepunt?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ach, aan het eind is de balans toch in evenwicht, dus wat maakt het uit, niet?
Dit is het grootste onzin wat ik ooit heb gehoord. Trainers die zeggen: 'Aan het eind heeft iedereen evenveel pech als geluk gehad.' 
Dit is namelijk statistisch gezien onmogelijk. Het kan nooit dat elke ploeg evenveel foute beslissingen van de scheidsrechter voor heeft gehad en evenveel tegen. Onmogelijk.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ja?
Hoe verklaar je dan het volgende scenario? Ajax speelt tegen Feyenoord. Ajax krijgt tien onterechte strafschoppen mee. Feyenoord krijgt dus tien onterechte strafschoppen tegen.
Verder krijgt Feyenoord tien onterechte strafschoppen mee. Ajax krijgt dus tien onterechte strafschoppen tegen.
Volgens mij heft dat elkaar aardig op.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Waar Quido op doelde was de WK-finale in 1966, toen Engeland won door een goal wat geen goal was 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Hier ook nog een opmerkelijk nieuwsfeitje:
Er zijn evenveel kakkerlakken in Rotterdam en Amsterdam
"Je kan niet economische groei hebben, zonder een groei in dingen die we niet willen", aldus Luis Bettencourt. Dat geldt voor het aantal kakkerlakken, maar ook voor de hoeveelheid misdaad en het aantal HIV/Aids gevallen. Ook deze cijfers laten 15% groei zijn bij elke verdubbeling van het aantal inwoners.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Top:
2. The Special One (met Barca - Inter als apotheose)
3. Schorsing Nigel de Jong, rentree Stuart Holden
4. Mooie en terechte kampioenen (Twente, Inter, Spanje)
5. Misschien wel mijn favoriete WK-moment: late goal van Amerika tegen Algerije
Flop:
1. Nigel de Jong die weer slachtoffers mocht maken
4. Felipe Melo
5. Niet een speciaal moment, maar de algemene verruwing van het spel, het Gezeik, Gezanik en Geziek van de Calimero's en het ordinaire gedoe van (club)supporters.
Spanje droomvoetbal, dat meen je toch niet echt serieus. Werkelijk totaal overschat het niveau van Spanje op het WK, collectief uit het geheugen gewist vermoed ik, alleen in de halve finale waren ze erg sterk.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja?
Hoe verklaar je dan het volgende scenario? Ajax speelt tegen Feyenoord. Ajax krijgt tien onterechte strafschoppen mee. Feyenoord krijgt dus tien onterechte strafschoppen tegen.
Verder krijgt Feyenoord tien onterechte strafschoppen mee. Ajax krijgt dus tien onterechte strafschoppen tegen.
Volgens mij heft dat elkaar aardig op.
Dat is het probleem. Het kan nooit zijn dat Ajax én Feyenoord allebei 10 strafschoppen mee krijgen, als je alles op gaat tellen. Dat is onmogelijk. Misschien zal het zijn dat Ajax over heel het seizoen 15 strafschoppen meekrijgt en Feyenoord 20. Allebei evenveel, nee.
Neem een willekeurig seizoen en ga maar tellen, we zullen zien of alle 18 clubs evenveel foute arbitrale beslissingen mee en tegen krijgen.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Dat is onmogelijk.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Oke, er is een kans van 0.0000000001%.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Foute beslissingen zorgen voor emotie, precies het element dat voetbal zo veel leuker maakt dan andere sporten. Bovendien is het zelfs met videobeelden soms lastig om een beslissing te nemen. Hoe vaak is ook en penalty niet een twijfel geval als je de herhaling ziet.... Enkel voor lijnwaarneming zou je middellen kunnen gebruiken, verder lekker houden zo. Het is niet het voetbalspel dat de belangen zo graat heeft gemaakt, maar de bedrijven er om heen. Voor hun moet je nooit de regels aanpassen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
NINOVIETER Wesley Sonck maakt wereldgoal
Het vorige weekend werd de wedstrijd Lierse – Genk afgewerkt in eerste klasse. Het enige doelpunt dat door Lierse gescoord werd was er eentje van de Ninovieter Wesley Sonck. Hij controleerde een bal van Radzinski en scoorde met de spectaculairste omhaal van het jaar. De YouTube-video is al meer dan 700.000 keer bekeken.
Ook in het buitenland is de goal een sensatie. Sinds het filmpje getoond werd op de Amerikaanse sportzender ESPN, ging het aantal views merkwaardig omhoog. Ook internationale sportsites pikken de video op en spreken van een spectaculair doelpunt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind 'm nogal klunzig ogen, onhandige balaanname. Verder leuk ingeschoten, maar toch met een slap boogje. Verder wel mooi hoor, maar als ie 'm nu in een keer genomen had, zoals van Basten en Houtman dat vroeger deden.
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
NINOVIETER Wesley Sonck maakt wereldgoal
Het vorige weekend werd de wedstrijd Lierse – Genk afgewerkt in eerste klasse. Het enige doelpunt dat door Lierse gescoord werd was er eentje van de Ninovieter Wesley Sonck. Hij controleerde een bal van Radzinski en scoorde met de spectaculairste omhaal van het jaar. De YouTube-video is al meer dan 700.000 keer bekeken.
Ook in het buitenland is de goal een sensatie. Sinds het filmpje getoond werd op de Amerikaanse sportzender ESPN, ging het aantal views merkwaardig omhoog. Ook internationale sportsites pikken de video op en spreken van een spectaculair doelpunt.
(embed)
Stuk of 15 posts voor jou staat ie ook al 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
[embed]
Dat is geen echte omhaal 
Dit wel:
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Stuk of 15 posts voor jou staat ie ook al
Ik kom hier niet echt veel meer. Andere sporten interesseren mij veel meer. Zoals vandaag de prachtwedstrijd van Lars Boom bijvoorbeeld. 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik kom hier niet echt veel meer.
Houden zo 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Spanje droomvoetbal, dat meen je toch niet echt serieus. Werkelijk totaal overschat het niveau van Spanje op het WK, collectief uit het geheugen gewist vermoed ik, alleen in de halve finale waren ze erg sterk.
Inderdaad. Wat een onzin kraamt otherfool weer uit. Kan best leven met Spanje als beste ploeg, maar vooral als collectief, niet omdat ze goed speelden. Alleen tegen Duitsland was het wel behoorlijk. Spanje heeft vaker slecht dan goed gespeeld dit WK. Ook Duitsland wordt wel overschat. Die hebben tegen Engeland enorm gezwijnd. En Argentinie wist niet wat ze moesten doen tegen hen, door een incapabele coach.
Ben nog altijd trots op de prestatie van Oranje. Doet me nog pijn dat we de titel net niet wonnen, maar de otherfools van deze wereld hebben gelukkig nog lange niet de overhand met hun meningen. Niet iedereen is een verzuurde Mulder.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Spanje op een slechte dag is nog mooier dan elk ander team o pzijn beste dag. Ze speelde niet op hun best maar nog steeds oogstrelend. Orgasmisch voetbal werd beloond.
Mooiste sportmomenten waren natuurlijk Spanje die wereldkampioen werd, en hierdoor het land uitschakelde waar ik woon. Mooier kan het niet. Atletico's EL overwinning op een tweede plek, en de rest bestaan vooral uit heerlijke events uit de UFC (vooral Lyoto Machida!), Rafael Nadal momenten en natuurlijk uit de geweldige NBA (ondanks dat mijn Bulls het niet bijster goed deed). Er valt dan nog steeds genoeg te genieten, omdat het de meest spectaculaire sport is die er bestaat (truth be told, samen met MMA).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je kijkt heel gekleurd NW. Niet gek hoor, maar enige nuance mogen anderen gelukkig wel aanbrengen. Het niveau wat Spanje op het EK 2008 haalde, hebben ze in 2010 nooit gehaald. Puur voetballend bekeken was er niet 1 land die geweldig mooi speelde. Duitsland toonde zich goed, Argentinie in de groepsfase idem, Oranje in bepaalde delen van wedstrijden (1e helft tegen Slowakije, 2e helft tegen Brazilie, deels tegen Uruguay en de 2e helft tegen Spanje) en natuurlijk ook Spanje. Maar echt heel veel beter was Spanje echt niet. Met wat minder geluk had ook Nederland of Duitsland het toernooi zomaar kunnen winnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Uiteraard. Met wat meer geluk had het bij rust ook al gespeeld kunnen zijn. Als als. Dat ze beter kunnen dat erken ik ook, wil nog niet zeggen dat het een lust was voor Spanjaarden en voetballiefhebbers om Spanje in niet goede doen te zien voetballen. Al kijk ik wel met een rood/gele bril.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik vond Spanje anders wel heel goed spelen, behalve in de finale en die eerste paar wedstrijden. Zeker als je dat vergelijkt met Oranje, want bah wat speelde Oranje toch angsthazenvoetbal. Neemt niet weg dat het droevigste moment van 2010 voor mij de verloren WK-finale is.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Beide ploegen hadden in de finale hun momenten. Mathijssen had bv ook uit een corner de bal voor het inschieten via de kluts. Helaas schopte hij er overheen.
Ik wilde alleen maar aangeven dat Spanje niet extreem beter als de rest was. Spanje heeft het in veel duels zwaar gehad, waar ze op het EK makkelijk de duels wonnen. Toen staken de ruim boven de rest uit, over een heel toernooi gezien. Dat was in 2010 niet. Spanje scoorde een paar keer op het goede moment. Niet dat ze niet leuk speelden, maar het was niet heel veel beter dan andere toplanden.
Waar Spanje zon 10 jaar terug bekend stond als de eeuwige falers, daar hebben ze nu toch aardig wat moois verzilverd. Mag nu ook wel weer eens afgelopen zijn
Alleen Barca mag doorgaan met winnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik vond Spanje anders wel heel goed spelen, behalve in de finale en die eerste paar wedstrijden..
Dat is op een toernooi van 7 potjes dan niet zo heel best... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tegen Paraguay hadden ze er ook uit kunnen gaan. Misschien wel moeten gaan. De finale was ook niet echt goed, en qua echte kansen had Oranje nog wel de betere kansen misschien. Wil jullie ook niet tekort doen maar qua voetbal was het toch nog best aantrekkelijk?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.